Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Mc Jonnas

 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
Die heeft wel body inderdaad. Heb jij de merrie gezien? Krijg als het goed is een dezer dagen nog een foto.

Denk dat die van mij ook wel wat forser gaat worden. Ben zelf 1.72m dus een beetje maat, zowel in de breedte als hoogte is wel prettig. :)


Nee ik heb de moeder niet gezien. Zelfde info als jij idd rond de 1.52 meter en breed gebouwd. Zou het wel erg leuk vinden als je een foto van haar heb om die ook te zien! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 16:39 



 
Profiel   

Van de week weer naar de opfok geweest. Kon hem er voor het eerst uit halen! Werd altijd geclaimd door de rest van de kudde, dus kon nooit veilig wegkomen met hem.

[ img ]
[ img ]

@Achaiah Als het goed is krijg ik volgende week een foto van de merrie. Dan gaat ze naar de eigenaar toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 19:35 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
Van de week weer naar de opfok geweest. Kon hem er voor het eerst uit halen! Werd altijd geclaimd door de rest van de kudde, dus kon nooit veilig wegkomen met hem.

[ [url=m/WK2mGH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xi9wly.jpg]Afbeelding[/url] ]

@Achaiah Als het goed is krijg ik volgende week een foto van de merrie. Dan gaat ze naar de eigenaar toe.


Smokey black of niet ? Mooi koppie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-20 20:36 



 
Profiel   

Hoiii!

Hoe is het hier met iedereen? :D

Ik heb mijne lekker vanaf het weekend 'naar huis' gehaald. Oftewel lekker op het pension staan!
Nu kan ik wat meer delen over hoe hij is als paard qua karakter etc. Tot nu toe lijkt hij vrij relaxed, niet echt bang aangelegd in ieder geval. In mijn volgtopic heb ik een uitgebreid verslag gemaakt, voor degene die dat leuk vindt om te lezen. *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 15:01 



 
Profiel   

Leuk!! Ik ben benieuwd wat het voor paard gaat worden. Leuk om ze zo op te zien groeien, daarom koos ik ook voor een jong(er) paard.

Ik heb momenteel niet zo heel veel positiefs te melden, Zensi is echt heel heftig de laatste weken.. ik zit ff met mijn handen in het haar. Het is zacht uitgedrukt echt een draak, komende week komt er een natuurgeneeskundige en de week erop de dierenarts om te kijken of ze niet gewoon wat mankeert. Ik rijd momenteel ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 17:37 



 
Profiel   

Ah Kim, dat is echt balen! Waar loop je met name tegenaan? Kan je miss een tijdje focussen op grondwerk i.p.v. rijden? Het kan natuurlijk iets fysieks zijn, het is altijd goed om dat uit te sluiten... :\

Houd ons op de hoogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-20 21:07 



 
Profiel   

@Kimmm_ balen. Het is een merrie he? Een vriendin van mij had ook flink problemen met een merrie, alles uitgesloten, bleek het hormonaal te zijn. ff op de regumate zou je kunnen uitproberen, met een paar weken veranderen ze totaal dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 07:58 



 
Profiel   

J_andhorses wat fijn dat ie lekker thuis staat nu!

Kim, lastig hoor! Ik zou idd kijken of het niet iets hormonaals is.

Hier helaas allemaal wat minder. Lano is sinds ik hem heb echt nog geen centimeter gegroeid. Ook zijn zijn testikels nog steeds niet afgedaald, dus dat wordt een duur grapje. Hoop echt van harte dat hij de 1.55 ooit nog mag gaan halen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 11:05 



 
Profiel   

Ilja, heb je een recente foto? Ik ben heel erg benieuwd. Heb je hem opgemeten of is het een schatting? Mack was in het begin erg traag met de groei en is het laatste jaar echt omhoog geschoten. Hoe oud is die van jou nu? Ik denk dat die van mij ook echt een laatbloeier is hoor, maar hij gaat paard wel halen. Verwacht sowieso nog wat cm nu dat hij geruind is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 12:10 



 
Profiel   

J_andhorses schreef
Ah Kim, dat is echt balen! Waar loop je met name tegenaan? Kan je miss een tijdje focussen op grondwerk i.p.v. rijden? Het kan natuurlijk iets fysieks zijn, het is altijd goed om dat uit te sluiten... :

Houd ons op de hoogte.


Ik heb alles al geprobeerd, ik doe al grondwerk vanaf dat de dag dat ik haar had. Er zit natuurlijk best wel een kop op! Ze werd pas lastig toen ze aan het werk ging en het probleem was en is nog steeds dat haar reacties zo extreem heftig zijn. Als ze iets niet wil zal ze niet even een klein bokje geven, nee ze gaat gelijk in modus rodeo en steigert zo hoog dat ze achterover klapt. Dat is dus ook zeer recent gebeurd en dat is levensgevaarlijk. In de zomer is het altijd minder, maar ze blijft ontzettend onvoorspelbaar. Je kan een half uur lekker rijden en ineens BAM ze slaat aan het bokken en steigeren. Dat ze een hormonaal kreng kan zijn is een feit, maar regumate is troep en ik heb haar eerder al eens laten enten met improvac. Het is allebei rommel en improvac is ze heel erg ziek van geweest. Ik denk alleen niet dat deze acties te zijn herleiden aan hormonale problemen. Ik denk dat het gewoon echt in haar karakter zit.. maar ik wil toch wel zeker weten dat ze niks mankeert dus ik wacht aanstaande vrijdag sowieso eerst af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 18:31 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
J_andhorses wat fijn dat ie lekker thuis staat nu!

Kim, lastig hoor! Ik zou idd kijken of het niet iets hormonaals is.

Hier helaas allemaal wat minder. Lano is sinds ik hem heb echt nog geen centimeter gegroeid. Ook zijn zijn testikels nog steeds niet afgedaald, dus dat wordt een duur grapje. Hoop echt van harte dat hij de 1.55 ooit nog mag gaan halen...


Volgens mij zijn de McJonnas nakomelingen allemaal wel laatbloeiers, Zensi sowieso. Die ging pas echt groeien toen ze 4,5/5 was en is toen nog een paar cm bijgekomen. Ze is nu 6,5 en wel echt klaar met groeien, in de hoogte dan. Ze was alleen geen 1.55, maar je weet maar nooit. Paarden kunnen groeien tot ze een jaar of 8 zijn. Dat zijn testikels niet indalen is wel iets anders en vervelend..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 18:34 



 
Profiel   

Heftig zeg Kim! Ook wel eng om daar op te moeten stappen met zulk onvoorspelbaar gedrag.

Ik heb Lano niet met een officiële meetstok gemeten. Ik kom nog steeds tussen de 1.38 en 1.40 uit, net zoals toen ik hem kreeg. Foto's zal ik even zoeken.

Deze is van deze week. Mooiere heb ik helaas niet :=


[ img ]

September

[ img ]

Juli


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 21:20 



 
Profiel   

Onze Mc Jonnas is een flinke meid aan het worden :)
[ img ]

Dit is van de zomer, hier is ze twee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 08:12 



 
Profiel   

Wat grappig. Herken volgens mij de achtergrond, maar herinner me nu dat we volgens mij al eens contact hadden gehad? Woonde destijds heel dichtbij jou. Wel een hele mooie merrie! Hoe groot is ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 09:39 



 
Profiel   

@Ilja_1997 Ze is nu ruim 165 (ik denk al groter en nog flink overbouwd).
Weet je nog ff niet te plaatsen, ben nu wel benieuwd ;).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 11:41 



 
Profiel   

Voor degene die het interessant vinden; ik heb een update over Zensi.

Afgelopen vrijdag is er een natuurgeneeskundige geweest. Niet iedereen gelooft hierin, maar ik wilde dit heel graag proberen en delen aangezien een dierenarts dit niet gaat achterhalen. Ik ben echt positief verrast over het resultaat hiervan en ik ga hier gewoon 100% voor. De komende weken/maanden ben ik hier nog wel zoet mee, maar zij heeft er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt dus dan heb ik dat ook! Daarnaast was het allemaal heel verklaarbaar en aannemelijk en ben ik blij dat we iets gevonden hebben waar ik doelgericht mee aan de slag kan. Ik heb vervolgens op internet een heel mooi artikel gevonden waar eigenlijk precies in staat waar het om gaat:

Er zijn 2 soorten stress reacties, een snelle en een langzame.
De snelle loopt via het sympathische zenuwstelsel, waarbij er adrenaline en noradrenaline vrijkomt
uit het bijniermerg. Adrenaline zorgt ervoor dat het lichaam klaar is om te vechten of te vluchten. De hartslag en ademhaling gaan omhoog, de pupillen verwijden en de bloedvoorziening verschuift van de darmen naar de spieren.

De langzame gaat via de HPA-as (de hypothalamus-hypofyse-bijnier as), dit is een cascade reactie die ervoor zorgt dat de bijnieren het hormoon cortisol (corticosteroïd) vrijmaken. Dit hormoon zorgt ervoor dat er voldoende energie word vrijgemaakt om snel te reageren op de stressprikkel en het heeft tevens een remmende werking op de stress reactie. Bij langdurige stress raken de cortisolspiegels en suikerspiegels in het bloed te lang verhoogt. De bijnieren raken uitgeput. Cortisol, een corticosteroïd, heeft een remmende werking op het immuunsysteem en dit raakt dus verzwakt. De darmflora kan verstoort raken en er kunnen maagzweren ontstaan. Tevens kan er zenuwschade optreden. De hoge bloedsuikerspiegels zorgen voor een verstoring van de stofwisseling, met als gevolg een verhoogde kans op o.a. spierbevangenheid, verkrampte spieren, verkeerde opslag van vetten en hoefbevangenheid.


Hoe het komt weten we niet precies (ze zei trauma als veulen, maar dat kan vanalles zijn en daar kom ik toch nooit achter), maar er zit een blokkade bij haar Atlas (tussen de schedel en de 2e halswervel) en dat moet voorzichtig rechtgezet worden door de osteopaat. Ze vindt het ook oprecht niet fijn als je eraan zit. De Atlas zorgt voor de gehele besturing van het zenuwstelsel. Doordat dit scheef staat maakt ze 24/7 heel veel cortisol aan en beleeft ze dus elke dag de hele dag in een waas van stress en paniek. Dan heb je dus heel weinig nodig om te schrikken of vluchtgedrag te vertonen. Dit verklaart wel echt haar gedrag, maar ik ken haar niet anders dus dit is al vanaf dat ze veulen is zo. Ze slaapt overdag ook altijd veel. Nu vind ik dat heel logisch, want dan is ze dus gewoon bekaf. De reden dat dit de laatste jaren steeds erger is geworden komt door haar opgebouwde frustratie dus haar reactie op prikkels is steeds heftiger geworden. Haar grens is steeds eerder bereikt en dat is eigenlijk heel logisch. En dan is het natuurlijk ook niet leuk als er mensen verwachtingen van je hebben en op je rug gaan zitten terwijl je je al zo kl*te voelt, want zo is het gewoon. Ik baal ervan dat ik er nu pas op deze manier naar kijk, maar het is nooit eerder zo erg geweest en ik ben ook wel weer blij dat ik altijd zo voorzichtig met haar geweest ben en nooit heel veel druk op haar heb gelegd.

Het gevolg van dit alles is dus dat ze een laag immuunsysteem heeft, want als je teveel cortisol aanmaakt maak je minder witte bloedcellen aan. Haar lever/gal en nieren werken hierdoor niet goed. Ze heeft daardoor een schimmelinfectie en bloedwormen opgelopen. Hierdoor heeft ze al heel lang jeuk over haar hele lijf, een hele vette doffe vacht en brokkelhoeven. Dit moet allemaal in fases aangepakt worden. Het is nu ook wel logisch dat ze niet drachtig is geworden afgelopen zomer. Ik heb altijd heel veel aan symptoombestrijding gedaan, maar nooit de oorzaak gevonden.

Dus, ik ben echt heel benieuwd wat voor paard ik hierna heb. Ik heb haar gekke gedrag altijd een beetje toegeschreven aan de combinatie van bloedlijnen (McJonnas, Ferro..), maar ik weet dat het echt een heel lief en betrouwbaar paard is. Ik heb alleen blijkbaar de 'echte' Zensi nog nooit gezien hierdoor en haar uitspattingen komen dus echt voort uit deze ellende.

Wordt vervolgd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-20 09:33 



 
Profiel   

Wauw Kim.... Wat een heftig verhaal! Dat artikel wat je er in hebt gezet heb ik ooit wel eens gelezen inderdaad. Atlas (heb ik gelezen) kan bv ook komen door een keer gehangen te hebben. Maar inderdaad, daar zal je nooit achter komen wat dat precies is geweest.

Het gaat er om dat je haar nu begrijpt en dat je haar nu kan bieden wat ze nodig heeft. Super om te horen dat er gelijk zoveel uit is gekomen en dat je weet waar je aan kan werken!!

Ik blijf graag op de hoogte van de vorderingen.


Hier moet ik zeggen heb ik ook een hectische week achter de rug. Helaas was er op zijn zachtst gezegd geen goede klik met Mack en de staleigenaar (deze persoon heeft Mack geschopt, omdat hij bang was en niet 'snel' genoeg ging) en nu wil hij niet meer meelopen naar de wei. Ik heb hem de hele week zelf buiten gezet. Hij is veel afgevallen van alle stress. Het lichtpuntje is dat hij mij gelukkig nog wel vertrouwd en dat ik hem nu meer zelf in de hand heb gehad. Wij verhuizen eind van de week alweer naar een andere stal, waar ik een heel goed gevoel bij heb.

Drama die pensionstallen..... Je geeft toch je paard uit handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 13:30 



 
Profiel   

J_andhorses schreef
Wauw Kim.... Wat een heftig verhaal! Dat artikel wat je er in hebt gezet heb ik ooit wel eens gelezen inderdaad. Atlas (heb ik gelezen) kan bv ook komen door een keer gehangen te hebben. Maar inderdaad, daar zal je nooit achter komen wat dat precies is geweest.

Het gaat er om dat je haar nu begrijpt en dat je haar nu kan bieden wat ze nodig heeft. Super om te horen dat er gelijk zoveel uit is gekomen en dat je weet waar je aan kan werken!!

Ik blijf graag op de hoogte van de vorderingen.


Hier moet ik zeggen heb ik ook een hectische week achter de rug. Helaas was er op zijn zachtst gezegd geen goede klik met Mack en de staleigenaar (deze persoon heeft Mack geschopt, omdat hij bang was en niet 'snel' genoeg ging) en nu wil hij niet meer meelopen naar de wei. Ik heb hem de hele week zelf buiten gezet. Hij is veel afgevallen van alle stress. Het lichtpuntje is dat hij mij gelukkig nog wel vertrouwd en dat ik hem nu meer zelf in de hand heb gehad. Wij verhuizen eind van de week alweer naar een andere stal, waar ik een heel goed gevoel bij heb.

Drama die pensionstallen..... Je geeft toch je paard uit handen.


Wat stom dat ze je paard zomaar een schop verkopen! Zo zie je ook maar hoeveel effect zoiets heeft op een paard. Dat soort dingen zorgen dus voor trauma's.. en vervolgens zit jij ermee en niet de staleigenaar. Ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben op je nieuwe stal en je paard uiteraard ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 14:18 



 
Profiel   

Ik zit inmiddels op dag 5 met Zensi, afgelopen zondag heb ik het verslag ontvangen waarin precies stond wat ik wanneer en hoelang moet geven en toen ben ik gelijk begonnen. Ik hoopte gelijk na die vrijdag al te kunnen starten, maar het was zoveel en ik had het verslag nog niet ontvangen. Het bestaat uit verschillende periodes en ik zit nu dus in 1. De eerste periode duurt 3 weken en daarbij moet ze 2x per dag een aantal middelen krijgen en dan nog een aantal druppels 1 x per dag. Aan het eind van periode 1 moet ik nog 4 dagen een aantal andere middelen bijgeven. In periode 2 staan er geen middelen op, maar dan moet er een cranio sacraal therapeut komen om die blokkade in haar atlas op te heffen. Daarna gaan we weer opnieuw meten hoe het staat met cortisol/lever/gal/nieren etc.

De eigenaresse van de stal waar ik sta heeft er alle begrip voor en gaat overal in mee, dus dat is ontzettend fijn. Ik zet bakjes klaar met stukjes brood met de druppels erop die ze moet hebben en zij geven dat speciaal voor mij nog even aan Zens tussen de voerbeurten door, omdat het dan het meest optimaal werkt. Het werkt veel beter op een schoon mondslijmvlies en liever niet samen met krachtvoer. Ze heeft haar ook gelijk op graszaadhooi gezet, omdat ze moeite had met het verteren van weidehooi/voordroog vanwege die schimmel in haar darmen. Daar ben ik zo blij mee! Ik heb al heel wat gekke dingen meegemaakt met Zens de afgelopen jaren en zij natuurlijk ook, dus ze vindt het alleen maar heel fijn dat ik er zo mee bezig ben en naar een oplossing zoek. Afgelopen jaar ben ik zo vaak gebeld en ze belt alleen maar als er iets is, of ze had er weer een een schop verkocht, ze was weer omhoog gekomen met naar de wei brengen, was door de draden heen gegaan naar een andere wei of verzin maar iets. Ze heeft alles wel een keer geprobeerd.

Ik merk nu al dat ze wat relaxter wordt, maar dat kan ook een gevolg zijn van dat de druk er zowel bij haar als bij mij een beetje af is. Ik mag 3 weken niet zo heel veel met haar doen behalve ontspannen werk aan de hand. Ik dacht echt wat moet ik me daar nou bij voorstellen.. ze is al niet ontspannen en dan saai wandelen? Meestal is het een bommetje aan energie, dus 3 weken wandelen ga ik niet volhouden. Nu heb ik dus zo'n BR Concord Leader gekocht en gisteren voor het eerst mee gelopen. Wat een uitvinding! Ik bouw het wel langzaam op, want het is gewoon mentale en lichamelijke training. Gisteren 10/15 minuten gelopen en echt werkelijk geen stap verkeerd. Ze heeft niet eens geprobeerd weg te schieten of te rennen, omdat ze zo bezig was met alleen het lopen. En dan is het ook nog goed voor haar bespiering, mentale welzijn en ik kom ook aan mijn dagelijkse stappen. Heerlijk! Dit wissel ik af met dat ze af en toe mag spelen in ons speelbakje, maar dat doe ik alleen in het weekend aangezien ik dan overdag kan met daglicht. 's Avonds in het donker is dat niet echt feest..

Dus, ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 14:30 



 
Profiel   

Ik ben ook super benieuwd! Wel ff een gedoe, maar als je daarna samen weer aan iets moois kan bouwen, dan is dat het zeker waard!

Ik moest dat BR ding ff opzoeken... nog nooit gezien. Werkt wel goed dus? Is dat een soort verkapte Pessoa?

Hier staat hij (met nog wel veel spanning) op de nieuwe stal. Echt een verademing hoe het er hier aan toe gaat. Ik ben helemaal gerust op dat het goed komt. Totaal geen problemen met binnen/buiten zetten. Hij moet alleen nog even wachten tot hij bij de andere paardjes mag (hij moet nog ontwormd worden)

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 15:57 



 
Profiel   

J_andhorses schreef
Ik ben ook super benieuwd! Wel ff een gedoe, maar als je daarna samen weer aan iets moois kan bouwen, dan is dat het zeker waard!

Ik moest dat BR ding ff opzoeken... nog nooit gezien. Werkt wel goed dus? Is dat een soort verkapte Pessoa?

Hier staat hij (met nog wel veel spanning) op de nieuwe stal. Echt een verademing hoe het er hier aan toe gaat. Ik ben helemaal gerust op dat het goed komt. Totaal geen problemen met binnen/buiten zetten. Hij moet alleen nog even wachten tot hij bij de andere paardjes mag (hij moet nog ontwormd worden)

[ [url=m/XUCyiW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9NTjeS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tYUSPY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Us8jFQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DfVu4g.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3


Dit is de BR concord: https://www.agradi.nl/br-stapmethode-co ... -black.htm
Ik heb 2 jaar terug ook een keer een clinic gewonnen van Mieke Verdonk en toen hebben we met Zensi zowel met de leader als de longe gewerkt. De longe heb ik wel vaker gebruikt, maar nu pas komt die leader goed van pas. Is ook heel goed voor jonge paarden trouwens! Je kan ze gewoon trainen op deze manier, zonder ze echt te trainen. Klinkt dat logisch? Er zit een filmpje bij en op youTube staat ook een heleboel over de Concord methode.

Ik ben benieuwd hoe Mack het naar zijn zin gaat hebben op zijn nieuwe stal, ik vind zijn kleurtje wel heel grappig nu. Lekker in de wintervacht zeker? Ik ben ook echt benieuwd hoe al deze paarden zich gaan ontwikkelen. Ik heb toch wel een van de oudste nakomelingen en jullie moeten zowat allemaal nog beginnen!

Zensi is sinds gisteren ineens megahengstig :') niet echt de tijd van het jaar, maar ik denk dat de medicijnen zijn gaan werken en dat haar lijf nu in de war is. Gisteren wilde ze niet meer wijken van de knappe buurman en stond ze lekker in de gang te plassen.. vieslak

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 12:02 



 
Profiel   

Heel interessant! Klinkt als iets wat ik wil hebben haha. Alleen best prijzig voor een ‘touw’. Kan iedereen het gebruiken (oftewel; kan je je paard er ook mee verpesten? :') )

Ze hebben nu Black Friday bij Agradi.... twijfel twijfel.

Wat gek dat Zensi daar nu zo op reageert haha! Dan doet het tenminste wel iets.

Mack zit idd in zijn wintervacht, hij lijkt in de regen soms een donkere schimmel haha, helemaal grijs. In de zomer goud, zo’n groot verschil :+

Ik hoop stiekem ook dat nog iemand anders zijn ervaringen gaat delen die al iets verder is. Anders dan hangt het allemaal van jou en Zensi af Kim *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 19:39 



 
Profiel   

Haha ik voel geen druk verder.. :o Ik hoop stiekem ook dat er nog andere mensen hun ervaringen delen, aan mij heeft op het moment niemand iets hahaha

Ja het is ook prijzig voor een touw, maar er bestaat gewoon helemaal niks wat erop lijkt en ik ben nu op het punt dat ik gewoon alles wil proberen (en ik heb het geld gewoon). Soms kopen we op stal ook iets met meerdere mensen en dan hangt ie gewoon in iemand zijn kast waar de rest ook bij kan. Dan kunnen er meerdere mensen gebruik van maken.

Gisteren was Zensi weer strontsjacherijnig en niet in de mood om rustig te wandelen, het is per dag even aankijken nu :+ Het weer is ook zo raar, veel te warm! Die beesten snappen er niks meer van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 14:05 



 
Profiel   

Heey,
Ik ben rustig aan het oriënteren over MC Jonnas voor mijn merrie. Heb hem al jaren op t oog en nu eindelijk een geschiktere merrie in bezit. Op z’n snelst zal ze pas in 2022 Gedekt worden. Ik twijfel nog wat tussen hem en Krem. Vind karakter ook reuze belangrijk dus fijn om dit even mee te lezen.

Ze is een Painted Black X Jackson en heerlijk allround. En naar mijn idee gevoelig, eenkennig en mega relaxt. En ik zou het veulentje ook graag zo hebben. In eerste instantie houd ik hem/haar.
Dit is Evita:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 20:54 



 
Profiel   

Ik zou persoonlijk voor Krem kiezen als ik nog eens dek. Die fokt beter in gangen en ook in karakter. De MC Jonas nakomelingen kunnen nog al eens een eigen karakter hebben zeg maar
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 09:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen