Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 28 [ 685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toto Jr. (Totilas x Desperados)

 
Profiel   

Veulen Kaiser Weltino X Toto (Tizzinia). 1,5 dag oud. Gewone maat.

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 15:52 



 

Umeo schreef
Heeft er hier iemand ervaring met de kwaliteit van het diepvriessperma van Toto Jr.?


Nou k u t dus
2 x jonge merrie met mooie cyclus geïnsemineerd bij professionele kliniek maar niet drachtig
Eerste keer van andere hengst was ze in 1 x drachtig dus nu vers geprobeerd en geswitched van hengst

Gefeliciteerd Juan
Ik heb een Kardieno veulen bij mijn toto jr merrie
Is ook Dante Weltino zoon

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 16:09 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Mijn Toto staat stil, op wat longewerk na. Iets met te breed voor de zadels die ik heb liggen.
Er is nu een zadel op maat gemaakt, alle zadels die de zadelmaker bij zich had waren veel te smal. Ik verwacht ieder moment een telefoontje dat hij klaar is, en dan kunnen we weer! Hoop dat het niet te lang duurt, ik heb mij voor 5 augustus ingeschreven voor een clinic...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 17:16 



 

[ img ]

Dit is mijn 4 jarige
Mooi geworden vind ik, volwassen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 17:59 



 
Profiel   

Dank voor de felicitaties. Was wel een spannend traject met de rhino-abortus-variant op het bedrijf. Gelukkig met een goede afloopt. Veulen heeft een heel relaxed karakter.
Janne, jammer dat het met het DV van Toto niet gelukt is. Vooral omdat je Toto-merrie een aansprekend paard is. Veulen ziet er ook goed uit.
Ik ben heel benieuwd of Toto uiteindelijk in het veulen tevoorschijn komt of dat er zich een andere voorouder meldt. Of het blijkt gewoon een mix van vanalles te zijn. Zal bij jou hetzelfde zijn.
Izzi is drachtig van Estobar. Wordt wellicht een meer Gelders type.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 18:26 



 
Profiel   

Komende tijd wordt Tizzi geïnsemineerd van ...Estobar. Degelijke, klassieke Hannoveraanse hengst met met zeer goede voorouders op de achtergrond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 20:15 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie toto's de mijne zit midden in een traject om zadelmak te maken. Merk dat het belangrijk is om niet teveel onbekende dingen te stapelen. Verder vind ze haar balans nog erg moeilijk en kan daarop wat narrig reageren, maar als ze het snapt is ze super braaf!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 08:27 



 
Profiel   

De mijne doet het echt heel leuk momenteel. Met buitenrijden is hij helaas niet heel mak, maar met dressuur doet hij heel erg zijn best. Hij heeft wel wat problemen om het allemaal te snappen, maar er zit geen kwaad in. Hij kan heerlijk sukkelig kijken na het rijden. Zondag mag hij mee op wedstrijd, voor het eerst (op Nootdorp vorig jaar na dan). Ben benieuwd.

Zijn jullie Toto's ook van die staartenzwaaiers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:12 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]
Mijn toto als veulen
Nu met 28 mnd weer terug naar huis gehaald uit de opfok.
Eerste kennismaking met mams
[ img ]
Na z’n castratie best een jasje uitgedaan, maar nu 2,5 week verder is hij alweer aardig terug en zie ik hem met de dag aan kracht winnen

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:23 



 
Profiel   

Utixo, ja de mijne zwaait ook als ze iets moeilijk vind haha.

Joycejj, wat een knappe is dat geworden. Leuk op naar de kleuterschool!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 12:46 



 
Profiel   

Lots heeft zijn beste beentje voor gezet vandaag! Halverwege de 2e proef merkte ik wel dat hij echt doodop was van alle indrukken, maar al met al ben ik heel erg trots op hem. 201 en 191.5. Ik neem hem nog 1 of 2x mee voor een rondje B, als ik merk dat hij het minder spannend vind start ik L. Geen haast.
Hij blijft echt superbraaf en is totaal niet kijkerig, het enige wat een beetje jammer is, is dat hij een magneet heeft op andere paarden. Dat is met losrijden best even vervelend, als hij een error krijgt, verdwijnt hij het liefst in een ander paard. Als er op dat paard net een meisje zit die bloednerveus is voor haar eerste wedstrijd...
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:18 



 
Profiel   

Wat is het stil hier! Hoe is het met jullie Toto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:03 



 
Profiel   

De mijne word momenteel zadelmak gemaakt, maar door haar extreem korte mentale belastbaarheid en haar bij teveel stress echt flippen, gaat dit niet zo soepel/snel als gehoopt.
Ze is heel erg braaf als ze het snapt en geen spanning heeft. Maar aan de andere kant moet alles wel 100% kloppen want anders heb je kans op explosief gedrag en dan niet een klein beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:26 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 22:27 



 
Profiel   

Vervelend Phuddle... Ik herken het wel. Gelukkig viel dat tijdens het zadelmak maken allemaal wel mee en kwam dat explosief gedrag pas bij het doorrijden. Wat helpt bij Marie is ze echt gewoon zo snel mogelijk proberen stil zetten en haar laten nadenken over de situatie, zelf hard reageren helpt niet. Flippen ze alleen maar harder van. Het zijn en blijven gevoelige paarden.

Met Marie gaat alles goed, rond en gezond. Helaas een beetje door tijdgebrek wordt ze maar 2x per week gereden.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:27 



 
Profiel   

Ja dat doen we ook inderdaad stil zetten en processen maar. Maar een enkele keer geeft ze het niet van tevoren aan en ontploft ze uit het niets zeg maar. En dan is ze gelijk ook niet meer te bereiken.
Maar goed geduld is een schone zaak maar af en toe denk ik wel ohhh God gaat dit nog goed komen xD igg eind januari komt ze naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:13 



 
Profiel   

Phuddle schreef
Ja dat doen we ook inderdaad stil zetten en processen maar. Maar een enkele keer geeft ze het niet van tevoren aan en ontploft ze uit het niets zeg maar. En dan is ze gelijk ook niet meer te bereiken.
Maar goed geduld is een schone zaak maar af en toe denk ik wel ohhh God gaat dit nog goed komen xD igg eind januari komt ze naar huis.

Ja, dat heeft Marie een tijdje ook gehad. Op dat moment zijn ze ook compleet de kluts kwijt. Geef het wat tijd, komt ook wel met de leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:15 



 
Profiel   

Ja ze is daarna echt ondaan ervan en snapt niet wat en waarom het gebeurd is. Dan blijft ze en tijdje best wel weer onzeker en daarna gaat het vaak weer een tijd goed.
Hoelang rijden jullie nu alles bij elkaar op jullie paarden?

May is nu 4 maar in haar hoofd soms echt nog zo puppy. Het is echt het mentale stukje waar ze tegenaan loopt lichamelijk gaat het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:17 



 
Profiel   

Marie wordt volgend jaar 5. Zadelmak gemaakt toen ze 3 was, daarna heeft ze een dik half jaar bijna niet gewerkt dus ze is pas sinds februari/maart dit jaar verder doorgereden. Volgende maand krijgt ze weer een maandje rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:43 



 
Profiel   

Ook hier gaat het goed met de 2,5 Jr Toto.
Hij is na z’n castratie weer aardig bijgetrokken.
Nu staat hij verder nog niet aan t werk en nog steeds elke dag op het land, dus hij heeft weinig te lijden.
Dat gedrag van jullie paarden phuddle en Calipso, is dat pas met rijden naar buiten gekomen, of kon je daar in de omgang ook al wat van merken?
Puur nieuwsgierigheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:59 



 
Profiel   

Die van mij is in de omgang wel een beetje schrikkerig maar niets bijzonders eigenlijk. Niet extreem zeg maar. Bij may kwam dat echt vanuit het longeren / singeltje. Kon ze absoluut niet verdragen is nu geen probleem meer. Maar het blijft geen simpele. De trainster heeft er al meer gehad allemaal kleine merries met een flink karakter terwijl de grote ruinen van toto schijnbaar weer extreem oké zijn. Heel apart. Wellicht toeval hoor maar ik vond het wel opvallend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:02 



 
Profiel   

Die van mij is in de omgang ook zo, maar zij is ook nooit in de hand geweest tot haar 2,5. Is nu wel echt al pakken beter, ontzettend lief paard, zit niks slechts in maar wel schrikkerig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:18 



 
Profiel   

Nee bij maylinn ook niet hoor, ze bedoeld het echt niet stout, absoluut eerlijk paard maar kan het gewoon soms niet overzien/ handelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 13:26 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier met de Toto jr nakomelingen? Verwacht er iemand dit jaar een veulen van?
Mijn merrie is ondertussen 3 jaar geworden en we hebben haar rustig zadelmak gemaakt. Heerlijk karakter, werkwillig, eerlijk, lief en onverstoord <3
Ze is alleen een beetje te dik :')


Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 14:53 



 
Profiel   

Lots doet het echt heel fijn, hij is nu een paar keer meegeweest, in april ga ik heb L2 starten. 8 april neem ik hem mee naar Erp, naar Twanny Smit, die heeft mij met mijn andere paard ook heel fijn geholpen.

Drachtig is hij niet, wel wat rond.

Hij heeft vorige week koliek gehad, maar dat was zijn eigen domme schuld. Eerst met je mattie flink uit je bol gaan, dan dorst krijgen en flinke slokken ijskoud water uit een plas drinken. Zijn maatje deed hetzelfde, had ook buikpijn, maar die liet alleen merken wat last te hebben. Lots lag letterlijk op zijn rug met zijn pootjes omhoog. Heel sneu. Gelukkig deed hij het precies 10 seconden na het spuitje Buscopan weer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 28 [ 685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen