Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 30 [ 730 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

 
Profiel   

Iedereen de beste wensen! Op een goed en sportief 2015! En hopelijk wat minder blessure leed.

Bebble wat balen dat je het jaar zo heb moeten afsluiten! Mijnes had een soortgelijke blessure maar die heeft 5 maanden aan de kant gestaan

Danoesje hopelijk vind je snel weer het vertrouwen in je paard en kun je weer lekker rijden!

Haike jullie gaan wel lekker zo te zien! Fijn beestje!

Nou inmiddels heeft keano zijn infuus gehad en dit jaar zal uitwijzen of het ook geholpen heeft! Mag hem met 4 weken weer rustig aan opbouwen doe rustig aan want wil niets forceren maar mijn gevoel zegt dat het goed gaat komen! 2014 was voor mij in vrijwel alle opzichten een minder jaar! Ook met mijn andere paard en met mijzelf. Dus ik ga vol goede moed 2015 tegemoet!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-15 23:34 



 
Profiel   

Goedemorgen allemaal!

Inderdaad iedereen een fijne jaarwisseling! Hopelijk hebben jullie leuke dagen gehad?

Iszmir, dat clowntje herken ik ook, dat heeft die van mij ook. Als ik die met springschoenen en/of peesbeschermers op de paddock zet (moest in t begin van de vorige eigenaren ivm zijn ijzers) heeft ie ze op een gegeven moment in 1 ruk eraf getrokken en staat dan met zijn peesbeschermers rond te zwaaien. Voor of achter maakt niet uit, hij vindt ze stom en sloopt ze er gewoon vanaf. Ook hij had liever schoothondje willen worden en is altijd aandacht aan het trekken bij iedereen. Is echt een allemansvriendje in de omgang maar probeert je wel uit.
Rijden komt vast goed, het weer is er nu ook niet zo na...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-15 08:38 



 
Profiel   

Een fijn jaar nog voor iedereen en een goede gezondheid voor mens en dier !
Izmir leuk ventje zo te zien ! Dat clowntje is hier niet herkenbaar...beestje sloopt niks, behalve soms haar staldeur dan, maar dat wil gewoon zeggen dat ze eruit wil :') Verder nooit stukken gehad van dekens ofzo...dus ben wel gezegend op dat gebied :D
Ze is ook helemaal geen kroelbeest, eerder de alfa-merrie }> Maar goed, het is dan ook al een dame op leeftijd... :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-15 13:23 



 
Profiel   

Zo, mijn clowntje stond even een handstandjes-show weg te geven vanochtend in de paddock door al die wind! :+
Vanmiddag issie naar de osteo geweest en bleek 3 blokkades te hebben: hals, rug en bekken. Losgemaakt en dry needling gedaan. Over een weekje weer erop, maar heb goeie hoop dat dat verklaart waarom ie zo gespannen was en ging scheuren! Hij gaf haar aan t eind in de binnenbak een dikke knuffel, net of ie haar wilde bedanken. Zo lief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-15 17:25 



 
Profiel   

Bebble al aan het opbouwen?

En Lianne ook al positiever nieuws of voor jou nog te vroeg al iets te weten?

Danoesje, fijn hij weer losgemaakt is, hopelijk kwam de spanning daarvandaan en kan je straks weer lekker aan de slag!

Hier gaat mn meisje super, vrijdag onze 2e wedstrijd gehad en ging al stukken beter, dus dik tevreden. Werd ook beloond door de jury, 2x 2de prijs en 198 en 202 punten, dus hebben er alweer 6. Zaterdag was het tijd voor onze eerste springles, vind dat zelf spannend maar gelukkig baret heel lief en klikte goed met instructrice dus al veel meer gedaan dan verwacht had vooraf. Zondag lekker gespeeld samen en geknuffeld, vandaag dag vrij en morgen weer aan de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-15 21:18 



 
Profiel   

https://m.youtube.com/watch?v=pntUiTwHUUk

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-15 21:18 



 
Profiel   

Leuk filmpje Haike! Ze doet het erg braaf! Super punten gereden op je wedstrijd! Gefeliciteerd.

Ik kan nog weinig zeggen of de behandeling aanslaat. Hij moet tot 1 februari rust houden (in de paddock en wat stappen aan de hand) en vanaf dan mag ik hem geleidelijk gaan opbouwen! En naarmate de arbeid intensiever wordt kunnen we een goed beeld krijgen of het infuus geholpen heeft!

Enige nadeel is dat hij ondanks de dope zichzelf niet echt rustig houd in de paddock zeker met dit onstuimige weer. En vandaag had hij toch een iets opgelopen achterbeen waar wat warmte in zat. Dus hoop dat dat in de loop van de week weer verdwijnt dan is het niets ernstigs.

Ik ben wel benieuwd hoe het met de andere primero's gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-15 21:47 



 
Profiel   

Zo, mooi punten weer Haike. Fijn dat ze het zo goed oppakt.

Jammer dat ie niet zo heel rustig is in de paddock Lianne. Maar ik kan me er met deze wind ook wel wat bij voorstellen. Hopelijk gaat het het herstel niet in de weg zitten.

Ik ben nog niet weer aan het opbouwen. Haar been was 2 weken geleden ineens ook dik. Dus toen besloten toch maar een foto te maken. De foto is eigenlijk helemaal perfect. Dat is dan wel weer fijn om te weten... Houdt dus in dat die dikkigheid veroorzaakt was door de weke delen. Aan de hand stappan mag ik nu eindelijk wel na 6 weken. Heb haar alleen echt even aan de longe moeten gooien, want aan de hand was het gewoon gevaarlijk zoveel energie had ze. Aan de longe wel mooi even kunnen uitrazen en kunnen kijken hoe ze liep. Eigenlijk loopt ze wel goed. Ook geen reactie weer gehad op het been. Heb besloten nog wel 2 weekjes te wachten, dan een laatste check te doen bij de veearts en dan kan ik weer aan de slag gok ik.

Heb er ook wel weer zin in. Heb nog een paard, maar das een heel ander type en die is door peesproblemen in het verleden ook eigenlijk met een soort van pensioen. Ik rijd er nog 1 of 2 keer per week was rustig op rond omdat ze dat zo leuk vind. Maar wil eigenlijk wel wat meer, en dat kan op mijn Primerootje binnenkort dus weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-15 20:56 



 
Profiel   

Iedereen terug het opbouwen in het vizier ! Leuk !! Tegen die tijd is het weer ook weer iets beter waarschijnlijk ( hopelijk :P ), dat maakt het allemaal weer wat aangenamer voor ruiter en paard, want dit rotweer is echt waardeloos -O-

Haike leuk filmpje en super resultaat op de wedstrijd ! :j

Hier alles ok met de oma...staat met de voetjes in de modder helaas, maar het is niet anders. Vindt ze ook geen drama hoor..als je al zolang op de wereld rondloopt, ben je het één en ander gewoon, toch... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-15 19:27 



 
Profiel   

Pandora, taaie ouwe dame *\o/* *\o/*
Hier is het een spannend dagje: vandaag voor t eerst sinds 6 weken t peerd weer onder het zadel. Hij is helemaal losgemaakt door de osteo (3 blokkades!) en kon spontaan weer achterwaarts lopen. Had ie goed last van gaf ze aan en was genoeg reden om aan de scheur te gaan. Gister weer na laten kijken en toen was ie goed! Dus op hoop van zegen, maar eerst mag lekker iemand anders erop :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-15 09:16 



 
Profiel   

Wat een goed nieuws Danoesje!

Ik heb zelf van het weekend ook maar even de stoute schoenen aangetrokken en ben er weer opgeklommen. Wel spannend hoor, omdat ze zo onvoorspelbaar kan zijn. Maar aan de longe met zadel deed ze geen pas verkeerd, dus toen durfde ik wel :+

Ging goed. Nog wat stijfjes, maar dat is logisch. Liep in elk geval wel lekker voorwaarts. Gister even aan de longe gehad en toen heeft ze zich weer flink misdragen, dus zal zien in wat voor bui ik haar vanavond aantref. Heb in elk geval zin weer wat te doen!

En wat betreft de modder pandora, die van mij vindt dat heerlijk. Lekker rollen in de blupsie. En dan vooral als ze geen deken opheeft....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-15 12:13 



 
Profiel   

Goed nieuws Danoesje ! Binnenkort weer zelf aan de slag ! :j

Bebble hoop dat ze in een vrolijke bui is vanavond en je weer lekker kan rijden !

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-15 19:45 



 
Profiel   

Wat super danoesje dat hij weer helemaal los is nu, nu hopen zn gekke gedrag over is en jullie weer kunnen genieten samen van het rijden! Hoe is het gegaan vandaag?

En bebble ook goed nieuws en weer aan het opbouwen, leuk om te lezen! En fijn iig nog amder paard hebt om te rijden maar snap altijd leuker is echt met je sportpaard aan de gang te gaan.

Lianne, been weer beter geworden hoop ik ook? En al de dagen aan aftellen tot 1 februari?

En die van pandora lekker aan het buitenspelen, dat mag ook wel op die leeftijd. Rijd jij eigenlijk nog ander paard nu oma met pensioen is?

Hier gaat het, saai ;), nog steeds hartstikke fijn. Na mn springles laatst flink aan de galop getraind dat wat beter gaat verruimen en ook weer terugkomt, vind ze nog erg moeilijk maar in week toch alweer verbetering. Zaterdag lekker buitenrit gemaakt en vriendje mee op de fiets, als wedstrijdje doen wil ze echt graag naast hem blijven, maar toen hij even later lekke band had, vond mevrouw ook wel heerlijk alleen voluit te gaan op zandpad, dus even fijn uitgewaaid. Donderdag weer lessen en zondag wedstrijd, erg grote en sterke groep en flink aangeklede ringen dus benieuwd hoe we her er dan vanaf brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-15 19:50 



 
Profiel   

Haike, Booooring! Hahaha hoe fijn is dat.
Blebble, dan maar aan de longe, als je er maar niet op zit met misdragen hihihi.

Gister ging het goed. Dochter van mijn juf ging er eerst op, die kan lekker sturen en op commando van dr mams, maar voelde wel de spanning die ik had gevoeld en zei echt: whoooo explosiegevaar! Ging gelukkig na een paar rondjes rijden alweer beter en daarna ben ik opgestapt en was de spanning bijna volledig weg.
Alleen gestapt nog maar we zitten er weer op en hij voelde goed dus binnenkort zijn we er weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 11:24 



 
Profiel   

Wat superfijn Danoesje, het begin is er dus weer!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 11:26 



 
Profiel   

jeeeuj, ben echt super opgelucht. Kreeg complimentje dat ie zo goed aan het been was dus dat is altijd leuk. Heb ook echt weer zin om aan de slag te gaan nu, want in de aanleuning is ie wel echt een heel stuk slechter geworden helaas. Lekker doortrainen dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 11:29 



 
Profiel   

Wat fijn danoesje, weer lekker aan de slag.

Dat van de aanleuning heb ik ook. Eigenlijk bijna 4 maanden totaal niet kunnen trainen en ik merk direct dat ze weer heerlijk in mijn hand duikt. Bij mij gelukkig een kwestie van de achterhand er weer meer bij en dan komt het wel weer goed.

Hoe is die bij jou nu in de aanleuning? Hangerig? Schudden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 15:12 



 
Profiel   

Vooral schudden en enorm kop eruit gooien. Ik zal je wel ff filmpje pb-en, misschien heb je tips? Toen ik m kocht werd ie aardig met koppie erop gereden, ik wil m juist ontspannen en laag. Eigenlijk vond ie allebei moeilijk. Achterhand erbij is ook lastig voor half jaar onder t zadel en weinig doen, maar hij verbetert wel dus ach, ik heb de tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 15:15 



 
Profiel   

Haike ik hobbel nog elke dag minstens 1 paard :D Ik heb hier nog een 19-jarige dochter van D-Day staan waar ik 4x per week bejaardengym mee doe, zij heeft ook cushing, dus spiertjes blijven trainen zolang als mogelijk is. Echt een superpaardje <3 Heb het altijd jammer gevonden dat D-Day niet zo veel nakomelingen heeft, want die gaf echt wel talent en super karakters door.
En dan heb ik ook nog een 9-jarige ietwat eigenzinnige spanjaard...even de barokke toer op dus :D
Omaatje mag dus gewoon toekijken en lachen terwijl de 2 anderen moeten werken ! ~~}> :+

Vandaag bloed genomen van de 2 merries voor controle op de cushing...eind van de week uitslag :P
DA zei dat de omaatjes er goed uitzagen...dat geeft de burger weer moed natuurlijk :o


Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 20-01-15 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 19:23 



 
Profiel   

Bij ons op stal staat ook een don primero donkerbruin lang gelijnd paard met een klein hoofdje

Heeft veel weg van die van jou danoesje op de springfoto

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 19:25 



 
Profiel   

Fijn compliment danoesje, wel jammer qua aanleuning weer zo teruguit bent gegaan!

Bebble, jij altijd moeite gehad ook met zn aanleuning? Fijn wel weer weet hoe je het op kan lossen, zal dan met trainen en sterker worden vast weer beter worden.

Pandora, dus nog druk bezig, leuk nog zn fijn paard hebt dan. En eigenwijze Spanjaard ook erg leuk, rijd ik ook nog eentje.

Hier vandaag voor eerst mindere dag, wilde allemaal net niet zoals ik wilde, wel braaf maar toch niet fijn gereden. Jammer maar pas voor eerst sinds ik haar heb, dus mag ook best wel eens. Morgen maar weer een dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 19:32 



 
Profiel   

Kan niet elke dag feest zijn Haike ! :D Ik vermoed dat ze stiekem meeleest op Bokt en zag dat jij het '' saai '' genoemd hebt....krijg je dan zoiets hé :+
Heb je foto van je PRE toevallig ? :o

Die aanleuning komt wel weer in orde als ze achter sterker worden :j Niet teveel focussen op vooraan, krijg je zelf frustraties van :) Wat achteraan misgaat, voel je vooraan in je handen zei ooit een oude leermeester en hij heeft gelijk... heb ik al vaak zelf ondervonden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 19:51 



 
Profiel   

Klopt helemaal wat je zegt! Eerst de motor, dan komt voor 'vanzelf'. Baret eigenlijk nooit hangerig, maar wel graag net te diep, maar met veel schakelwerk komt al fijner omhoog.

Pre niet van mij maar heb nu maandje of 2 in training, erg leuk dier maar moest qua vertrouwen van ver komen. Volgende maand keer oefenwedstrijdje mee proberen. Beetje onduidelijke foto helaas

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 20:45 



 
Profiel   

Ik heb een pb terug gestuurd danoesje!

Leuk dat je nog wel lekker kan rijden Pandora. Klinkt als een leuke D-day en een mooie spaanse uitdaging. Lijken me wel lastig te rijden... Toch wat anders dan een KWPN weer, of zie ik dat verkeerd?

Haike, de aanleuning is bij mij wel een puntje. Niet onrustig, maar ze heeft wel eens de neiging (nu wel veel minder) om wat te duiken. Ik besef me ook dat dit vaak bij mij wegkomt hoor. Ik wil nog wel eens een net wat te hoog tempo willen. in de verzameling is het een stuk beter, maar dat voel ik nog niet altijd helemaal optimaal aan. Gelukkig werken we daar hard aan in de les.

En jammer van de mindere dag, maar het blijven toch dieren hé. En jij ook een spanjaard. Ook leuk paardje zo op de foto.

Bij mij ook weer wat minder goed nieuws. Paard is weer kreupel. Toch weer wat last van het achterbeen, ook weer gevoelig. Blijkbaar net wat te snel weer begonnen, dus we gaan weer even op rust. Geen idee hoelang nu weer.

Oh, en lees net wat pandora nog over de aanleuning zegt; klopt helemaal. Hoe sterker van achter, hoe beter dat wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 21:49 



 
Profiel   

Toch best een aansprekend plaatje Haike, ook al is het van ver genomen.

Bebble wat is dat met dat achterbeen ? Of heb ik dat hier ergens gemist ? Dat is balen zeg... :(

Het exotisch gevalletje is idd een uitdaging :D Nee, zonder gekheid nu...'t is echt een schat van een beest, heerlijke droogkloot eigenlijk, maar heb jaren gewerkt ( en nu nog steeds ) om die verbinding tussen voor-en achterhand een beetje in orde te krijgen...en net dàt was zo heel anders dan dat ik gewend was met de warmbloeden. En je haalt 'm echt heel erg vlug uit z'n comfortzone, in tegenstelling tot de D-Day merrie...die vindt echt alles fijn en leuk :D Maar goed, hij houdt mij elke rit een spiegel voor en heeft mij dus al heel veel bijgebracht :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-15 22:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 30 [ 730 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen