Nakomelingen van Voice!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:43

Zo iedereen fanatiek bezig geweest, goed bezig!!

Whaha die foto's Detroit, geniaal!

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:24

Haha leuk detroit die laatste foto's! :D En gaaf dat hij al parcourtjes springt! Die ontspanning komt wel, het is een gaaf dier!

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:30

Haha wat een pretbek die Detroit! Ziet er leuk uit!!

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:03

Ben vanochtend weer even bij mijn Voice geweest, die is enorm vooruit gegaan! Hoop binnenkort wat mooie foto's van hem te hebben :-)

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 18:36

Hahaha, wat een geweldige foto's van Detroit! :D

Ben benieuwd Nynke naar de foto's!

Hier een mega periode met zadelproblemen gehad. Had ik 3 weken geleden een nieuwe tweedehandse MacRider Olympic gekocht bij mijn zadelmaker Hans de Haas, bleef Franco onwijs staken, bokken en rennen tijdens het rijden. Het zadel was gewoon niet goed. Hans weer vorige week maandag laten komen, nee zadel was gewoon goed. Hij gaf me een Kingsley pad (die zijn onwijs duur!!! :o) om voor 2 weken uit te proberen. Heb er 3x mee gereden, maar het was het nog altijd niet. Vorige week donderdag een andere zadelmaker naar het zadel laten kijken en wat bleek? Zadel lag te krap aan de voorkant, te los aan de achterkant (waardoor hij met lichtrijden omhoog kwam). Tevens lag hij erg achterover (vandaar Franco's pijn) en was hij te lang voor zijn rug. Oftewel, mijn net nieuwe zadel was een mooi en goed zadel voor mij, maar niet voor Franco. Heb van hem een zadel in bruikleen gekregen, en 1 okt komt hij om een definitief zadel uit te zoeken voor Franco en mij. De MacRider en de pad heb ik terug aan Hans gegeven en mijn geld terug gekregen. De samenwerking met Hans is nu definitief voorbij....

Franco daarentegen heb ik een weekje rustig aangereden, vooral simpel rijden en lange lijnen. Wauw, wat een verschil alweer. Vandaag weer voor het eerst opgepakt en wat een mega werklust laat hij weer zien. Ook kan hij ineens dingen die eerst nog niet echt bevestigd waren, als aangalopperen vanuit stap, heel verzamelt galopperen en van daaruit van de hoefslag af wijken (op de diagonaal). En die uitgestrekte draf... <3 Blij dat hij weer zo loopt!!! :D

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:31

Goh, grappig dat je die naam noemt Kim, heb toch ook wat met die kerel meegemaakt.

Had een tijdje geleden een zadel op mp staan. Zadel was Easy uitgegroeid en nagekeken door de zadelmaker. Nog 2 kleine weken mee gereden en toen weggelegd ivm aankoop ander zadel.

Anyhow, zadel begon me in de weg te liggen dus de prijs die ik in m'n hoofd had, had ik al drastisch naar beneden gebracht.

Op een gegeven moment krijg ik een mailtje van iemand:
Hij:Ik bied 500 euro
Ik: Voor 600 mag je hem hebben, dat is echt het minimale wat ik ervoor wil hebben
Hij:Is hij verder netjes, geen grote krassen, scheuren in zitting enz. Dan wil ik hem.
Ik:Hij is gebruikt maar geen gekke beschadigingen, scheuren of wat dan ook. Mocht je in de buurt wonen en hem vandaag al willen halen, ik ben nu aan het werk dus kan slecht reageren. Hier is het nr van mijn vriend. Anders hoor ik het wel.
Hij:Ok, Woendag kan ik hem halen dan ben ik in de buurt ergens rond de middag.
Ik: Kan je iets specifieker zijn qua tijd, dan kan ik kijken of er iemand thuis kan zijn.

Stilte.... Tot woensdag zelf. Die dag was in de ochtend mijn zadelmaker er, die wilde eventueel ook mijn zadel wel meenemen voor de verkoop. Had immers niets meer van hem gehoord en hoe betrouwbaar zijn mensen via mp nou eenmaal...

Mijn vriend werd gebeld (was op zijn werk), door hem, met ik ben er met een kwartier. Hij zegt, das leuk, maar er is niemand thuis.
Mijn vriend mij gebeld, ik zeg, ik mail hem wel.

Ik: Ik heb nog gevraagd hoe laat je er zou zijn, hier kreeg ik geen antwoord op dus heb het zadel mee gegeven met mijn zadelmaker voor de verkoop. Er zijn nu 2 opties, of je kan hem afhalen vanaf morgen in Friesland, of ik kan vragen of ze hem wil opsturen.
Hij: Stuur hem dan maar op, wat zijn je gegevens.
Ik: Gegevens gestuurd. (ondertussen overleg gehad met zadelmaker wanneer hij opgestuurd zou worden) Mnr verteld dat zodra hij verstuurd werd, ik de track en trace door zou geven.

Paar dagen later

Hij: Is het zadel al verstuurd?
Ik: Ik ga het voor je na vragen, ben van een 3e partij afhankelijk dus moet erop terug komen.

(zadelmaker vergat t&t door te geven en was een dag niet thuis. Zadel was intussen zaterdag verstuurd. Maandag of dinsdag dus te verwachten binnen te komen bij hem. Geen t&t door kunnen geven dus, wel gemeld dat het zadel zaterdag verzonden was.

Dinsdag begon hij mijn vriend te bellen want ik had natuurlijk in een van de eerste mails zijn telnr door gegeven. Elke 10 min belde hij wel. Strontvervelend, hij was gewoon aan het werk ondertussen en had daardoor meerdere gemiste oproepen. Mijn vriend hem een smsje gestuurd:

Vriend:Heb navraag gedaan aan zadelmaker. Zodra ik antwoord heb van haar kom ik erop terug, ondertussen het verzoek om niet telkens te bellen.
Hij:Doe ik ook niet, als je je afspraken nakomt! Het zadel had hier uiterlijk maandag moeten zijn!
Hij: Als het er vandaag niet is, kom ik vanavond mijn geld ophalen, inclusief 100 euro bezinegeld.
Vriend:Als je niet stopt met stalken, ga ik vanavond nog aangifte doen. Onze zadelmaker is ook gewoon aan het werk, er komt heus wel een reactie, tot nu toe continu nog gekomen he.
Hij:Tot vanavond!




Heel verhaal dus. Misschien stom van ons dat we het t&t niet hadden (doorgestuurd), maar wat een debiel die kerel. Deze tekst is niet de letterlijke teksten die getypt zijn, de manier van schrijven was ook vrij agressief. Nare bijsmaak.
Heb hem trouwens daarna nog eens gegoogled, maar schijnen wel meer van die verhalen de rondte te gaan als de jouwe Kim, over desbetreffende persoon.

Patriciadr

Berichten: 116
Geregistreerd: 17-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:34

Mooi beestje zeg!! _/-\o_

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:48

mellamoshan, wat een gezeur met het zadel zeg. sjees. Hoe is het nu afgelopen, nog steeds last van hem?

Ik wacht op mijn offerte van mijn zadelmaker. Denk niet dat ik er mega gelukkig van wordt _O- Maargoed, dat is dan wel t laatste zadel wat ie krijgt van mij :x Per 1 januari ga ik ook mijn startkaart in laten gaan. Het moet toch een keer gaan gebeuren.

Hoe is het met de rest van de Voice'jes?

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 03:28

Ik meld me ook weer.

Ik ben 3 weken geleden bevallen van een dochter!

De paarden hebben in deze periode ook rust gehad aangezien mijn zusje op vakantie ging. Afgelopen weekend heeft Elsom zijn M2 debuut gehad. Hij werd tijdens de 1e selectie 2e met 182 punten. We zijn super trots op 'm, want wat vindt hij het nog moeilijk! Maar het 1e winstpunt is dus al binnen.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:03

Die avatar van je detroit! Hihi, stout paard :Y)
Heb overigens daarna niets meer van hem gehoord. Het zadel was immers wel gewoon netjes verstuurd en kwam die dag binnen.

Gaaf Lizzy! Knap hoor!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 19:09

Lizzy1, gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Hoe gaat het nu met jou en de kleine?

Detroit, wat een leuke avatar! :p

Ikzelf heb nu eindelijk een nieuw zadel. Was nog een heel gedoe. Gelukkig heeft Hans, mijn inmiddels oude zadelmaker, het MacRider zadel terug willen nemen en heb ik mijn geld terug gekregen. In de tussentijd van mijn nieuwe zadelmaker Adri een bruikleen zadel gekregen om in de tussentijd wel Franco weer enigszins normaal te krijgen. Heb hiermee 3 weken gereden, maar in de laatste week waren Franco en ik het zadel allebei beu. Ik had een onwijs pijne kont, lekker open gereden, en Franco was ondertussen ook weer bijgetrokken waardoor het zadel ook niet fijn meer lag. Dus Adri kwam afgelopen donderdag precies op tijd met een nieuw zadel. Heb nu een Hulsebos WB4 bij hem aangeschaft. Deze vrijdagavond kunnen ophalen en afgelopen weekend voor het eerst echt mee gereden. Zaterdag was het nog een ramp. Franco moet echt uit zijn systeem krijgen dat alles pijn doet. Gisteren had hij een langzame opstart, maar uiteindelijk liep hij alweer veel beter! Hopelijk houden we nu weer onze stijgende lijn vast, kan Franco weer gaan ontspannen onder het zadel en knallen we 30 okt op onze eerste officiële wedstrijd. Na al die pech kunnen we wel wat zonneschijn gebruiken!!! *\o/*

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:17

Haha Detroit was een beetje boos op mij, dat is goed te zien op de avatar he? :') Wachten is tijdverspilling en dus echt niet oké. We moeten gewoon doorgaan. :+

Aaah fijn van je zadel Kim! Lekker dat het is opgelost met de die Hans en je een fijn zadel hebt gevonden! Lekker gaan trainen voor je eerste wedstrijd! *\o/* *\o/* *\o/*

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:55

Wb is de boommaat van hulsebos toch? Best breed dan zeg die franco :P

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:08


Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:26

Gefeliciteerd Lizzy met de geboorte van je dochter!! En wat knap van Elsom!

Kim, hoe gaat het nu met het nieuwe zadel? Wat een gedoe zeg.. Hopelijk gaat het nu beter! Heel veel succes alvast de 30e!
Detroit, haha die avatar :') Leuk filmpje! Jullie gaan lekker met springen! Mijn voice is ook al zo enorm enthousiast met springen.. Mijn instructeur noemde hem afgelopen donderdag een pijl en boog.. Richting de hindernis en poef hij schiet weg, 3 meter voor de hindernis afzetten of 3 meter te hoog, niks is te gek :')
Afgelopen weekend wat natuurlijk materiaal gesprongen, was ook leuk :D
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-01-18 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit bericht verwijderd

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:28

Pijl en boog is de mijne ook. We zijn nu bezig met juist de rust erin te brengen. Zal zo kijken of ik een filmpje van een aantal weken eerder kan uploaden. Dan zie je al hoever we zijn met verbeteren.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:23

Leuke foto's allemaal! Heb hier een tijdje weinig gepost, had weinig te melden maaarrrrr.. Vandaag voor 't eerst op m'n 3 jarige Voice gezeten, tevens voor mij de eerste keer weer na 3 jaar. Was dus erg spannend maar hij gaf en top gevoel, echt een fijn paard.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-01-18 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit bericht verwijderd

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:44

Wat is het rustig hier. Ik heb vandaag voor de 4e keer op m'n Voice gezeten, wat een heerlijk beest.

Afbeelding

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:49

Het is hier inderdaad vrij rustig.

Maar.. Ik vind dat je een gave bok hebt Nynke!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:30

Lekker achterbenen zeg!

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:08

Fijn dier hoor nynke! Chique en zit erg fijne beweging in!! Mag je trots op zijn!

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:35

Super gave knol die hero zeg! Mag je trots op zijn!

Hier minder leuk nieuws. Zoals de meesten van jullie misschien wel weten heb ik best wat strubbelingen gehad met eas. Het was niet het makkelijkste paard. Intussen weet ik ook waarom. We hebben foto's laten maken van zijn rug omdat de osteo eigenlijk aangaf vaak hetzelfde punt im zijm rug te moeten aanpakken en de bespiering van zijn gehele bovenlijn vond ik ook onder de maat. Telkens konden we er wel weer een reden aan geven wat er mis zou zijn, en dan knapte hij ook echt wel weer op. Maar telkens tijdelijk.
Het aantal zadels dat we gehad hebben zijn niet op 1 hand te tellen.
Maarja, conclusie nu: artrose in zijn rug. Mooi k u t.
Paard nr 2. De eerste een klap voor zijn been gehad, hiermee exit sport. Nu de volgende waarbij sportcarrière net gestart was en misschien wel over is...
We zijn behandeling met tildren infuis gestart en moeten het af gaan wachten. Mogen nu net weer wat opbouwen maar wat een troep dat spul. Hij zou de dag zelf wat koliekerig kunnen zijn. Mooi niet, 3 dagen erna was hij slomer, na 9 dagen flinke koliek en nu nog steeds niet helemaal 100%.
We wachten weer af...

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:38

Thanks all!

Wat klote zeg mello! Hopelijk knapt hij snel weer een beetje op!

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:26

Dat is behoorlijk Kl*te nieuws, Mellamoshan. Hoop dat de behandeling wat oplevert, zonde om zo jong al artrose te hebben. :(:)

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:40

Ik wist het al, maar baal echt met je mee shanna... Hoop zo dat het infuus hem gaat helpen en dat hij zich voor nu snel beter voelt.. Arm paard.. Jullie verdienen het om weer lekker aan de slag te kunnen!!