Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:13

Ik denk dat Phuddle en ik hetzelfde paard hebben :') Marie is ook heel ril, ook op de achterbenen. Onlangs had ze een wondje in haar oksel van haar voorbeen, daar mocht je niet aankomen zonder 10x een poging van haar te krijgen om je met haar achterbeen te raken. Ze verschiet in de hand heel makkelijk en maakt zich snel heel druk.

Maar in het werk is ze echt heel cool. Nieuwe objecten in de piste of een ander paard maken haar niet druk, ook heel braaf op het zadel, stijgbeugels die los hangen te flodderen... Allemaal geen enkel probleem. Intussen ook al de eerste keer op gezeten.

Afbeelding
Afbeelding

emulder3
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:31

CalipsoLover schreef:
Ik denk dat Phuddle en ik hetzelfde paard hebben :') Marie is ook heel ril, ook op de achterbenen. Onlangs had ze een wondje in haar oksel van haar voorbeen, daar mocht je niet aankomen zonder 10x een poging van haar te krijgen om je met haar achterbeen te raken. Ze verschiet in de hand heel makkelijk en maakt zich snel heel druk.

Maar in het werk is ze echt heel cool. Nieuwe objecten in de piste of een ander paard maken haar niet druk, ook heel braaf op het zadel, stijgbeugels die los hangen te flodderen... Allemaal geen enkel probleem. Intussen ook al de eerste keer op gezeten.

[ [url=m/LAxtry.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8KcMXa.png]Afbeelding[/url] ]



Ze is wel heel erg knap geworden zeg! Ook wel weer leuk om te zien dat ze ondanks dezelfde vader, hele andere karakters kunnen hebben! Misschien zit er nog een verschil in dat Magnifique een ruin is.

Zijn die van jullie verder ook zo nieuwsgierig? Fiek wil letterlijk overal bij zijn en vindt alles heel interessant. Vooral het knabbelen aan dingen. Als ik (of iemand anders) bijvoorbeeld bij het weiland sta, zou hij nooit aan de andere kant van de weide blijven. Hij komt er altijd gelijk aan om even te buurten.

emulder3
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:32

emulder3 schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik denk dat Phuddle en ik hetzelfde paard hebben :') Marie is ook heel ril, ook op de achterbenen. Onlangs had ze een wondje in haar oksel van haar voorbeen, daar mocht je niet aankomen zonder 10x een poging van haar te krijgen om je met haar achterbeen te raken. Ze verschiet in de hand heel makkelijk en maakt zich snel heel druk.

Maar in het werk is ze echt heel cool. Nieuwe objecten in de piste of een ander paard maken haar niet druk, ook heel braaf op het zadel, stijgbeugels die los hangen te flodderen... Allemaal geen enkel probleem. Intussen ook al de eerste keer op gezeten.

[ [url=m/LAxtry.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8KcMXa.png]Afbeelding[/url] ]



Ze is wel heel erg knap geworden zeg! Ook wel weer leuk om te zien dat ze ondanks dezelfde vader, hele andere karakters kunnen hebben! Misschien zit er nog een verschil in dat Magnifique een ruin is.

Zijn die van jullie verder ook zo nieuwsgierig? Fiek wil letterlijk overal bij zijn en vindt alles heel interessant. Vooral het knabbelen aan dingen is erg leuk ;) . Als ik (of iemand anders) bijvoorbeeld bij het weiland sta, zou hij nooit aan de andere kant van de weide blijven. Hij komt er altijd gelijk aan om even te buurten.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:56

Ja, Marie is (gelukkig) ook heel nieuwsgierig. Op het weiland laat ze haar dan weer wat moeilijker pakken, maar als wa aan het poetsen zijn of dergelijke wil ze altijd mee kijken wat je aan het doen bent!

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:32

Ja hier ook zon nieuwsgierig aagje haha.
Jup ik denk inderdaad dat Marie dr zus is .
Al mocht ik haar wel tempen van de week.
Was ze met eerste keer opstappen/hangen wel braaf?

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:07

Phuddle schreef:
Ja hier ook zon nieuwsgierig aagje haha.
Jup ik denk inderdaad dat Marie dr zus is .
Al mocht ik haar wel tempen van de week.
Was ze met eerste keer opstappen/hangen wel braaf?

Ja in het werk is ze super braaf. De eerste 2 weken van de training ging ze wel heel erg lopen testen maar dat doet ze intussen niet meer. De eerste keer hangen vond ze wat spannend, maar na de tweede keer was ze heel flink. Er echt op gaan zitten, er met een grote sprong afspringen en ook opstappen zonder krukje vind ze allemaal niet eng. Is ze heel ontspannen onder. Hopelijk blijft dat ook zo +:)+

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 23:02

CalipsoLover schreef:
Phuddle schreef:
Ja hier ook zon nieuwsgierig aagje haha.
Jup ik denk inderdaad dat Marie dr zus is .
Al mocht ik haar wel tempen van de week.
Was ze met eerste keer opstappen/hangen wel braaf?

Ja in het werk is ze super braaf. De eerste 2 weken van de training ging ze wel heel erg lopen testen maar dat doet ze intussen niet meer. De eerste keer hangen vond ze wat spannend, maar na de tweede keer was ze heel flink. Er echt op gaan zitten, er met een grote sprong afspringen en ook opstappen zonder krukje vind ze allemaal niet eng. Is ze heel ontspannen onder. Hopelijk blijft dat ook zo +:)+


Klinkt goed! Wij doen alles echt met muizen stapjes, puur om er dus ook voor te zorgen dat ze juist ermee leert omgaan.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:11

Wanneer ben je van plan om ze zadelmak te maken en ga je het zelf doen?
Ik merk juist dat ik met Marie niet te voorzichtig moet zijn, hoe meer prikkels ze tegelijk krijgt hoe minder eng alles wordt en hoe braver ze ook is de volgende keer. Maar nu twijfel ik ook even of we meteen moeten overschakelen naar echt rijden of het gewoon even te laten voor wat het is en haar vooral aan de hand ga trainen. Ze is nog jong en ik heb deze maand een hele drukke maand met school en examens. Dus het zou niet slecht zijn om haar nu ook even een maandje rust te geven.

emulder3
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 14:27

CalipsoLover schreef:
Wanneer ben je van plan om ze zadelmak te maken en ga je het zelf doen?
Ik merk juist dat ik met Marie niet te voorzichtig moet zijn, hoe meer prikkels ze tegelijk krijgt hoe minder eng alles wordt en hoe braver ze ook is de volgende keer. Maar nu twijfel ik ook even of we meteen moeten overschakelen naar echt rijden of het gewoon even te laten voor wat het is en haar vooral aan de hand ga trainen. Ze is nog jong en ik heb deze maand een hele drukke maand met school en examens. Dus het zou niet slecht zijn om haar nu ook even een maandje rust te geven.


Volgens mij is het helemaal niet erg, die maand rust. Ze zijn inderdaad nog heel jong. Denk dat ik in jou situatie ook even had gewacht totdat ik zelf genoeg tijd zou hebben. Dan voel je ook wat minder druk. Ik longeer nu 2 keer in de week en als hij in juli zadelmak wordt gemaakt, rijd ik hem ook niet meer dan 3 keer.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:34

emulder3 schreef:
CalipsoLover schreef:
Wanneer ben je van plan om ze zadelmak te maken en ga je het zelf doen?
Ik merk juist dat ik met Marie niet te voorzichtig moet zijn, hoe meer prikkels ze tegelijk krijgt hoe minder eng alles wordt en hoe braver ze ook is de volgende keer. Maar nu twijfel ik ook even of we meteen moeten overschakelen naar echt rijden of het gewoon even te laten voor wat het is en haar vooral aan de hand ga trainen. Ze is nog jong en ik heb deze maand een hele drukke maand met school en examens. Dus het zou niet slecht zijn om haar nu ook even een maandje rust te geven.


Volgens mij is het helemaal niet erg, die maand rust. Ze zijn inderdaad nog heel jong. Denk dat ik in jou situatie ook even had gewacht totdat ik zelf genoeg tijd zou hebben. Dan voel je ook wat minder druk. Ik longeer nu 2 keer in de week en als hij in juli zadelmak wordt gemaakt, rijd ik hem ook niet meer dan 3 keer.


Wij doen nu 2x grondwerk en 2x heel kort wat longe werk. Verder vrij. En vanaf half juni willen we rustig gaan hangen etc. Maar dat kan net zo goed ook een maand later zijn als dat zo uitkomt.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:55

Ik probeer ook altijd met de leeftijd mee te gaan, nu ze 3 jaar geworden is mag ze max. 3 keer werken per week, meestal is dat 1x echt intensief en nieuwe dingen introduceren en 2x herhalen zodat we de week daarna weer iets nieuws kunnen beginnen enzovoort.

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:34

CalipsoLover schreef:
Ik denk dat Phuddle en ik hetzelfde paard hebben :') Marie is ook heel ril, ook op de achterbenen. Onlangs had ze een wondje in haar oksel van haar voorbeen, daar mocht je niet aankomen zonder 10x een poging van haar te krijgen om je met haar achterbeen te raken. Ze verschiet in de hand heel makkelijk en maakt zich snel heel druk.

Maar in het werk is ze echt heel cool. Nieuwe objecten in de piste of een ander paard maken haar niet druk, ook heel braaf op het zadel, stijgbeugels die los hangen te flodderen... Allemaal geen enkel probleem. Intussen ook al de eerste keer op gezeten.

[ [url=m/LAxtry.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8KcMXa.png]Afbeelding[/url] ]


Heel mooi paard!

JUan_48
Berichten: 72
Geregistreerd: 23-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:02

Tizzinia (Toto x Erik-T) wordt vandaag geïnsemineerd van Kaiser Weltino.
Nu maar afwachten.

carone
Berichten: 446
Geregistreerd: 09-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:40


Anoniem

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:22

Echt super debuut
Heel blij met mijn toto jr merrie

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:17

Echt een geweldig debuut. Wij zijn ook nog steeds zo blij met onze Toto merrie. Ze pakt het werk echt zo fijn op. We hebben er ook nog een Toto bij gekocht. Een merrieveulen. Ik hoop dat ze net zo uit gaat groeien als de vierjarige merrie die we hebben.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:11

Ik meld me hier ook maar even, mijn moeder heeft haar Toto al voorgesteld. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat ik hem zou gaan rijden, maar hij is zo leuk en heeft zoveel kwaliteit, dat ik het niet kon laten.
Lots of Magic is nu 4, is een Toto x Sandreo en is een rasechte binnenvetter. Hij is heel vriendelijk, maar zodra hij denkt dat hij iets fout heeft gedaan, of juist als ik hem iets te enthousiast beloon, slaat hij op slot en gaat hij in de staak. Daarom ook heel erg rustig aan gedaan met inrijden, en pas sinds een maand of 2 rij ik hem serieuzer en meerdere keren per week. Hij is wel ontzettend makkelijk mee te nemen naar een vreemde locatie, dat maakt hem allemaal niets uit. Ik moet wel zeggen dat dat een verademing is na mijn sensibele paarden.

In principe wil ik hem het eerste weekend van september meenemen op concours, gewoon in de B, voor de ervaring. Hij galoppeert onder het zadel alleen momenteel nog als een kameel, maar ik denk wel dat ik het op tijd heb opgelost. Zo niet, blijft hij thuis. Maar dan heb ik een doel ;) .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:32

Super goed debuut! *\o/*

Wat een knap paard Utixo <3 Ook een grote lijkt me. Wat fijn dat je een keer op wedstrijd met hem gaat, veel succes en vooral plezier alvast! Hier ook heel bewust heel rustig aan het inrijden. Marie is nu zo'n 6 keer onder het zadel geweest, in totaal bijna 5 maanden in training, en doet het zo braaf, kijkt nergens naar. Wel een enorm gevoelig paard. 1x heeft ze eens heel heftig gereageerd op iets en ben ik er afgevallen.

Dus met mijn Toto gaat het ook goed. Maar ze blijft helaas echt klein. Dat terwijl haar moeder (Die intussen ook Z1 gestart is) ook 168cm is. -O- Dat vind ik wel jammer. Verder ook een heel fijn paardje, ik word er telkens meer en meer verliefd op <3

Afbeelding
Afbeelding

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:42

Dat is ook een knappe!

Lots is ook nog niet zo groot, maar wel echt een laatbloeier. Ik denk dat hij nu een 168 meet. Ik ben 180, dus er mogen echt nog wel wat cm bij.

Wat dat heftig betreft, ik kan Lots met storm rijden, niets aan de hand. Maar als hij schrikt is het wel gelijk echt aan. Hij is een draaier, dus je raakt vrij snel uit balans, en dan vervolgens de lucht in. Gelukkig blijft hij er geen weken in hangen en pakt hij het vrij snel op. Hij heeft nu net weer een maandje vrij gehad en dan is het ook opzadelen en wegrijden.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:10

Marie meet nu iets van een 1m55, zou normaal gezien 1m57 zijn bij verkoop maar niks bleek minder waar :D Achja, ik verwacht ook dat ze nog wat gaat groeien. Hier een paard op stal staan die bijna nog 8cm gegroeid is tussen haar 3 en 4 jaar.

En met Marie dus knal hetzelfde, ze kreeg het even, draait super scherp 90 graden om en weg was ze. Leek alsof ik niks meer onder me had, dus het duurde niet lang of ik lag er al af. Ik vind het wel belangrijk dat ze op die jonge leeftijd af en toe een maandje rust krijgen!

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:07

Vandaag is hij voor de eerste keer mee geweest naar het grasveldje. Voor de eerste keer naar buiten ook. Beetje spanning, maar niets onuitzitbaars. Was goed voor hem, want zonder bakranden wordt hij lekker recht van.
Afbeelding

Ik zie hierboven trouwens de foto's van jou op Marie, je past er echt prima op! Voor het mooie mag ze wat breder, maar het ziet er niet gek uit.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:14

Mooie foto! Ziet er netjes uit.

Ja Marie is ook nog maar net 3 jaar geworden, dus die zal sowieso nog een heel stuk veranderen.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:47

Afbeelding

Fotoshoot gehad, voorproefje van mn knappie

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:16


Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Toto Jr. (Totilas x Desperados)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:47

Ja natuurlijk hihi zal ik doen. Bedankt voor het compliment. De mijne is nog niet zadelmak hoor