Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 30 [ 730 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

 
Profiel   

Was dit topic kwijt ! :oo Ik vroeg mij al af hoe het met de Primero's ging...
Ik zie een nieuw beestje voor Haike...mooi dier ! Lijkt wel wat op Baretje vind ik :j
En hoge punten gescoord, maar we zijn niet anders gewend uiteraard :D Felicitaties !

Danoesje ook weer wedstrijd de 14e? Succes !!

Hier alles rustig en normaal...zo heb ik het graag :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-16 17:29 



 
Profiel   

Oooh gewoon ons kwijt raken, foei!


Waarschijnlijk geen wedstrijd. Pieter heeft zere voet, waarschijnlijk verrekt in het land door al die gaten. Meteen ff bloed geprikt, ook weer verhoogde leverwaarden en bijna bloedarmoede, daarom dus zo moe. Mja wat nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-16 21:15 



 
Profiel   

Mja...die bloedarmoede vind ik een beetje link. 't Is te zeggen hij staat op de wei, dus zou normaal gezien in deze tijd van het jaar meer dan genoeg voedingsstoffen moeten binnenkrijgen. Ergens een probleem met de opname van de voeding door de darmen? Verhoogde leverwaarden kan komen door teveel eiwit in deze periode, en zou je eigenlijk een paar keer achter elkaar moeten kunnen testen om een duidelijker beeld te krijgen. Misschien eens contact opnemen met een goede internist / endocrinoloog van een paardenkliniek en het probleem doorspreken ? 't Peerd is nog veels te jong om te beginnen kwakkelen.
Die zere voet gaat wel weer over, maar zou hem dan op land zonder gaten zetten als je daar de mogelijkheid toe hebt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 15:08 



 
Profiel   

Hey Pandora, dank je wel voor je tips! Ik kan helaas beide wel verklaren..
Ons land is op zijn zachtst gezegd super slecht. Amper tot geen gras, in de winter schapen. Vorig jaar had ie leverbot, mogelijk dit jaar opnieuw. Voedingswaarde zit er amper in (ook nog koeiegras) maar er staat ook nog eens meer waterkruiskruid dan gras. Als ie van het land kwam vrat ie zelfs kale speedibeet, daar is ie normaal echt niet van gediend.
Daarnaast zou de bloedarmoede ook een rest kunnen zijn van de leverbot van vorig jaar. Verhoogde leverwaarden kan dus komen van iets wat ik nog niet weet, maar waarschijnlijk ook van het waterkruiskruid of de leverbot en door laatstgenoemde ook de afwijkende waarden.
Kortom, ik ben op zoek naar een andere stal, maar de stal waar ik heel graag heen wil heeft nog een wachtlijst. Ik vind het vreselijk moeilijk om weg te gaan aangezien ik het echt heel erg naar mijn zin heb hier, maar dit is natuurlijk niks voor t peerd en daardoor ook kopzorgen voor mij.
Pietertje staat nu halve dag op een klein landje ipv op het grote land waardoor hij meer binnenkrijgt en voer hem flink hooi en speedibeet bij (met halve schep muesli en handje luzerne), met bix peq korrel (voor betere opname uit ruwvoer), red cell voor de bloedarmoede en mariadistel. Hopelijk krijgen we hem daarna weer een stukkie fitter! Voet lijkt idd weer goed te zijn maar daar was ik ook niet heel bang voor. Dus geduld hebben maar en lekker veel ruwvoer dr in stoppen en hopen dat ook de bix peq zijn werk kan doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 15:24 



 
Profiel   

Justtem... die leverbot. Toen ik op versturen drukte, schoot het mij opeens te binnen :)*
Moet je waarschijnlijk inderdaad weer in die richting gaan zoeken. Waterkruiskruid...is dat familie van het jacobskruiskruid?
Lijkt mij idd ook de beste oplossing om een andere stal te zoeken voor hem. Schiet ook niet op anders ben ik bang. Ik zou zeggen, breng 'm hier... heb hier nog zo'n 25are kniehoog supergrasland liggen waar nog geen paard op geweest is :+ Moet je 'm wel heel erg ver verhuizen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 16:00 



 
Profiel   

Pandora, denk dat ie zich n hoedje schrikt en van gekkigheid niet meer weet waar ie met zijn maaltje moet beginnen :D *\o/*
Heb het nu ruim twee jaar geprobeerd hier, dit jaar had ik er echt buikpijn van of ik hem al dan niet op het land zou gaan zetten, uiteindelijk gedaan omdat het zo fijn voor t koppie is. Maar 3maal is scheepsrecht, het gaat dus niet. Die verdomde enge leverbot maakt het er niet beter op en ja waterkruiskruid is helaas familie van...icm geen gras op het land geen beste combi!
Hele fijne stal gevonden denk ik (anders was dr ook geen wachtlijst hihi) aan het bos en schijnbaar met veel hooi en fijne faciliteiten voor de ruiter dus dat is me wel n verhuizing waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 16:03 



 
Profiel   

Ah fijn dat je een plekje gevonden hebt !
Oeh...familie van jacobskruiskruid...zou ook wel die leverproblemen kunnen verklaren.
Dan moeten er daar toch nog paarden zijn die er last van krijgen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 16:06 



 
Profiel   

Dierenarts mopperde wel dat er zoveel paarden waren die te lang in het haar zaten en wat traag soms, veel meer paarden met verhoogde waarden bij leveronderzoek maar allemaal vrij vaag. leverbot weten ze heus wel hoor, maar is flink investeren om er wat aan te doen, net als dat plantje, en land staat toch wel vol want schaars in onze omgeving...
t oudje van een stalgenootje is vorig jaar aan de leverbot bezweken. Weet zeker dat er meer zijn met vage klachten maar ze staan maar 4/5 maanden buiten en dan weer 8 maanden binnen. leverbot heeft ook niet op alle paarden vat, vooral als ze jong/oud zijn of slechte weerstand en pietertje is natuurlijk wel wat zwakjes geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 16:09 



 
Profiel   

Niet te best dus... dit wordt op termijn een echt probleem voor die stal als ze het niet gaan oplossen denk ik. Inpakken en wegwezen dus, ook al heb je het er erg naar je zin, het is even niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-16 16:12 



 
Profiel   

Vervelend Danoushia met al het getob maar zoals al besproken heb je snel plek op een fijnere stal!

Wij ook fijn bezig, druk aan het verbouwen en eindelijk beetje mooi weer.
afgelopen weekend vielen de Brabantse kampioenschappen erg tegen (iets met als eerste starten en rare jury) maar ondertussen bij neergelegd. Maansag heeft ze fysio behandeling gehad en eigenlijk geen gekke dingen, stukje achter dr zadel wat strakker maar xo handig in lijf wel gecompenseerd krijgt. Nu 2 dagen simpel gereden, morgen nog dagjr, vrijdag als Ginny pig hier in de buurt starten op internationale cross wedstrijd en dan krijgt ze lekker vakantie.
Jonkie doet het ook echt super!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-16 11:56 



 
Profiel   

Pandora, klopt, wordt het ook. Maar daar gaan we lekker niet op wachten hoor!
Tess, echt balen maar op naar de M1!
Pietertje van de week met pootje op de foto gegaan omdat al twee weken kreupel was maar niks te zien en hij heeft chip in die voet. Chip was rustig dus waarschijnlijk gewoon verrekt, helaas wel onregelmatigheid op het bot naar voren gekomen waardoor hij nu een 3 op het pootje heeft en verhoogd risico. Evt nog eea op te vangen met ijzers en inspuiten maar ik heb nu dus ineens een maandagmorgenmodel :S

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-16 08:51 



 
Profiel   

Hoe gaat 't met Pietertje ondertussen ?
Is dat een onregelmatigheid op het straalbeen ?

Hoe was de cross Haike ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-16 11:37 



 
Profiel   

Hoe gaat t bij jullie? Lekker warm was het he!
Tess dr peerd heeft vakantie.en oma?

Op de kogel.
Heb m weer voorzichtig opgepakt en dat gaat tot nu toe goed dus duimen maar. Helaas nog geen zicht op andere stal dus ik heb paard zelf maar op onbeperkt hooi gezet met n slowfeeder. Vindt ie top. Gelukkig geen aanleg om dik te worden zoals de baas, portie krachtvoer minder speedibeet erbij,en korreltjes bix peq voor betere opname ruwvoer. Lijkt te werken iig!nu pootje nog heel houden.
Woensdag komt er n zweverd, ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 07:33 



 
Profiel   

Een zweverd ? :wow: :') Ik ben benieuwd ! Fijn dat z'n pootje het weer goed doet !

Veels te warm ook hier joh ! Zat ik echt niet meer op te wachten :\ Mijn 2 rijdieren doen dus ook geen ene klop, enkel lekker scharrelen op het land...te warm voor de ruiter := Oma heeft altijd vakantie, dus die vindt het wel prima zo. De pillen tegen de cushing bij de oma wel weer verhoogd naar 1 per dag ipv 1 om de 2 dagen...beestje begon weer wat spierverlies te krijgen, elk jaar 't zelfde in aug - sept. Zelf maar een boterhammetje minder eten om die pillen te bekostigen dan...echt joh, paarden ! := :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 15:02 



 
Profiel   

lekker omaatje aan t spelen dus. Ach idd te warm voor veel spannende dingen. Vorige week do in het kader van opbouwen toch even opgestapt maar na 5 rondjes links en 5 rechts (in stap!) druppelde t onder mijn cap uit, ieuw! Snel klaar mee dus peerd onder de de douche en lekker tot 22:00 in de paddock laten staan. Vandaag komt er n poppetje om te kijken naar aanleg tuin dus alleen ff snel heel voor z'n happie en rondje molen en dan snel naar huus. Morgen weer erop, zo fijn om wat te kunnen doen weer!
Ben heeeul benieuwd naar de zweverd, geen idee wat ervan te verwachten maar vond het proberen waard met die leverbot, net te lange haren etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-16 15:09 



 
Profiel   

Waar is iedereen ? :+
Hoe ging het nog met die zweverd, Danoesje ? Wat bruikbaars uitgekomen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-16 17:41 



 
Profiel   

Hahaha ik moet tegenwoordig werken voor m'n geld, dus veel minder tijd om te ouwenelen :)

Tess, mijn tel doet het niet dus weet niet of je had geappt? Duurt nog wel ff ook!
Wat een herfstweertje zeg! Lekker van genieten maar, voor we het weten is het allemaal weer voorbij.

Zweverd was niet heel amused, hij scoorde eigenlijk op alles slecht met flinke uitschieters op st jacobskruid, leverbot en zijn darmen. Krijgt nu een kruidenpoedertje om bij de darmen te beginnen samen met mariadistelzaad om de lever te ondersteunen. Volgende week komt ze weer om te kijken maar hij lijkt wel ietsje op te knappen. Haren nog wat lang maar wel weer glim in ieder geval, geeft ook geregeld weer een flinke rodeoshow weg, waardoor z'n rug vorige week net n wokkel was dus hij mocht meteen rondje osteo er achteraan.
Vandaag voor het eerst weer erop na een paar dagen longe en een paar dagen rust dus ik ben benieuwd!
Ook maar meteen mestonderzoek gedaan en flinke bloedwormbesmetting eruit gekomen dus die ook maar eens gaan behandelen, wie weet knapt hij daar ook een stuk van op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-16 14:44 



 
Profiel   

-O- Wat een ellende.
Zo snel mogelijk die Equest of Pramox erin tegen die bloedwormen, anders geef je al de rest voor nix.
Hopelijk wordt 't beestje snel weer beter ! Sta je al op je nieuwe stal ondertussen ?

Hier eigenlijk nix te melden...alles gaat lekker, weides zijn droog en net de steppe...I love it ! :+
Wel veel stof... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-16 17:38 



 
Profiel   

Heeeeerlijk zo de herfst in!!
Equest is besteld, hoopte vandaag binnen te hebben maar helaas, dagje afwachten dus.

Lekker van dat weer genieten, het is echt bijna voorbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-16 21:35 



 
Profiel   

Wat rot weer, jij ook veel pech!

Pandora niet zeuren he dat het nu weer te droog is :P


Laatst bijgewerkt door haike op 27-12-23 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-16 20:03 



 
Profiel   

Ik zeur toch niet :') Ik vind dat steppelandschap geweldig ! Ook veel beter voor mijn speklapjes, verdorde, harde stengels kauwen :D Maar ondertussen flinke hoosbuien gehad -O-

Isapaard lijkt op Baretje, kon zomaar haar zusje zijn :j
Is Baretje mank dan ?
Verbouwingen...leuk als het achter de rug is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-16 18:20 



 
Profiel   

Zo, wat een rust hier!



Hoe is het met oma?


Laatst bijgewerkt door haike op 27-12-23 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 11:45 



 
Profiel   

Jaaa Baretje back on track! Ik vond ze idd ook op elkaar lijken zo op de foto hoor!

Pietertje gaat weer beter, is soms zelfs hyper en moet dan heel hard bokken in de paddock of longeer. Ben op zoek naar fijn paddock maatje voor m.
Vanochtend tijdens les zei dochter van staleigenaar die pieterd heeft ingereden dat ie vorm begint te krijgen ipv modelletje bezemsteel en dat z'n volle broer ook ineens met 7 stoer werd. Ik heb dus goede hoop. Ook nieuwe juf die heel erg op lossigheid zit maar heel consequent is dus ik denk dat dat een goede combi gaat zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-16 12:01 



 
Profiel   

Iedereen back on track... en nu de oma stokkreupel :\
Haalde ze gistermorgen bijna op 3 benen uit stal. Hoefzweer dus. Beest moet de laatste weken ook weer sprintjes trekken 's avonds als ze binnen wil...inclusief sliding stops...heb ze al vaak verteld dat die hoeven daar niet voor gemaakt zijn, dan krijg je dus ellende, eigenzinnig dier :+
Smid komt het euvel verhelpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-16 09:29 



 
Profiel   

oliebol Pandora, ondertussen verholpen door de smid?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-16 09:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 30 [ 730 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen