Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 30 [ 730 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

 
Profiel   

Welkom pandora, wat gaaf jullie al zo lang samen zijn!

Qua springen mijn ambitie ook niet zo hoog maar was met mn eerdere wedstrijdpaatd bijna bb-springen klaar vorig jaar winter en toen lukte het opeens indoor niet meer, dus vind dat erg jammer en wil wel proberen baret wat allrounder op te leiden. Tot nu toe gaat dat top want al zoveel makkelijker dan gewend ben
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 09:36 



 
Profiel   

Ik lees dat jullie allemaal nog jonkies hebben...ik ben een beetje jaloers :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 09:39 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ik lees dat jullie allemaal nog jonkies hebben...ik ben een beetje jaloers :D


Mijne is 8 maar tot augustus dit jaar in het land gestaan (en 5 jaar geleden keertje ibop) dus wel zo groen nog als een jonkie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 09:42 



 
Profiel   

Mijne is 4 en ook groen, maar die gaat als een speer...Vindt alles leuk en gezellig. Maar we trainen nog echt heel basis omdat ik niets wil overvragen en m eerst wat meer in de breedte wil zien groeien:)
Maar.ga wel B starten in Jan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 09:45 



 
Profiel   

Welkom Pandora! 18 jaar samen, wat onwiijs mooi! Hoop dat ik dat ook red met die van mij :-)
En leuk danoesje dat je gaat starten, altijd spannend...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 09:59 



 
Profiel   

bebble schreef
Welkom Pandora! 18 jaar samen, wat onwiijs mooi! Hoop dat ik dat ook red met die van mij :-)


Die Don Primero's zijn hard en taai hoor :D Zoals het er nu uitziet, zal mijne de kaap van de 30 wel halen... inclusief haar streken }> :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 11:58 



 
Profiel   

Leuk danoesje, kom wel keer kijken op wedstrijd als weer in de buurt ben!

Ik start 21 december voor het eerst officieel, week daarvoor keer oefendressuur nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 12:39 



 
Profiel   

Succes op de wedstrijden iedereen ! * Is nu nog meer jaloers :~ *
En als jullie beeldmateriaal hebben...ik ben heel erg benieuwd hoe andere Don's eruit zien, want ik ben hier in de grote omstreken echt de enige die er een afstammeling van heeft....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 12:47 



 
Profiel   

Heb vanalles op YouTube en facebook:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 13:02 



 
Profiel   

danoesje schreef
Heb vanalles op YouTube en facebook:)


Kan 't nie vinden nie op YouTube ... En FB heb ik niet :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 18:51 



 
Profiel   

Ik zal eerst even moeten ontdekken hoe ik hier een foto krijg :+
Beeldmateriaal heb ik ook wel, maar dat krijg ik hier al helemaal niet op als leek denk ik....

Die van mij is in ieder geval compleet zwart, op een klein kolletje en heel klein wit randje bij haar achterbeentje. Niet heel groot, zo'n 1.65 denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 20:10 



 
Profiel   

Als je zoekt op don piedro (don primero x sunnyboy) moet het lukken. Zal er anders morgen eentje aan je sturen:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-14 22:16 



 
Profiel   

Helaas hebben we nog geen nieuwe partij hooi:(. Komt morgen pas. En om zo'n korte periode te overbruggen met ander hooi vond ik wat teveel wisseling in korte tijd. Hij is gelukkig wel iets rustiger nu. Maar heb vrijdag de fysio bij hem gehad en vermoedde al een kleine tijd dat hij rechtsvoor een probleem zou hebben. Dat werd ook bevestigd. En ook loopt zijn bekken iedere keer vast. Dus daar is ook wat niet in orde. Eerdaags dus maar weer met hem naar de kliniek om te kijken wat het is. Maar omdat zijn blessure geschiedenis zo groot is ben ik bang dat het einde wedstrijd carrière is:'(

Welkom Pandora! En Haike welke klasse stroom je in met die van jou? Of heb ik daar overheen gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 14:30 



 
Profiel   

He oliebol Lianne, dat is niet tof!
Ik gister mijn eerste echt spannende moment met m gehad. Twee weken niet zelf gereden door vakantie en ook twee dagen vrij geweest. Gister opgestapt en hij was stijf, onrustig en gewoon anders. Stapje drafje gedaan en daarna ging ie af als een vuurpijl! Twee keer zigzag door de bak gescheurd! Op in nagel die tot in t leven is afgescheurd na alles goed gegaan maar mijn vertrouwen heeft wel een deuk omdat ik dit niet herken. Vanochtend was ie ook super dwars. Kunnen paarden 'boos' op je zijn omdat je een tijdje weg bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 14:53 



 
Profiel   

bebble schreef
Ik zal eerst even moeten ontdekken hoe ik hier een foto krijg :+
Beeldmateriaal heb ik ook wel, maar dat krijg ik hier al helemaal niet op als leek denk ik....

