Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 274 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van NAS In de ban van Pjotr

 
Profiel   

Dany weet ik niet, ik zag wel Ragnar laatst weer te koop staan. Ik hoop dat je haar vind
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 06:35 



 
Profiel   

mooney schreef
Dany weet ik niet, ik zag wel Ragnar laatst weer te koop staan. Ik hoop dat je haar vind

Ragnar heeft een heel fijn huisje gevonden gelukkig. De nieuwe eigenaresse had contact met mij opgenomen :j hij is inmiddels ook geruind

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 07:19 



 
Profiel   

Djoena schreef
mooney schreef
Dany weet ik niet, ik zag wel Ragnar laatst weer te koop staan. Ik hoop dat je haar vind

Ragnar heeft een heel fijn huisje gevonden gelukkig. De nieuwe eigenaresse had contact met mij opgenomen :j hij is inmiddels ook geruind

Ah fijn! Geruind zag ik inderdaad in de advertentie, zijn manen waren ook weer wat aangegroeid haha. Ik hoop dat hij nu een langdurig baasje heeft gevonden, het is een leuk dier om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 08:45 



 
Profiel   

mooney schreef
Ah fijn! Geruind zag ik inderdaad in de advertentie, zijn manen waren ook weer wat aangegroeid haha. Ik hoop dat hij nu een langdurig baasje heeft gevonden, het is een leuk dier om te zien.

Ja echt heel leuk :j ook nieuwe foto's en filmpjes gekregen. Hij blijft ontzettend knap! De nieuwe eigenaresse is ook een bokker, dus als ze hem wilt showen gaat ze dat vast en zeker nog doen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 08:49 



 
Profiel   

Dat zou leuk zijn, ik vind het zo jammer dat veel nakomelingen uit het topic verdwijnen voor ze oud genoeg zijn om aan het werk te gaan.
Dat Pjotr ze knap geeft weten we wel, het zou zo leuk zijn als we de pjotr-babies ook aan het werk zouden kunnen zien en volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 08:53 



 
Profiel   

Ik heb er nog aan gedacht om Arwen te laten dekken door Pjotr, maar ik durf het niet aan ivm het stokmaatverschil (Arwen is maar 89 cm, Manda durft het ook niet aan trouwens). Het is alleen ontzettend moeilijk om een soortgelijke NAS hengst te vinden in haar stokmaat met good looks, een gaaf kleurtje en dan ook het fijne hoofdje en Pjotr's mooie bouw erbij _O-

Wat ik mij nu bedenk... Staat een van Pjotr's kleinere nakomelingen niet ter dekking? <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 11:05 



 
Profiel   

Die van mij misschien volgend jaar maar die gaat ook al richting de 115cm.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 12:27 



 
Profiel   

Die is ook echt enorm knap geworden zeg! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 12:39 



 
Profiel   

[ img ]

Dion van stal de Wilde.
Vader: Nim Amor van stal de Wilde
Kleinzoon van: in de ban van Pjotr.

De bedoeling was om onze merrie dit jaar te laten dekken door Pjotr, maar daar aangekomen om de hengst te bekijken vielen we als een blok voor deze knappe kerel die alles had waar we naar op zoek waren, dus plannen gewijzigd .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 12:57 



 
Profiel   

Ah wat leuk! Hebben jullie Dion gekocht <3
Ook al zo'n knapperd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 13:05 



 
Profiel   

Hier kriebelt het ook nog steeds eens een merrie naar Pjotr te brengen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 13:34 



 
Profiel   

Djoena schreef
Ah wat leuk! Hebben jullie Dion gekocht <3
Ook al zo'n knapperd :D


Ja, hij blijft voorlopig nog wel bij Anna in de opfok, kan hij samen met Khas opgroeien *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 13:43 



 
Profiel   

Super leuk! Gefeliciteerd met je aankoop! :))

Knolselder welke merrie heb je in je hoofd voor hem? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:05 



 
Profiel   

Knappe kop LD, ga je hem toch aanhouden? Het bruintje was jouw persoonlijke favoriet van oorsprong toch? Vind het nog steeds een mooie combinatie zo met het type van jouw merries.

Renate gefeliciteerd met de aankoop!

Gezellig zo weer wat leven hier :D

Ik kijk zo uit naar de zomervachten, Vu had deze winter zo belachelijk veel haar dat het net een Shet op stokjes was. Ondertussen hoofd kaal ivm een schimmeltje, nu is het net een dame in een hele dikke bontjas waar alleen het hoofd uit piept :')
Nee, doe mij dit strakke vachtje maar weer:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:21 



 
Profiel   

Dan zou ik aan Suusje denken <3 [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:23 



 
Profiel   

Aaah Suusje, dat vind ik stiekem ook je mooiste merrie <3 Laat je niet afschrikken door mijn rooie tante he, weet dat je liever leuke kleurtjes hebt. Die van mij is een uitzondering als je het in de grote groep bekijkt :+
Pjotr had zich gewoon heel netjes gehouden aan mijn vosjesverslaving haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:24 



 
Profiel   

Suusje is echt ontzettend knap! <3 Wat is haar stokmaat?
Ik heb een zwak voor valkjes... :+

Vu is ook erg leuk gelukt! Volgens mij wel een boefje of niet? :D


Laatst bijgewerkt door Djoena op 31-03-20 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:26 



 
Profiel   

Ik houd ze voorlopig allebij aan, ik zie wel wat de toekomst brengt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:28 



 
Profiel   

Djoena schreef
Suusje is echt ontzettend knap! <3 Wat is haar stokmaat?
Ik heb een zwak voor valkjes... :+


Ze mat laatst 94cm. Ze heeft ook een gouden karakter <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:28 



 
Profiel   

Leuk om wat nakomelingen (in gegroeide versie) te zien. Ik verwacht er bijna eentje. Maar ben bang dat ze over tijd gaat, veel merries dit jaar lijkt wel. We wachten af wat die van mij er van bakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:34 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Djoena schreef
Suusje is echt ontzettend knap! <3 Wat is haar stokmaat?
Ik heb een zwak voor valkjes... :+


Ze mat laatst 94cm. Ze heeft ook een gouden karakter <3


Ik zou Arwen eigenlijk ook opnieuw moeten meten... met 2 jaar was ze 89 cm :+
Misschien dat ze toch nog groot genoeg is voor Pjotr of Springveer :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:35 



 
Profiel   

Djoena, tot welke maat gaat nsps dan? Anders worden nakomelingen te groot en heb je er voor de fokkerij (voor dat stamboek) ook niets aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:47 



 
Profiel   

NSPS is een gesloten stamboek, dus zelfs binnen de maat heb je daar niets aan wat dat betreft. Denk dus niet dat dat het doel is, aansluiten bij NAS lijkt me dan het meest waarschijnlijke pad.
De minipaardjes stamboeken zijn namelijk weer niet meer dol op de halve Shetten.

Maar Djoena weet daar zelf vast meer van. Ik zit zelf niet zo in de kleine pony stamboeken verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:54 



 
Profiel   

Ik weet dat ze over wilde op de kleintjes (haar verkochte pony zat ook in 2017 topic) dus begreep om die reden een grote hengst dan niet.
Zelf weet ik helemaal niets van mini's. Bij nas kan veel volgens mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 15:01 



 
Profiel   

Ik heb er een beste tijd over na kunnen denken en het draaiboek is als volgt:

Een NAS hengstje is voor mij een makkelijke, maar ook een weloverwogen keuze.
Het veulen zou dan gewoon bij het NAS ingeschreven worden met een vol papier :j

Zelf heb ik nu inderdaad alleen NSPS pony's, Arwen en Nars.
Omdat Nars nog niet naar de hengstenkeuring is geweest of naar de stamboekopname en dat dit jaar ook niet gaat gebeuren zoek ik een alternatief om en een jaar te overbruggen voor de volgende stamboekopnames en keuringen en op die manier kunnen Arwen en Nars mooi bij elkaar blijven staan als de dekking gelukt is en als Arwen drachtig is. Als Nars Arwen dekt voordat hij stamboek is opgenomen (hij staat alleen als veulen geregisteerd, maar hij heeft wel een heel mooi stamboompje), dan krijg je er bij het NSPS geen volle papieren bij. Wel kan dat nog bij een toekomstige stamboekopname aangepast worden.

NMPRS heb ik ook geprobeerd, maar dan zou ik Arwen bij het NMPRS in moeten laten schrijven, daar zit weer een keuring aan vast en die gaan dit jaar niet door. Dus dan zit ik alsnog met een veulen met half papier. Bij het NAS is het gewoon veel makkelijker geregeld en bij een Pjotr of een Springveer veulen kan er ook altijd gekozen worden om het veulen in te schrijven bij het Welsh stamboek :)) Maarja, dan moet Arwen wel groter zijn dan 95 cm.

Als er een hengstveulen uitkomt dan kan hij aan Nars gekoppeld worden en dan krijgen ze een eigen wei en paddock en een eigen stal. Dan komt er alleen wel een nieuwe dekking of een extra merrie bij zodat Arwen niet alleen staat. Met een merrieveulen heb ik een toekomstige extra fokmerrie waar ik met Nars ook nog een veulentje mee kan fokken mocht het veulen fokwaardig zijn en het goed doen op keuringen :j

Grote pony's zijn voor mij pony's boven de 125 alles daaronder is een kleintje imo :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 15:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 274 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen