Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 28 [ 685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toto Jr. (Totilas x Desperados)

 
Profiel   

Oke, ik zal wel een azijnpisser zijn maar ik vind het nog niet helemaal meevallen. Wat ongelijk in de voorbenen en traag achter, als ik het zo zie dan lijkt zijn vader een beter achterbeengebruik te hebben. (buiging) Maar wellicht is hij nog zo in ontwikkeling dat het allemaal nog wat tijd nodig heeft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 08:34 



 
Profiel   

Vind zn galop ook niet zo heel erg mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 09:42 



 
Profiel   

ik ben het heel eerlijk met je eens, vind het ook niet beter gaan dan een paar jaar terug, voor zover je dat van zo'n filmpje kan beoordelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 09:43 



 
Profiel   

Mijn merrie van Toto jr heeft een sterk achterbeengebruik. En de galop is haar beste gang. Maar de moeder is springgefokt (moederlijn), dus ik denk dat het daarvan komt.

Vinden jullie Total US beter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 16:30 



 
Profiel   

Ja maar was de laatste keer dat ik Total zag ook wel ontzettend onder de indruk (onder Dinja vorig jaar) achter echt heel goed en steeds aanvullend, en in alles met de schoft omhoog lopend. Maar als 2.5 jarige zag ik dat er nog niet aan af toendertijd op de 1e bezichtiging.

Ik weet ook niet in hoeverre de rijderij invloed heeft zeg maar en hem een "afbreekt" ohz ipv opbouwt. De laatste keer dat ik Toto zag onder Marieke vond ik hem veel beter tonen, inderdaad de galop ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-18 18:10 



 
Profiel   

Ik heb het filmpje ook gezien

Ik schrik eigenlijk best en mijn gevoel wordt bevestigd.

Hij oogt op het filmpje niet echt lichtvoetig.... Het is natuurlijk een enorm kort filmpje.

Ach ik hoop dat ik ongelijk krijg. Ik gun het ze enorm *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 12:26 



 

Niet lichtvoetig?
Hoeveel spektakel verwachten jullie eigenlijk? Een paard is meer dan alleen wat voorbeengezwaai in draf. Sterker nog de meeste jonge paarden die al extreem ruim draven halen de Grand Prix niet volgens mij, enkeling uitgezonderd. Dat is in ieder geval niet de reden dat ik hem 2 x gebruikt heb.

Nu ben ik ook niet direct fan van de manier van rijden van Edward maar ik heb toch liever dat hij er op zit dan 1 van jullie, want dan werd het hoogste niveau in ieder geval niet gehaald :roll:
Ik denk dat dit soort reacties juist de reden is dat ze erg voorzichtig zijn met beeldmateriaal plaatsen op social media

Toto jr liet als jong paard al zien over heel veel kwaliteiten te beschikken die hij straks op hoger niveau nodig zal hebben. Een stabiel karakter, goede stap en galop, super te rijden, snel voor het been, moet je eens zien hoe hij zich als jong paard al liet sluiten en vlug was voor het been, gelijk reactie in het achterbeen

https://m.youtube.com/watch?v=YPraNZf_5ZA

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 12:48 



 
Profiel   

Dubbel geplaatst sorry -O-


Laatst bijgewerkt door SolarHertog op 31-10-18 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 13:09 



 
Profiel   

[***] schreef
Niet lichtvoetig?
Hoeveel spektakel verwachten jullie eigenlijk? Een paard is meer dan alleen wat voorbeengezwaai in draf. Sterker nog de meeste jonge paarden die al extreem ruim draven halen de Grand Prix niet volgens mij, enkeling uitgezonderd. Dat is in ieder geval niet de reden dat ik hem 2 x gebruikt heb.

Nu ben ik ook niet direct fan van de manier van rijden van Edward maar ik heb toch liever dat hij er op zit dan 1 van jullie, want dan werd het hoogste niveau in ieder geval niet gehaald :roll:
Ik denk dat dit soort reacties juist de reden is dat ze erg voorzichtig zijn met beeldmateriaal plaatsen op social media

Toto jr liet als jong paard al zien over heel veel kwaliteiten te beschikken die hij straks op hoger niveau nodig zal hebben. Een stabiel karakter, goede stap en galop, super te rijden, snel voor het been, moet je eens zien hoe hij zich als jong paard al liet sluiten en vlug was voor het been, gelijk reactie in het achterbeen

https://m.youtube.com/watch?v=YPraNZf_5ZA


Je snapt me duidelijk verkeerd. Wellicht heb ik het niet voldoende uitgelegd.

Nogmaals heeft mijn mening niets te maken met de manier van rijden of wat dan ook.

Wat ik in het filmpje op Facebook zie( heb je die ook gezien?), zie ik dat het paard moeite lijkt te hebben met de bewegingen. Het ziet er allemaal een beetje vermoeid, moeilijk uit.

Een aantal maanden geleden heb ik gevraagd wie er nog wel eens wat hoorde van Toto JR. Ik namelijk niets tot weinig.

Ik geniet van dressuur en Toto JR is natuurlijk een kwaliteitsvol paard. Alleen Vind ik het raar dat je 2 jaar geleden helemaal dood gegooid wordt met hem en we nu al minimaal een jaar weinig van hem horen. Ik vind het super dat ze heel duurzaam met hem omgaan en dergelijke, maar ook zie je weinig trainingsfilmpjes van hem. Dat knaagt aan mij. Vervolgend komt er een heel kort filmpje van hem online waarbij ik mijn vraagtekens zet. Als ik het filmpje wat jij deelt kijkt is het een kanjer, soepel, lenig, sterk en wat al niet meer. Als ik het filmpje van Facebook kijk krijg ik een mwa gevoel, ik zie geen soepel, lenig en vooral sterk paard. Vandaar dat ik zeg 'lichtvoetig' de beweging kost hem veel moeite zo lijkt het op beeld.

Ik geniet juist van combinaties in de dressuur waar alles soepel, elegant en vriendelijk lijkt te gaan.

Je opmerking dat wij erop zouden gaan zitten of Edward slaat natuurlijk nog kant nog wal. Totaal niet relevant aan dit topic of want dan ook. Een beetje kinderachtig :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 13:09 



 
Profiel   

Erg kinderachtig inderdaad..

Niemand twijfelt aan de kwaliteiten van Toto en op dat filmpje van de Pavo cup loopt hij ook heel anders en zie ik enorm veel potentie.
Sowieso heb ik erg goede nafok van hem gezien.

Ik zie hem liever niet op het hoogste niveau maar wel zoals op het filmpje van de Pavo cup dan andersom. En ik zie liever geen spektakel maar wel een ondertredend achterbeen met veel buiging, lengte in het lijf en geen ongelijk voorbeen, al vind ik dat laatste nog verwaarloosbaar als de rest wel klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 13:34 



 

Vervelend dat het zo aan jullie ‘knaagt’ maar het is een hele normale gang van zaken bij heel veel hengsten dat ze na de verplichte hengstencompetitie en drukke eerste dekjaren een poosje minder in de picture zijn tot ze uitkomen in de (sub)top of tot de nakomelingen in de sport beginnen op te vallen.

Dat er weinig gedeeld wordt op social media in de tussentijd is ook volkomen logisch gezien jullie reacties nav een kort stukje op Facebook :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 16:10 



 
Profiel   

Beter rustig aan dan met veel spektakel. Er waren ook velen die toen commentaar hadden afgelopen zomer op Total US, maar hem niet in het echt hadden zien lopen. Ik vind hem trouwens bijna precies op z'n vader lijken, de manier van bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-18 20:38 



 
Profiel   

[***] schreef
Vervelend dat het zo aan jullie ‘knaagt’ maar het is een hele normale gang van zaken bij heel veel hengsten dat ze na de verplichte hengstencompetitie en drukke eerste dekjaren een poosje minder in de picture zijn tot ze uitkomen in de (sub)top of tot de nakomelingen in de sport beginnen op te vallen.

Dat er weinig gedeeld wordt op social media in de tussentijd is ook volkomen logisch gezien jullie reacties nav een kort stukje op Facebook :(:)


Tja dan moeten ze er maar iets representatiefs opzetten he :(

Wederom heeft weer niemand gezegd dat het geen normale gang van zaken is dat vele hengsten thuis doorgetraind worden en dan weer uitgebracht worden op niveau als ze daar klaar voor zijn. (werd in dit topic al benoemd een paar pagina's terug)

Wie bedoel je Vitta? Total of Toto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-18 09:25 



 
Profiel   

Grappig dat als je kritisch bent je gelijk geschaard wordt onder standaard reacties. Als het filmpje een positief gevoel gaf had ik dat ook gezegd.

Mag je tegenwoordig niet meer kritisch zijn? Moeten we allemaal maar mak zijn? Tjonge jonge.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-18 19:15 



 
Profiel   

Eindelijk weer een recent filmpje van toto, echter vond ik het niet erg vloeiend en nogal gespannen ogen. Vond hem onder Marieke op een of andere manier een stuk fijner om naar te kijken. Komt natuurlijk ook omdat hij toen nog minder moeilijke dingen hoefde te doen maar toch..

https://www.facebook.com/10000166845074 ... 068291056/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 02:31 



 
Profiel   

Je ziet wel duidelijk zijn talent. Ik vind het ook jammer dat hij niet even lekker naar voren ging en zijn basis gangen liet zien, stukje hoger wel tussendoor, en prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 08:29 



 
Profiel   

Ik zag net het hele filmpje en mij viel het mee, het eerste stuk was redelijk ontspannen en zag er fijn uit. Alleen het passageren in combi met het geklap van het publiek (spanning) maakt het niet fijn om naar te kijken, maar je ziet wel zijn talent en aanleg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 09:00 



 

Het is een weergaloos goed jong paard. Wat een aanleg voor sluiten in de oefeningen voor het hogere werk.
Of hij met deze manier van rijden heel blijft is de vraag. Ik hou er niet van, zou hem ook gewoon willen zien draven en galopperen. Maar aan het applaus te horen en de negatieve reacties op Facebook zijn ze in Duitsland net zo verdeeld over dit beeld als hier in Nederland

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 09:58 



 
Profiel   

Het laatste filmpje bekeken.
Fantastisch paard en fantastische ruiter
MAAR dit was zeker geen happy atlet en de bekwaamheid van de ruiter diende hier niet het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 10:25 



 
Profiel   

Eens... teveel 'papa nadoen' en te weinig respect voor de leeftijd en ontwikkelingsfase van het paard.
Had 'em ook graag wat meer voorwaarts in de normale basisgangen (arbeidsdraf/galop) gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 12:32 



 
Profiel   

Het blijft een machtig paard om te zien. Laatste stuk inderdaad veel spanning, maar dat is ook niet gek in zo'n entourage. Laat hem maar lekker de kracht ontwikkelen, het is nog niet de tijd om te oordelen of hij het hogere werk goed aankan of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 12:53 



 
Profiel   

Ik vind hem echt geweldig! En overweeg hem te gebruiken op mn jonge Eebert :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 10:12 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Ik vind hem echt geweldig! En overweeg hem te gebruiken op mn jonge Eebert :)


Ja dat is leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 15:41 



 
Profiel   

Jord: Ja lijkt me ook leuk. Maar eerst even kijken hoe het er voor staat aankomend voorjaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 06:31 



 
Profiel   

Pfoe, je ziet er toch wel heel duidelijk paps in terug. Ben benieuwd naar de verrichtingen over een aantal jaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-18 06:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 28 [ 685 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen