Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 30 [ 730 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

 
Profiel   

Nadat ik mijn vorige paard (Voice x UB40) in heb laten slapen, heb ik een nieuw paard kunnen kopen: een superknappe Don Primero x Sunny Boy. Ik kan hier op bokt weinig vinden over vaders, dus ik was erg benieuwd of er meer mensen zijn met kinders van deze hengst?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-14 09:14 



 
Profiel   

F-AM --> FB

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-14 09:30 



 
Profiel   

Heeft er dan niemand een nakomeling van deze knapperd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-14 07:04 



 
Profiel   

danoesje schreef
Heeft er dan niemand een nakomeling van deze knapperd?


Ja, ik ben sinds woensdag ook blije eigenaresse van een Don Primero x Silvano N

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-14 07:15 



 
Profiel   

We zijn wel een beetje lonely hier Haike :)
Ik herken wel wat van je knollie in de mijne trouwens, leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-14 06:49 



 
Profiel   

wij hebben ook een Don Primero ruin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-14 20:52 



 
Profiel   

Leuk! Zoveel kom je er niet tegen heb ik het idee?

Zijn die van jullie ook zo relaxed? Mijne is echt nergens van onder de indruk lijkt het, behalve als keertje mopper dan maakt het meteen flink indruk :+ nu bijna 3 maanden in mn bezit, echt heerlijk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-14 20:57 



 
Profiel   

Ik heb ook een Don Primero. 4 jaar in mijn bezit inmiddels. Een merrie van nu 8 jaar. Fijn paard, niet snel onder de indruk ergens van. Wel wat opstartproblemen met voer en spieren gehad, daar is ze erg gevoelig voor helaas. En als ze wel ergens van onder de indruk is, dan hap ik ook direct zand, want dan is het net een schietstoel :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-14 21:01 



 
Profiel   

goh bebble dat klinkt mij wel bekend allemaal! mijnes heeft ook snel spierproblemen en ben nog steeds op zoek naar het ideale voerbeleid voor hem icm de training. onze is wel vrij kijkerig. wel goed te overtuigen. maar als ie dan ook echt een keer bokt dan lig je wel direct in het zand. moeilijk paard rijtechnisch maar wel een leuke uitdaging, en kwaliteit heeft hij wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-14 21:08 



 
Profiel   

Wat voeren jullie nu? En hoe merkte dat gevoelig op was, qua gewicht of gedrag? Mijne zijn met weinig brok begonnen en daarna wat opgevoerd, maar omdat nog steeds beetje merrie-buik heeft nu licht op dieet.
Qua gevoeligheid op lijf vooral lastig geweest passend zadel te vinden dat ze accepteerde, als niet fijn vond wilde ze niet galopperen of hupte dan met aanspringen of bleef overspringen. Nu passend zadel heb was dat ook meteen goed, echt 15 zadels ofzo geprobeerd en was meteen duidelijk.
Rijtechnisch dit voor mij een van de makkelijkste die ik ooit heb gereden zo werkwillig ze is, alleen zo flexibel in lijf dat vaak nog alle kanten scheef gaan.

Kunnen jullie paarden ook springen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-14 21:21 



 
Profiel   

Super leuk om te lezen! Mijn ruin is ook niet heel snel onder de indruk, maar als hij dat wel is, is ie erg snel. Afkloppen, maar ik heb er nog niet naast gelegen. Hoorde wel van stalgenootje die m nu 2 weken rijdt( ben op vakantie)dat ie vanuit galop ineens stilstond en omdraaide, zo snel dat ze nog net kon blijven zitten. Verder is ie vooral heel lief, knuffelig en enthousiast, maar nee is heel erg nee.
Qua lijf idd extreem soepel, dat gaven ze bij de keuring al aan. Scheef valt wel mee eigenlijk, wel nog slap.

Qua voeren: ik voer graag zo natuurlijk mogelijk, al is dat op mijn stal best lastig. Hij krijgt nu 3 keer halve schep muesli, 2 keer ruim hooi/kuil en s avonds nog een emmer luzerne met een hand kruiden en een plak hooi. Daar doet ie het eigenlijk heel goed op.
Springen vindt hij leuk maar bakt er tot nu toe weinig van! Cavaletti doet ie al wel goed en even enthousiast als altijd. Ik hoef hem nooit voorwaarts te rijden, wel terug :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-14 22:37 



 
Profiel   

http://www.mijnalbum.nl/Album=ATXLJXIX#H76UQ8FC

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-14 22:41 



 
Profiel   

Ik voer nu gistbrokken en omega3 muesli met luzerne. Verder onbeperkt hooi. Gevoeligheid merkte ik qua gedrag. Nukkig en bokkig. En niet lekker soepel als altijd. Ook spierbevangen geweest, dat kwam uit een bloedtest. Heel lang gedacht dat het aan het zacel lag, maar die is goed.
Springen doe ik sinds kort ook. Heb les en moet zeggen dat het niks tegenvalt :-)
Talentvol en soepel is ze ook zeker. Als ze goed blijft vliegt ze de dressuur door.

Leuk beestje die van jou Danoesje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-14 22:50 



 
Profiel   

Echt een leuk dier Danoesje! Dat alleen terug hoeven rijden klinkt erg bekend.

Wat leuk Bebble na die tegenslag dan nu weer zo lekker bezig bent! Jij hebt er nu al 4 jaar lees ik, nog niet gestart op de wedstrijden of daar binnenkort beginnen, aangezien je zegt dat wel zo door gaat vliegen?

Ik ga vanmiddag proberen eens een sprongetje te gaan maken, zondag trec-clinic en wil wel idee hebben wat ze ongeveer doet. Dat snelle omdraaien of afschieten heb ik nog niet gevoeld, nog niet een klein beetje zelfs, hoewel ze verder in haar lijf wel heel snel is. Benieuwd hoe ze straks op vreemd terrein is

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-14 09:19 



 
Profiel   

Ik ben al wel gestart hoor. Ik bedoelde eigenlijk als ze dan een goede periode had, dat ze ook zo weer een klasse door was. Afgelopen augustus M2 gestart en begin oktober hadden we de punten voor het Z. Nu weer even een dipje doordat ze rotstraal had en daardoor niet lekker liep. Daardoor staat ze dan even stil en moet het opbouwen ivm de spieren heel rustig beginnen. Ben nu net weer terug waar we waren. Doel is om half januari Z te gaan starten.

Mijne is alleen wel wat luier aangelegd dan die van jullie heb ik het idee. Die heeft af en toe wel wat aanmoediging nodig dat ze een stapje extra moet zetten ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-14 13:08 



 
Profiel   

Mijn paard is in een paar dagen ontzettend veranderd van gedrag. we hebben twee weken terug een nieuwe partij kuil gekregen en daar is hij dus compleet van geflipt. Hij is nagenoeg niet meer te rijden. baal er echt als een stekker van want we waren eindelijk weer op de goede weg. Dus zo veel invloed heeft voer dus op hem. Als goed is komt deze week weer mijn oude vertrouwde hooi en dan hopen dat hij snel weer de oude wordt.

Onze kan wel aardig springen! Alleen durf ik het niet zo goed. Doe hem wel vaak even laten vrijspringen. Kwa rijden heeft hij af en toe ook wat aanmoediging nodig. Maar als ie warm is dan moet ik hem wel zo nu en dan wat afremmen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-14 22:10 



 
Profiel   

Klinkt herkenbaar, dat gedrag bij verandering in voer. De mijne staat ook op hooi. Laatst lag ik er binnen 10 seconden nadat ik was opgestapt alweer naast. Rug gekneusd en ik maar denken waardoor het kwam. Bleek de stalbaas haar 4x per dag een beste pluk kuil te geven, want dat vindt ze zo lekker....
Verklaring ook weer gevonden waardoor ze dus zo was...
Merk het vaak direct als ze wat anders krijgt, dan is ze opgeblazen en nukkig. Gelukkig is ze wel vrij snel weer de oude wanneer ze weer haar eigen voer krijgt.

Vrijspingen is ze weer niet zo goed in. Ze snapt het principe niet ofzo. Ik ren harder dan zij door de bak en dan nog hupt ze er niet overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-14 09:26 



 
Profiel   

Ennnn bedankt, stalbaas. Goed bedoeld maar uitwerking dus wat minder! Hier tot nu toe geen problemen met voer, juist extreem soepel in t lijf. Hij is soms wel heet maar dat heeft vaker met mijn spanning te maken dan met voer, lijkt het. Zijn die van jullie ook zo duidelijk in 'nee is nee!'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-14 11:08 



 
Profiel   

wat vrijspringen betreft: ik heb dat heel rustig opgebouwd. Eerst een geel cavaletje, daarna een blauwe. Eerst aan de hand er een paar keer overheen gestapt, daarna aan de longe. Vervolgens per keer een balk erbij tot ik nu 4,5 balkjes neer leg. Nadat ie 2 balkjes snapte, heb ik van balk 2 een kruisje gemaakt. Waar ie dwars doorheen ging. Toen opgehoogd naar stijl van 60 en daar ging ie hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-14 11:12 



 
Profiel   

Nee is inderdaad Nee. Ze laat het duidelijk merken als ik net even wat te veel vraag op dat moment. Merk dat ze eerst lekker warm gereden moet zijn voordat ik er écht aan kan gaan werken.

Dat opbouwen met vrijspringen is een goeie tip! Tis namelijk wel een lekkere afwisseling van de training. En springen is natuurlijk ook goed voor bepaalde spiergroepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-14 09:37 



 
Profiel   

Ik vind het altijd erg leuk om te doen, dat vrij springen. Hij wordt best fanatiek en fris in t koppie. Overtollige energie eruit en iedereen blij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-14 13:01 



 
Profiel   

Leuk bebble dat je januari naar het z gaat! En moeilijk als ze zo heftig is op voer verandering, maar goed je dat nu weet en dus aan kan passen, maar lijkt mij wel lastig.

LIanne, hoe gaat het nu, al ander kuil en rust weer wedergekeerd? Kan je in zo'n periode wel longrren of dat ook bijna niet te doen?

Nee is nee hebben wij minder, laat wel merken als teveel vraag, maar blijft ook dan heel lief. Afgelopen week weer eens les gehad en toen in galop wilde haar rechter maken, wat ze nog heel moeilijk vind, dus resulteerde in kleine wissels zodra ik teveel vroeg, maar laat zich dan netjes corrigeren en kunnen nogmaals proberen.

Vrij springen hebben we nog niet gedaan, heb ook niet echt veilige bak daarvoor. Wel onder het zadel deze week 'gesprongen'. Was eerste keer en dus heel basis en ze mist duidelijk het inzicht nog (en ik ook) maar bleef elke keer weer braaf op de hindernissen af lopen zonder in tempo te veranderen en af en toe snapte al dat als niet uitkwam moest verlengen, dus was dik tevreden. Morgen trec-clinic dus ook erg benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 09:21 



 
Profiel   

Lianne, ben ik ook wel benieuwd naar.
Haike, leuk dat je met haar begint met 'springen'. Joh, of je nou balkjes doet of straks echt een sprong, als het maar leuk is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 09:25 



 
Profiel   

Mag ik mij hier ook melden ? Ik zie dit topic nu pas ... :o Het gaat toch om de duitse Don Primero v. Donnerhal ?
Ik heb er ook ééntje dus...merrie...21 jaartjes jong... lijkt sprekend op haar vader .... gepensioneerd dressuur-en wedstrijdpaard en wij zijn al 18 jaar samen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 09:30 



 
Profiel   

Pandora, leuk dat je erbij komt! Gaat inderdaad om de Duitserd :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 09:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 30 [ 730 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen