Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:52

Oh dat is schrikken! Gelukkig helemaal goed gekomen!
Leuk clinic bij Twanny Smit! Altijd leerzaam en goed voor het leerproces.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:19

xmarliez schreef:
Hoe gaat het hier met de Toto jr nakomelingen? Verwacht er iemand dit jaar een veulen van?
Mijn merrie is ondertussen 3 jaar geworden en we hebben haar rustig zadelmak gemaakt. Heerlijk karakter, werkwillig, eerlijk, lief en onverstoord <3
Ze is alleen een beetje te dik :')

[ Video ]

Hoe groot is deze? Lijkt ook niet de grootste.

Wat vervelend Utixo...

Hier alles goed, rond en gezond, staat nu een tijdje terug in het werk na weer even te hebben stil gestaan. Blijf helaas te weinig tijd voor haar hebben dus toch eens aan het nadenken over de opties... Loop wel wat vast op de vraagprijs. Als iemand daar wat meer kennis over heeft en de huidige markt, mag je me zeker een pb sturen.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:59

Met ons gaat het goed, ze is nu net een paar weken terug van het zadelmak maken. Mentaal nog wel heel erg snel vol. Maar ze kan het inmiddels goed aangeven. Van de week voor het eerst een paar passen draf onder mij gelopen. Ipv ik erbovenop in draf.
We doen nog heel rustig aan 2x in de week een halfuurtje rijden waarbij we echt voornamelijk nog stappen. En verder zijn we bezig haar balans te verbeteren aan de hand. Want ze heeft een flinke voorkeur om in haar schouder te gaan hangen. Ipv het achter en met haar buikspieren op te lossen. We doen er misschien wat lang over, maar ik heb geen haast met haar en we vinden het beide prima zo. Doel voor dit jaar is om lekker los in de bak te kunnen rijden in alle gangen. Zonder dat ze overloopt in gaat hoofd. En dan zien we volgend jaar wel wat ons nieuwe doel word.

Afbeelding

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:48

Phuddle, fijn dat de jouwe het zo goed doet! Lekker de tijd nemen!
CalipsoLover, mijne is toch wel tegen de 170 aan hoor. Ze is mega compact maar absoluut geen kleintje!
Weet niet of je al uit de prijs bent? Anders wil ik altijd wel met je meekijken hoor!

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:12

Lots exact hetzelfde, de 1.70 tikt hij al wel aan. Hij is wel heel gedrongen.
We zijn momenteel bezig met krachttraining, we merken dat hij afentoe iets te makkelijk werdt (vooral het vallen aan de voorkant, en een voor hem comfortabele houding aannemen), en dat hij eraan toe is om een tandje harder te werken. Het is hard werken, maar dat gaat hij opeens een partij sjouwen. Hij doet echt zin best om dan ook stukken te dragen, maar het is nog loeizwaar voor hem. Dus we houden het kort en krachtig, maar het is wel heel fijn dat hij nu zulke sprongen maakt.

Phuddle, goed dat je zo rustig aan doet. Volgens mij hebben alle Toto's wel een beetje last met verwerken. Ik merk nu (hij wordt 6) dat hij het allemaal wat beter kan handelen, hiervoor kreeg hij regelmatig kortsluiting als hij vol zat.

Calipsolover, het zal vast geen makkelijke beslissing zijn, sterkte!

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:55

Hoi allemaal, wat leuk om hier wat ervaringen te lezen van Toto’s! Ik hoop volgende week een trotse eigenaar te worden van een Toto. Maar eerst de keuring nog even afwachten. Ben erg benieuwd.
Zijn er dingen die er een uitspringen waarvan jullie zeggen dit is een herkenbaar voor een Toto nakomeling?

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:53

MiniMaxi schreef:
Hoi allemaal, wat leuk om hier wat ervaringen te lezen van Toto’s! Ik hoop volgende week een trotse eigenaar te worden van een Toto. Maar eerst de keuring nog even afwachten. Ben erg benieuwd.
Zijn er dingen die er een uitspringen waarvan jullie zeggen dit is een herkenbaar voor een Toto nakomeling?

Ik denk de gevoeligheid, maar daardoor ook intelligentie. Ik heb de indruk dat Toto's echt wel ontzettend gevoelige paarden zijn maar tegelijkertijd ook heel intelligent en leergierig.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 17:49

Ik denk ook het binnenvetten. Lots is inderdaad heel gevoelig, maar laat dat op het eerste begin niet merken. Het moment dat hij explodeert ben je over zijn grens heen.

Wat wel heel fijn is, is dat als er een knop op zit, hij er alleen maar sterker in wordt. Hij wil werken, hij wil gaan. Bij mijn andere blijft het nog wel eens de vraag hoe ze het die dag gaan doen, maar Lots is redelijk stabiel.

Ook is hij niet kijkerig. Hij kijkt wel, en hij merkt wel op, maar als je hem geruststeld gaat hij erlangs. In de bak dan, buiten vind hij nog veel te spannend en krijgt hij kortsluiting.

Verder is het een mega clown, alles moet vastgepakt worden en je kunt niet langs zijn stal lopen zonder een neus in je nek te krijgen. Mijn voerkist staat naast zijn stal, en zodra ik deze open duikt hij erin. Correcties doen hem niet zoveel.

Oh, en je kunt niet boos of geïrriteerd zijn op hem. Hij heeft zo'n clownskop, je vergeeft hem alles. Ook als hij weer eens iets heeft gesloopt.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:26

Ik vind de mijne eigenlijk helemaal niet gevoelig. Wel mega intelligent en werkwillig. Maar ze is zo nuchter als het maar zijn kan. Is nu 1,5 maand onder het zadel en als alle andere paarden in de wei aan het rennen zijn en alle 8 de honden aan het blaffen dan kijkt ze nog niet op. Ze is super gefocust en wil het graag goed doen, enorm ijverig. Ben echt helemaal gek op dat dier, zo onverstoorbaar en lief.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:57

Hier ook een autistische bordercollie merrie haha. Mentaal erg snel vol maar wel sport werkwillig zit geen kwaad in, maakt alleen af en toe kortsluiting.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:17

Leuk om te horen. Ben erg benieuwd hoe de, hopelijk straks, mijne zich gaat ontwikkelen.

Zoals ik hem nu ken erg braaf en nuchter en vrij onverstoorbaar. Maar wel wat in zichzelf gekeerd. Ik hoop dat hij straks als ik er een band mee op ga bouwen wat opener wordt.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:53

Wat ik qua uiterlijk typisch Toto vindt zijn de lange hoofden. Hebben die van jullie dat ook? Mijne heeft echt een lang hoofd en zie het eigenlijk bij allemaal terug :')

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:05

Phuddle schreef:
Hier ook een autistische bordercollie merrie haha. Mentaal erg snel vol maar wel sport werkwillig zit geen kwaad in, maakt alleen af en toe kortsluiting.

Daar kan ik me bij Marie idd ook heel erg in vinden :j

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:06

xmarliez schreef:
Wat ik qua uiterlijk typisch Toto vindt zijn de lange hoofden. Hebben die van jullie dat ook? Mijne heeft echt een lang hoofd en zie het eigenlijk bij allemaal terug :')

Nee, Marie heeft geen lang hoofd.
Afbeelding

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:08

Afbeelding

Nee may ook geen lang hoofd haha, wellicht is dat ons probleem calipsolover haha

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:10

Phuddle schreef:
[ [url=m/V6JHRh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee may ook geen lang hoofd haha, wellicht is dat ons probleem calipsolover haha

:') :') :') May is ook mooi geworden!

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:15

Thanks ze word inderdaad steeds mooier! Eindelijk een beetje paard mag ook wel in juni word ze alweer 5 :O

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:19

Phuddle schreef:
Thanks ze word inderdaad steeds mooier! Eindelijk een beetje paard mag ook wel in juni word ze alweer 5 :O

Ja ik wist idd dat May qua leeftijd hetzelfde is als Marie :) Marie is afgelopen zomer ook weer meer 'paard geworden', ze heeft nu weer een tijdje stil gestaan en waarschijnlijk heeft onze ruiter nu een ligament gescheurd, dus ik ga haar normaal weer zelf even verder moeten rijden _/-\o_

Dit was augustus/september

Afbeelding

Afbeelding

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:23

Wat een knappe merrie is het toch! May is wat breder denk ik. Maar verder redelijk hetzelfde inmiddels!

Afbeelding

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 00:33

Wat een knapperts allemaal!

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:10

Wie zei er ook alweer iets over de gevoeligheid?
Gisteravond ging ik nog even rijden. Ik had al op de stalapp gevraagd of er nog mensen kwamen, en na een half uurtje zouden er nog een paar komen. Dat risico durfde ik wel te nemen, ik rij hem namelijk niet als ik alleen ben.
We waren lekker bezig, een beetje de grenzen aan het opzoeken. "Probleem" daarmee is dat hij superscherp wordt op een gegeven moment. Als ik hem dan iets wil sluiten luisterd hij direct, en gaat letterlijk achterwaarts. En nee, ik hang niet in zijn bek, maar het is een stukje afstemming. Ik sluit iets door, hij voelt het, en in plaats van wat kleiner te worden doet hij overdreven zijn best. Als hij echter in zijn achteruit zit, komt hij er niet meer uit. Normaal is het schouders naar rechts houden, wachten tot je weer binnenkomt, en dan een keertje met je tong klikken,of een keertje kietelen. Dan kunnen we weer verder en is het vergeten en vergeven.
Gister merkte ik dat ik het toch wat spannender vond, ik was toch alleen op stal. Als hij per ongeluk een misstap zou maken en ik lag eronder... daardoor kreeg ik hem er steeds lastiger uit, onbewust spande ik aan en daardoor kwam ik niet meer binnen, en gingen we dus meer achteruit dan vooruit. Precies op het moment ik dacht dat ik er dan maar af moest gaan, kwam er een stalgenoot binnen met haar paard. Die had niet door dat ik het had gevraagd ivm het rijden, dus die had niet gemeld dat ze er was :).
En vanaf dat moment hebben we nog een kwartiertje heerlijk gesjouwd.want dat is wel zo, na de kortsluiting verbeterd hij grandioos. Zijn benen zijn dan uit de knoop, en hij snapt dan waar ik ze wil hebben.
Maar hij is zo gevoelig, terwijl het opties echt niet gelijk zo lijkt. En ik merkte ook pas dat ik meer spande, door zijn reactie.

Lange hoofd herken ik ook niet, hij past nu nog in een cob hoofdstel. Daar is hij wel bijna uit aan het groeien, maar dat mag ook wel.
Wel heeft hij hamsterwangen. Die rimpelen tijdens het rijden, en dan krijgt hij wondjes van het zweet. Nu maar flink vaseline en een wingsbit.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:02

Knappe paarden hierboven!! Fijn dat het allemaal zo goed gaat.

Mijn dikke Toto Shetlander :') :)) doet het ook zo fijn. Nu 1,5 maand onder het zadel.
Ze is echt meeeeega kort in haar lijf en ook echt te zwaar (super raar want ik heb echt nooit dikke paarden, alles altijd keurig op gewicht). Maar goed door de tijd geen hoop ik dat ze wat slanker gaat worden. En omdat ze zo kort is is ze gewoon een dikke prop. Ze is echt al wel bijna 170cm al lijkt ze gewoon een Shetlander :roll:


MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:37

Vandaag ook de trotse eigenaar van een Toto! Qua uiterlijk heeft hij veel weg van die vaak Marlies hierboven. Alleen dan een stuk schraler ook vooral qua spier. Nog steeds een erg nuchter karakter ook op de kliniek heel erg braaf. Het komend jaar staat in het teken vaak elkaar leren kennen en tijd hebben om te groeien zowel fysiek als mentaal. Paar keer per week 20 a 30 minuten wat doen is meer dan genoeg. Heb r er erg veel zin in

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 03:21

Gefeliciteerd! Hou je ons op de hoogte? Altijd leuk lezen over de toto's

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 06:59

Gefeliciteerd! Leuk zeg!!