Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 28 [ 685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Plaats een nieuw onderwerp

Toto Jr. (Totilas x Desperados)

 
Profiel   

Gefeliciteerd! Dat je er maar veel plezier van mag hebben!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 08:59 



 
Profiel   

Dankjulliewel!!
Vandaag heerlijk getut met hem en het erf laten zien. Verder mocht hij lekker buitenspelen en heb ik hem even 10 minuutjes in de longeerbak laten lopen. Alles alsof hij zijn hele leven hier al was.
En wat een knuffelkont. Heerlijk dier!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 21:34 



 
Profiel   

Zo, ik ben weer thuis van Lots zijn eerste rondje L2. Ik kopieer even het stukje van Facebook, want we hebben nogal een avontuur gehad. Hij was iets meer onder de indruk dan dat ik in eerste instantie had verwacht.

Vandaag het kleutertje meegenomen naar Maasland. Ik had een paar dingen niet goed ingeschat van te voren. Als eerste, we gingen gezellig samen met Malou Snellen van Vollenhoven en Nanou. Ik had niet verwacht dat hij zo zou hangen aan het paard wat meereist. Ook had ik niet verwacht dat hij zo onder de indruk zou zijn van outdoor.
Dit resulteerde erin dat hij met het losrijden het achterhand gebruik erg letterlijk nam. Hij liep voornamelijk op zijn achterhand, met zijn voorbenen in de lucht, hij ging zitten, met zijn kont op de grond, hij draaide rond, als een westernpaard. Of als tegelijkertijd. Maar naar voren ging hij niet. Dit soort dingen gebeuren pas als zijn emmer overgelopen is, dus ik zag het allemaal niet meer heel erg zitten. Heb ik geloof ik ook een paar keer benoemd.
Gelukkig kwam Nanou erbij, en mochten we in de pauze losrijden in de wedstrijdbaan. Ook daar had hij issues.

Tot ik hem op een gegeven moment had. Hij zich dan eens een keer diep, is de spanning kwijt, en we kunnen rijden. Alleen heeft hij dan ook het merendeel van zijn energie verbruikt, dus tijdens de proef wat consessies gedaan. We rijden immers voor de ervaring, die moet dan ook prettig zijn.

Met de proef zelf 1 grote storing, in plaats van enkele passen achterwaarts hebben we een grote volte achterwaarts gedaan, maar pech, die hadden we al verwacht.

Omdat hij zich zo goed herpakte, besloten het bij 1 proef te houden. Het was zijn eerste keer L2, het moet leuk blijven, geen moetje zijn. De jury vond dit ook en was blij dat ik er zuinig op ben, toen ik mij afmeldde.

Het commentaar van de jury vatte alles perfect samen. "Leuk paard, nog wat onervaren".

Uiteindelijk nog 184.5 - 2 (grote volte achterwaarts werdt echt niet gevraagd ;) ), dus megablij met de ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 14:09 



 
Profiel   

Super fijn toch dat je het nog positief om hebt weten te draaien met m! Daardoor toch fijn kunnen afsluiten en weer een goede ervaring rijker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 15:37 



 
Profiel   

Dat is een heel avontuur. Maar gelukkig goed afgesloten.
Knap gedaan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 22:44 



 
Profiel   

MiniMaxi, hoe bevalt hij?

Vandaag poging 2 in het L2. Wederom met een andere pony samenreizende, ik vind dat hij hier ook gewoon aan moet wennen. Met losrijden was het weer drama, gelukkig stond hij voornamelijk op zijn achterbenen, en liet hij het bokken zitten. Vooruitgang noemen we dat. In de pauze mochten we niet de ring in, maar wel alvast het voorstukje, dus dat gebruik van gemaakt. Stonden er 2 jonge, uitgelaten hengsten in de paddock ernaast... dubbel feest dus, dat bracht heel veel onrust mee. Op het moment dat ik besloot dat ik hier niet naast ging starten (het was echt niet te doen) werden die gelukkig binnen gehaald. Na alle moodswings toch maar de ring in gegaan, daar herpakte hij zichzelf weer prima, en heb ik weer besloten af te melden voor de 2e proef. Goed is goed, hij was op en het heeft dan geen zin om hem de 2e proef door te moeten sleuren.

Uiteindelijk toch 1e met 193. Ik vond de score vrij hoog, maar toen ik net even beter keek heeft hij goed gescoord op het wijken en de uitgestrekte stap. Die punten tellen nu dubbel, dus dat tikt lekker aan natuurlijk.

Ik hoop alleen wel dat hij geen gewoonte gaat maken van dit losrijden, k zou het leuk vinden om ook te kunnen losrijden ipv alle zeilen bij te moeten zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 14:49 



 
Profiel   

Kun je niet wat gaan oefenen op vreemd terrein zonder wedstrijd stress/spanning? Of heb je dat al vaker gedaan? Ik ben met mijn jonge paard eerst een aantal keer op diverse locaties gaan trainen zodat ik lekker alle tijd had om te doen en laten wat we op dat moment nodig hadden. Sinds kort gaat hij mee op wedstrijd en merk ik totaal geen spanning bij hem terwijl het echt een hete is.

Mijn Toto merrie doet het echt goed. Ze is zo nuchter, lief maar toch scherp in de goede manier. Ben echt gek op haar! Ze is geïnsemineerd met Secret. Vandaag 17 dagen en het zat er nog, hopen dat het blijft zitten!!
[RIJ-ITP] Orange Pip Marilla (Toto Jr x Cachet L)

Hier wat beeld materiaal van vandaag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 18:54 



 
Profiel   

Hier ook even een update:
Hij is echt onwijs lief maar er zit aardig wat opknap werk aan. Dus hij mag nu eerst even lekker aansterken en op gewicht komen. Gelukkig staan ze al lekker op de wei en dat doet hem erg goed.
Dus we gaan nu rustig opbouwen vanaf de grond om eerst weer wat sterker te worden. En losser in zijn lijf want hij heeft nooit geleerd om zijn lijf goed te gebruiken.

Binnenkort volgt een foto hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 19:47 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Topic erg stil, hoe is het met jullie toto's de mijne doet het de laatste tijd echt heel erg goed. Ze is nu 5 en wordt echt een paard nu. Ook mentaal is ze een stuk beter te doen. Het word nog wel eens wat. Haha. De aanhouder wint!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 20:49 



 
Profiel   

Leuk! Fijn dat het zo goed gaat de laatste tijd. En inderdaad, de aanhouder wint! +:)+

Mijn 3 jarige Toto doet het ook super. Onlangs meegeweest naar een jonge paarden competitie en over 2 weken ibop.

[ img ]

[ img ]

Mijne heeft echt een mega stabiel karakter en is echt een gouden paard. Iedere dag nog dolgelukkig met haar.
Ze is al halverwege haar dracht vandaar haar dikke buik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 21:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 28 [ 685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen