Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:29

Wat oliebol bebble!! Hoop nu met wat langer rust dan straks toch lekker aan de gang kan, dan genoeg tegenslag gehad.
En fijn in de les kan werken aan het meer verzamelen en daardoor ook fijner in de aanleuning komt.

Pandora, dus ook al een tijd bezig met de Spanjaard? Ze spiegelen wel he, zo gevoelig ze kunnen zijn! Hoe ben jij zo bij terecht gekomen?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:56

Ik heb 'm gekocht toen hij 4 was, net zadelmak. Toen mijn oudje gestorven was, had ik na maanden weer zin in een nieuw projectje en wou graag een barok ras proberen. Mijn lieve vriendje stond te koop en hier niet zo ver vandaan, dus ben wezen kijken en proberen ... en wat van de prijs afgepingeld want hij stond er echt niet in goede conditie bij :n ...en zo heeft de jongen dus hier zijn thuis gevonden.
Wel even " iets " laten verwijderen, want als hengst naast mijn 2 merries was teveel dolle pret := :D

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:44

Ik heb gauw even alles doorgelezen! Jullie hebben aardig wat getypt in een dagje

Bebble wat balen dat hij toch weer kreupel is! Zijn toch vervelende blessures. Hopelijk gaat het snel weer beter!

Wat grappig dat drie van ons ook nog een PRE rijden. Ik weet eigenlijk ook niet of ik ooit nog een rijpaard koop. Ben echt helemaal waus van het ras. Superfijne leergierige paarden die altijd willen werken! Die van ons komt uit Spanje en heeft daar zijn korte leventje enkel op stal gestaan. Met als gevolg dat hij zo verschrikkelijk scheef was dat hij niet eens recht kon staan. En nu amper 3 jaar verder appuyeren we vrolijk twee kanten op in alle gangen en heb ik hem al voor 80% rechter.

Vandaag heb ik keano even een stukje laten draven omdat ik wel heel nieuwschierig was of er iets verbetering was, en ik ben toch heel ingetogen blij met wat ik zag! Over een paar weken komt de fysiotherapeut weer en vanaf dan lekker trainen

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:10

Fijn Lianne dat al verbeteringen zichtbaar waren, dat geeft hoop!

Pandora dus specifiek op zoek gegaan naar een pre, en Lianne ook flink project aan gehad dan al. Starten jullie ze ook op wedstrijden? Lianne tristan in m1, dat jouw pre?

ik heel weinig rasgebonden, als maar fijn karakter hebben en correcte bewegingen. Zelf op wedstrijden vooral gereden met kwpn-ers, maar dat niet bewust zo gekozen, meer dat die aangeboden kreeg.
Wel stage gelopen op klassieke stal met hoop barokke paarden dus zodoende had ik er wel ervaring mee voordat ik met deze begon. Ook 5 jaar in Spanje gestaan en daar juist overvraagd met stierenvechten, dus weinig vertrouwen in mensen.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 08:18

Dat klinkt goed Lianne!
Vind die pre's erg leuk als ze niet krabbelen, maar die van mij lijkt al een halve pre dus dik tevreden (enorm werkwillig en een enorme voorlok hahaha)
Gister weer gehobbeld, eerst dochter van juf weer laten rijden en eerste paar minuten nog veel spanning, maar daarna zelf alweer gedraafd en redelijk geschakeld. Brave poown, dus we gaan sneller dan verwacht :D

bebble
Berichten: 192
Geregistreerd: 24-09-08

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:37

Ik heb voor de blessure een ice vibe boot gekocht, om te trillen en te koelen. Ben bang dat ze haar gewrichtsband toch weer heeft verdraaid. Dat duurt dus nog wel even gok ik. Ook weer gevoelig als ik eraan zit. Hopelijk helpt die boot een beetje.

Daarnaast ook leuk nieuws gister; heb 250 euro shoptegoed bij de Epplejeck gewonnen. Had schijnbaar ergens een bonnetje ingevuld, weet ik niet eens meer zo goed, haha. Dus kan de paardjes (en mezelf) even verwennen met wat nieuw spul.

Ik vind PRE's ook erg stoere paarden. Hoor ook vaak dat ze zo lekker werkwillig zijn. Dat is altijd mooi meegenomen bij een paard.

Lianne; mooi dat er verbetering bij jou in lijkt te zitten!

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 10:46

Bebble, E250 shoptegoed!! <3 <3 <3 <3 LIKE!
Daar kun je ook serieus wat leuks mee doen! Lekker van genieten!!
Hopelijk is je paard snel weer op de rit.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:26

Super danoesje, dat gaat fijn zo!

Bebble dus toch nog geluk naast alle pech, kan je leuk van shoppen! En vervelend tich weer zo gevoelig op is, hoop de ice vibe gaat helpen!

Ik vandaag weer heerlijk gelest, denk dinsdag gewoon foutje van dr was. Gaat echt steeds fijner vanuit achter lopen en daardoor oprichting ook al veel beter

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:09

Er wordt hier wat afgeklept de laatste dagen :D Straks bijlezen !

Heb vanmorgen vroeg al wat sneeuwfoto's van de oma genomen...poseren is niet haar sterkste kant en ik ben geen fotograaf :')
Ondertussen wel goed nieuws...de pillen voor de cushing doen hun werk en het resultaat van het bloed gaat helemaal de goede kant op *\o/*

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Dit is haar dinnetje, de D-Day merrie

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:08

Wat een lekker koppie staat er toch op, zo tevreden!! En super dat de medicijnen aanslaan!

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:11

zo lekker pakkie sneeuw bij jullie pandora! en wat ziet ze er goed uit. lekker bolletje wol! fijn dat de medicijnen aanslaan.

wow bebble 250 euries shoptegoed! dat is altijd leuk natuurlijk! hopelijk zal de icevibe boot een beetje helpen bij het herstel.

danoesje super dat je al weer wat meer vertrouwen hebt! en onze pre is niet een hele beste beweger. hij krabbelt ook niet heel erg maar kan wel hectisch worden. we hebben hem ook eigenlijk niet op gangen gekocht maar op uiterlijk :P maar naarmate we trainen krijgen we toch steeds meer ruimte in de gangen.

haike ja tristan is onze pre. ik start hem inderdaad op dit moment in de M1. hij is op wedstrijden nog erg gespannen en daarom wil het nog weleens fout gaan. dus ben nu lekker kilometers met hem aan het maken om hem steeds vertrouwder te krijgen.

keano vandaag weer even aan de lijn gehad. voornamelijk veel stapwerk maar heb hem ook twee kanten op een klein drafje laten maken. hij is zo superblij dat hij weer wat mag doen! en hij valt me nog steeds niet tegen. 14 feb komt de therapeut en vanaf dan hoop ik weer lekker te kunnen opbouwen!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:42

Bebble wowie...een flink shopbedrag ! :wow:

Danoesje fijn dat dat het weer helemaal de goede richting uitgaat ! :j

Lianne goed nieuws over Keano ! Geeft de burger weer moed !
Het harde werken met je PRE wordt dus beloond ! Als ik ooit nog ééntje koop, zal het ook wel terug een barok gevalletje zijn denk ik...of ik moet mijn D-Day merrie laten klonen :D

Alle sneeuw is hier weer weg en we staan weer in de blub -O- ...komt nog meer regen aan van de week zeggen de voorspellingen...

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 09:42

Sorry jongens ik moet echt even spammen! We hebben gister weer een galopje gedaan!! Blij met de juf en blij met dr dochter die m zo fijn rijdt, waarna ik zo op kan stappen! En natuurlijk heeeeel blij met mijn knollie die mijn spanning vergeeft en toch zijn stinkende best doet met 7 andere paarden in de bak!!! BLIJ :D

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:43

danoesje schreef:
Sorry jongens ik moet echt even spammen! We hebben gister weer een galopje gedaan!! Blij met de juf en blij met dr dochter die m zo fijn rijdt, waarna ik zo op kan stappen! En natuurlijk heeeeel blij met mijn knollie die mijn spanning vergeeft en toch zijn stinkende best doet met 7 andere paarden in de bak!!! BLIJ :D


*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:46

Gaat weer lekker dus Danoesje ! *\o/* Volhouden zo !

bebble
Berichten: 192
Geregistreerd: 24-09-08

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:05

Wat leuk danoesje dat het weer lekker gaat! Volhouden en lekker genieten!

Zie ook nog wat sneeuwfoto's hierboven, vind ik altijd zo mooi, paardjes in de sneeuw. Alleen durf ik dat met de mijne nooit aan, die doet dan zo spastisch en dat met de ijzers. Mijn andere staat ijzerloos, dus die wil ik nog wel eens lekker eruit laten in de sneeuw.

Ben nu een weekje met de icevibe bezig, het koelt goed en heb het idee dat ze de trillingen ook wel fijn vindt. Alleen wil ze haar been nog niet echt belasten, dat had ze eerder niet zo erg. Maar als ik dan terugkijk en het is een blessure in de weke delen, dan kan dat natuurlijk ook wel een half jaar duren.

Daarom op het moment fanatiek met mijn andere paardje bezig en die heeft er een hoop lol in. misschien daar maar eens weer een onderling wedstrijdje mee rijden binnenkort. Heb ik toch een doel.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 13:32

Morning! Hoe is het met jullie paardjes?
Bebble, doet de Icevibe wat?
Ik ben vrijdag van Pietertje afgedonderd. Hij schrok zit een ongeluk van iets in de kantine (we waren echt TE fijn aan het rijden!) gaf een enorme zwieper van een bok waardoor ik balans kwijtraakte, wat hij ook weer doodeng vond, waarna hij bokkend aan de scheur ging. Heel fijn dus, not.
Maar...ben weer opgestapt en doorgereden! Stiekem best trots op mezelf, maar was fijn geweest als het even een tijdje goed was gegaan zonder brokken :P

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:01

Oeps Danoesje... :(:) Maar je bent nog heel, dus er waren geen brokken :D Heel positief dat je er direct weer bent opgegaan, mag je best heel erg trots op jezelf zijn !
Als mijn donnetje vroeger zo bokte, moest ik er ook af hoor, soms wel 3x in een half uur :') :')

Hier gaat alles zijn gangetje met de oma...alleen worden we die blubberzooi nu echt wel heel erg beu...nog nooit zoveel water en modder gezien hier op de weilanden :n

bebble
Berichten: 192
Geregistreerd: 24-09-08

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:44

Auw Danoesje. Hopelijk heb je er niet teveel last van! Die van mij gaat ook net zo lang aan de bok tot ik eraf lig. En als ik dan mijn balans kwijt ben op een gegeven moment raakt ze wat in paniek en wordt het nog erger....

Jammer dat alles zo nat is Pandora. Zou even goed vorst moeten komen om dat weg te laten gaan denk ik. Helaas is het zo'n kwakkelwinter.

De icevibe lijkt wel te werken. De gevoeligheid wordt al minder. Maar of dat nou echt van dat ding komt of ook door de rust is natuurlijk maar de vraag. Hij koelt het been wel lekker in elk geval.

Ze had ook haar andere achterbeen dik, misschien die wat teveel belast om de andere te ontlasten. Daar de icevibe ook om gehad en dat been is in elk geval weer naar normale proporties nu.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:07

Wat fijn bebble dat het lijkt te werken en dus al beter gaat! En ook lekker bezig dus met je andere, ook fijn!

Danoesje eraf gegaan, maar dapper doorgereden hebt daarna! Geen last meer van gehad en nu weer fijn bezig?

Pandora, denk iedereen die sneeuw wel beu is, bah!

Ik had even dipje afgelopen tijd, baret had dikke knie en niet helemaal regelmatig dus weekje alleen gewandeld en leuke wedstrijd die zou starten af moeten melden. Daarna ben ik zelf ziek geweest dus nu pas weer 2x gereden en hebben natuurlijk wel kleine terugval maar mag niet klagen. Zondag weer wedstrijd, hebben ze opeens mn starttijd 6 uur! verlaat waardoor voor eerst in 5 jaar zonder mn vaste groom moet....

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 10:48

Pandora, van mij mag de zomer ook wel komen hoor!
Bebble, fijn dat het minder gevoelig wordt. Kan jou het schelen waar het van komt, als het maar weggaat!
Haike, balen van die knie en zelf ziek zijn, oliebol!

Heb helaas nog niet gereden, maar dat kwam omdat ik aardig in de kreukels lag en mijn nek volledig vast zat o.a. Wilde gister er weer op, maar door file enorm in tijdnood gekomen. Vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen. Nu gaan bedenken hoe we de pony gaan leren dat ie niet meteen aan de scheur moet gaan maar ook eerst ff kan kijken of het allemaal echt zo levensbedreigend is.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:06

Hoe gaat het nu danoesje?

Ik vandaag wedstrijd gehad weer, voor het eerst in jaren zonder mn vaste groom en denk dat toch meespeelde bij mij, niet zo fijn gereden. Kreeg niet zo fijn los en daardoor regelmatig scheef, maar ook aantal onderdelen heel fijn en wederom keek ze nergens naar en superbraaf. Jury vond ze ook scheef maar ook verder erg leuk dus hoop 7ens en 8en waardoor uitkwamen op 200 en 201 en beide proeven duidelijk gewonnen :)
donderdag ook weer les gelukkig, door kreupel en mijn ziek zijn alweer te lang geleden.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 08:43

Haike, lijken mij toch fijne punten!

Ben wel weer redelijk uit de lappenmand, maar echt rijden zat er nog niet in. Zaterdag was ie super zen dus wilde erop, maar ze kwamen net hooibalen en een nieuw paard brengen, dus teveel onrustigheid op het erf helaas. Gister waren mijn ouders mee (voor t eerst!) dus dat werd m ook niet en dat was maar goed ook: hij was knettergek haha. Kleuter met de zomer in zijn kop. Lekker los laten springen, toen had ie zijn kruid zo verschoten:P
vanavond weer les dus hopelijk kunnen we dan weer aan de slag :)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:03

Haike beetje scheef door de proef gereden maar toch mooie punten gehaald ! :D
Ik heb al ondervonden dat er na een dipje opeens weer 2 stappen voorwaarts komen, dus komt weer helemaal goed ! :j

Danoesje weer les vanavond met de kleuter ! :))

Het is eindelijk een beetje opgedroogd op het land hier en spring is in the air volgens de paardjes :') :')

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 12:01

Les ging uiteindelijk niet door, dus ben uit frustratie zelf maar opgestapt. Welliswaar aan de longeerlijn, maar we zitten er weer op. Pfff wat een gedoe allemaal zeg!