Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jovibo

Berichten: 1470
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Fryslan

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:25

Mystica Succes, spannende dagen dus !

Mosh Gefeliciteerd, ben benieuwd naar de foto's :j

moniquebosch

Berichten: 826
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: bleiswijk

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:42

ik zou mijn merrie ook graag willen dekken met toto jr.
het is een dreamcatcher x ahorn.

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:47

Liaan: Sandreo x Nourejev . Dus wel vosfactor vanuit Cocktail.
Afbeelding

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:03

Knappe merrie! Het liefst heb je geen vos begrijp ik?

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:30

Het zou me eigenlijk niet zo uit moeten maken maar had er geen rekening mee gehouden. We zien wel. Belangrijkste is dat het allemaal goed gaat natuurlijk. Ik hou jullie op de hoogte als het zover is.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:23


Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:53

Die is goed gelukt Mosh! Knap veulen.

Ben je helemaal overgestapt op het fokken? Welke merrie wil je dit jaar met Toto doen?

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:42

En ja hoor, volgende ergernis ontvangen.
Eerst kreeg ik maar geen dekbewijs opgestuurd. Van Holst na eindeloos bellen en mailen pas in december te pakken gekregen. Hij beweerde toen dat de merrie in 2014 was gedekt. Dat klopte maar het vruchtje was toen na een maand afgedreven en in juni 2015 is ze terug gedekt met Toto. Ineens werd het hem allemaal wel duidelijk en de rekening kreeg ik per omgaande opgestuurd, hij kon dus wel snel zijn!! Deze direct betaald maar nog steeds geen dekbewijs. Na tussenkomst van de KWPN paar weken geleden (!) geboorteaangifte opgestuurd gekregen. En vandaag ontvang ik de nota registratie: Calinda x Zonik. Net KWPN gebeld en ja hoor, meneer van Holst heeft opgegeven dat mijn merrie geinsemineerd is met Zonik. "Gelukkig" staat op de aangifte geboorte wel Toto maar KWPN gaf al wel aan dat dit toch eerst moet worden bevestigd alvorens veulen kan worden ingeschreven. Ik heb het inmiddels helemaal gehad met van Holst. Ook als hij dit leest. Hoewel ik niet verwacht dat hij op Bokt zit, weet je het nooit met Jur van Holst natuurlijk. Oh ja, ik moet alles doorsturen en in gang zetten voordat het veulen is geboren maar laat ze nu zijn uitgerekend..... Wordt vervolgd.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:17

Schiet niet op zo mystica..

Liaan, nee hoor :D Heb er nog 2 te rijden en deze merrie komt ook weer onder het zadel. Mijn andere merrie is een keur IBOP sport en prestatiemerrie van Vincent x Balzflug. Heel bloederig en wat minder maat dan de vos. Bij haar ga ik voor schakelvermogen en een bergopwaartse galop.

Evelien_MG

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:12

Mosh: Mooi veulen hoor! En spannend wat er dan uit de andere merrie gaat komen volgend jaar.

Mystica: Dat is inderdaad vervelend. En nou net op het punt dat je merrie is uitgerekend. Hopelijk is het optijd geregeld.

Mijn merrie is gescand een aantal dagen na de inseminatie. Beide eitjes leken bevrucht. Na 14 dagen weer scannen bleek helaas dat alles weg was. Ze begint nu weer hengstig te worden, dus hopelijk kan ze deze dagen weer geïnsemineerd gaan worden.

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:41

Genoeg dus om te rijden Mosh, lekker. Wel 2 verschillende types dus waar je mee fokt met Toto. Ben benieuwd hoe dat veulen wordt. Wel af en toe wat updates geven van dit veulen hoor.

Fontana he wat balen! Hopelijk volgende x wel drachtig.

Mystica is er al een veulen?

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:24

Ze zit vandaag op 320 dagen maar als ik haar zie, lijkt het nog wel even te duren. Ik laat het weten zodra het veulen er is.

Rachral

Berichten: 416
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:05

Wie heeft zijn merrie al drachtig van Toto Jr. ?
Ik hoorde nl. dat zijn sperma door de enorme vraag niet al te best is.....

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:07

Ik kende een Negro merrie die in 2x drachtig was. Eerste keer duurde het te lang voor het sperma er was, en toen is ze eigenlijk te laat geinsemineerd. Bij de 2e inseminatie meteen drachtig.
Ze is binnenkort uitgerekend, en ik ben zeer nieuwsgierig naar het veulen en kan niet wachten op foto's.

Rachral

Berichten: 416
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:11

Vorig jaar was het sperma super goed, maar nu wil iedereen een kleine Toto hebben.....
Maar als dat ten koste van de kwaliteit van het sperma gaat.......

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:07

Die van mij is al drachtig. 1e keer was raak. Nu nog ff de 6 weken echo afwachten

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:51

Rachral schreef:
Wie heeft zijn merrie al drachtig van Toto Jr. ?
Ik hoorde nl. dat zijn sperma door de enorme vraag niet al te best is.....


Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het wordt al gauw geroepen. Maar een hengst met goed sperma kan met 1 sprong meerdere merries tegelijkertijd bedienen. Dan gaat de kwaliteit niet zomaar verloren. En ik neem aan dat er goed op de hengst gepast wordt, zodat het de kwaliteit ten goede komt.

Maar.. ik weet het ook niet zeker natuurlijk. Heb het sperma niet onder de microscoop gehad :)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:00

SophievdV schreef:
Rachral schreef:
Wie heeft zijn merrie al drachtig van Toto Jr. ?
Ik hoorde nl. dat zijn sperma door de enorme vraag niet al te best is.....


Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het wordt al gauw geroepen. Maar een hengst met goed sperma kan met 1 sprong meerdere merries tegelijkertijd bedienen. Dan gaat de kwaliteit niet zomaar verloren. En ik neem aan dat er goed op de hengst gepast wordt, zodat het de kwaliteit ten goede komt.

Maar.. ik weet het ook niet zeker natuurlijk. Heb het sperma niet onder de microscoop gehad :)

Mijn DA wel en die zegt dat de kwaliteit erg goed is. Dus daar vertrouwen we maar gewoon op :D

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:14

Dat bedoel ik Anouska! :D

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:23

Toto zijn sperma staat er juist om bekend dat het heel goed van kwaliteit is, veel merries die van een andere hengst niet drachtig worden dragen van hem makkelijk.

Er zijn strenge eisen wat betreft sperma, dus het is onmogelijk dat ze door de enorme vraag mindere kwaliteit gaan leveren, een portie moet gewoon genoeg zwemmers hebben om een merrie drachtig te maken.

Als er zoiets geroepen wordt krijg ik de neiging om te checken hoe betrouwbaar die bron is, en of de bron er baat bij heeft dat Toto wat minder populair raakt ;)

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:26

Jammer is dat altijd, vind ik. Vaak worden onwaarheden als waarheid aangenomen..

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:58

Vorig jaar zag het er minder mooi uit dan dit jaar zei mijn DA. Merrie was toen in 1x drachtig.

Dit jaar een oudere merrie, dus dat is altijd wat laster qua bevruchting.

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:28

Pfff, Calinda laat ons lang wachten voor ze haar 'bastaardje' op de wereld zet. Het valt me wel op dat ze niet meer gaat liggen, weinig eet . Haar temp. zat nog in de 37,4. Maar ja, het is haar eerste, dus er is geen peil op te trekken. Net van KWPN gehoord dat waarschijnlijk toch Zonik de vader is.Toto is inmiddels bij hun op in actief gezet. Ik heb nog steeds het gevoel dat het veulen wel van Toto is. Blijkbaar had ik net een meelevende medewerkster aan de telefoon, want ze heeft nu alsnog Toto als voorlopige vader aangekruist, in afwachting van de DNA uitslag. Maar dan wordt veulen in ieder geval geregistreerd en kunnen we naar de keuring. Wordt zeker nog vervolgd.

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:40

He wat balen zeg dat gedoe om die vader!

Oeh spannend... Nog steeds geen veulen, hoeveel dagen is ze nu?

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:38

Morgen zit ze op 330 dagen.