Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:32

Jammer van de les Danoesje ! 't Is toch altijd wat met die lesgevers ! :D :+
Toch ook fijn dat je weer zelf aan de slag gaat !

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:49

Super danoesje toch weer aan de gang bent gegaan, hoe gaar het nu?

En hoe is het bij de anderen?

Hier nog steeds fijn aan het rijden, vrijdag weer wedstrijd en zaterdag springles. Sinds vandaag ook contact met haar Amerikaanse fokker, erg leuk!

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 11:08

Ben weer aardig aan t rijden, met vallen en opstaan. Durf er weer een beetje aan te rijden en heb gister ook alweer gegaloppeerd dus we zijn weer onderweg.
Had nieuwe laarzen (die ik de eerste keer aan had toen ik viel!) die nog niet willen wennen dus ik zit er niet al te knap op haha.
Voor t idee:
https://www.youtube.com/watch?v=N41FGTka3Hw

let dus maar ff niet op de opgetrokken teentjes. Ik moet ook nog rustiger met handjes en meer in balans/wat rechter, maar ben hier al heel blij mee :)

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:29

Zo ik last ook weer eens even wat van ons horen! Zo te lezen gaat het bij de meesten nog steeds lekker!

Ik zit hier echt in een achtbaan van emoties. Vrijdag was de fysiotherapeut er en die vond het er allemaal goed uitzien en voelen! Dus ik had groen licht om weer rustig aan te gaan optrainen. En werkelijk waar hij liep fantastisch! Stiekem al weer over wedstrijdjes aan het fantaseren! Totdat ik hem vandaag uit zijn box haalde. Linksachter echt een giga dik been. En veel warmte rondom de pezen. Het is echt in een paar uur tijd zo dik geworden want met binnenhalen was er nog niets te zien. Wel is hij wss op het kleine stukje paddock wat hij heeft helemaal uit zijn stekker gegaan mijn instructrice was er nog vanavond dus die maar even laten kijken en voelen. En die zei eigenlijk hetgeen wat je dus echt niet wilt horen: het lijkt erop dat het zijn pees is.

Nou ik zag het echt even allemaal niet meer zitten. We hebben besloten om het een aantal dagen aan te kijken wat het doet en aan de hand daarvan beslissen of er een echo van gemaakt moet worden. Dus geen goed nieuws vanaf onze kant dus! Ik vraag me wel eens af wanneer de ellende nou eens stopt. Ik hou jullie op de hoogte!

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 10:24

Lianne125, oh no! Wat een ellende zeg! Ook echt bizar dat het zo snel zo is opgelopen! Kan ie zich niet gewoon verstapt hebben of klein wondje op het been (einschuss)?
Wat super balen voor je!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:30

Lianne wat een ellende :(:) Hopelijk gaat het met een weekje beter en valt alles toch nog mee !
Mankt hij ook? Of is het enkel maar dik ? Dan zou je kunnen denken aan een wondje waardoor de lymfevaten opgezet zijn...kan ook zo'n vochtophopingen geven...

Danoesje filmpje ziet er toch goed uit ! Nieuwe laarzen... :D moet je veel trappen of en af mee lopen, gaan die zich veel sneller " zetten " :j

Haike weer op wedstrijd ! Veel wedstrijden daar bij jullie in de wintermaanden zo te lezen. Hier bleef het beperkt tot 1 per maand in de winter...maar dat was ook nog in de tijd dat de dieren nog spraken :+
Enne...is Barette een amerikaanse ? :P

Hier weinig nieuws...de oma lag daarnet lekker te slapen in de wei naast haar buurvrouwtje...normaal doet ze dat enkel als de zon schijnt en het mooi weer is...haar biologische klok is vast wat in de war :')

De D-Day merrie hier was vanmorgen toen ik wou rijden kreupel...en redelijk flink ook...ofwel een hoefzweer in wording, ofwel van gister beetje uit haar dak te gaan toen ik ze binnenhaalde denk ik. Krijgt ze effe vakantie en zien of er iets duidelijker wordt...

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:15

Was het maar waar! Hij heeft al drie keer eerder lymfangitis gehad maar dit zag er al zo anders uit. Vanmiddag is de veearts geweest en die kon niet anders dan constateren dat het echt de pees is :'( maar omdat het been vol met vocht zit kan er nog niet gescand worden. Hij krijgt nu metacam en we moeten het weekend over kijken. Hij is niet extreem kreupel maar hij loopt ook echt niet goed.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:19

De pees dus toch... :7 Echt geen geluk voor jullie de laatste tijd... :(:)

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:54

Wat een pech hier! Lianne hopen dat het mee gaat vallen maar klinkt niet positief dus. Duim voor je!

Pandora ook al kreupel paard helaas, hopen door paar dagen rust weer opknapt.

Danoesje wel top!! Nu heerlijk zo doorgaan en genieten samen@

En hier kan je elke week op hoop locaties starten als je wil, maar ik totaal pas 3x weggeweest sinds december dus valt alles mee. Liefst start beetje om de week wel, maar dan daarna ook weer tijdje thuis doortrainen

cherrypower
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-04-14
Woonplaats: meteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:59

danoesje schreef:
Ben weer aardig aan t rijden, met vallen en opstaan. Durf er weer een beetje aan te rijden en heb gister ook alweer gegaloppeerd dus we zijn weer onderweg.
Had nieuwe laarzen (die ik de eerste keer aan had toen ik viel!) die nog niet willen wennen dus ik zit er niet al te knap op haha.
Voor t idee:
https://www.youtube.com/watch?v=N41FGTka3Hw

let dus maar ff niet op de opgetrokken teentjes. Ik moet ook nog rustiger met handjes en meer in balans/wat rechter, maar ben hier al heel blij mee :)


mooi paardje

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:56

Oma in actie... :+ sorry voor de slechte kwaliteit, handen waren bevroren :o


Afbeelding


Afbeelding
In een volgend leven een carriere als reining horse? :=


Afbeelding

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:05

Knappe oma!! En toch gemiste roeping dan als reining paard!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:55

Beest had de pech dat ze bij een dressuurmuts terecht gekomen is :') Ze sprong ook liever dan dressuur te hobbelen...maar ik durf niet ^) En van reining ken ik niks, noppes, nada...maar vind het wel heel gaaf om te kijken :j
Misschien moet ik er maar terug eens een zadel opleggen... ~~}>

bebble
Berichten: 192
Geregistreerd: 24-09-08

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:56

Zo, er is weer een hoop gekletst de afgelopen dagen.

Lianne; wat ontzettend vervelend dat het de pees is. Zitten we nu dus in hetzelfde schuitje, want bij de mijne blijkt het ook de pees te zijn. Inmiddels al weer een tijd verder en nog weinig verbetering. Het duurt helaas echt wel even. Moet eerlijk zeggen dat ik haar wel met mijn andere paard buiten zet elke dag een uur of 2. Alleen even aan de hand stappen is met haar niet zo goed te doen helaas. En als ze er elke dag even uitkomt is ze veel rustiger. Risico is dat de revalidatieperiode iets langer duurt, maar die ene maand maakt me nu ook niet zoveel meer uit.

Ook besloten er tot april niet teveel op te focussen. Doe de icevibe er regelmatig om, zie wel in haar drafrondje in de paddock hoe ze loopt, maar niet teveel aandacht eraan geven. Dan heb ik namelijk het idee dat het elke dag slechter wordt.

Danoesje; fijn dat je weer aan het rijden bent!

Pandora; niets lekkerder dan dat je paardje even heerlijk gek kan doen buiten :)

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:14

Pandora, zomaar je oude oma aan het werk zetten en omscholen, dat is toch niet lief :P

En Bebble ook zo'n pech, het zit je niet mee! En slim idd toch even buiten zet als daardoor veiliger en rustiger kan stappen, met binnen de stal laten afbreken loop je ook weer een hoop risico op blessures. En zou dan inderdaad even laten voor wat het is, anders zal het wel heel lang lijken te duren als elke dag mee bezig bent!

Ik gister weer een fijne wedstrijd gereden, nog wat foutjes erin maar wel alweer een stuk beter als vorige keer. Hadden 201 en 198 punten en 2 keer gewonnen, nu al L1+14 uit 8 proeven dus echt eens tijd richting L2 gaan trainen. Zou vandaag springles hebben maar instructrice helaas ziek dus thuis simpel wat rondjes gereden, maar zelfs als niks van vraag loopt ze netjes

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:28

haike schreef:
Pandora, zomaar je oude oma aan het werk zetten en omscholen, dat is toch niet lief :P

~~}> ~~}> :+

Haha, nee hoor Haike ! Omoetje heeft de fakkel al een aantal jaartjes geleden doorgegeven en mag nu lekker soezen en genieten van haar oude dag :z
En ik heb er hier al ééntje van 19 om bejaardengym mee te doen, dat is voldoende :D Alhoewel die nu kreupel is, maar goed, we gaan ervan uit dat dat binnen korte tijd weer helemaal in orde is :P

Fijne wedstrijd weer gereden dus ! Schiet lekker op zo met die winstpunten ! :j

Bebble ook peesprobleem :(:) Wat is dat toch met die pezen ? Hopelijk een snel herstel en dan alleen maar positieve dingen !

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:22

ik kom even een update plaatsen hoe het bij ons is. helaas zijn we op dit moment in een hel belandt. zondagavond hebben we keano met zeer ernstige koliekverschijnselen naar de kliniek gebracht. daar vertelde ze ons dat hij er zeer slecht aan toe was. zijn dikke darm was opgeblazen en zat vol gas. we hadden 2 opties: opereren of meerdere malen sonderen en medicatie toedienen. opereren vonden we eigenlijk geen optie dus nummer 2 gedaan. het was 3 dagen zeer spannend maar het gas was weg en zijn dikke darm was weer normaal. maar hij wou nog steeds niet eten en zijn temperatuur bleef aan de hoge kant. uit zijn bloedwaardes bleek dat zijn nieren zeer slecht functioneerden. dus hup aan het infuus en de dag erna leek het beter te gaan. maar enkele uren later weer hele slechte waardes. dus hij heeft nu vanaf gisteren middag tot vanochtend aan het infuus gestaan. het is nu nog zeer de vraag of hij dit gaat redden. we zijn gisteren ook even bij hem geweest en het is echt een hoopje ellende. hij leek wel op te leven toen wij er waren en ik heb hem even lekker geborsteld. ik hoop dat ik over enkele dagen een positieve update kan plaatsen maar het is nog even spannend.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:10

Jeetje Lianne...wat een ellende, nu ook nog koliek erbij... ;(
Hopelijk snel een positieve update, ik duim alvast heel hard mee !

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:31

Wat ontzettend oliebol Lianne, ik ga mee duimen voor een positieve afloop!!

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:41

Wat leuk, een Don Primero topic!
Waar ik werk is ook een Don Primero merrie.
Erg leuk dier, wat sterk soms, maar goed te rijden.
Ook erg klein van stuk, wat ik ook al terug las bij een aantal van jullie.

Hebben die van jullie ook van die uitpuilende ogen?
Ze heeft echt kikker oogjes :P


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bebble
Berichten: 192
Geregistreerd: 24-09-08

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:13

Ik duim ook mee voor een goede afloop Lianne!!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:07

Haha Fleurtjeuh, nee geen kikkeroogjes hier...maar die blik op je laatste foto herken ik wel heeeel errruuug goed... }>
Leuk dier trouwens ! <3 Wat loopt die in dressuur ?

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:25

Leuk dier fleurtje, welkom!

Ik zo weer eens rijden, door drukte met nieuw werk veel te weinig gedaan deze week, alleen wortel gegeven en weer naar huis gegaan. Dinsdag wel tijd gehad voor springles en dat doet ze echt heel erg goed! Was nu de 2de keer maar springt zo parcours rond en laat zich keurig bewerken tussendoor, duidelijk meer aanleg voor als mij, ik vind maar moeilijk....

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 09:36

Lianne, hoe staat het er nu voor? Beetje opgeknapt?
Fleurtjeuh, op de 1e en 2e foto lijkt ze wel een beetje op die van mij, dat is alleen nog een gupje van net 5 :) Uitpuilende ogen...uuuhm eigenlijk nooit zo over nagedacht! Ik zal er ns goed naar kijken vanavond haha. Wat vind jij?
Afbeelding

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:21

Lianne, hoe is het nu?