Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 28 [ 685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toto Jr. (Totilas x Desperados)

 
Profiel   

Wat leuk dat er weer een paar toto’s zadelmak zijn!

Met koko gaat het ook erg goed. We zijn nu ruim een naar verder en alle puzzelstukjes beginnen nu op zijn plaats te vallen. Eerst was ze heel angstig en schrikkerig, maar daar is nu nog maar weinig van over.
Drie weken geleden zijn we in een opwelling eens M1 gestart en liep ze naar drie ruime winstpunten en twee tweede plaatsen *\o/*
Afgelopen week hebben we weer eens wat foto’s gemaakt[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 16:59 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Volgende keer toch even je dekje vastmaken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 17:09 



 
Profiel   

Lots is mee geweest naar Nootdorp! Gelijk 3 dagen, vreemde stal, vreemde box. Eerste dag vond hij het vooral erg raar, maar hij had gelukkig wat steun aan mijn merrie. Losrijden was hij fijn, in de proef wat hangerig. En de galop hè, dat is echt nog een dingetje. Thuis krijg ik hem redelijk snel in de hand, maar in de ring, met lage hekjes, daar is het best nog lastig. Maar goed, ervaring, daar gingen we voor.
Resultaat was 190.5 (3e) en 178.5.

Zaterdag was hij met losrijden al tegendraads, het veld buiten was nat, ik heb ervoor gekozen binnen los te rijden. Dit ging goed, maar buiten had hij het vertrouwen niet meer. Tel daarbij op dat ze besloten de ring nog om te leggen en dat dat voor 20 minuten vertraging zorgde, en Lots ging op zijn achterbenen door de inrijdbaan heen. Eenmaal in de proef bleef hij drammerig en klieren. Vervolgens ging hij weer omhoog en gebeurde dit;

In slomo;

Gelukkig niets aan de hand, we mochten van de jury de proef even voor de ervaring afmaken, zonder punten. Erg fijn!
2e proef iets safer gereden en naar niet gegallopeerd. Toch nog 160 punten :+
Vandaag alleen een kwartiertje losgestapt, besloten los te rijden in de ring, tijdens de proef. Kan best.
Hij was echt superfijn, als je de galop even buiten beschouwing laat. 182 en 171.5.
Daarna lekker naar huis en de wei op, dat vond hij het leukste aan heel het weekend :).
Maar man, wat een fijn paard. Zaterdag zo'n schuiver maken en er vandaag gewoon weer aan gaan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 20:26 



 
Profiel   

Utixo schreef
Lots is mee geweest naar Nootdorp! Gelijk 3 dagen, vreemde stal, vreemde box. Eerste dag vond hij het vooral erg raar, maar hij had gelukkig wat steun aan mijn merrie. Losrijden was hij fijn, in de proef wat hangerig. En de galop hè, dat is echt nog een dingetje. Thuis krijg ik hem redelijk snel in de hand, maar in de ring, met lage hekjes, daar is het best nog lastig. Maar goed, ervaring, daar gingen we voor.
Resultaat was 190.5 (3e) en 178.5.

Zaterdag was hij met losrijden al tegendraads, het veld buiten was nat, ik heb ervoor gekozen binnen los te rijden. Dit ging goed, maar buiten had hij het vertrouwen niet meer. Tel daarbij op dat ze besloten de ring nog om te leggen en dat dat voor 20 minuten vertraging zorgde, en Lots ging op zijn achterbenen door de inrijdbaan heen. Eenmaal in de proef bleef hij drammerig en klieren. Vervolgens ging hij weer omhoog en gebeurde dit;
[ Video ]
In slomo;
[ Video ]
Gelukkig niets aan de hand, we mochten van de jury de proef even voor de ervaring afmaken, zonder punten. Erg fijn!
2e proef iets safer gereden en naar niet gegallopeerd. Toch nog 160 punten :+
Vandaag alleen een kwartiertje losgestapt, besloten los te rijden in de ring, tijdens de proef. Kan best.
Hij was echt superfijn, als je de galop even buiten beschouwing laat. 182 en 171.5.
Daarna lekker naar huis en de wei op, dat vond hij het leukste aan heel het weekend :).
Maar man, wat een fijn paard. Zaterdag zo'n schuiver maken en er vandaag gewoon weer aan gaan staan.


Oef best spannend dus de eerste keer. Dacht dat je galop eerst meer bevestigd wilde voordat je zou starten... En gelijk drie dagen. Ik vind het best pittig voor zo'n jong dier. Fysiek zal hij het wellicht aan kunnen maar mentaal dus blijkbaar nog niet helemaal.... Gelukkig heeft ie niks overgehouden aan de glijpartij. Ziet er best heftig uit. En jij ook heelhuids? Knap hoe je bleef zitten.

Zuinig zijn op hem lijkt me een heel gaaf paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 22:30 



 
Profiel   

Ik snap wat je bedoelt ;). Neem van mij aan dat ik voorzichtig ben met hem, maar hij wordt alleen stoerder door hem afentoe uit zijn comfortzone te halen. de bedoeling was ook om hem zaterdagavond naar huis te brengen, maar na de spanning van zaterdag, en na een gesprek met de jury, besloten hem zondag toch nog te starten, hetzij met een aangepast losrijdprogramma. Hij moest sowieso even bewegen na de schuiver, en op deze manier konden we gelijk het vertrouwen teruggeven. Dat was een gok, want het kon ook zijn dat hij het vertrouwen kwijt was, maar ik durfde er wel op te gokken. Uiteindelijk heeft hij zondag dus 20 minuutjes gelopen en is hij daarna lekker naar huis gegaan. Nu krijgt hij tot het weekend vrij en daarna pakken we het gewone schema van 2 a 3x per week weer op.

En de galop... tja, thuis heeft hij alleen nog wat moeite met aanspringen, verder galoppeert hij mooi aangesloten. Op concours was dit wat lastiger, bleek ;).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 16:39 



 
Profiel   

Fijn te lezen dat het een wel overwogen beslissing was. Ik snap, na jouw onderbouwing de keuze.

Is hij nog stijf geworden of gewoon lenige Henkie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 17:34 



 
Profiel   

Hij heeft vanochtend op het land even een paar goede bokkensprongen gemaakt, ging nog verrassend soepel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-20 17:46 



 

https://www.google.nl/amp/s/www.horses. ... titel/amp/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 11:28 



 

Beetje plaatsvervangend trots op Toto jr
Vond het als jong paard al zo’n toptalent O:)
Blij met mijn 3 jarige merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 11:29 



 
Profiel   

Ja knap he <3

Mijn kleine toto jr heeft gisteren 70% gescoord op de presentatiedag voor jonge dressuurpaarden. Heel trots en super braaf! Was haar allereerste wedstrijd en nog maar de tweede keer op verplaatsing!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 19:39 



 

Wat goed!

Mijn 3 jarige is zadelmak gemaakt maar doet nu verder even niks behalve drachtig zijn
Ik hoop volgend jaar ibop

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 08:39 



 
Profiel   

Wat leuk om alle vorderingen hier te zien van de Toto’s! Mijne is sinds 2 weken rustig aan begonnen met werken en hij is zo ontzettend braaf, ben heel zuinig op hem <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 14:14 



 
Profiel   

Vraag aan [***]: van welke hengst is je merrie drachtig? De mijne van Kaiser Weltino.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 20:13 



 
Profiel   

yeentll schreef
Wat leuk om alle vorderingen hier te zien van de Toto’s! Mijne is sinds 2 weken rustig aan begonnen met werken en hij is zo ontzettend braaf, ben heel zuinig op hem <3

[ [url=m/24Q6de.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 21:42 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Al een tijdje geen activiteiten in dit topic.
Hoe is het met jullie toto's?
Die van mij is de laatste tijd vrij fijn in de hand al blijft ze spanning hebben met een singel.
Van de zomer word ze zadelmak gemaakt. Heel erg benieuwd hoe ze dat gaat oppakken.
Hoe waren die van jullie met druk om de buik/tuinmak maken etc.
Verder nog steeds heel erg blij met haar. Ze heeft wat meer tijd nodig gehad ook ivm een blessure maar word nu echt wel een heel paard :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 15:22 



 
Profiel   

Ik had vandaag toevallig dezelfde rijbroek aan en hetzelfde setje op, toen de fotograaf foto's maakte van het veulen van de shet. Ze is zo lief geweest even een paar kiekjes te maken van Lots. Heb ik eindelijk een vs foto!

Voor de oplettende kijker, de linkerfoto is gespiegeld, dan ging hij dezelfde kant op :+ .
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 16:19 



 
Profiel   

Ziet er goed uit zeg! Wat verschil zeg! Gaaf dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 18:40 



 
Profiel   

Mijn toto is niet meer |(
Ze is door een draad in het land gegaan welke haar pees doorgesneden heeft. Het was een klein wondje en ze is nog op de operatietafel geweest, maar de schade was te groot en de kans op herstel te klein.
Ik mis haar verschrikkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 19:57 



 
Profiel   

nijnthju schreef
Mijn toto is niet meer |(
Ze is door een draad in het land gegaan welke haar pees doorgesneden heeft. Het was een klein wondje en ze is nog op de operatietafel geweest, maar de schade was te groot en de kans op herstel te klein.
Ik mis haar verschrikkelijk.



Ohhh neenee, nijntje wat schrik ik hiervan.... wat heftig zeg, en zo oneerlijk :-( .
Heel veel sterkte....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 20:02 



 
Profiel   

Nijntje wat erg! Het zijn van die stomme dingen die kunnen gebeuren. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 20:19 



 
Profiel   

Ja het was afschuwelijk.
Ze was zo ontzettend bijzonder voor mij. Twee jaar lang had ik er heel veel tijd in gestoken en eindelijk hadden we elkaar helemaal gevonden. Ik kon met haar lezen en schrijven.
‘S ochtends zat ik tijdens de koffie helemaal te genieten om het feit dat ik smiddags zou gaan rijden. Niet wetende dat ik smiddags afscheid ging nemen.
Ze stond net drie dagen op 1 km afstand van ons huis. We hadden nog zoveel moeten beleven samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 20:40 



 
Profiel   

nijnthju schreef
Ja het was afschuwelijk.
Ze was zo ontzettend bijzonder voor mij. Twee jaar lang had ik er heel veel tijd in gestoken en eindelijk hadden we elkaar helemaal gevonden. Ik kon met haar lezen en schrijven.
‘S ochtends zat ik tijdens de koffie helemaal te genieten om het feit dat ik smiddags zou gaan rijden. Niet wetende dat ik smiddags afscheid ging nemen.
Ze stond net drie dagen op 1 km afstand van ons huis. We hadden nog zoveel moeten beleven samen.



Pfff, heb je enig idee hoe het gekomen is? Of gewoon zo gevonden op de weide?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 21:29 



 
Profiel   

Knappe toto’s hier <3

Wow Nijntjhu, wat ontzettend heftig. Heel veel sterkte met het zware verlies Y;(

Hier gaat het goed. Nog niet zoveel kilometers op de teller maar rustig aan het opbouwen. Het is een super getalenteerd en fijn paard. Afgelopen weekend is ze 4 jaar geworden!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 14:43 



 
Profiel   

Heeft er hier iemand ervaring met de kwaliteit van het diepvriessperma van Toto Jr.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 15:47 



 

Ik ga het binnenkort meemaken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 12:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 28 [ 685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen