Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JUan_48
Berichten: 72
Geregistreerd: 23-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:53

Wellicht kies ik voor de Groninger hengst Rieu. Zie https://www.youtube.com/watch?v=hJE3vDhCVKs vanaf10:20.
Overweging: mooi oud bloed, mooi front, geeft wellicht iets forsere botten en voeten. Beweging goed genoeg, hoewel gebruik van achterbeen in draf wel iets te wensen over laat. Onder het zadel beter.
Tamelijk hoogbenige luxe Groninger van 20 jaar.
Keuze nog niet definitief!
Als alternatief had ik Kardieno voor ogen. Financiële voorwaarden "on-Nederlands"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:58

Rieu?! Serieus? Wat heeft hij dan gebracht of zijn directe familie? Dan fok je toch achteruit? En waarom? Er zijn zoveel goede hengsten

Overigens staat Kardieno bij mij ook op de lijst bij de Toto jr voor wat meer maat, bot en koel karakter. Ze komt alleen uit dezelfde moederlijn, wel al 4 generaties verder weg maar toch
Misschien Dante Weltino zelf wel voor haar

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:31

[***] schreef:
Wil je dan pony’s fokken

Neen, in België is alles boven de 1m48 ook een paard :+

JUan_48
Berichten: 72
Geregistreerd: 23-06-16

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:22

Ik denk wel aan Rieu. De stammoeder Kusiena staat ook aan de basis van een foklijn van stal Roelofs (via Wagner). Meer richting Rieu kom je meerdere paarden tegen met ster of model bij de Groningers. Ook een aantal Z-paarden. Rieu heeft natuurlijk weinig kansen gehad om succesvolle nakomelingen te krijgen.
Uit gesprekken met mensen die Rieu goed kennen komt een redelijk gunstig beeld naar voren.
Zodoende durf ik het wel aan. Daarnaast ontstaat er met Rieu in combinatie met de moederlijn van Tizzi (izzi) wel aparte lijnenteelt op Otto, Ramiro, Farn, (moederlijn van) Garant. Verder terug natuurlijk het bekende Groninger bloed.
Niettemin, ik begrijp wel je reactie. Die krijg ik wel meer op Rieu.
Vooruit of achteruit fokken wordt door het doel bepaald. Ik streef naar een stoer, gezond en plezierig gebruikspaard. Lukt wellicht met Rieu. Bij de Geldersen kom ik behalve Kardieno weinig tegen wat mij aanspreekt.

De merrielijn van Tizzi fokt wel goed en geeft plezierige paarden, met goede gangen en zeer plezierige karakters. Kan wel wat lijden.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:16

Rieu zou mijn keuze niet zijn, ik vond de hem op het filmpje ook erg stuwend en van de achterhand aflopen. Niet het beeld dat ik graag zie bij een paard. Maar smaken verschillen.

Mijn Toto merrie zou half mei de Ibop lopen, maar dat is nu afgelast helaas. Ik hoop dat we voor de zomer nog wel een Ibop georganiseerd wordt waar we haar voor in kunnen schrijven. Anders halen we haar voor de zomer naar huis en brengen haar in het najaar weer naar de trainingsstal waar ze staat zodat ze dan een Ibop kan lopen. Daar op stal zijn ze wel helemaal weg van haar en ze doet het echt heel goed allemaal. Helaas kan ik nu vanwege de Corona niet gaan kijken, maar dat komt wel weer. Ze wordt in ieder geval top verzorgd daar en ze sturen vaak filmpjes.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:01

Wanneer is jullie Toto ongeveer beginnen uitzetten? Marie wordt volgende week 3 jaar, maar is toch echt nog smalletjes.

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:50

Die van mij met vier jaar. Toen ik haar vorig jaar kocht was ze nog heel iel. Dit jaar is het al een heel paard.Afbeelding

Umeo
Berichten: 2226
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 11:23

Iemand een idee hoe de kwaliteit van zijn diepvries sperma is?

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:30

nijnthju schreef:
Die van mij met vier jaar. Toen ik haar vorig jaar kocht was ze nog heel iel. Dit jaar is het al een heel paard.[ [url=m/uDBZVA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw ook een knapperd! En hoe groot is die?

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:42

CalipsoLover schreef:
nijnthju schreef:
Die van mij met vier jaar. Toen ik haar vorig jaar kocht was ze nog heel iel. Dit jaar is het al een heel paard.[ [url=m/uDBZVA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw ook een knapperd! En hoe groot is die?


Ze is 1.70 maar ik vind dat ze niet heel groot toont.. zelf ben ik 1.78.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:51

Ik dacht idd dat ze kleiner was! Maar jij bent natuurlijk ook wel groot }>

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:42

Ik heb een 2-jarige toto jr x for final hengst staan. Hij is mooi aan de maat en fijn bewegen. Heel fijn karakter ook zo wat ik kan zien!

Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:07

Wauw! Knap paard!

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:48

[img]
Afbeelding
[img]
Afbeelding
[/img][/img]

Hallo allemaal, hier een merrie van ruim 10 maanden.
Afstamming Toto jr x Jazz

Chique robuust model, flink aan de maat, heel cool karakter maar zeker niet dom.

Ik heb destijds voor Toto jr. gekozen omdat ik kracht en balans wou doorfokken, dat is bij dit veulen/enter zeer goed gelukt.

Geen extreme beweger maar wel met genoeg ruimte, zeer correct en bruikbaar te noemen waar ik enorm blij mee ben.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:22

Mooi dier yeentll :) Wat zijn je plannen met hem?

Leuk om eens een vos te zien wittedirk, zie ze bijna alleen maar donker! Alhoewel de hengst King Karim ook vos is natuurlijk.

Mijn dekplannen met Totilas-bloed zijn voor dit jaar van de baan.

Mijn 4-jarige Toto Jr. lijkt onder het zadel erg op haar moeder, maar ze was de laatste keer wel heel hard vooruit gegaan. Ik hoop dat ik deze zomer zelf op haar kan gaan zitten. Met het plaatje onder het zadel is weinig mis, dus ik ben erg benieuwd hoe dat aanvoelt.

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:24

Mosh schreef:
Mooi dier yeentll :) Wat zijn je plannen met hem?

Leuk om eens een vos te zien wittedirk, zie ze bijna alleen maar donker! Alhoewel de hengst King Karim ook vos is natuurlijk.

Mijn dekplannen met Totilas-bloed zijn voor dit jaar van de baan.

Mijn 4-jarige Toto Jr. lijkt onder het zadel erg op haar moeder, maar ze was de laatste keer wel heel hard vooruit gegaan. Ik hoop dat ik deze zomer zelf op haar kan gaan zitten. Met het plaatje onder het zadel is weinig mis, dus ik ben erg benieuwd hoe dat aanvoelt.



Als hij zo blijft ontwikkelen dan laat ik m klaarmaken voor de hengstenkeuring, hij heeft ook een mooi moederlijntje. Dus ben benieuwd hoe hij t de zomer op t land gaat doen.

Afbeelding

senna21

Berichten: 11843
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:59

Die oranje vos is ook een plaatje.
Er komen veel leuke paarden voorbij in dit topic.

emulder3
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 00:43

Hoi allemaal,

Als jaarling had ik mijn Toto Jr x Jazz al een keer laten zien. Ondertussen is hij 3 jaar geworden en zijn we rustig begonnen met longeerwerk. Hij wordt in juli zadelmak gemaakt.

Ik was eerst heel bang dat hij te klein zou blijven (1.48 als jaarling), maar ondertussen is hij al 1.65! Ik denk dat hij de 1.70 wel gaat halen. Precies wat ik graag wilde. (Ik heb hem als veulen gekocht).

Hij heeft verder een super karakter, heel lief en leert snel. Singel of bijzet met longeren, het maakt allemaal niks uit, zo fijn! Ik ben benieuwd hoe jullie Toto’s daarmee zijn. Hij is verder mooi ontwikkeld en is echt een paard geworden. Mooie hals erop en niet te iel. Ik hoop dat hij het net zo goed onder het zadel gaat doen! Van zijn beweging word ik in ieder geval heeel enthousiast!

Leuk om steeds meer Toto’s tegen te komen!

Als twenter zag hij er van het zomer zo uit. Ik zie nu echt vooral verschil in zijn bespiering en hij zit nog steeds in een groeispurt. Op de eerste foto’s lijkt hij bijna donkerbruin door de belichting, maar hij is echt pikzwart zonder aftekeningen :) Kwa uiterlijk lijkt hij wel echt op Toto Jr. <3

2 jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


3 jaar (recent):


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:11

Die van mij is redelijk ril op de omgeving en op haar achterbenen.
Verder wel heel erg werkwillig en braaf in de hand.
Zijn het longeren rustig aan het introduceren en dat gaat prima.
Hoofdstel en bitje was geen probleem,
Gisteren voor het eerst een echte longeersingel aan gedaan en ook dat gaat prima en zonder gekke reacties!
Ben begonnen met dekje + dekensingel. En zo stap voor stap verder.
Beweging is bij haar ook prima. Ik hoop wel dat ze wat uiteindelijk minder ril word op haar omgeving. En ben wel benieuwd wat die van jullie daarop doen.
Om een voorbeeld te geven, ze vind het eng als ze dingen hoort die ze niet kan zien. Dingen die ze kan zien gaan wel redelijk.
Dus bijvoorbeeld de binnenbak met gallopperende paarden terwijl wij buiten zijn dat blijft na 50x nog wel een dingetje haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:17

Mijn Toto is nu vier en sinds november onder het zadel. Ze heeft in het hele proces geen stap verkeerd gezet en ze laat nu hele goede dingen zien. Ik heb het zadelmak maken en doorrijden wel uitbesteed aan een goede dressuurstal. De planning is dat ze in juli de IBOP gaat lopen en dan komt ze naar huis.

emulder3
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:34

@Phuddle ik moet zeggen dat die van mij eigenlijk heel cool is. Hij vindt het geen probleem als hij alleen op de wasplaats moet staan, terwijl de rest buiten staat. Hij is nog wel jong, dus als we bijvoorbeeld naar de buitenbak lopen en daar liggen wat dingen, vindt hij dat wel spannend. Hij wilde dan nog wel eens door de spanning een gekke bokkensprong maken. Dat doet hij nu niet meer.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik hem als veulen heb gekocht en ik kon elke dag even naar hem toe. De stal waar hij stond, had namelijk ook opfok. Als jaarling heb ik hem direct al geleerd om dekens op te krijgen en alles rondom het poetsen/hoeven krabben etc. Nu staat hij al een jaar bij huis en daardoor is hij ook heel aanhankelijk geworden.

Ik merk dat dat wel echt heeft geholpen. Ik kan bijvoorbeeld nu zonder problemen al zijn voetjes, oren en kin scheren. Ook zeker een tip voor mensen die nu nog een jaarling/twenter hebben, als je de mogelijkheid hebt om ze af en toe al wat te leren, zeker doen!!!

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:56

emulder3 schreef:
@Phuddle ik moet zeggen dat die van mij eigenlijk heel cool is. Hij vindt het geen probleem als hij alleen op de wasplaats moet staan, terwijl de rest buiten staat. Hij is nog wel jong, dus als we bijvoorbeeld naar de buitenbak lopen en daar liggen wat dingen, vindt hij dat wel spannend. Hij wilde dan nog wel eens door de spanning een gekke bokkensprong maken. Dat doet hij nu niet meer.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik hem als veulen heb gekocht en ik kon elke dag even naar hem toe. De stal waar hij stond, had namelijk ook opfok. Als jaarling heb ik hem direct al geleerd om dekens op te krijgen en alles rondom het poetsen/hoeven krabben etc. Nu staat hij al een jaar bij huis en daardoor is hij ook heel aanhankelijk geworden.

Ik merk dat dat wel echt heeft geholpen. Ik kan bijvoorbeeld nu zonder problemen al zijn voetjes, oren en kin scheren. Ook zeker een tip voor mensen die nu nog een jaarling/twenter hebben, als je de mogelijkheid hebt om ze af en toe al wat te leren, zeker doen!!!



Nja de mijne is cool op het moment dat ze iets kent/ weet wat de bedoeling is. Maar kan wel behoorlijk uit de pan springen als ze iets niet kent of verwacht. Maar over het algemeen ook heel braaf

emulder3
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:59

Phuddle schreef:
emulder3 schreef:
@Phuddle ik moet zeggen dat die van mij eigenlijk heel cool is. Hij vindt het geen probleem als hij alleen op de wasplaats moet staan, terwijl de rest buiten staat. Hij is nog wel jong, dus als we bijvoorbeeld naar de buitenbak lopen en daar liggen wat dingen, vindt hij dat wel spannend. Hij wilde dan nog wel eens door de spanning een gekke bokkensprong maken. Dat doet hij nu niet meer.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik hem als veulen heb gekocht en ik kon elke dag even naar hem toe. De stal waar hij stond, had namelijk ook opfok. Als jaarling heb ik hem direct al geleerd om dekens op te krijgen en alles rondom het poetsen/hoeven krabben etc. Nu staat hij al een jaar bij huis en daardoor is hij ook heel aanhankelijk geworden.

Ik merk dat dat wel echt heeft geholpen. Ik kan bijvoorbeeld nu zonder problemen al zijn voetjes, oren en kin scheren. Ook zeker een tip voor mensen die nu nog een jaarling/twenter hebben, als je de mogelijkheid hebt om ze af en toe al wat te leren, zeker doen!!!



Nja de mijne is cool op het moment dat ze iets kent/ weet wat de bedoeling is. Maar kan wel behoorlijk uit de pan springen als ze iets niet kent of verwacht. Maar over het algemeen ook heel braaf



Oh ja, dan wordt het straks misschien ook wel wat beter als ze meer kent. Ik zie wel veel toto’s voorbij komen die allemaal heel braaf zijn, dat is toch wel heel fijn.

emulder3
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-02-19

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:06

@phuddle ga je haar eigenlijk zelf zadelmak maken of laat je het iemand doen? Ook al dit jaar, of wacht jij nog wat langer? :)

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:35

Iets wat onbekend is kan mijn merrie ook heel spannend vinden en dan maakt ze zich wel wat druk, maar eenmaal een keer gezien is er niks meer aan de hand.