Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 11 [ 274 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van NAS In de ban van Pjotr

 
Profiel   

Dan snap ik het. Ik dacht dat je in de shetland maat wilde blijven en dan is 120cm wel groot.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 17:13 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
Dan snap ik het. Ik dacht dat je in de shetland maat wilde blijven en dan is 120cm wel groot.

Ja dan wel ja :D
Al zijn de grote NSPS kinderpony's niet aan te slepen tegenwoordig.
Mensen willen toch graag een pony boven de meter hebben zodat hun kinderen er iets langer mee kunnen doen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 17:52 



 
Profiel   

Nmprs kan je normaal gewoon thuis laten keuren. Een merrie toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 17:59 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Nmprs kan je normaal gewoon thuis laten keuren. Een merrie toch.

Klopt, maar ivm corona momenteel niet (wat ik heel goed begrijp) en ze zitten ook niet echt te wachten op volle shetlanders. :o dus dan denk ik dat ik toch de makkelijke weg kies :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 19:23 



 
Profiel   

Gek op de dames ik moet hem eens op kleur laten testen, er komen wel steeds meer stippen op zijn neus.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 20:52 



 
Profiel   

Wat een knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 20:54 



 
Profiel   

Het zijn echt paardjes met een maatje minder, deze is denk ik 115cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 20:56 



 
Profiel   

Super knap! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 00:16 



 
Profiel   

Mannen weer lekker naar de hengstengroep op het eiland gebracht, kunnen Zevenaar lekker stoeien.[ img ]

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-20 21:03 



 
Profiel   

Wat een mooie foto's! <3
En wat gaaf dat ze echt op een eiland staan :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-20 21:45 



 
Profiel   

Volgende keer neem ik een goede camera mee, met die jonge hengsten is foto’s maken altijd wel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-20 22:09 



 
Profiel   

Hoi hoi,
Eigenlijk doe ik niet zo veel meer met bokt, maar... door Djoena zal ik toch een verhaaltje plaatsen over Spikkel (Clearwater's Ragnar Lothbrok).

Spikkel heb ik nu een aantal maanden geleden gekocht bij een handelstal. Eigenlijk nog te vroeg want hij was heel erg mager, zo had de handel hem ook gekocht. Ze wilde hem dus liever pas weg doen zodra meneer aangesterkt was, maar ik kon niet wachten en wilde hem erg graag zelf verder opknappen!

Het verhaal achter Spikkel is dat hij mager was bij degene waar de handel hem vandaan had. Het zou teveel geld gekost hebben om er iets aan te laten doen; onderzoeken waardoor hij mager zou zijn geworden. En eigenlijk was er simpelweg geen interesse meer in hem door de jonge eigenaar.
De handel kwam erachter dat hij onwijs veel en lange haken had, dus ze hebben gelijk de tandarts erbij gehaald en toen kon hij weer opnieuw gaan leren eten. Ondertussen was hij ook geruind (helaas)...

Enfin! Ik had hem dus aardig skinny overgenomen en toen kon ons avontuur beginnen!
Hij at nog raar en langzaam hooi, dat ik het idee had dat er toch iets nog niet helemaal goed zat. Snel mijn eigen tandarts er naar laten kijken en die had sterk het vermoeden dat hij nog aan zijn 'nieuwe' gebit moest wennen. Wel kon hij vertellen dat achterin niet gedaan zou zijn, met handvijlen kan je niet zo ver komen... dus voor we weer de winter in gaan wordt dat nog gedaan!
Maar... na een aantal weken ging het steeds beter en kwam hij al goed aan, gelukkig...

En wat een prachtig karakter heeft hij! Heel nieuwsgierig, veel aandacht willen zonder opdringerig te zijn en mega leergierig. Alles is leuk en alles doet hij voor je.
Hij is nu prachtig op gewicht, dus langzaam aan gaat er vanaf juli weer een zadeltje op met 1 van mijn bonusdochters.

Ook denk ik dat hij helemaal happy is met zijn nieuwe plekje. 24/7 buiten met schuilstal en een leuk vriendinnetje waar hij super verliefd op is haha!

En het is absoluut niet de bedoeling hem ooit weg te doen, als het aan mij ligt blijft hij tot zijn dood bij ons. Kereltje is al veel te vaak verhuist in zijn nog maar korte leven...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 21:47 



 
Profiel   

Superleuk dat je hem hier komt showen Niikiit <3 ik heb het al te vaak gezegd, maar ik ben zo ontzettend blij dat hij bij jou terecht is gekomen! Hij is inderdaad al veel te vaak verhuisd en ik ben blij dat hij nu een fijn en blijvend huisje heeft gevonden waar hij het echt goed heeft :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 21:55 



 
Profiel   

Oh joh, die herinner ik me nog als veulen! Wat zonde dat er zo mee rond gezeuld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 08:53 



 
Profiel   

Degenen die een Pjotr nakomeling hebben, kunnen die mij wat vertellen over de karakters? In omgang met mensen/kinderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 14:04 



 
Profiel   

Staat al her en der in het topic zelf, maar ik kan mij voorstellen dat je geen 11 pagina's door wilt lezen ;)

Over de karakters van degene die bij mij vandaan komen: lief, meegaand, makkelijk, (extra) voorzichtig met kinderen en sociaal tegen mens en dier. Geen bijters, geen trappers en goede (toekomstige) kinderpony's. Nuchtere karakters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 14:50 



 
Profiel   

Die van mij is geen goede graadmeter, haar moeder is vrij apart en dat heeft ze wel mee gekregen en ze is deels opgevoed door een Arabier met een steekje los haha. Ik vind wel dat Pjotr bijgedragen lijkt te hebben gehad op het stukje nuchterheid wat ze meer heeft tov haar moeder.
Verder is ze naar mij en mijn vriend heel leuk, maar verder vrij eenkennig. Mensen die ze zelf kan benaderen vindt ze interessant, onbekenden die gelijk wat van haar moeten heeft ze het niet op. Goede werklust, maar wel met een sterke mening en wat explosief. Maar dat komt vooral bij moeder vandaan denk ik.
Over het algemeen hoor je toch vooral dat het leuke gebruikspony's zijn die kindvriendelijk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 22:29 



 
Profiel   

Dat is in elk geval al fijn om te horen! Heel belangrijk in mijn overwegingen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-20 23:00 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Dat is in elk geval al fijn om te horen! Heel belangrijk in mijn overwegingen :D


Kom een keer knuffelen met Macho :j <3 *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 04:58 



 
Profiel   

Hoeveel mensen hebben Pjotr al op een grotere (D/E maat) merrie gehad en wat voor maat hebben de nakomelingen daarvan gemiddeld?
Ik vind het zo'n gaaf hengstje maar zit zelf niet heel erg meer in de kleintjes. Mijn enige A pony is mijn 29 jarige welshje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 21:33 



 
Profiel   

Mijn merrie was volgens mij de enige D pony merrie waar veulentjes uit zijn gekomen met Pjotr. Mijn merrie was 145 cm en het veulen Clearwater's Ragnar Lothbrok (hij heet nu Spikkel bij Niikiit), is volgens mij 128 cm geworden, maar Niikiit weet dat beter. Dan hebben we nog Clearwater's Daenerys uit dezelfde combi en zij was op 3 jarige leeftijd rond de 124 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 10:02 



 
Profiel   

Macho ziet er inderdaad heel knuffelbaar uit :D

Ik ben hier alleen bang voor dubbele verdunning, zou graag stippen zien :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 10:10 



 
Profiel   

Is hij volgend jaar per KI beschikbaar?
Ik heb wel serieuze interesse in hem voor mijn welsh a merrie.

Wordt de KI door jullie begeleid of moet dat gewoon door eigen DA geregeld worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 12:17 



 
Profiel   

Zal ik er ook weer eens een foto in knikkeren... begint toch op een volwassen pony te lijken zo. Ze is ook gemeten en op de weegschaal geweest. 1.20 hoog en 225 kg. Nog 3 cm erbij om even groot te raken als moeders ~~}>
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 15:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 11 [ 274 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen