Nakomelingen van Voice!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 23:15

Hier gaat het ook goed met Franco. Hij staat nu 6 weken op zijn nieuwe stal. Er zijn nog dingen die hij spannend vindt, maar we zijn wel hard aan het werk. Kan nu opstappen zonder te longeren van tevoren en de eerste stapjes wijken zijn gemaakt! 8 februari is er een onderlinge wedstrijd en mijn instructrice wilt graag als we meedoen. Dus dat zal onze eerste wedstrijdervaring worden. We gaan niet om te winnen maar voor de ervaring. Ben benieuwd wat Franco doet!
Hij is nu ook aan het groeien. Zal denk ik rond de 1.63/1.64m zijn en hij is nog geen 4 jaar oud ^^.

Ik heb een Kentaur Penelopa op Franco liggen. Ook een topzadel die erg lekker zit!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:05

Wij hebben hem laten keuren omdat een vorig paard van ons een bemerking had waar we pas bij verkoop achter kwamen. We hebben toen veel geluk gehad, want met deze bemerking was er 90 procent kans dat ze niet geschikt zou zijn voor de sport terwijl ze bij ons nooit een blessure had gehad en zelfs Z2 liep. De dierenarts adviseerde om in het vervolg het paard op jonge leeftijd te laten keuren zodat je in ieder geval nog de mogelijkheid hebt om te laten opereren. Op latere leeftijd heeft dat vaak geen effect meer...

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:06

Leuk dat jullie Voicejes ook maat beginnen te krijgen. Balen van die blessure.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 09:30

RivellaLight schreef:
Ik ga ook voor jou en je paard duimen danoesje! Verbetering zou helemaal top zijn, maar eerst maar hopen dat het niet verslechterd is inderdaad ;)
Gisteren heb ik voor het eerst samen met Evitha een buitenrit gemaakt. Er ging geen ander paard of iemand op de fiets mee. Echt met zn tweetjes dus :) en ze deed het super!!


Ik kan niet wachten totdat ik met Franco lekker naar buiten kan. Het is zo lekker om het dressuurwerk af te wisselen met ontspanning en plezier! We gaan waarschijnlijk dit voorjaar/zomer voor het eerst met hem buitenom/weg naar een bos. Ben benieuwd! :D

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 09:33

danoesje schreef:
Blij blij blij! Er zijn net foto's gemaakt van de rug van mijn paard en zijn KS is gestabiliseerd en niet meer achteruit gegaan sinds de laatste foto's! Ik was erg bang voor verergering, botwoekering of botoplossing en dat is dus niet gebeurd. De DA gaf aan dat goed management heel erg belangrijk was (en waar we heel veel aandacht aan geven) en dat hij dan prima zou moeten functioneren met deze staat van KS *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Super gefeliciteerd! Echt super nieuws! *\o/*

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 09:37

lizzy1 schreef:
Onze Voice is vandaag rontgenologisch goedgekeurd. Ook al wordt ie niet verkocht is dat toch prettig om te weten *\o/* !
Vandaag over een week mag ie naar de kampioenschappen. Ze heeft een gunstige starttijd, dus daar kan het niet aan liggen. :))


Wauw! Naar de kampioenschappen...! Het is zo mijn droom en ambitie om heel hoog de sport in te gaan. Kan niet wachten! 8 februari hebben we een onderlinge wedstrijd op stal en mijn instructrice wilde graag dat ik mezelf en Franco opgaf. Het is in ieder geval een mooie gelegenheid om ervaring op te doen! :D

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:48

Kimmutjuh, nu hopen dat we de angst kunnen overwinnen.
Gaat goed hier met de Voicejes!

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:58

Leuk om alle verhalen van jullie te lezen!
Met mijn Voiceje gaat het goed, we hebben inmiddels de punten voor de ZZ-licht :-D .... Maar we blijven nog wel even Z2 starten, eerst meer bevestigen. Vorige week hadden we 225 punten, daar was ik zo blij mee. Dik 67% halen in het Z was echt een droom! Nu lekker doortrainen en dan komen we er wel. Maar het is ook echt zo'n lekker dier, altijd lief :-) En hoe gaaf, hij piaffeert echt fantastisch!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 12:13

haasje20 schreef:
Leuk om alle verhalen van jullie te lezen!
Met mijn Voiceje gaat het goed, we hebben inmiddels de punten voor de ZZ-licht :-D .... Maar we blijven nog wel even Z2 starten, eerst meer bevestigen. Vorige week hadden we 225 punten, daar was ik zo blij mee. Dik 67% halen in het Z was echt een droom! Nu lekker doortrainen en dan komen we er wel. Maar het is ook echt zo'n lekker dier, altijd lief :-) En hoe gaaf, hij piaffeert echt fantastisch!


Wauw! Dat is echt zo mijn droom!
Heb je een foto van jouw Voiceje! :D

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:26

@haasje: gefeliciteerd met jullie topscore! Super goed! Volgens mij heb ik je van de zomer zien rijden in Hoogland, kan dat?

@kim: spannend, jullie eerste wedstrijd! Komt vast goed. De omgeving kent hij al en het is onderling, geen reden om zenuwachtig te worden ;)

Hebben jullie trouwens ook het portret van Voice gelezen in de Hoefslag?

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 13:50

RivellaLight schreef:
@haasje: gefeliciteerd met jullie topscore! Super goed! Volgens mij heb ik je van de zomer zien rijden in Hoogland, kan dat?

@kim: spannend, jullie eerste wedstrijd! Komt vast goed. De omgeving kent hij al en het is onderling, geen reden om zenuwachtig te worden ;)

Hebben jullie trouwens ook het portret van Voice gelezen in de Hoefslag?


Ja, klopt! Maar hij reageert nog erg heftig op omgeving, totdat hij eindelijk realiseert dat hij zich moet concentreren op mij. Vooral de andere paarden zijn MEGA interessant! Dus ben benieuwd hoe hij zich gedraagd. All over the place of gefocust op mij ^^.

Ik wilde het portret lezen, maar kon helaas niet! Heeft iemand het artikel? Wat staat er in? :o

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:21

Ik heb ook geen Hoefslag maar ben nu wel benieuwd...

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:26

Ik heb voor jullie even een fotootje gemaakt van het artikel. Niet leesbaar, maar hebben jullie wel een idee ;) in het artikel spreken ze de fokker, Imke, Edward en de groom van Edward
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het staat trouwens in het januari nummer, dus ligt nog in de winkel denk ik ;)

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 21:17

Wauw! En een gaaf artikel! En een gave foto's. ..en lang! Zou hem graag eens lezen! Kun je dat digitaal doen?

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:20

Ik heb al iemand gevonden die de hoefslag heeft!

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:29

Kimmutjuh89 schreef:
Wauw! En een gaaf artikel! En een gave foto's. ..en lang! Zou hem graag eens lezen! Kun je dat digitaal doen?
Ja goed hè! :)
Je kunt Hoefslag digitaal lezen via de app van Tijdschrift.nl maar dan moet je wel een abonnement hebben.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 21:58

RivellaLight schreef:
Kimmutjuh89 schreef:
Wauw! En een gaaf artikel! En een gave foto's. ..en lang! Zou hem graag eens lezen! Kun je dat digitaal doen?
Ja goed hè! :)
Je kunt Hoefslag digitaal lezen via de app van Tijdschrift.nl maar dan moet je wel een abonnement hebben.


O jee! Dat heb ik niet! o0

mellamoshan

Berichten: 4259
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:40

@lizzy, fijn dat hij goedgekeurd is! Goed om te weten altijd! De mijne heb ik alleen klinisch gekeurd.

@rivellalight, Easy is nu 4,5. Ben zelf 175 dus iets hoger mag nog wel, maar misstaat nu ook niet hoor.

@kim, debuut met franco! Wat goed! Succes alvast! Gaat vast goed komen! Ga je trouwens helemaal niet naar buiten met franco? Eas is braver buiten dan in de bak. Alleen die rem he... Maar moet zeggen daar hou ik rekening mee buiten dus hij mag niet voluit. Daar hebben we weinig ruimte voor dan krijg ik hem nooit op tijd terug nog :')

@ haasje, gefeliciteerd! Knap zeg! Nog steeds een droom om minimaal z te mogen starten. Heb alleen tot nu toe niet veel mazzel gehad met mijn paard en pony. Pony had zelf de ambitie niet, was wat flegmatiek. Die uiteindelijk verkocht. Paard absoluut de capaciteit en het karakter om het echt goed te doen in de sport. Maar kreeg een blessure waardoor hij afgeschreven is voor de sport. We zijn intussen 6 jaar verder en sinds een half jaar heb ik easy er nu bij om toch hoop ik richting dat doel te werken.

Niemand trouwens die een.hoefslag heeft en het artikel kan inscannen...? Ben wel heel benieuwd!

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:15

mellamoshan schreef:
Niemand trouwens die een.hoefslag heeft en het artikel kan inscannen...? Ben wel heel benieuwd!
Ik zal het artikel zometeen even scannen. Weet alleen niet of ik het ook (leesbaar) in het topic kan plaatsen? Stuur anders even een pb met je mailadres, dan stuur ik 'm door ;)
Ik heb ook nog een pdf bestand van een artikel over Voice uit IDS van 2010. Dus als je die ook wil kan ik die ook doorsturen.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 23:42

mellamoshan schreef:
@kim, debuut met franco! Wat goed! Succes alvast! Gaat vast goed komen! Ga je trouwens helemaal niet naar buiten met franco? Eas is braver buiten dan in de bak. Alleen die rem he... Maar moet zeggen daar hou ik rekening mee buiten dus hij mag niet voluit. Daar hebben we weinig ruimte voor dan krijg ik hem nooit op tijd terug.


Ik rij inderdaad momenteel niet buiten. Heb wel altijd met hem buiten gewandeld, maar rijden nog niet. Daar willen we in het voorjaar mee gaan beginnen. Maar ik kan niet wachten. Hij is buiten altijd hyper alert, maar hij vindt het wel altijd geweldig. Kan hij veel zien en dat is wat hij het leukst vindt. Dus kan eigenlijk niet wachten! :D Vooral als het droog is en het zonbetje schijnt, dan begint het bbehoorlijk te kriebelen. Ik zie mezelf al met hem in galop onderaan de dijk of lekker met een lang teugeltje over de dijk gaan. Nog heeeeeel even wachten en dan is het zover! Maar eerst hem nog meer laten zien! Dus eerst de onderlinge wedstrijd.
Vandaag vroeg mijn nieuwe smid of ik van plan was om jonge paarden competities te gaan rijden met hem. Eigenlijk heb ik geen idee. Ik wilde sowieso eind dit jaar ren startkaart gaan aanvragen en in het B beginnen.... Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet thuis ben in de wedstrijdsport. Weet iemand iets meer?

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:43

Jonge paardenwedstrijden zijn erg leuk maar wanneer je hier zelf nog nooit aan mee gedaan hebt zou ik eerst eens een keer ergens gaan kijken. Het is nl. toch wel even iets anders dan een dressuurproefje rijden. Er wordt op een hele andere manier naar het paard gekeken.

Uit welke regio kom jij? Hier in Brabant zijn er nl. meerdere jonge paarden wedstrijden.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 09:48

lizzy1 schreef:
Jonge paardenwedstrijden zijn erg leuk maar wanneer je hier zelf nog nooit aan mee gedaan hebt zou ik eerst eens een keer ergens gaan kijken. Het is nl. toch wel even iets anders dan een dressuurproefje rijden. Er wordt op een hele andere manier naar het paard gekeken.

Uit welke regio kom jij? Hier in Brabant zijn er nl. meerdere jonge paarden wedstrijden.


Ik wook zelf in Gelderland, in het Rivierenland (West Maas en Waal), dus in het dunne strookje van Gelderland ;). Maar ik werk in Grave en Reek, wat weer Brabant is XD

mellamoshan

Berichten: 4259
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:54

RivellaLight schreef:
mellamoshan schreef:
Niemand trouwens die een.hoefslag heeft en het artikel kan inscannen...? Ben wel heel benieuwd!
Ik zal het artikel zometeen even scannen. Weet alleen niet of ik het ook (leesbaar) in het topic kan plaatsen? Stuur anders even een pb met je mailadres, dan stuur ik 'm door ;)
Ik heb ook nog een pdf bestand van een artikel over Voice uit IDS van 2010. Dus als je die ook wil kan ik die ook doorsturen.


Zou super zijn!! Alvast heel erg bedankt, stuur je meteen een pb!

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:25

De scanner thuis wilde niet echt meewerken dus ik heb het artikel net op het werk even onder de scanner gelegd ;)
Je hebt hem als het goed is in je inbox mellamoshan?!

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:36

Oja en over de jonge paarden competities. Daar lopen verschillende topics over dus kijk daar even rond. Heeeel veeel info ;)