Nakomelingen van Voice!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:57

Fijn dat er weer beter gaat met Franco Kim! Lekker weer aan de slag samen!

Mijn kleine draak mocht gisteren weer een springlesje meedoen! Op advies van instructie ietsjes vaker met hem springen, hopen dat ie ietsje minder enthousiast wordt. Hij wordt er zo ontzettend heet van, maar blijft wel heel braaf bij me in de zin van op zijn plaats galopperen. :')

Afbeelding

Afbeelding

pantarhei

Berichten: 9075
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:05

Leuke fotos!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:12

Elsom is gisteren 8e geworden op de Brabantse van zijn rubriek. Hij liep weer heel fijn, had alleen een fout doordat het wat glad was door de regen.
Komend weekend hebben nog een wedstrijd gepland en dan krijgt hij even rust. Mijn zusje gaat dan op vakantie en ik sta dan op het punt van bevallen!
In oktober wil ze 'm M2 gaan starten.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:19

RivellaLight: klopt ik had hem prive gezet, ik ga morgen weer heen dus zal kijken of ik dan wat nieuws kan maken!!

Mooie foto's zeg Detroit!

Fijn dat jij weer lekker hebt kunnen rijden, kimmutjuh!

Gefeliciteerd met je 8e plek, Lizzy!

Ik heb mijn Voice al een week of 2 niet meer gezien. Ik heb 1,5 week geleden m'n hengsten uit de opfok gehaald en die zijn vorige week gecastreerd dus was daar aldoor best druk mee. Ben nu ook net weer binnen :Z .Morgenvroeg ga ik naar Hero'tje kijken. Ben zooooo benieuwd hoe die het doet. Hij staat bij een GP ruiter en die is er laaiend enthousiast over, dat is altijd leuk om te horen! Ik ga proberen wat foto's en een filmpje te maken.

Yoshiko

Berichten: 158
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:39

Mijn vriendin heeft er 1! Ze zit in de B springen & L dressuur.
Zal vragen om een foto.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:19

Hero pakt top aan. Ik hoop niet dat de fotootjes nu mega groot worden :').

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:27


Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:32

Hij is gaaf zeg! ziet er goed uit!

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:52

Zo die pikt het lekker op! Goed hoor!!

Gefeliciteerd lizzy! Goed gereden!

Ik ga binnenkort ook maar weer eens starten heb ik bedacht. Na wederom weer een zadeldip loopt hij weer fijn en hij lijkt lichamelijk ook eindelijk vooruit te gaan. We gaan weer eens een poging wagen binnenkort ;)

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:14

Bedankt!

Lekker weer starten mello!

Zijn die van jullie ook zo ril? Hero is echt topbraaf alleen met opstappen wel heel ril. T meisje kan zelf op en afstappen alleen je moet wel rustig, snel en handig zijn zeg maar. En ik ben juist nerveus, traag en lomp :'). Ik laat 'm er dus sowieso deze en volgende maand nog staan tot je gewoon in alle rust normaal op kan stappen.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:23

Mmh, de mijne was met opstappen in t begin wel van t weglopen, maar vond hem niet rill. Tegenwoordig blijft ie braaf staan, zelfs vriendlief zonder rijervaring kan er zo opstappen als hij hem gaat uitstappen.

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:36

Ja niet ril hier. Ook niet met inrijden of opstappen voor het eerst. Stond als een huis. Maar zodra hij snapte dat voorwaarts het idee was, was de rem wat zoek. :p

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:43

Ow nou dan hoop ik dat 't gauw slijt haha.

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 23:40

Die van mij was extreem ril met opstijgen. Vooral de eerste keer opstappen en wegrijden, en dan iedere keer weer. Dan ging hij fiks aan de kletter met 4 benen tegelijkertijd de lucht in. Als hij eenmaal liep was het goed. Ook daarna kon je gewoon afstijgen en weer opstappen, maar iedere keer kon je maar 1x de eerste keer oefenen. Hij is 10x naar iemand toe geweest en daarna heb ik hem zelf onder begeleiding thuis doorgepakt. Hierbij gewoon rustig aan opstappen met veel complimentjes en aaitjes terwijl iemand hem vast hield. Toen hij 3 maanden onder het zadel was stapte ik zelf gewoon op en af. En nu geeft ie geen kik meer

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 00:13

Fijn te horen dat die van jou geen kik meer geeft :D. Is vaak ook gewoon kwestie van tijd. Die van mij gaat niet aan de kletter oid en ze stapt zelf op en af, maar 't is niet voet in de beugel en hoppaaaa zeg maar :D. Ach we zullen zien. Ik was blij verrast toen ik hem zag en hij wordt echt wel relaxter al, dus komt vast goei :D.

bbrritt
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 00:08

Na heel lang niet op bokt gezeten te hebben hier een paar fotos van calantha (voicexcocktail).
op de eerste pagina van de nakomelingen zijn er fotos te zien toen ik haar net had.
inmiddels M2 en Z1 startrechtig en 7de geworden op de zuidhollandse kampioenschappen. 4 september mogen we naar de nederlandese kampioenschappen in ermelo.


Afbeelding
2015

Afbeelding
2015

Afbeelding
2014


Afbeelding
2014

Afbeelding
2014

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 09:13

Leuke Voice hierboven. Vast heel veel succes op het NK!

Ik heb ff niks van me laten horen....druk gehad.

Elsom heeft inmiddels de Brabantse gelopen. We waren erg tevreden. In galop had hij door de bodem een fout maar haalde een mooie 8e plaats in zijn ring. Helaas niet voldoende om de finale te rijden maar hiermee kunnen we prima leven.

Afgelopen weekend heeft hij meegelopen op een weekendwedstrijd waar je totaal 4 proeven moet rijden. De beste over 3 proeven wordt weekendkampioen. Mijn zusje wint daar gewoon ff het M en B kampioenschap ( M1 en M2 was in handicap). In de B start ze met mijn paard aangezien ik over 2 weken ben uitgerekend.

Echt super trots. Nu krijgen beide paardjes ff rust en gaan ze in oktober L1 en M2 starten.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:35

Mooie foto's Brit! Succes op de Hippiade.

Knap van je zusje Lizzy en mooie 8e plaats op de Brabantse.

Ik ben net weer thuis van Hero, die wordt echt super stoer. Nog een paar weekjes dan laat ik denk ik even een fotograaf komen.

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:20

Leuk om te horen Nynke. Gaat opstappen al beter?
Ben benieuwd naar de foto's!

Dat gaat goed Lizzy. Gefeliciteerd met de punten en prijzen!
Succes met de laatste loodjes

Mooie foto's Britt! En alvast veel succes op de Hippiade!

Ik ga zondag weer op wedstrijd met Evitha. Al drie maanden niet weg geweest, "zomerstop". Hoop dat ze nog een beetje braaf is op vreemd terrein :o

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 00:18

Wauw bbrritt! Echt super vooruit gegaan, ze is echt gaaf!! En Hero wordt ook al zo leuk! Voicejes zijn gewoon gave paarden!

Lizzy, nog gefeliciteerd met de resultaten van Elsom!! En Evitha gaat helemaal goed komen!
Franco en ik gaan 13 sept van start! Hopelijk loopt alles nu wel volgens planning :)

Vandaag heeft mijn instructrice erop gezeten om weer even aan te voelen op welke punten het lastig is en wat hij dan doet. Man, wat was hij stout, haha. Joyce had er een hele kluif aan, maar Franco ook aan haar. Aan het eind ben ik er nog een kwartier op geweest om weer aan te voelen, heb hele nuttige tips gekregen! Volgende week stapt ze aan het begin van de les nog even 10min op en dan zijn we er als het goed is weer. Veel dingen moeten weer even opgefrist worden na 4 weken niks doen haha. Maar super lekker dat we weer bezig zijn. Heb nu een nieuw zadel, tandarts is geweest, as maandag komt de smid.... Dus dan is alles weer klaar

Zit nu op de telefoon en probeer foto's te uploaden. Hopelijk lukt dat!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 00:20

Afbeelding


Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:25

Mooie foto's zie ik weer voorbij komen!

