Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 52 [ 1280 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 52  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Voice!!

 
Profiel   

Dat "ik vind het moeilijk" kan voortkomen uit blokkades die een osteopaat wellicht weg kan nemen. Het gaat niet altijd om pijn, maar vooral om beweegbaarheid van het lichaam.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-13 22:26 



 
Profiel   

Begrijp me niet verkeerd, maar ik ga niet telkens wanneer we op een moeilijk punt zijn aangebroken mijn paard door een osteopaat laten nakijken en/of behandelen. Dit is iets dat rijtechnisch is op te lossen. :) Mijn paard vindt het moeilijk, omdat hijzelf linksgebogen is. Daarom is rechtsom zo lastig. Dit is een kwestie van veel aandacht besteden aan rechtrichten. Dit hebben we vooral ook gedaan. Voorheen hadden we andere probleempjes, als dat hij links zowat over zijn schouders naar buiten weg viel, terwijl hij rechtsom zijn schouder naar binnen gooide en vooral naar buiten keek. Hier zijn we hard mee aan het werk gegaan. Linksom gaat het echt top! :D Rechtsom kan ik nu zijn schouders beter plaatsen en kijkt hij in de richting waar we heen gaan. Momenteel zitten we op een lastig punt dat als ik met mijn binnenbeen kom om hem te laten buigen op die kant, dat hij zijn hoofd omhoog gooit en halfslachtige galoppassen maakt.
Ik weet dat hij galopperen erg leuk vindt, maar rechtsom galoppeert hij steeds verkeerd aan. Ik heb mij laten vertellen door een ZZ-L ruiter op stal dat jonge paarden dat in het begin vaak hebben door onbalans of miscommunicatie of omdat ze het nog niet snappen. Dus zoals het nu gaat: ik probeer aan te galopperen, hij zit verkeerd, weer terugnemen, zodra ik hem weer voor elkaar heb opnieuw proberen, weer verkeerd, weer terugnemen, etc. Hier wordt meneer erg heet van. Hij wilt graag, maar omdat hij steeds terug wordt genomen, denkt hij achteruit en zijn zijn passen twijfelend. Dus ben nu bezig om hem echt naar voren te rijden ook al zitten we verkeerd (in ieder geval voor een rondje), om wel het naar voren denken bij hem te bevorderen. Wanneer hij goed zit, blijven we meerdere rondes galopperen, zodat hij weet "Oke, als ik het zo doe galopperen we lang". Maar waarschijnlijk heeft dit zijn weerslag op het rechtsom draven. Zodra ik een wending naar rechts maak, begint hij al. Weer een fase waar we doorheen moeten.
Wat wel erg goed is is dat onze probleempjes verschuiven. Dus het is niet al 5 maanden lang hetzelfde probleem. Dat is een goed teken, want dat betekent dat we er goed mee bezig zijn. Wanneer een probleem heel lang aanhoudt, dan zou ik inderdaad gaan overwegen er een osteopaat bij te halen. Maar dat is hier niet het geval ;)

Maar dit is niet het juiste topic om dit te bespreken ;) Hier gaat het over de knappe nakomelingen van Voice! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-13 00:05 



 
Profiel   

Op die manier hebben wij het ook gedaan Kim :j Eerst rij technisch oplossen, maar toen dat echt niet wilde hebben wij pas de fysio er bij gehad. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-13 09:19 



 
Profiel   

@ mellamoshan: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Ben benieuwd naar een foto.
Leuk te lezen dat hij ook braaf was met inrijden en herken mijn merrie in de looplust! Zij is trouwens aan de hand wel heel druk.. stilstaan, nergens in bijten en even wachten zonder met de voorbenen te schrapen is soms heel lastig.

Kimmutjuh89 schreef
En hoe meer foto's ik zie, hoe meer ik vind dat ze allemaal wel wat van elkaar weg hebben. Sowieso al hun mooie koppies! :D
Ik denk dat ze niet alleen qua looks veel van elkaar weg hebben... Ik ben ook met mijn Voice naar de fysio geweest vanwege onbalans, voorbenen voor elkaar plaatsen en gooien met het hoofd, nadat de dierenarts haar helemaal in orde heeft verklaard. Ook de fysio kon geen blokkade of iets dergelijks vinden maar heeft mij wel rijtechnisch goed verder geholpen. Dus al sluit je misschien bij de fysio uit dat er iets zit, ik ben niet voor niets geweest..
Succes Kimmetjuh en gefeliciteerd met het winnen van de clinic! Extra spannend als hij dan voor het eerst mee gaat naar vreemd terrein..

Detroit schreef
Voor de eerste keer toch best goed! Voor je kleine knappe Voice is het ook allemaal heel spannend!
Ben benieuwd naar een foto van haar onder het zadel ja!
Ja vind ik ook, knappe pony :D
Over twee weken mag ze voor de tweede keer mee dus hoop dat we dan een foto kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-13 15:26 



 
Profiel   

:brr: Het stilstaan is mijn voice ook niet erg goed in, ook onder het zadel niet :+ Meneer ongeduld is het af en toe, maar inderdaad met meer dan genoeg looplust!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-13 16:11 



 
Profiel   

Ok hierbij een probeersel met upgraden via mijn tel. Heb een nieuwe tel en heb maar beperkt aantal foto's op deze staan dus helaas geen opperbeste kwaliteit maar hier een impressie. Foto's waren overigens te groot om zo te posten dus via link dan maar...

http://i39.tinypic.com/2rzs5fd.jpg

http://i42.tinypic.com/s33f5i.jpg

Vind trouwens dat de voicejes wel qua kopie erg op elkaar lijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-13 19:45 



 
Profiel   

Vandaag voor de tweede keer op wedstrijd geweest met Evitha. Nog heeel veeeel verbeterpuntjes maar het ging wel weer beter in vergelijking met twee weken geleden.

En mama heeft een paar foto's gemaakt! :D
[ img ] [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-13 21:22 



 
Profiel   

Knappe voice! Winstpuntje gereden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-13 21:26 



 
Profiel   

Thnx :)
Nee zelfs lagere punten dan twee weken geleden, 167 en 161. Jury is wel een beetje streng geweest maar heeft veel toelichting gegeven bij de cijfers, dus daar kunnen we wel wat mee. Het is vooral heeeel veeeel spanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-13 21:34 



 
Profiel   

Ooh dat is dan wel weer jammer.. Maar gewoon lekker verder trainen en dan komen jullie er wel!
En veel kilometers maken, dan gaat de spanning er ook wel uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-13 21:37 



 
Profiel   

Dat ben ik helemaal met je eens. We zijn ook nog maar kort serieus aan het trainen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het steeds beter gaat.

Hoe gaat het met jullie Voicejes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-13 21:46 



 
Profiel   

Jaa daarom, komt echt wel goed !

Mijn voice deze week alleen maar aan de longe gehad. De bak hier is echt een drama, om te huilen gewoon.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-13 21:49 



 
Profiel   

Dit herfstweer is echt drama hè :(
Ik heb donderdag wel thuis in de bak kunnen rijden. En gisteren nog les met haar gehad. Maar daarvoor stond ze inderdaad ook al 4 dagen stil...
Geef jij je paardjes een winterstop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-13 21:51 



 
Profiel   

Ben niet van plan een winterstop te doen. Als het goed is gaan de buren de bak netjes rechthouden, waar je dan met vorst nog wel licht dressuurwerk op kan doen. En dan natuurlijk ook naar de club.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-13 21:58 



 
Profiel   

Dit was Detroit een paar weken terug tijdens de privéles:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-13 22:25 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit Arianne. Je hebt hem fijn aan het lopen. Hij is gegroeid of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-13 22:48 



 
Profiel   

Dankje! Jaa volgens mij is hij inderdaad weer gegroeid! Gok hem nu op 1.65 denk ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-13 22:53 



 
Profiel   

Zo ik hoop maar dat mijn voice ook zo op gaat drogen als degenen die hierboven op de foto staan. Zag Easy vandaag lopen en hij begint wel al een beetje meer paard te worden. Deze week was de kraker langs geweest om zn ruggetje weer recht te zetten, dit was nodig. Ik hoop dat we met rijden er ook profijt van gaan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-13 22:53 



 
Profiel   

Komt vast wel goed @mellamoshan. Easy is nog jong. Maar vindt hem op die fotoos die je een poosje terugpostte er al goed uitzien hoor!

Kan jullie voice trouwens ook zo boos kijken?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-13 23:14 



 
Profiel   

Leuke foto's!
Die van mij is bijna altijd vrolijk :-) gister z2 gestart, 211 en 212 ondanks veel spanning door het noodweer en een paard wat de trailer afbrak... Trots hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-13 23:30 



 
Profiel   

Haha nee die van mij kijkt ook vrijwel altijd vrolijk.

Dat zijn knappe punten! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-13 23:32 



 
Profiel   

Mooie punten hoor!

De mijne is ook meestal wel vrolijk, maar hij was echt boos op me omdat ie in de regen moest werken van me xD

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-13 12:12 



 
Profiel   

Mooie scores haasje20! Daar kan je met recht trots op zijn ;) gefeliciteerd!

Evitha kijkt altijd heel lief als mijn schimmel naast haar weer terug komt in de stal. Dus hij denkt, nou ik begroet haar even... En dan krijgt hij toch een boze blik zijn kant op :P liefst bijt ze dan nog in zn neus. Gekke merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-13 22:49 



 
Profiel   

RivellaLight schreef
Vandaag voor de tweede keer op wedstrijd geweest met Evitha. Nog heeel veeeel verbeterpuntjes maar het ging wel weer beter in vergelijking met twee weken geleden.

En mama heeft een paar foto's gemaakt! :D
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]


Wat een knapperd! Lijkt echt precies op die van mij, zeg! :j :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-13 23:00 



 
Profiel   

Haha, de mijne is eigenlijk ook altijd vrolijk. Staat altijd klaar met een dikke knuffel. Is heel erg fijn als je zelf je dag niet echt hebt :o :D

Omdat ik 23 november die clinic bij Tom Horemans heb, ben ik vandaag alvast gaan oefenen met Franco. We zijn weer voor het eerst met de trailer weg geweest naar Bergharen om daar in de gigantische rijhal et gaan rijden. Dit was maar een kort ritje, maar een goede opfriscursus voor Franco en een mooie oefening voor de lange rit die we voor de boeg hebben de 23ste. Plus, ik heb me laten vertellen dat deze rijhal een van de spannendste in de omgeving is, omdat hij zo groot is. Hij is eigenlijk 20x90m lang, maar ze hebben er verrijdbare lage schotten tussen om de bak te splitsen in 2 bakken, eentje van 20x50m en eentje van 20x40m. Plus, het was een echte vuurdoop met spiegels, een juryhok, een lange kantine, springmateriaal en puinzooi langs de kant.
Franco vond het in het begin wel spannend, maar nadat ik hem gelongeerd had en 2 rondjes door de 20x50m bak had gelopen (waar ik zou gaan rijden), was zijn spanning weg en kreeg ik er last van, haha. Vond het erg spannend, wist totaal niet hoe hij zou gaan reageren.
Maarrrr.... hij was zo braaf! Wel wat kijkerig naar alles om hem heen en wat frisser, maar goed te rijden. Hij was lekker voorwaarts, maakte zichzelf erg groot van de spanning van het ergens anders rijden, hierdoor ging hij erg mooi lopen :D
Uiteindelijk is het oefenen erg geslaagd geweest! Ben erg trots op mijn guppie <3 En dan te bedenken dat hij pas 5 a 6 maanden onder het zadel is! :D

Hieronder enkele foto's. Ze zijn niet zo scherp, omdat ze vlug met een telefoon gemaakt zijn, maar het geeft toch een beeld :P

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-13 23:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 52 [ 1280 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 52  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen