Shamrock (v. San Amour)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:37

Gefeliciteerd nina88!

Denamii sorrysorrysorry zie nu pas je vorige bericht schaam me dood,

Ik heb inderaad vorige jaar nrps geregistreerd,
Je moet het zelf in vullen en schetser controleert het daarna maar dat is er voor dat ze zeker weten dat het het zelfde veulen is en je noet gewisseld hebt,

Vind het echt een schatjeā™”

Mijn merrie word donderdag gescant
is dan 18 dagen als ze dragent is
maar denk het wel zij veranderde vorige keer ook zo van gedrag en uitstraling

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:42

Dankjewel Polleman!
Spannend donderdag.. Maar heel fijn dat je zelf al een goed gevoel hebt. Op welke manier veranderde ze qua gedrag?

Ik ben nog aan het twijfelen over NRPS/KWPN.. Waarom hebben jullie voor het NRPS gekozen?
Mijn merrie is een KWPN'er, en volgens mij is een KWPN papiertje gunstiger wanneer het veulen toch onverhoopt te koop moet worden aangeboden.
Maar een NRPS papiertje lijkt me gunstiger ivm eventuele keuringen etc.

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:55

Ik had kwpn merrie,
Ging naar de keuring.
en de jury zij tegen de voorbrengen is dat jou paard hij zegt nee ik breng hem voor oke nee dan weet ik genoeg,.
dus toen kreeg ze 2de premie

ze was toen drachtig van wup hebben haar overgeschreven naar nrps,
Werd toen regigestreed in registe A
zijn vorige jaar met veulen aan voet naar keuring gegaan bij nrps kreeg eerste premie en werd op kampioenschappen ster,

Heb je nrps merrie krijgt veulen met shamrock veulenboek.
heb je kwpn merrie en schrijf je veulen in bij kwpn met shamrock krijg je registe A papier.
Moest je niet meteen zeggen welke stamboek je wilde?
Wij moesten het op de copie van stamboek papier zetten welke stamboek we willen hebben voor het veulen.
Maar met zowel kwpn als nrps kan je naar de keuring, weet alleen niet hoe het zit als je kwpn merrie hebt en nrps hengst en je wil veulen bij nrps doen.

kwa gedrag verandering van mij merrie,
Als ze niet dragent is is ze afstandelijk beetje stug.
en als ze drachtig is ze lief tegen mensen hoofd tegen je aan leggen heel erg aanhankelijk,
Ze gaat overdreven glanzen. Als ik op stal kom of bij de wei heel overdreven hinniken al ben ik op stal geweest en 2 sec buiten en ze ziet me weer hinnikt ze weer.
ze gaat veel likken. Word een echt slijmbal

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 17:21

@ Polleman, geeft niet joh! Heb vorige week NRPS even gebeld om het te vragen, dus had inmiddels al antwoord.

Voor mij was de keuze NRPS erg makkelijk, Desteny is zelf namelijk NRPS Stamboek en voert ook ponybloed. Voor het KWPN is zij dus niet zo interessant en daarnaast ook te klein (1.58). De hengst is ook NRPS dus meteen veulenboek vond ik ook wel fijn. Ook wil ik dit jaar met Desteny naar de keuring, aanstaande 5 juli is dat al. Voor het veulen vind ik het nog wat te vroeg, hij is nog wat mager.. Stel hem dan liever over 3 jaar voor als ruin. Desteny is als vijfjarige opgenomen met eerste premie en uitnodiging voor Ermelo, maar in de tussentijd verkocht. Ik hoop dus ook dat ze nu alsnog ster wordt..

Fijn dat jullie merries dragend zijn! Hoop dat het vruchtje is blijven zitten Nina, maar volgens mij is dat meestal wel zo toch?

Ben wel erg benieuwd van welke hengst de jouwe dragend is polleman! Zou je vader het nog vertellen als ze definitief dragend is?

Nog wat foto's van vorige week dinsdag (17-6). Sindsdien eigenlijk geen foto's meer gemaakt :o Misschien morgen weer! Hij is trouwens super actief, veel galopperen, bokken naar moeders en knabbelen aan vliegendeken, halster, moeders oren en ook al aan de staart :n Hij beweegt fijn bergop, erg blij mee :) De laatste dagen draaft hij ook al wat meer en dat ziet er ook niet verkeerd uit.

Hij heeft trouwens zo'n klein smoeltje dat ik een ponyveulenhalster heb moeten kopen, de gewone veulenhalsters zijn te groot

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:43

Hij is echt leuk,
Waarom ga je niet naar late veulen keuring?
Met je mannetje en de merrie,
Merrie maakt dan denk ik ook meer kans op de foto's hier boven heeft ze echt nog de zucht punt,
En naar late veulen keuring kan je mams ook voor ster laten gaan ,

Hij wil het pas vertellen met mijn verjaardag en dat is 9 mei,
Als blijkt dat ze donderdag drachtig is dan is ze 14 mei 340 dagen,
Wings kwam 3 weken te vroeg hopelijk nu niet,
Maar kan dus zijn dat veulen eerde komt dan dat ik weet wie de papa is

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:05

Het veulen van jou is inderdaad nog behoorlijk mager nog.
Heb je de merrie al wel weer in training als je 5juli wil gaan,
Ik denk persoonlijk dat het nog beetje vroeg is naar de geboorte,
Merrie heeft nog zucht er onder en voor ster predicaat willen ze toch wel getrainde paarden zien die gespierd zijn,
Je kan het natuurlijk proberen en als ze geen ster word volgend jaar nog x gaan

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 21:39

Je mag niet naar de late veulenkeuring als er niks aan de hand is.. die zuchtpunt is nu wel weg, foto's zijn al een week oud he. Ben de merrie weer aan het longeren nu, kan altijd nog afmelden. Het veulen heeft inmiddels ook wat meer vlees en spieren. Hij was hier twee dagen oud.

Je weet dan ook pas laat wat de hengst is! Zou dat echt willen weten haha

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:49

dena_mii schreef:
Je mag niet naar de late veulenkeuring als er niks aan de hand is.. die zuchtpunt is nu wel weg, foto's zijn al een week oud he. Ben de merrie weer aan het longeren nu, kan altijd nog afmelden. Het veulen heeft inmiddels ook wat meer vlees en spieren. Hij was hier twee dagen oud.

Je weet dan ook pas laat wat de hengst is! Zou dat echt willen weten haha


dan komt het wel goed,
Zou het dan zeker proberen met je merrie.
zou super zijn als ze ster word.

ik probeer hem steeds uit te horen maar dat lukt nog niet echt

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 11:13

Ja wil het ook proberen, kan altijd volgend jaar nog eens gaan als ze nu niet voldoende in de bespiering staat.

Jammer he dat dat dan niet lukt.. echt spannend nu..

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:19

Dennamii dat klopt je kan elk jaar gaan dus als je zo denkt zal ik zeker het proberen!

Merrie vandaag gescant baarmoeder is drachtig maar geen vrucht te vinden,
Zaterdag weer scannen om te kijken of het spruitje zich verstopt had,
Of dat ze hengstig word is dat het geval dan is vrucht met 14 dagen afgestoten

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 19:09

Oh dat is ook apart! Duim voor je voor zaterdag!

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 17:53

En is je merrie dragend?

Vandaag naar De Mortel geweest, eerste premie en eerste in haar categorie! We mogen dus naar Ermelo met Desteny :D

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:32

Ik heb vandaag nog aan je gedacht!
Wilde je nog succes wensen maar had hrt zo druk hele dag niet op bokt geweest sorry,.

Hebben ze nog wat oven je veulentje gezegd?

Hier afgelopen zaterdag echo gehad zat een ei en geen vrucht besloten hengstig te spuiten
2 dagen later echo iets hengstig maar ei was weg afgelopen vrijdag zat er een mooi grote ei die rijp was dus opnieuw geinsemineerd nu weer
Afwachten tot de 25 ste

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 10:44

Geeft niet! De jury heeft verder niks gezegd, de ringmeester vond het een mooi veulen :).

Duim weer voor je! Hoop dat het nu wel goed is

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:01

Gefeliciteerd!!
Wat super leuk! Hoe heb je de dag ervaren? En wanneer mag je naar Ermelo? Spannend hoor..

Balen polleman.. Hopen dat het de volgende keer lukt!
Mijn merrie is nog steeds drachtig :) .. Vandaag of morgen laten we haar nog even een keertje scannen voor de zekerheid.

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 17:07

Gefeliciteerd Nina! Voor wanneer is ze nu uitgerekend? April 2015 toch?

Ik vond het echt leuk, de keuring, hoefde pas 's middags dus ben niet zo lang geweest. Aardige mensen, behulpzaam :). Ik was mijn paspoort vergeten, zo stom, ligt bij de staleigenaar. Gelukkig was het allemaal geen probleem. Het heeft bijna de hele dag geregend, maar is net een uur droog geweest, juist toen Desteny moest. Ik helemaal blij haha.
Ermelo is 9 augustus, spannend dus! Hoop zo dat ze haar ster maken..

Al een beetje rondgevraagd of je het veulen NRPS of toch KWPN gaat registreren?

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:55

Vrijdagavond zijn er nog wat foto's gemaakt, ben er nog steeds super wijs mee! Voor diegene die het leuk vinden om foto's van de keuring te kijken, ze staan op de site van Sandra Nieuwendijk, Des heeft hoofdstelnummer 50.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:01

Wat is hij knap <3 <3

en echt al mooi opgedroogd!

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:04

Nina merrie nog steeds mooi drachtig?

Denamii hoe gaat hey met jou kleine en de mama?
Waneer moet je naar ermelo?

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 13:32

Kleine doet het super! Lekker aan het stoeien met het andere veulen op de wei. Mama is helaas wat afgevallen, het lijkt nu weer de goede kant op te gaan. Scout heeft wel heel erg diarree gehad twee weken geleden. Hij dronk uit de automatische drinkbak van Des, meer dan dat hij nog melk dronk, dat ging dus niet helemaal goed. Nu drinkt ie gelukkig weer bij Des en heb m niet meer zien drinken uit de waterbak.

Ermelo is 9 augustus, over anderhalve week al dus! Ik hoop dan ook dat Des nog iets aankomt voor ik naar Ermelo ga, het is gelukkig niet dat ze echt vel over been is, maar iets voller mag eigenlijk wel.

En jouw merrie polleman? Is ze dragend?

edit: Des staat trouwens in het nrps blaadje, met foto.

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:12

Ahh wat goed om te horen denami! Heb je toevallig nog wat recente foto's?

Pep is inderdaad nog goed drachtig! We hebben het kloppende hartje al gezien op de scan, ik vond dat wel een heel bijzonder moment.
Hierbij een foto van mama-to-be:
Afbeelding
Afbeelding

En hoe gaat het met jouw merrie polleman?

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 21:45

Super Nina, gefeliciteerd! Jouw merrie is echt groot of niet :wow: Vind haar wel een mooi type hebben, ronde billen en mooi front! Ben erg benieuwd of het veulen een schimmel gaat worden, weet je of jouw merrie hetero of homozygoot voor schimmel is?

Ik heb nog wel wat foto's, maar enkel op mijn telefoon. Zal een dezer dagen een keer het fototoestel meenemen, dat is wat makkelijker. Ben er echt heel gek mee, je kunt hem van alle kanten knuffelen en hij geeft allevier zijn voetjes al. Ook gaat hij bijna dagelijks mee naar de wasplaats als ik Des af ga spoelen na het longeren. Vorige week zijn we over straat geweest, Des was een ijzer kwijt, de smid woont twee straten verder. We zijn gewoon over straat gewandeld met Scout en hij was rustiger dan zn mams. Heerlijk!

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:24

Denamii dat komt dus al dicht bij de keuring, spannend hoor, en kleintje leuk aan het spelen met ander vriendje.

Nina 88 gefeliciteerd mooie merre?

hier drachtig maar van 2 ling ze zitten bovenelkaar kan niet afgeknepen worden nog 1,5 weken wachten hopen dat een vrucht er nog zit zo niet hengstig spuiten. En denken of we nog poging willen

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 10:23

Oei dat is balen Polleman. Het zit nog niet zo mee dan dit jaar.

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Shamrock (v. San Amour)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 12:39

Desteny ia gisteren ster geworden!! Ze was eerste in haar rubriek en heeft ook het kampioenschap mogen lopen. Van de voorbrenger die haar en de kampioen voor heeft gebracht nog leuke complimenten gehad over des. Hij loopt net zo lief met des als met de kampioen en vond haar een waardige concurrent.

De ringmeester vond het zonde dat ik Scout niet mee heb laten doen. Hij vond het een goed veulen met een mooie uitstraling en voldoende maat, helemaal blij mee dus! :D