Gefeliciteerd lizzy! Gaat goed bij jullie zeg!

Vandaag weer een keer gestart na een korte stop ivm weer zadelissues.
Vorige keer al een keer L1 gestart maar wilde in de aanloop vooraf oefenen. Had daar 4x een moment voor uitgezocht, maar dat mocht gewoon niet zo wezen, want elke keer was er wat waardoor het niet lukte. Noodweer, bak bezet, tot en met een lekke band langs de snelweg aan toe.
De eerste keer dat ik de proef toen ook reed was in de ring. Niet echt ideaal en daar waren de punten ook naar. Al vond ik het zelf die dag vrij streng beoordeeld, maargoed, dat is de jury-sport.

Vandaag weer een keer gestart. Hij begon heet met losrijden. Vlak voor we de baan in mochten was hij heel fijn te rijden uiteindelijk dus ik had goeie hoop. Bij start vande 1e proef was ik hem kwijt. Geen concentratie, gooide zijn kont naar binnen, versnelling nr 6 geselecteerd. Nee dat was hem niet. Toch nog 176 punten. We hadden de oefeningen ook wel gereden, Had alleen 10x netter gekunt.

Tussen de proeven door hem op zijn flikkeren gegeven. Hij wilde niet stilstaan, trok teugels uit m'n handen. Grrrr
Vlak voor dr 2e proef was hij er weer, dus gingen het zien.

Volgende starte hij heel.fijn. Heerlijk ontspannen, relaxed drafje, alleen vanaf de galop was de volgende versnelling weer ingeschakeld. Al met al hem wel goed nog de baan door gekregen maar wat slordigheids puntjes. Afgesloten met 180 punten.

Ijs is gebroken, eerste L punt is binnen. Weer even de westriudroutine terug erin en dan wordt hij vanzelf wel weer relaxter. Al met al best nog tevreden :)

Laura, hoe ging het bij jou?
Nog meer mensen gestart dit weekend?

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:22

Mooie foto's Kim! Ziet er juist heel braaf uit ;)

Ja netjes Shanna! Kan je zeker tevreden mee zijn. Haha 6e versnelling :+ endurance paard hè ;)
Iets meer routine zal ook wel helpen om hem beter onder controle te kunnen houden tussen de hekjes.

Evitha ging wel oké. Zij moet ook gewoon weer wat vaker mee, dan heeft ze vast minder last van spanning. We hadden 180 en 182 punten. Nu alweer 9wp in de L1 :o knappe merrie!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:47

Ik heb dit weekend een onderlinge wedstrijd gehad op stal met Troy'tje. Hij was alleen een beetje over de zeik van de veranderingen (standjes met kleding etc) en de drukte := Dus met dressuur was ik al blij dat ik hem gewoon in de goede gang kon houden. Na mijn proef kwam de jury nog eventjes naar mij toe om te zeggen dat ze het wel een verschrikkelijk leuk paard vond, maar de spanning er gewoon vanaf moet. Toch nog 181 punten gekregen, en gezien de andere punten is er niet hoger gejureerd omdat het een onderlinge wedstrijd was. Al waren mijn punten wel te hoog voor mijn proef vind ik :Y)


Afbeelding

Afbeelding


En ik kon het natuurlijk niet laten om een parcourtje van 70 cm met hem te gaan springen. Hij was echt een kanon weer _O- Maar sprong alles superbraaf (en hoog), helemaal foutloos en een derde plek.


Afbeelding


En mijn vriend deed met hem mee met pimp je paard. Ook daarmee derde geworden, vanwege onze fantastische woordgrap: "paardyanimal" ipv "partyanimal" := Die foto houden jullie nog eventjes tegoed.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:29

Afbeelding

Afbeelding