Nakomelingen van Voice!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 20:09

(Fleur! Jij ook hier? :D )

Dankjewel Detroit en Chroosje! Dat doet me wel goed om te horen :D

Vandaag is mijn beste vriendin mee geweest naar stal om met haar supercamera een paar mooie foto's te maken van Franco en mij. En ze zijn erg leuk geworden! Hier deel ik enkele foto's met jullie! <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:14

Ben vandaag met Easy naar het strand geweest. Hebben in totaal behoorlijk wat km's gemaakt dus puppy-paard was wel moe uiteindelijk, maar alleen op karakter had hij rustig nog zo'n rondje kunnen maken. :P

Op het strand was ik overigens mega blij met m'n bitje, dan wel dubbelgebroken, fijn zacht in z'n bekkie, toen we van 52 :oo km per uur moesten stoppen en de rem zomaar weer kaduuk was. Tja, rij m'n andere (ook pittige ruin) ook wel zonder bitje, maar sorry, dit heethoofd, hoe braaf hij ook was verder met buitenrijden, heeft gewoon echt nog een bitje nodig.

edit: nog een knappe voice! zwart hefet wel duidelijk de overhand :=

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:19

Kimmutjuh89 schreef:
Luister, er is niks mis met mijn paard, met de manier waarop ik hem opvoed en ook niet met de manier waarop ik hem rijd. Ik ga geen onnodige risico's lopen door nu bitloos te gaan rijden. Klaar. Wil er ook geen discussie over. Trouwens, daar is dit ook niet de juiste topic voor. Als je een discussie wilt houden over bitloos rijden of niet, of kritiek wilt leveren op de rijstijl en opvoeding van paarden door anderen, dan moet je daarvoor een andere topic zoeken. Ik sta er niet voor open en dat niet alleen. Dit topic gaat over de Voice-nakomelingen en dat wil ik graag zo houden. Hopelijk heb je daar begrip voor. Dankjewel.

Ps: dit is niet lelijk bedoeld, maar je weet niks van mij en mijn paard, de wijze waarop ik hem opgevoed heb, etc. Ik ken mijn paard het beste en ik weet wat wel en wat niet werkt :).

Wat jij wil, hoor. Jij geeft aan dat je je paard vastrijdt, ik geef je naar aanleiding van je eigen filmpjes een tip. Als jij daar niets mee wil doen, moet je dat vooral zelf weten, tenslotte snap ik niets van hete paarden of van Voice nakomelingen :')
Voor de duidelijkheid, ik heb helemaal niets tegen een bit, ik rij mijn paarden zowel met als zonder bit, net zoals het past bij het paard en/of de gelegenheid. Mijn Voice-dochter had met 3,5 ook behoorlijk problemen met haar bit vanwege het wisselen, vandaar dat ik je die tip gaf.

Chroosje

Berichten: 937
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:36

Kimmutjuh89 schreef:
(Fleur! Jij ook hier? :D )

Dankjewel Detroit en Chroosje! Dat doet me wel goed om te horen :D

Vandaag is mijn beste vriendin mee geweest naar stal om met haar supercamera een paar mooie foto's te maken van Franco en mij. En ze zijn erg leuk geworden! Hier deel ik enkele foto's met jullie! <3

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Had je dit tegen mij? :+

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:39

Mijn vriend wees me op dit topic, geloof dat ik me nog niet had aangemeld :) Ik heb dus ook een Voice (x UB40) en hij is zooo herkenbaar met alles wat ik hier lees!
Kimmutjuh, mijn Voice lijkt qua uitstraling behoorlijk op die van jou!
Mijn Voice is nu 4 en al een jaar uit de running ivm Kissing Spines. Hij wordt gerevalideerd en het lijkt erop dat het goed gaat komen met hem!
Qua karakter is hij aan de hand heel erg cool en vreselijk lief, ook op stal. Ik heb hem eigenlijk nog bijna nooit boos gezien, alleen geirriteerd (behalve dan die ene keer dat hij te strak werd gehouden met de dubbele longe, toen ging ik waterskieen door de bak, dat was eens en nooit weer op die manier!) Hij heeft erg veel looplust, was goed voorwaarts te rijden en wat minder goed terug zeg maar :P Hij kon erg uit elkaar lopen en wilde maar moeilijk zakken: kop erop en gaan met die banaan. Wat dus nu uit den boze is met zijn ruggetje dus daar wordt (vanaf de grond) aan gewerkt.
Afbeelding
Hij kan wel vreselijk goed lopen en ik heb dan ook best wat verwachtingen van hem, al dan niet met mij erop...

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 17:13

Welkom Danoesje! Wat een knappe Voice heb je! Ik herken qua uitstraling inderdaad veel terug in Franco! Wat leuk joh! :p

Vandaag heb ik weer met Franco getraind. Het ging echt super. Lekker ontspannen en nageeflijk vanaf het allereerste begin, echt heerlijk! Ook direct in de juiste galop (ook rechtsom zijn moeilijke kant). Toppaard! Alleen na de galop weer de galopkriebels in de benen en lekker heet. Toen had ik er wel weer wat moeite mee, maar voor de rest echt super gereden! :p

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:37

Nog zo een knappe voice.

Is net alsof je mijn rijden van maandagavond omschrijft kim hihi.

Afgelopen weekend was ik.naar het strand geweest met Easy. Hij absoluut genoten maar even te veel voor hem. De.volgende dag had hij mega spierpijn, net als de baas overigens. :o

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:47

Dank jullie wel! Ben qua karakter net als bijna iedereen hier, wel echt heel blij met hem. Hij begint nu weer lekker te bewegen na een flinke tijd met zere rug. Heeft iemand een filmpje van jullie Voice? Die van Kim heb ik al gespot op youtube :P

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 17:52

danoesje schreef:
Dank jullie wel! Ben qua karakter net als bijna iedereen hier, wel echt heel blij met hem. Hij begint nu weer lekker te bewegen na een flinke tijd met zere rug. Heeft iemand een filmpje van jullie Voice? Die van Kim heb ik al gespot op youtube :P


Whaha! Ik heb een heleboel filmpjes van Franco op YouTube XD. Als je zoekt op "Franco Voice nakomeling" kom je ze tegen ^^

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:54

Mooie Voice Danoesje. Ik hoop voor jou dat ie weer snel helemaal is opgeknapt.
Onze Voice was vorige week kreupel maar het is gelukkig vanzelf weer goed gekomen. Komend weekend heeft ie z'n 2e selectiewedstrijd. Als ik er aan denk zal ik m'n videocamera weer eens meenemen.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:55

yup dat weet ik :D Incl een mopperende amazone: 'Maaaaaam, nu geen foto's maken!!' en een mams die lekker doorfilmt en antwoordt: 'Kun je het later mooi terugkijken!' Of iets in die trant hahahaha.

Ongelofelijk dat die Voice bijna allemaal knappe kinders heeft die eigenlijk allemaal heel sprekend en zachtaardig ogen.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:08

Weer een leuke voice in het topic! Welkom!

Vandaag ook Detroit weer even meegepakt, de bak was eindelijk weer goed genoeg om er op te stappen (ipv alleen longeren). Met stappen dacht ik nog: "oh die is braaf zeg, ik kan wel rustig aandraven"
Stuiter, stuiter, stuiter én keihard galoperen. Boefje :') Uiteindelijk wel relaxt aan een lang teugeltjes rustig kunnen draven.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 18:15

danoesje schreef:
yup dat weet ik :D Incl een mopperende amazone: 'Maaaaaam, nu geen foto's maken!!' en een mams die lekker doorfilmt en antwoordt: 'Kun je het later mooi terugkijken!' Of iets in die trant hahahaha.

Ongelofelijk dat die Voice bijna allemaal knappe kinders heeft die eigenlijk allemaal heel sprekend en zachtaardig ogen.


Whahaha! Ja, dat klopt! XD Heb een lekker eigenwijze moeder XD. Maar achteraf wel mooi, kan er mooi van leren. Misschien dat ik daarom vandaag wel goed gereden heb hahaha!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:39

M'n camera kon ik helaas niet meenemen maar we zijn weer trots op onze Voice. Vandaag 2e geworden met 209 punten in een sterk deelnemersveld! En de nummer 1 was ook nog eens een Voice, leuk man.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:25

Superleuk Lizzy, gefeliciteerd!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 20:53

lizzy1 schreef:
M'n camera kon ik helaas niet meenemen maar we zijn weer trots op onze Voice. Vandaag 2e geworden met 209 punten in een sterk deelnemersveld! En de nummer 1 was ook nog eens een Voice, leuk man.


Echt super leuk! Die Voices zijn echt topperdjes! :D

Dat bewees mijn knappie gisteren ook! Gisteren was de dressuurclinic van Tom Horemans in Wuustwezel, België. Het was een hele spannende dag. Franco zou voor het eerst zo'n lange ruk (2 uur heen en 2 uur terug) in de trailer gaan, plus dan een nieuwe omgeving met vreemde paarden. En dan ook nog moeten rijden...!
Maar ik had me geen zorgen hoeven maken. Wat was hij braaf! :D <3 Hij vond het allemaal best spannend, maar vertrouwde volledig op mij en mijn vriend. Ook in de rijbak (welke aan een kant een open deur had richting de stallen, aan de andere kant weer twee spiegels had, aan nog een zijde volledig open was, en de laatste zijde mensen stonden te kijken) was het erg spannend, maar ik loodste hem er rustig doorheen en hij was erg braaf. Hij heeft zo zijn best gedaan tijdens de clinic. Ik ben echt onwijs trots op hem en op het feit dat ik zijn eigenares ben. Wat een toppaard!

Hier een foto (er komen er nog meer!):
Afbeelding

Het eerste wat Tom Horemans zei toen hij Franco en mij zag, was: "Als je op wedstrijd binnenkomt, krijg je alleen al punten voor zijn uiterlijk. Wat een mooi paard!". Haha, super leuk! Heb veel nuttige tips en adviezen gekregen waar ik zeker wat mee kan, en daar kwam ik voor! :j Ook leuk te horen dat het Voice-bloed erg bekend is in België en dat als Franco te koop was geweest, ze hem graag hadden willen hebben. Leuk om te horen!

VNjulia
Berichten: 138
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:14

wij hebben toevallig ook een Voice"je op stal staan! de ervaringen die ik met heb zijn echt leuk! het is een ontzettend lief dier, niet moeders mooiste maar kan zn benen goed gebruiken :j hij is nog onbeleerd.
helaas staat hij wel te koop.. ik zal de link van de advertentie sturen.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

The_Stig
Berichten: 887
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:41

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een Voice nakomeling. Het is een 3 jarige Voice x UB40 nakomeling. Ze is een beetje het vertrouwen verloren onder het zadel en daarom niet eenvoudigste om te rijden. Wel super eerlijk karakter, ook in de omgang. Ze is 1.64m op dit moment. Verwacht gezien de bloedlijn, uitstraling en de manier met het touwtje dat ze nog wel wat gaat groeien. Of ze groot genoeg gaat worden weet ik niet. Maar denk wel dat ze zich erg op gaat waarderen door de manier van bewegen straks. Deze winter mag ze lekker uitgroeien en tot rust komen. In het voorjaar ga ik haar oppakken. Heb haar 2x gereden om te kijken hoe en wat.

Afbeelding


lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:44

So, leuke Voicejes hierboven. En wat betreft Franco.... tja, het is ook echt een plaatje om te zien!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:05

Prachtige voicejes weer!

En wauw wat een punten Lizzy! Gefeliciteerd!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:05

Dit is mijn voice vrijdag:
Afbeelding

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:33

The stig, mijne is ook een VoicexUB40, grappig.
Juliamandy, ik denk dat die Voice erg leuk op gaat drogen hoor! Hij is nog een puppy maar als ie wat uitgroeit, kon hij je nog wel eens gaan verbazen!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 11:50

danoesje schreef:
The stig, mijne is ook een VoicexUB40, grappig.
Juliamandy, ik denk dat die Voice erg leuk op gaat drogen hoor! Hij is nog een puppy maar als ie wat uitgroeit, kon hij je nog wel eens gaan verbazen!


Ja, inderdaad. Hij heeft nu totaal geen bespiering, omdat er niks mee gedaan is. Maar zodra je hem gaat trainen aan de longe, hem in conditie gaat verbeteren en qua bespiering, dan wordt hij net zo'n knappie als alle andere Voices hier :)

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 11:52

lizzy1 schreef:
So, leuke Voicejes hierboven. En wat betreft Franco.... tja, het is ook echt een plaatje om te zien!


Haha, dankjewel! Guppie verbaast mij ook elke keer weer. Telkens als ik een nieuwe foto zie, begin ik weer te kwijlen. Soms ben ik echt verwonderd dat dat knappe paard van mij is. Ben zo trots! ^^

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:53

Kimmutjuh89, helemaal mee eens. Hij heeft een leuke uitstraling en een erg mooi koppie, dat blijft hij gewoon houden. Mijne is ook nog pup maar moet je inderdaad ns kijken met spier erop, paar jaartjes ouder...Dat wordt wel een knap ding hoor! Die kop houdt hij gewoon, wordt alleen volwassener <3

En dat trotse gevoel herken ik wel, al zit ik er nog niet zomaar weer op. Hij is zoooo leuk!