Nakomelingen van Voice!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 09:19

Wat een rot nieuws Mellamoshan :(:)

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:50

Hoe gaat het nu met je paard, mella??

Ik heb de Voice inmiddels al bijna twee weken thuis en ben er echt heel blij mee. Top fijn bokkie. Gisteren is ie naar de tandarts geweest dus zondag kan ik er weer op. Voor mij wel ff lekker, ik ben pas sinds 3 jaar nu weer echt aan het rijden en dat valt me conditioneel best zwaar hahaha.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:51

Zo, hij lijkt op de laatste foto al aardig wat spieren gekweekt te hebben! Gaaf dier!

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:55

Mwah, 't is nog wel echt een kapstokkie hoor :D. Hij gaat wel echt vooruit maar deze moet je denk ik echt met een jaar weer bekijken. Ben er ondanks wel echt zeer content mee en denk wel dat 't een goeie knol kan worden. We zullen het zien :D.

Hoe gaat het met jullie Voice'jes?

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:11

Mijn voice doet het nog steeds goed :D Morgen komt Natascha van Eijk kijken voor een passend bit, en dan ben ik met al die dingen wel weer klaar voorlopig :roll: Ik wacht dan alleen nog op mijn zadel. :Y)

[EJL-ITP] Een jaar lang Detroit

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:40

wauw wat een fotos van Hero!! Vind het zo'n gaaf dier!!!
Zit denk ik inderdaad wel wat potentie in! ;)

Detroit, leuk topic en overzicht. Veelzijdig paard heb je!

Met Eas ben ik aan het longeren longeren longeren. Komt me m'n neus uit, maarja alles voor het peerdje he.
Lang laag, dubbele lijnen. Ruggebruik en nog eens ruggebruik, alleen daar op hameren. Over een maand moet hij aan de cavaletti en gaan we de galop er weer bij pakken.
Steefdatum is om met februari weer een correct bewegend paard te hebben. Zo niet, dan... weet ik het nog niet, maar is het niet positief in ieder geval...

Was overigens naar de Zuidlaardermarkt met m'n collega en vriend. Vriendlief is nogal impulsief soms, zodoende hebben we totaal out-of-the-box een fries veulen in opfok staan nu. :')
Ach, over 2,5 jaar zien we wel weer hoe die wel of niet uitgedeukt is hihi :+

Jullie verder nog spannende verhalen?
Zie trouwens wat ik zoal aan voice-jes te koop zie, voor pittige bedragen te koop staan. Gouden lootjes in handen jullie ;)

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:53

Dankjewel! :D

Ik ga duimen voor vooruitgang Mella :(:)
haha leuke verrassing van je vriend ook :=

Geen spannende verhalen momenteel. Ik doe heel saai gewoon mijn trainingen en paardlief volgt het allemaal braaf :D Enige waar ik meebezig ben is een startkaart aanvragen, maar vanwege het veranderde aanbod van de KNHS gemaild voor een betalingsregeling. Ik wilde in eerste instantie gelimiteerde pas hebben, omdat Detroit lastig te laden is en ik nu dat gezeur niet op wedstrijdterrein wil. Dus dan alleen de vier wedstrijdjes starten die in de buurt zijn. Als het laden beter ging, kon ik altijd nog upgraden naar een ongelimiteerde pas.

En nu valt heel die optie weg, want vier keer een weekpas is ook al 108 euro :x En ik vind, als studentzijnde (no worries, als er een dierenarts nodig is, is daar altijd geld voor. Die komt eerder te snel dan te laat), 108 euro een hoop geld om in een keer uit te geven aan een 12maandenpas.

Oh, dan heeft mijn (spring)instructeur nog te weinig geboden voor mijn paard dus }>

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:36

Moet zeggen, heb me er nog niet in verdiept. Heb juist de hele boel net opgezegd om eerder genoemd verhaal. :7
Maar ik las wel een boel commotie rondom de prijsverhoging...
Is hij zo lastig dan detroit? Meer oefenen? Vaker leuke dingen doen met hem? Heb met beide ook periodes gehad hoor.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:41

Ik heb zelf geen trailer en auto met trekhaak, dus vaak oefenen is niet altijd mogelijk. Ben afhankelijk van andere helaas. Maar we zijn al van steigeren voor de klep en liever neervallen, dan de trailer in, naar braaf de trailer oplopen, maar er weer uitlopen zodra ik stil sta. We hebben dus nooit genoeg tijd om een stang erachter te doen. Ik moet gewoon sparen voor een extra lange trailer :p

Tot nu toe alleen mee op pad geweest met de aankoop, 1 verhuizing en 1 keer drie dagen mee naar de veluwe. Vind leuke dingen plannen nu nog lastig, omdat ik niet alleen t bos oid in wil en de andere niet echt een tijd van aankomst kan geven. Het kan een uurtje duren, maar ook gerust drie uur.

Ik wil van de zomer gewoon weer lessen volgen met hem.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:53

Ja snap je! Lastig dan inderdaad! Maar je bent al een end vooruitgegaan met laden dus. Komt vast goed! :D

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:23

Leuk topic Detroit, leuk hoe allround je bezig bent! Vervelend van het laden. Is het angst of vervelend doen? Hero loopt zo de trailer op, echt top. Er af snapt hij nog niet zo goed, stond laatst wel ff te drukken maar op een gegeven moment is dat bij mij echt klaar en toen was ie er ook zo af :+.

Snap dat dat een beetje saai wordt ja mella, maar inderdaad alles voor 't peerd. Hopelijk werpt het z'n vruchten af. Nog ff volhouden dus tot februari. Geniale actie van je vriend :D.

Hier ook weinig spannends. Ik ben verhuisd en zit hier inmiddels alweer bijna 2 weken. Bevalt goed, mooie omgeving en de paarden op 5 minuten afstand. Degene waar ik de boxen huur zei vandaag al dat we binnenkort ff naar het bos moeten. Ik weet nog niet of ik dan de Voice meeneem. Bij het zadelmak maken hebben ze hem wel eens een keer in de straat gereden en daar was die braaf, maar het is nog steeds een kijkerig ding en we gaan soms dus nog een beetje hard... Dussss ik ga er nog ff over nadenken of ik hem meeneem of een ouder paard :+.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 01:17

zit je zo dicht bij het bos nynke? lijkt me lekker hoor! vanaf hier is alles ver weg, bos, strand. Saai buitenrijden hier, maar heb dan weer de luxe van trailer en auto voor de deur te hebben staan.

Gewoon doen nynke! desnoods stap je alleen! Is lekker voor hem ook.
Ben voor het eerst met Easy de weg uit gegaan toen hij 2 weken onder het zadel was. En met 3 weken was ik voor het eerst het strand op. Misschien beetje enthousiast, maar hij vond het heerlijk en was super braaf. :D

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 06:01

Hier ook weinig nieuws. Elsom is geschoren, was net een grote teddybeer.
Komend weekend mag ie weer mee op wedstrijd.
Elsom loopt vanaf veulen af aan al super braaf de trailer op gelukkig.

Gaaf paard geworden hierboven zeg!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 06:46

Kimmutjuh89 schreef:
Maseike schreef:
Klopt wat Emmy de Jeu zegt.

Zelf ook een Voice van 5 jaar en hij heeft alle tijd gehad van mij en mag nu de wedstrijden in.

Mijn Voice is 1.74 hoog en zelf gefokt.


Je hebt hem zelfgefokt?? Dan heb jij misschien wel wat antwoorden voor me?
Mijn paard wordt eind maart 3 jaar, maar hij is nog geen 1.60 meter hoog, terwijl beide ouders 1.68m zijn.
Emmy de Jeu heeft mij inderdaad verteld dat het laatbloeiers zijn, dus nu vraag ik me af: hoe ging dat bij jouw paard? Had jij precies hetzelfde? Ik hoop namelijk dat mijn paard uiteindelijk tegen de 1.65m aan zal zitten (een mooi maatje voor mij, want ik ben ook niet zo groot), maar dat betekent dat hij nog minstens 7 à 8 centimeters zal moeten groeien. Zal hij dat denk je, omdat hij een laatbloeier is, gaan redden?

Momenteel ben ik bezig om hem zadelmak te maken en in juni gaan we hem ruitermak maken. Dit ongeveer 2x pw. Ik zit er nu aan te denken om hem dan de winter te geven om erover na te denken en (hopelijk) nog wat meer de hoogte in te gaan en hem dan weer in het voorjaar op te pakken als hij richting 4 jaar gaat en dan langzaamaan opbouwen. Ik wil zijn groei en ontwikkeling namelijk niet in de weg zitten.
Kun jij me misschien wat tips geven op het gebied van wat jij met jouw Voice gedaan hebt?


Je paard is nog maar 3 jaar..Dat betekent dat zijn groeischijfen nog moeten gaan sluiten..Een paard is pas uitgegroeid met 7 a 8 jaar, bij een heel groot paard duurt het echt nog langer voordat ie is uitgegroeid. Als je de groei niet in de weg wil zitten is het beter je paard de kans te geven sterk genoeg te worden alvorens er te vaak te gaan opzitten.. uiteraard kun je al heel veel andere dingen doen ( aan de hand werken, longeren, wennen aan zadel ect ect) dit zijn allemaal oefeningen die je onbelast zonder ruitergewicht kan doen..
De kans is niet heel groot dat er nog 8 cm bijkomt 5 cm lijkt me reëler..Om tot maximale groei te komen en vroegtijdige blessures te voorkomen zou ik er zeker niet te vroeg opklimmen..
Suc6! Je hebt een leuk paard!

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 06:51

Zie net dat ik op een ouder bericht heb gereageerd..Heel benieuwd hoe het inmiddels met de Voice is van de TS?? Is het geworden wat je had verwacht?

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:38

Hahaha mella dat is idd wel enthousiast ja, gelijk het strand op. Held! Wel beter dat ie zo braaf was. Ik woon op de Veluwe, echt top want mag ook graag met de hond er op uit gaan. En ik vind het ook heerlijk voor de paarden om gewoon even regelmatig lekker een buitenrit te maken.

Ik ga hem vandaag even longeren met een kaptoom. De tandarts had er 2 wolfskiezen en een dop uit gehaald dus een bitje is niet zo prettig nog.

Succes Lizzy! Hero was ook een teddybeer.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:23

Het was angst, wat heb inmiddels ik weet ik niet Nynke. Want zodra je hem hebt staan, staat ie zo rustig. Alsof er niks aan de hand is. Tijdens het rijden zou je bijna vergeten dat er een paard in de trailer staat :+

Ooh lekker de veluwe! Jaloers! Ik wil ook weer met mijn voice <3 Vond het met mijn voice eerst ook spannend hoor. Het is toch wel een ongeduldig voorwaarts type, maar uiteindelijk zonder problemen een rengalop kunnen doen. één keer heel rustig "hooo" zeggen en hij was alweer terug :D Enige wat ik niet met hem moet doen is stilstaan.

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:27

Hij is gaaf Nynke!! Lijkt me wel een machtig gevoel, die gangen van hem! :D
Ik ben destijds na de les even naar buiten gegaan voor het eerst en hij was echt superbraaf.. Ze waren toen met de weg voor ons huis bezig dus er lag plastic, machines etc. hij keek nergens naar. Inmiddels al heel vaak naar buiten geweest en hij heeft er nog wel een handje van om hard te gaan :')
En Shanna ik snap het hoor.. Echt balen, maar hopelijk is het allemaal niet voor niks!! :)

Detroit pfoeh lastig zeg dat gedoe met de trailer.. Nucci liep echt vanaf begin af aan zo de trailer op, alleen af ging in het begin nogal rap :') Laatst een keer in de haast vergeten hem los te doen dus toen wilde hij achteruit lopen en stond hij nog vast.. Niks gebeurd hij ging gelijk weer 2 stappen naar voren, kon de stang erachter doen en hem alsnog los maken, maar toen vloog hij de 3 keer daarna wel weer de trailer af.. Inmiddels gaat het gelukkig weer helemaal goed, maar ga ook best vaak met hem met de trailer op stap, sowieso elke week naar de manege voor les en regelmatig nog in de manege rijden omdat onze bak te nat is :)
Misschien is zo'n startpas voor een maand wat voor jou? Die is 45 euro ofzo dacht ik.. Snap het wel hoor, ben zelf ook student en het zijn me een bedragen allemaal..

Nucci deed het gisteren goed in de les. Wij zijn nog steeds vooral bezig met ontspanning en lang en laag.. Hij moet in het begin echt warmdraaien en ik ben nu begonnen om hem even voor het rijden een minuut of 10 bijgezet te longeren dat hij los wordt. Scheelt een hoop in het rijden zodat hij sneller ontspant en we verder kunnen met de stelling want dat is ook nog een dingetje haha hij loopt het liefst in contrastelling :+ En aangezien meneer flink karakter heeft en niet over zich heen laat lopen moet ik altijd zorgen dat we op een goeie manier elke keer toch bereiken wat ik wil :j

Twee weken geleden, net voor alle blaadjes vielen nog even wat foto's gemaakt :)

En 3 weken geleden hebben we nog een tripalon gereden, heel spannend allemaal voor Nucci, maar met een ervaren pony erbij durfde hij alles!
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-01-18 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit bericht verwijderd

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:55

Mooie foto's!

Elsom is inmiddels weer geschoren. Was echt nodig, hij was een echte teddybeer.

Afgelopen weekend heeft ie weer wedstrijd gehad. Hij was 1e en 2e met in beide proeven een dik winstpunt. Mijn zusje gaat hem nu langzaam doortrainen voor het Z. De planning is om komend zomerseizoen Z te gaan starten maar dat moet wel lukken.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:33

Mooie foto's Muriel! Mooi he die herfstkleuren. Helaas is de koude periode nu weer aangebroken. Wat hebben jullie de geschoren paarden voor deken(s) op? Hero heeft een 300 grams, maar die had ie al een poosje. Twijfel of ik er nu een onderdeken onder moet gooien, ik weet niet of we een hele strenge winter krijgen?...

Wat goed Lizzy, gefeliciteerd met z'n 1e en 2e plek!

Hero'tje gaat op het moment ff wat minder. Hij zat heel erg onder de schimmel (al een poosje) en het ging maar niet weg. Over z'n hele middenstuk en billen. Echt een vreselijk gezicht. De dierenarts kwam de jonge paarden keuren en heeft Hero toen gelijk gespoten. De korsten vielen er binnen 2 dagen af dus dat is wel goed maar hij ziet er zo vreselijk uit.. Hij lijkt wel verbrand. Heb wel het idee dat het minder zeer doet nu de korsten er af zijn. Ik vind 't echt zo erg en baal er ook van. Had hem opgegeven voor de VSN selectie volgende week maar denk dat ik af ga zeggen. Dus.. weinig nieuws hier verder. Hoop dat ie er snel weer bovenop is.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:31

Mijn vriendjes. Hier word ik echt intens gelukkig van :D

Afbeelding

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:32

Wat een mooie en lieve foto Nynke!! Erg vervelend van de schimmel.. Gelukkig is het goed te behandelen en knapt hij alweer op!
Knap zeg lizzy, leuk dat ze zo lekker gaan!

Ik heb er nu een winterdeken op liggen, 360 grams en nucci zit echt strak in zijn pak nog :D

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:49

Super leuke foto!!!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:49

Aah wat schattige foto met die hond! Wel erg vervelend met de schimmel. Hoe staat dat er nu inmiddels voor?

Eindelijk vanuit een rustige galop *\o/* *\o/*

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:45

Hahaha die voorbenen, super leuk Detroit!!

Ja schimmel is behandeld door een DA, moet nu alleen nog haar op komen. Ik heb hem vandaag op film gezet. Hier wat shotjes:

Afbeelding

Afbeelding