Die van mij is in ieder geval compleet zwart, op een klein kolletje en heel klein wit randje bij haar achterbeentje. Niet heel groot, zo'n 1.65 denk ik.



Ik ben ook zo'n vreselijke computerkneus -O-
Mijn merrie is donkerbruin met verder dezelfde aftekeningen als de jouwe, stokmaat ongeveer 1.63m

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 19:45 



 
Profiel   

danoesje schreef
Als je zoekt op don piedro (don primero x sunnyboy) moet het lukken. Zal er anders morgen eentje aan je sturen:)


Ah oké, thanks ! Dat moet lukken !

Enne...paarden zijn niet boos omdat je een tijdje vakantie hebt genomen... maar die streken herken ik wel }> ( en ik ging/ga nooit op vakantie :D )

Oei Lianne...misschien einde wedstrijdcarriere? Dat is niet leuk... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 19:49 



 
Profiel   

Ik kan hier nog wel een paar fotootjes en filmpjes kwijt hoor!
Wat het filmmateriaal betreft: na een heftig verhaal met mijn vorige paard moest ik qua vertrouwen van ver komen. Het ziet er dus vaak nog lang niet uit zoals het moet, maar we werken er hard aan!

[ img ]
Verkoopfoto

[ img ]
knappe kop :)

[ img ]
Don Piedro zegt: 'NEEHEEEEEEE!'

[ img ]
"springtalentje" AHUM (met stalgenootje)

https://www.youtube.com/watch?v=da9ecTiXnoQ
mijn eerste galopje :)

https://www.youtube.com/watch?v=X8GfEWjvlgA

wat ouder filmpje waarop ie nog heel onrustig is met zijn hoofd en boven tempo, maar ik was vooral bezig met zelf doorademen en eraan blijven rijden, dan maar te hard. Dat is inmiddels heel veel beter! Tijd om (voor mezelf) een nieuw filmpje te gaan maken!

Pandora, ik gok dat ie gewoon een beetje teveel ruimte heeft gekregen van mijn stalgenootjes. Wil ineens niet meer meelopen naar de paddock, loopt de paddock niet in, wil ineens niet de binnenbak in etc. Loopt de hele tijd in mijn zakken te zoeken naar snoep... Kortom: de kleuter heeft ook een soort van vakantie gehad en moet denk ik even weer in het gareel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 19:54 



 
Profiel   

Die eerste foto is echt wel knap ! <3
Op de 2e toont ie z'n liefste, zoetste blik...en dan die 3e :+ :+
Filmpjes zien er toch ook goed uit...hij is nog erg jong hé. Eens je die in de oprichting kan rijden, wordt dat wel een heel mooi beeld denk ik !

Vind dit een heel leuk topic trouwens...er komen hier heel veel herinneringen naar boven van toen mijn merrie nog jong was en het hele wedstrijdtraject wat we doorlopen hebben...helaas vergane glorie want ze is nu lekker met pensioen :P
Ik heb ook nog een Donnerhal merrie zelf gefokt destijds en heb hier nu nog een merrie van D-Day staan...de hele D-lijn is hier dus gepasseerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 20:19 



 
Profiel   

Jeetje Lianne. Dat is geen leuk nieuws. Hij heeft al vaker last van deze klachten gehad? Hopelijk wijst onderzoek in de kliniek wat anders uit!

Dat ontploffen herken ik in de mijne Danoesje. Geen idee of ze boos kunnen zijn. Heeft ie wel zijn rijbeweging gehad? Misschien van een minder consequent iemand? Dat ie je nu even test?
Ah, lees je volgende bericht en zie dat ie inderdaad wat teveel ruimte heeft gehad. Dan is het nu jou lekker uitproberen dus. Leuk paard overigens zo van de foto's! Ook het chique van zijn pappie meegekregen :-)

Ook geen joekel die van jou dus Pandora. Hoor meer dat Don Primero's niet heel groot zijn. De moeder van de mijne is ook niet heel groot trouwens. Deze is nog steeds in bezit van mijn zwager. Wat heb jij met je merrie gereden uiteindelijk? Was ze braaf op de wedstrijden?

Ik vind het erg leuk om te lezen dat ze allemaal wat dezelfde trekjes lijken te hebben. Veel herkenning ook. Zal van de week even kijken of ik die van mij eens kan laten zien door wat foto's te plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 21:42 



 
Profiel   

Ik vind hem leuk danoesje, maar dat had ik je al eerder gezgd! Lekker de tijd nemen dan komt dat helemaal goed met jullie! Qua boos zijn dat je weg bent geweest geloof ik ook niet, maar zal inderdaad wel gemerkt hebben afgelopen weken net wat anders zijn gegaan als bij jou en daar nu even op strubbelen.

Lianne, wat ongelovelijk *** zeg weer, je blijft echt aan het tobben als ik het zo lees.... Hopen dat het alsnog meevalt op de kliniek deze week dan!

Pandora, zelfde vragen als Bebble, wat hebben jullie gedaan in de periode voor z met pensioen ging? Hb je ook nog foto's daarvan?

Bebble, jij kent jouw paard dus ook al vanaf kleins af aan of niet?

Om op de vraag terug te komen wat ik straks ga starten, mooi L1, eerst maar eens ervaring opdoen en kilometers maken, want als wel wat ouder maar ook 0 ervaring.
Vandaag deelgenomen aan een trec-clinic en echt zo trots op mn meisje, zo ontzettend braaf en was echt heel erg leuk, alleen beetje jammer van de regen.... Vond eigenlijk weinig eng, behalve de lage takken in het begin (n toen keer onderdoor was, ging ook makkelijk daarna) en het openmaken van het poortje, verder keek ze nergens van op. Ook nog paar fotootjes van
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 22:27 



 
Profiel   

Ja ik baal dus ook echt als een stekker en ergens kan ik gewoon niet geloven dat hij de sport niet meer in kan. De bekkenproblemen heeft hij al wel even maar omdat het dus iedere keer een terugkerend iets is willen we het nu toch laten onderzoeken. Qua benen is dit dus het 3e been waar een blessure in zit. Dus iedere keer is het wel wat anders. Zijn laatste blessure kon hij weinig aan doen. Hij had namelijk een trap gehad van een ander. Dus dat was dikke pech.

Mijnes is ook echt een kleintje. Hij meet maar 1.58! Zijn moeder is 1.75! En pikzwart.

Danoesje, die van jou heeft wel een heel schattig koppie! Wel een fijne beweger als je het mijn vraagt. Die lijkt wel enigZins op onze.

Haike wat super leuk zeg zo'n trec clinic! En fijn dat ze dat zo leuk oppikt! Ben benieuwd naar jullie dressuurdebuut!

Wat voor kleur hebben jullie paarden eigenlijk. En was dat ook een logisch gevolg gezien de bloedlijnen? Want mijnes komt uit vrijwel alleen maar donkere voorouders en is zelf knalrood!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 22:54 



 
Profiel   

Ziet er lekker nat uit haike. Maar wel goed voor een paard (en ruiter) om dat eens te doen. Denk dat die van mij het allemaal zo zou doen.

Ik ken mijn paard zelf vanaf dat ze 3,5/4 is ongeveer. Ze is gefokt de stoeterij waar mijn zus werkte (en waar vooral springers werden gefokt en af en toe een dressuurpaard). Daar heeft mijn zwager toen de moeder van gekocht. Later wilden ze op die stoeterij minder paarden en kon mijn zwager mijn paard voor een leuk prijsje kopen. Plan van hem was haar in te rijden en door te verkopen.

Hij vroeg mij toen te rijden zodat hij verkoopfoto's kon maken en ze reed erg fijn. Net op dat moment kreeg mijn andere weer last van haar peesblessure en kon ik deze een tijdje op proef rijden, kijken of het klikte en lukte qua werk om 2 paarden te verzorgen. Dat bleek te lukken en toen heb ik haar overgekocht.

Mijn zus kent haar dus wel al van veulen af aan door haar werk op de stoeterij. Heb ook wel foto's van toen ze nog jong was,dat is wel leuk. En ook om de achtergrond goed te kennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 22:57 



 
Profiel   

Echt oliebol Lianne, maar als steeds geblesseerd blijft zou je inderdaad denken dat er meer niet goed zit.

Bebble, dat ook leuk om via bekenden zoveel van te weten, en dus ook net toevallig dat zo samenliep en bij haar terecht bent gekomen.

Baret is 1.66 en vos
[ img ]
Heb nog contact met mensen die haar vanaf veulen af aan hebben (zlf via tussenpersoon gekocht dus ken ze helaas verder niet) en ben via hun ook bij de fokker uitgekomen. Deze hebben redelijk uitgebreide site dus erg leuk zo haar moeder en broertjes/zusjes te zien. (www.majesticgaits.com en dan is de moeder torette R, baret het eerste veulen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-14 23:06 



 
Profiel   

Lianne, dat kan ik me helemaal voorstellen! Wie weet komt er wat uit het onderzoek waar je wat mee kunt! Jij hebt inderdaad best een kleintje. De mijne is nu als 4jarige 1.67 dus dat is een mooi maatje. Hij begint nu aardig wat spiertjes te krijgen dus gaat zo langzamerhand de breedte in. Mag ook wel met dat kippenborstje van hem haha.

Thanks voor het complimenten iedereen! Ik heb m ook zo ongeveer op zijn knappe kop gekocht, was liefde op het eerste gezicht! Die voorlok.. <3 <3 <3
Had m nog geen millimeter zien lopen toen ik m leerde kennen, maar hij blijkt dus ook nog aardig te kunnen lopen. 't is wel een vlugge, toen ie van de week aan de kletter ging, ging ie volgens mijn vriend vol op zijn kont zitten en maar gaan met die achterpootjes!

Pandora, hij is inderdaad nog jong. En slap :P Ik ben nog helemaal niet bezig met oprichting (in tegenstelling tot de verkoopfoto) omdat ik vind dat ze toch echt eerst wel een jaar, twee jaar gewoon de basis erin mogen en lekker sterk worden. Toen ik m kocht was ie twee maandjes onder het zadel ofzo, galop zat er amper op. Ben nu zelf een maand of 4 met m aan het rijden, max 3 keer per week en dan nog twee keer longe, werken aan de hand, losspringen etc. Twee dagen issie helemaal vrij maar hij gaat wel elke dag minimaal 4 uur naar buiten, in de zomer volgend jaar hele dagen het land op.

Haike, ik blijf het een stoer ding vinden hoor! Zie dr klossen door de blubber en met al die spannende dingen! Hopen dat ze braaf blijft, als je er in die bak naast gaat liggen ben je wel erg mooi fotomateriaal :P
Oooooit zou ik wel eens willen kijken of working equitation niks voor ons is. Hij is er snel en wendbaar genoeg voor denk ik!

Bebble, hij is gewoon doorgereden in mijn vakantie en ook gelongeerd. Hij had nu wel 2 dagen 'vrij' gehad, dat wil zeggen halve dagen paddock, s avonds nog een uur paddock en 1 van de 2 dagen half uur stapmolen. Heb ik wel vaker gedaan en ben dan gewoon weer opgestapt, maar misschien was dat met dit weer niet zo'n strak plan :+
Ga hem toch voor de zekerheid even na laten kijken door de masseur en een paar dagen lekker loswerken zodat ik zeker weet dat het niet lichamelijk is en daarna weer lekker aan t werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-14 08:23 



 
Profiel   

bebble schreef
Ook geen joekel die van jou dus Pandora. Hoor meer dat Don Primero's niet heel groot zijn. De moeder van de mijne is ook niet heel groot trouwens. Deze is nog steeds in bezit van mijn zwager. Wat heb jij met je merrie gereden uiteindelijk? Was ze braaf op de wedstrijden?

Ik vind het erg leuk om te lezen dat ze allemaal wat dezelfde trekjes lijken te hebben. Veel herkenning ook. Zal van de week even kijken of ik die van mij eens kan laten zien door wat foto's te plaatsen.


Wij hebben het tot psg / inter I geschopt samen. In de A destijds begonnen toen ze 5 was, dus km's heeft ze wel gemaakt :D Eigenlijk was ze op wedstrijd zelf wel braaf, in de ring nooit een pas verkeerd gezet....maar o wee als er wat commotie tijdens het losrijden was... zwiepte er ééntje met z'n staart of ging er ergens een staldeur dicht, ging ze als een malle even bokken }> Heb er zelfs 1x naast gelegen bij het losrijden voor psg :') :') Maar goed, tussen haar 3 en 4 jaar lag ik er sowieso meer naast als dat ik erop gezeten heb, dus ik was al één en ander gewend :Y)
Thuis en in de proef zelf meestal iets te flegmatiek , maar op wandeling een bommetje dynamiet... nooit bang, maar als er reactie kwam op iets, moest het altijd echt overdreven zijn :D Heeft ze nog altijd last van trouwens...ze gaat op haar 21e nog steeds met een hengstenketting naar en van de wei...elke dag opnieuw...anders gaat ze alleen aan de kletter :')
Ja, soms haalt ze nog steeds het bloed vanonder mijn nagels, maar wat heeft dat paard mij veel geleerd en ben ik blij dat ik ze nog een fijne, welverdiende oude dag kan geven, mijn krengetje :+:
Ik heb wel een deel foto's van ons wedstrijdgebeuren, maar het zijn er nog uit de oude doos...op papier dus :+ Toenertijd had het digitale tijdperk hier nog geen intrede gedaan... :o

Ik zie hier mooie foto's voorbijkomen ! Die vos is ook knap seg ! <3
En ik lees ook veel '' familietrekjes '' ... leuk is dat !

Lianne, is dat 2x Donnerhal in jouw paardje als ik het goed zag in je profiel ? Hoe is die verder van karakter ? Hopelijk komt er wat uit het onderzoek op de kliniek en kan hij weer dienen voor de sport...wat is het probleem met dat bekken eigenlijk ? Heb er misschien overgelezen... :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-14 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 30 [ 730 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen