Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 52 [ 1280 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Voice!!

 
Profiel   

Hallo allemaal! :D

Ik heb een nakomeling van Voice (Voice x Relevant x Rohdiamant). En ik ben altijd vreselijk nieuwsgierig naar halfbroers en -zussen van hem.
Lijken ze op elkaar qua kleur, qua bouw, qua karakter, qua temperament...?
Ook heb ik wel eens vragen over Voice-nakomelingen en het zou fijn zijn om hierover te kunnen praten met mede Voice-eigenaren :D

Dit is mijn Voice:

Officiële naam: Frankenstein KK
Roepnaam: Franco

[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-13 16:45 



 
Profiel   

dit is mijn 5-jarige merrie (voicexcocktail)
heb haar nu een halfjaartje, start nu met haar L1
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-13 22:05 



 
Profiel   

Wat een knapzakken zijn die nakomelingen :). Er loopt nog een topic van:
[HK] Hengst Voice (Deniro x Rohdiamant)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-13 22:10 



 
Profiel   

Indomitable schreef
Wat een knapzakken zijn die nakomelingen :). Er loopt nog een topic van:
[HK] Hengst Voice (Deniro x Rohdiamant)

ja ik weet het maar ik kan niet reageeren op die topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-13 22:12 



 
Profiel   

Ook al zo'n knapperd! Hoe doet hij het op wedstrijd? :p
En hoe groot is hij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-13 23:02 



 
Profiel   

Haar. Sorry ^^

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-13 23:03 



 
Profiel   

Ze is 1.66 , ja goed was in 4 wedstrijden L1 startrechtig maar heb nog wel een tijdje in hetB door gereden heb nu met eerste L1 wedstrijd geredenen had191 en 190 .
Op wedstrijd is ze meestal wel beetje kijkerig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-13 23:08 



 
Profiel   

Ze is 1.66 , ja goed was in 4 wedstrijden L1 startrechtig maar heb nog wel een tijdje in hetB door gereden heb nu met eerste L1 wedstrijd geredenen had191 en 190 .
Op wedstrijd is ze meestal wel beetje kijkerig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-13 23:08 



 
Profiel   

Ik bedoel met 4 wedstrijden 8 proefjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-13 23:10 



 
Profiel   

Weet je toevallig hoe je paardje zich ontwikkeld heeft qua bouw en schofthoogte? Want Franco bleef namelijk wat klein, heb hierover contact gehad met Emmy de Jeu en zij gaf aan dat alle Voices wel laatbloeiers waren en pas vanaf hun 3 jaar een groeispurt zouden krijgen. Weet jij hoe dat bij jouw paard is gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-13 09:54 



 
Profiel   

Kimmutjuh89 schreef
Weet je toevallig hoe je paardje zich ontwikkeld heeft qua bouw en schofthoogte? Want Franco bleef namelijk wat klein, heb hierover contact gehad met Emmy de Jeu en zij gaf aan dat alle Voices wel laatbloeiers waren en pas vanaf hun 3 jaar een groeispurt zouden krijgen. Weet jij hoe dat bij jouw paard is gegaan?


Dat weet ik niet precies ik heb wel gehoord dat ze pas laat gaan groeien die van mij is wel een beetje overbouwt achter maar dat gaat wel een beetje weg trekken nu ik heb gehoord dat dat ook in het bloed zit weet jij dat misschien

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-13 10:07 



 
Profiel   

Klopt wat Emmy de Jeu zegt.

Zelf ook een Voice van 5 jaar en hij heeft alle tijd gehad van mij en mag nu de wedstrijden in.

Mijn Voice is 1.74 hoog en zelf gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-13 12:28 



 
Profiel   

Ik overweeg om Voice te gebruiken op mijn merrie dit jaar.
Vraag: Hoe zijn de karakters? Hoe laten ze zich onder het zadel bewerken? Hoe zit het met gezondheid incl. rontgenfoto's?
Antwoorden mogen ook per PB.
Bedankt alvast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-13 12:02 



 
Profiel   

Ze staan bekend dat ze heel lief zijn kwa karakter , onder het zadel is die van mij fijn alleen ze kan soms heel druk of schrikkerig zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-13 12:38 



 
Profiel   

bbrritt schreef
Kimmutjuh89 schreef
Weet je toevallig hoe je paardje zich ontwikkeld heeft qua bouw en schofthoogte? Want Franco bleef namelijk wat klein, heb hierover contact gehad met Emmy de Jeu en zij gaf aan dat alle Voices wel laatbloeiers waren en pas vanaf hun 3 jaar een groeispurt zouden krijgen. Weet jij hoe dat bij jouw paard is gegaan?


Dat weet ik niet precies ik heb wel gehoord dat ze pas laat gaan groeien die van mij is wel een beetje overbouwt achter maar dat gaat wel een beetje weg trekken nu ik heb gehoord dat dat ook in het bloed zit weet jij dat misschien


Ja, die van mij is ook wel wat overbouwd, wat mij nog hoop geeft dat hij nog wel een aantal centimeters gaat groeien. Maar doordat hij zo gestaag en wat langzaam is gegroeid tussen zijn 1 en 3 jarige leeftijd, blijf ik het wel spannend vinden. Die van mij moet nog echt wat centimeters groeien :S

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-13 12:50 



 
Profiel   

Maseike schreef
Klopt wat Emmy de Jeu zegt.

Zelf ook een Voice van 5 jaar en hij heeft alle tijd gehad van mij en mag nu de wedstrijden in.

Mijn Voice is 1.74 hoog en zelf gefokt.


Je hebt hem zelfgefokt?? Dan heb jij misschien wel wat antwoorden voor me?
Mijn paard wordt eind maart 3 jaar, maar hij is nog geen 1.60 meter hoog, terwijl beide ouders 1.68m zijn.
Emmy de Jeu heeft mij inderdaad verteld dat het laatbloeiers zijn, dus nu vraag ik me af: hoe ging dat bij jouw paard? Had jij precies hetzelfde? Ik hoop namelijk dat mijn paard uiteindelijk tegen de 1.65m aan zal zitten (een mooi maatje voor mij, want ik ben ook niet zo groot), maar dat betekent dat hij nog minstens 7 à 8 centimeters zal moeten groeien. Zal hij dat denk je, omdat hij een laatbloeier is, gaan redden?

Momenteel ben ik bezig om hem zadelmak te maken en in juni gaan we hem ruitermak maken. Dit ongeveer 2x pw. Ik zit er nu aan te denken om hem dan de winter te geven om erover na te denken en (hopelijk) nog wat meer de hoogte in te gaan en hem dan weer in het voorjaar op te pakken als hij richting 4 jaar gaat en dan langzaamaan opbouwen. Ik wil zijn groei en ontwikkeling namelijk niet in de weg zitten.
Kun jij me misschien wat tips geven op het gebied van wat jij met jouw Voice gedaan hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-13 12:55 



 
Profiel   

Rachral schreef
Ik overweeg om Voice te gebruiken op mijn merrie dit jaar.
Vraag: Hoe zijn de karakters? Hoe laten ze zich onder het zadel bewerken? Hoe zit het met gezondheid incl. rontgenfoto's?
Antwoorden mogen ook per PB.
Bedankt alvast.


Als ik naar mijn Voice kijk? Franco is ontzettend lief, knuffelig en goudeerlijk, maar zodra hij aan het werk gaat in het begin wel temperamentvol. Hij is van wat ik allemaal introduceer bij hem (longeren, hoofdstel, bandages, dekens, singel, bijzet, zadel, etc.) nooit echt zwaar onder de indruk geweest, maar ook hij is inderdaad veel met zijn omgeving bezig. Hiervan kan hij geregeld "spooken" in de bak. Op straat doet hij het juist weer wat beter, erg vreemd. Hij wilt ontzettend graag werken. Soms heb ik het idee dat ik al wat teveel van hem vraag - 2x pw 20 min longeren, soms 3x -, maar doordat hij nu in een ontzettend blubberig weiland staat en daarin niet veel beweegt, lijkt hij juist boordevol energie te zitten en is hij ontzettend blij als ik hem aan de longe gooi en hij mag werken. Deze energie vertoont hij overigens niet op stal, alleen in het werk. Wanneer Franco echt op stal hyper alert wordt, staat hij zowat op knappen van de power. Dan moet ik hem echt even laten rennen en bokken aan de longe, en achteraf is hij me altijd erg dankbaar, haha.
Maar hij is ontzettend leergierig, nieuwsgierig en een van de lievelingetjes van stal, doordat hij juist zo leuk en lief is naar iedereen. Paard is nog geen 3 jaar oud en ik kon de blinde en slechtziende kinderen van mijn werk gerust meenemen om hem een voor een te knuffelen op stal. Hij is dan rustig en voorzichtig. Echt geweldig, vooral op zijn leeftijd!
Ik ben gek op de Voice nakomelingen en wil hier zelf later ook op kleine schaal mee gaan fokken. Dus als Voice een hengst is die bij je merrie past, dan ga je daar geen spijt van krijgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-13 13:03 



 
Profiel   

Kimmutjuh89 schreef
Rachral schreef
Ik overweeg om Voice te gebruiken op mijn merrie dit jaar.
Vraag: Hoe zijn de karakters? Hoe laten ze zich onder het zadel bewerken? Hoe zit het met gezondheid incl. rontgenfoto's?
Antwoorden mogen ook per PB.
Bedankt alvast.


Als ik naar mijn Voice kijk? Franco is ontzettend lief, knuffelig en goudeerlijk, maar zodra hij aan het werk gaat in het begin wel temperamentvol. Hij is van wat ik allemaal introduceer bij hem (longeren, hoofdstel, bandages, dekens, singel, bijzet, zadel, etc.) nooit echt zwaar onder de indruk geweest, maar ook hij is inderdaad veel met zijn omgeving bezig. Hiervan kan hij geregeld "spooken" in de bak. Op straat doet hij het juist weer wat beter, erg vreemd. Hij wilt ontzettend graag werken. Soms heb ik het idee dat ik al wat teveel van hem vraag - 2x pw 20 min longeren, soms 3x -, maar doordat hij nu in een ontzettend blubberig weiland staat en daarin niet veel beweegt, lijkt hij juist boordevol energie te zitten en is hij ontzettend blij als ik hem aan de longe gooi en hij mag werken. Deze energie vertoont hij overigens niet op stal, alleen in het werk. Wanneer Franco echt op stal hyper alert wordt, staat hij zowat op knappen van de power. Dan moet ik hem echt even laten rennen en bokken aan de longe, en achteraf is hij me altijd erg dankbaar, haha.
Maar hij is ontzettend leergierig, nieuwsgierig en een van de lievelingetjes van stal, doordat hij juist zo leuk en lief is naar iedereen. Paard is nog geen 3 jaar oud en ik kon de blinde en slechtziende kinderen van mijn werk gerust meenemen om hem een voor een te knuffelen op stal. Hij is dan rustig en voorzichtig. Echt geweldig, vooral op zijn leeftijd!
Ik ben gek op de Voice nakomelingen en wil hier zelf later ook op kleine schaal mee gaan fokken. Dus als Voice een hengst is die bij je merrie past, dan ga je daar geen spijt van krijgen :D


Die van mij is presies het zelfde op stal heel rustig en lief en met werken heel temperament vol

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-13 13:08 



 
Profiel   

Hoi Kim.

Dit is mijn merrie Monchique met haar laatste veulen ( Vic x Jazz )
[KS-ITP] Girl Scout Cookie''s ( V-Vic ) afscheid komt dichterbij.

Mijn merrie is 1.68 hoog en mijn eerste veulen die ik uit mijn merrie gefokt had was vrij klein bij geboorte.
Dat was dan dus de Voice. Cypress Hill.
Hij was ook een laat veulen ( juni ) en na zien in de opfok hebben wij toen besloten om hem toen die 3 jaar werd nog op de wei te laten.
Dus ik heb hem rond 3,5 jaar pas van de wei gehaald en dat heeft hem zeer goed gedaan.

Nu is hij 1.74 hoog en groeit nog wel iets.
Tweede veulen van mijn merrie is bekent op Bokt.
Fortune Cookie.....En die is niet zo groot :) rond de 1.64 dus ik vind het dan altijd moeilijk om te zeggen of dat die van jou in de hoogte nog gaat.
Ben wel van mening om laat bloeiers wat langer op de wei te laten.

Verder is Cypress een rustig paard en vind alles prima zelf met inrijden of hij niet beter wist.
Cool in zijn kop en een knuffel kont en als hij onder het zadel is dan zit er een wil in en hij gaat er voor, sommige dingen snap hij dan nog niet maar hij probeert alles zonder gek te doen.
Hij is nergens bang van en vind alles leuk en gaat ervoor.
Helaas is mijn merrie te oud nu anders wilde ik nog graag een Voice veulen fokken.
[ img ]

[ img ]



Als je nog meer info wilt dan hoor ik het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 13:27 



 
Profiel   

Inmiddels is ook bekend dat de maat te maken heeft met een Gen de ponymutation genoemd.

Wanneer je paard over dit Gen beschikt bv. door inkruising van b.v. Arabischbloed is de mogelijkheid aanwezig van verkleinig i.p.v. vergroting.

bron:
Horses
http://horses.nl/algemeen/onderzoekers- ... -stokmaat/

of:
http://www.tiho-hannover.de/kliniken-in ... sts-pferd/


Laatst bijgewerkt door ceasario op 22-02-13 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 13:50 



 
Profiel   

Echt super bedankt voor de info, Maseike!! :)
Je hebt een prachtig paard en het doet me goed te weten dat Franco'tje geen mini-paard blijft :D Haha!

Wat ik nu besloten heb, is om hem aankomende zomer te gaan inrijden en ervoor te zorgen dat "alle knopjes erop zitten".
Daarna laat ik hem in de winter wat met rust en mag hij erover nadenken wat er allemaal met hem gebeurd is in de zomer. En dan pak ik hem in het voorjaar weer op; hopelijk heeft hij dan ook wat meer zichzelf kunnen ontwikkelen. Het is namelijk nog best een puppy, ook al wordt hij in maart 3 jaar. Ik ben blij te horen dat jij hetzelfde hebt gedaan tot Cypress Hill 3 jaar was. Was hij veel gegroeid toen je hem op 3,5 jarige leeftijd eruit haalde? :)


Laatst bijgewerkt door Kimmutjuh89 op 22-02-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 13:52 



 
Profiel   

ceasario schreef
Inmiddels is ook bekend dat de maat te maken heeft met een Gen de ponymutation genoemd.

Wanneer je paard over dit Gen beschikt bv. door inkruising van b.v. Arabischbloed is de mogelijkheid aanwezig van verkleinig i.p.v. vergroting.

bron:
Horses
http://horses.nl/algemeen/onderzoekers- ... -stokmaat/

of:
http://www.tiho-hannover.de/kliniken-in ... sts-pferd/


Ik geloof dat Franco'tje ver in zijn stamboom wel wat arabisch bloed heeft, juist om de zeer klassiek gebouwde dressuurpaarden van voorheen wat te verfijnen. Maar dan hebben we het over verder dan de 5e generatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 13:54 



 
Profiel   

Kim.

De extra lange wei in de opfok heeft hem zeer goed gedaan.

Voeg mij anders even toe op Facebook als je die hebt.
Ik heb meer foto,s en van zijn moeder.

Ben namelijk niet zoveel op Bokt meer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 20:09 



 
Profiel   

Dat is goed :p Op welke naam moet ik dan zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 20:16 



 
Profiel   

Kijk ff in mijn profiel daar staat het :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-13 21:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 52 [ 1280 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen