Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:26

Ik heb de switch gemaakt naar een andere hengst :o Hoor alleen maar Toto en op mijn merrie past ook best een andere goede hengst.. ;)

Bellerise
Berichten: 76
Geregistreerd: 23-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:31

Ik ben heel benieuwd naar de nakomelingen!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:41

Ik had gisteren bij een veiling het winnende bod voor een dekking van Feel Good. Dus onze plannen zijn ook gewijzigd.

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kleine Toto/Zonik is woensdagnacht geboren. Helaas heb ik nog alleen deze foto;s toen hij 6 uur oud was, is inmiddels al wat meer uitgevouwen. En ik zie geen enkel aanknopingspunt: geen typisch Totohoofdje, geen vos. Maandag komt KWPN DNA afnemen en dan wordt het afwachten of de kleine Lots of Magic Toto of Zonik als vader heeft. Ben benieuwd of jullie iets zien? Als er nieuwe foto's komen zal ik ze posten

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:05

Kan je ook niet vertellen wie de papa is, maar wat onwijs lief koppie!! Gefeliciteerd! Leuke naam ook. Ben benieuwd naar meer foto's. En hoop voor je dat je snel weet wie de papa is.

Die van mij is afgelopen maandag op 44 dgn gescand en zag er allemaal top uit!

Dressje
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-09-07

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:39

Dat is een Toto! Heb er al een heel aantal gezien en zelf 1 en hij heeft een typisch Toto hoofdje :) Als 't niet zo is eet ik m'n schoen op!

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 15:16

Ik denk het ook maar je hebt natuurlijk altijd mensen die het beter weten. Vanmorgen is DNA afgegeven, dus nog even afwachten. Onderstaande foto is van zaterdag, toen was hij al war meer uitgevouwen en sprekender.




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:02

Mag ik vragen hoe jullie Toto's van karakter zijn?

Ik heb net als nog een paar honderd anderen mijn merrie gister met Toto laten dekken

Jovibo

Berichten: 1470
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: Fryslan

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:52

Wakker, maar wel braaf. geen bijten of slaan.


sperma is niet aan te slepen indd, hij is erg in trek dit jaar.

Anoniem

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:56

Volgens mij komt dat niet door zijn optreden in de hengstencompetitie maar juist door dat in de prijsuitreiking, stond ie superkoel om zich heen te kijken terwijl al die andere dressuurbeesten aan de haal gingen of aan een touwtje moesten :D

En hij had een goede veulencollectie

Hij had er al over de 100 gedekt zeiden ze

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:01

Hier op stal deze week ook een merrie gedekt met Toto jr. Met de hoop dat het koele karakter wordt door gegeven.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:49

Die van mij is eigenlijk ook heel fijn van karakter. Mams is af en toe zo'n snurker. We zijn deze week voor het eerst alleen op pad geweest (alleen met stang en klep hulp) en ik ben zelf niet zo mobiel meer, maar wat was ze braaf en handzaam.

En ze kan ook nog eens lopen :o Ik denk dat ik er over een paar jaar nog eentje voor mijzelf fok!

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:48

Wat fijn Mosh! Klinkt goed.

Hier was het karakter ook heel belangrijk. Mijn merrie is ook niet de makkelijkste

Evelien_MG

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:27

Vandaag mijn merrie van Lord Leatherdale voor de 2e keer laten insemineren. Er zat een groot ei volgens de DA, dus ik ben benieuwd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:37

Dressje schreef:
Dat is een Toto! Heb er al een heel aantal gezien en zelf 1 en hij heeft een typisch Toto hoofdje :) Als 't niet zo is eet ik m'n schoen op!

Zonik is ook geen straf *\o/*

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:09

Haha . Het is inmiddels 50/5 voor Toto/Zonik. Helaas weten we nog steeds niets. Eerste buisje met haartjes is om onduidelijke redenen spoorloos verdwenen bij KWPN. Dus vorige week zaterdag 2e zending opgestuurd. Hadden ze dinsdag binnen en zouden het met spoed opsturen naar lab. Verwachting was 2 weken. Daar is inmiddels bijna een week van voorbij. Ik laat het natuurlijk weten.

JUan_48
Berichten: 72
Geregistreerd: 23-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:10

Vandaag heb ik mij geregistreerd bij Bokt. Eerder las ik al vaak mee. Mijn merrie is geïnsemineerd van Toto en vermoedelijk dragend (is niet meer hengstig geworden). Intussen heb ik op Youtube verschillende filmpjes van veulens van Toto bekeken.
Mijn indruk is dat bij de veulens in zowel exterieur als beweging (vooral voorbeen) veel is terug te zien van de merrie. In die zin lijkt Toto niet te "stempelen". De veulens lieten veelal goede bewegingen zien, bij goede merries met predicaten en een mooie afstamming.
Voor mij is Toto nog steeds een goede hengst (bij een goede merrie!). Uitgroei van de veulens en karakter moet natuurlijk nog blijken.
Komt dit beeld overeen met ervaring van anderen?

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:37

Beetje een teleurstelling voor iedereen met mindere merries dan Toto zelf dan :P Maar de stelling is wetenschappelijk gezien onmogelijk ;) Die van mij neigt in het exterieur wat naar haar vader en de souplesse komt ook zeker bij hem vandaan. Verder gelukkig inderdaad ook veel van de merrie. Sterke moederlijnen kun je gelukkig niet volledig omvormen door één hengst.

Blijft nog even spannend dus Mystica..

Mijn Totobeauty wordt op 30 juli op de EDS/KWPN veiling tijdens het WK Jonge Dressuurpaarden gepresenteerd *\o/*

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 19:32

Hier ook het half zusje van mijn paard (tango x willems as) in 1 x drachtig van toto! ben zo benieuwt!! *\o/*

Soofje99
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:02

Heee! Kunnen jullie misschien meer vertellen over de nakomelingen van Toto? Ben heel erg benieuwd! Wat zijn vooral dingen die toto doorgeeft en weten jullie ook al iets meer over de karakters? :P

mnnkhfsgh
Berichten: 226
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 09:26

Mooie veulens hier !

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 18:27

5 weken en 2 DNA testen verder mag ik jullie nu definitief Glock's Toto jr x Sandreo voorstellen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:45

Gefeliciteerd! Dus toch de Toto die je graag wilde!

mystica11
Berichten: 127
Geregistreerd: 16-01-16

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:11

Ja, hoewel ik Zonik ook heel goed vind, misschien zelfs wel beter op dit moment, was mijn eerste keuze toch op Toto gevallen, niet in het minst door de bloedlijnen via moeders kant. Dus ik ben eigenlijk wel heel erg blij nu. Misschien ga ik zelf nu ook Tototrekken ontdekken bij hem......Het is eigenlijk allemaal zo onbelangrijk maar toch bleef ik me er druk om maken.

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:30

Gefeliciteerd! Vooral ook fijn dat je nu duidelijkheid hebt.