Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 12:01

Haha pandora, daar heb ik idd weinig aan:P
Echt headshaking syndrom was t niet, meer uit onbalans of ongemak. Leek uiteindelijk aangeleerd...

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:16

Ah gelukkig maar ! Want met een headshaker ben je ook klaar :7 De oma heeft dat hier ook een tijdje gedaan, op het einde van haar carrière...naar is dat ;( Gelukkig in vrijheid nooit last van gehad, anders is het dubbelop problemen natuurlijk.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 08:46

He wat naar! Mijn vorige had het wel, maar waarschijnlijk door overprikkeling door pijn. Heel sneu, wisselde ook enorm per dag.
Deze doet het gewoon als iets m irriteert of als ie boos is. Vastzetten op de wasplaats heeft ie bijv een hekel aan, of toen ik met m was gaan wandelen in t bos en hij wilde de trailer niet meer op. Over geïrriteerd gesproken, toen wilde ik m met liefde een pak rammel geven haha. Uiteraard niet gedaan.
Hoe dan ook, het lijkt eruit te slijten. Hopelijk komt mijn drie maanden geleden bestelde zadel een keer binnen, dan kan ik nog lekkerder rijden:P

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:03

Aaah...geduld is een schone deugd...vooral als het om een nieuw zadel gaat ! 8-) :=

Bij oma was die headshaking waarschijnlijk te wijten aan de rhino...beest is een rhinopatientje ( ook dat nog :x ).... iets met prikkeling van die trigeminus zenuw ( of hoe schrijf je dat :') ) bij het inbuigen van het hoofd. Maar gepensioneerd als ze is, hoeft ze uiteraard niet meer in te buigen...problem solved <<)
Ze heeft mij gisteravond proberen omver te lopen...ik lag bij de buuf in de afsluiting...was lang geleden...heerlijk dier toch }>

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:55

Oma heeft wel hoop kwaaltjes, fijn ze dan toch nog zo lekker toch bij je is! Hoop zonder ijzers ook goed gaat!

Danoesje fijn iig weer bezig bent en ook hoofdstudden af lijkt te nemen. Nu maar kilometers maken en elke keer een beetje beter. Wanneer verwacht je je zadel?

Hier fijn aan het rijden, ontzettend druk met werk en prive dus niet zo regelmatig als ik zou willen, maar als ik er ben merk ik ze echt vooruit gaat. Gemiddeld rijd ik keer of 5 nu, dus eigenlijk is dat ook zat wel. Longeren doe eigenlijk nooit, nu met revalidatie vind te belastend, maar vind zelf ook saai

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 21:09

Haha oma aka Buffeltje!
Haike, klinkt goed zeg! 5 keer is zat toch?
Ben met vorige paard veel gaan longeren, zit echt in mijn systeem en belast m dan 1,of twee dagen anders.

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:25

Is ook meer als zat, maar nu niet buiten komt verder vind sneu als dan dag niks doet. Dus ga nu ook wel af en toe even met dr fietsen als geen tijd heb om te rijden, vind ze ook hartstikke leuk volgens mij.
En al die tijd weinig gereden, geniet er nu te veel van weer om dr dan te laten staan :+

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 09:52

Haike, dat kan ik me helemaal voorstellen hoor, dat gevoel herken ik wel :P Alleen straft de mijne mijn enthousiasme vrij snel af door dan aan te geven dat ie Echt geen zin meer heeft dus ik moet me echt keurig aan mijn dagen houden hahaha. Nu weer lekker oppakken en genieten inderdaad.
Heb weer een paar flinke mijlpalen gehaald deze week, die voor een ander heel logisch zijn. Heb met 7 anderen in de bak gereden (normaal zadel ik dan volledig gefrustreerd weer af omdat het ons teveel spanning geeft) en gister zomaar in de buitenbak gaan rijden, wat ik best spannend vond omdat er wedstrijd op het terrein was, dus veel onrust qua aanrijdende en wegrijdende trailers, rondbokkende paarden in de naastgelegen paddock etc. Hij is kipmak gebleven, na een paar rondjes spanning die zeer waarschijnlijk mijn eigen spanning waren. Vertrouwen groeit dus ook, want begint me nu te kriebelen om lekker naar buiten te gaan!

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:52

Knap Danoesje ! Helemaal terug op de goede weg dus ! Dit goede gevoel proberen vast te houden, als hij dan nog eens een keertje uit z'n plaat gaat, geraak je daar ook weer makkelijker overheen :j

Oma buffeltje ... :') :')

Haike ja, idd de oma rammelt aan alle kanten...maar onder het motto krakende wagens breken niet...still going strong :Y) Sta er ook vaak versteld van hoe sterk dat dier is. Die rhino was meteen ook het einde van onze wedstrijdcarriere...helaas... kl*teziekte :( Al de rest is te wijten aan te lang belgisch welvaren...heb mijn lesje nu wel geleerd :+
Vond net nog foto's uit de oude doos van Donnerhall met Karin Rehbein...moet op de wereldruiterspelen in Den Haag geweest zijn als ik het mij goed herinner... wat een nostalgie :wow:

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 13:11

Pandora, echt balen dat dat Rhino zoiets op zijn geweten kan hebben he! Maar ze is er nog!
Hopelijk wordt ze er 30 mee!

Nou idd, ik hou dit heel graag vast! Uit zijn plaat gaan doet ie in principe lekker in de paddock met zijn vriendjes maar je weet maar nooit. De enige keer dat ik eraf ging had ie wel een goede reden,schrok ie zich rot en was ie baas bijna kwijt onderweg, dus dan maar bokken:P Hij moet wel 1 keer in de week rondscheuren in de paddock, als ik dat niet doe bouwt ie op, maar dat lijkt tot nu toe een heeeeele goeie remedie!

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:37

Danoesje, super dat het vertrouwen zo groeit! Al lekker buiten geweest ook ondertussen?

En oma doet het maar goed zo op dr oude dag, heerlijk zo pensioen kan houden!

Ik vandaag weer een stapje in de goede richting, voor het eerst weer van huis geweest en op de club gereden. En wat s het toch een heerlijk dier, zo makkelijk en simpel ze dat dan doet <3 Was dik tevreden ook, wat minder als thuis maar dat kan ook niet na 6 maanden nergens geweest te zijn. Staleigenaar alles gefilmd, stuur bij interesse via pb.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:31

Ik wil Baretje in action wel zien ! :j Fijn dat ze gewoon koel in het kopke blijft, hier staat een ander kaliber...was wel altijd in voor één of ander geintje op verplaatsing }> :D

En de oma kan niet zonder shoes -O- Welgeteld 13 dagen .... en sinds woensdag weer op ijzers vooraan .... weg is mijn besparingsplan :') :') Maar beest is weer helemaal gelukkig met der schoentjes, dus daar doen we het voor, toch ? 8-)

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 12:13

Danoesje dr knol is weer ns uit zijn zadel gegroeid dus liep te apen. Dacht ik. Waarschijnlijk had ie spierpijn van de dag ervoor, liep zo krom als een banaan en wilde niet meer linksom, was gister helemaal verdwenen dus buitenritje komt eraan!
Knappe stoere Baretje, fijn is dat zeg! filmpje zien !!

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 12:48

Haike, wat ziet dat er fijn uit! Fijn in je aanleuning, stabiel en mooie houding!

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:52

Pandora, volgens mij is oma in alles wel wat apart of niet? Sta er iig niet van te kijken ze op vreemd terrein grapjes uithaalde nav jouw verhalen hier.
En wat jammer ze toch niet zonder ijzers kan! Nu alleen voor en stond vierkant? Dan wel wat verbetering toch?

Danoesje, jij ook al zn apart geval ;) Fijn gisteren weer normaal was!

En dankje, ook erg blij met mn beestje. Begon vandaag wat minder fijn *foei mijzelf* maar eindigde echt met paar heerlijke passen, echt idee niet meer aan de grond kwam <3

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 16:24

Nou, daar doe je het toch voor? Heerlijk als je ineens voelt dat ze je 'meenemen' omdat alles zo in elkaar past!

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:29

Bij oma was het altijd hollen of stilstaan :D Lees : gewoon braaf ofwel echt de draak, kon nooit iets tussenin zitten :+ Heeft ze nu nog af en toe last van :P
Ijzers enkel vooraan, is al jaren zo sinds de hoefbevangenheid. Achteraan nooit problemen zonder ijzers. HB brengt wat teweeg in de hoeven, zool te dun, wand te zwak en dan wil het dus niet zonder shoes. En de leeftijd speelt ook wel een rol natuurlijk...ouwe taart :')

De filmpjes zijn echt heel erg mooi om zien, wordt een mens toch blij van! :j Een heel fijn duo zijn jullie, daar zit muziek in 8-) Baretje doet mij beetje denken aan mijn D-Day merrie...die kan ook zo heerlijk over de rug swingen.

Danoesje heeft de banaan weer recht gemaakt :D Ik krijg hier een beeld bij :') en een gevoel...mijn spanjaard staat ook soms in banaan-modus :))

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:41

Gekke gekke oma, volgens mij heb jij je in ieder geval nooit hoeven te vervelen met haar :P
En als met ijzers zoveel beter is, dan maar gewoon weer daarop terug dus. Ze zal vast vinden dat dat ook bij haar oma-status hoort.

En dank je voor compliment :) zelf ook zeer blij met dr maar toch fijn als anderen het ook fijn vinden om naar te kijken

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:01

Klopt helemaal :D en ik verveel mij nog steeds niet met het beest <<) Was vandaag weer zo'n dag...staat ze echt uuuuuuuuuren op hetzelfde plekje op de wei gewoon zielig te zijn >;) , denk ik wel eens dat dit zomaar de laatste winter zou kunnen zijn voor der :\ ... haal ze dan zonet binnen, komt ze in volle vaart langs de omheining gekoerst om dan toch lekker op haar achterbenen te gaan staan vlak voor mijn neus :roll:

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:18

Pandora2 schreef:
Klopt helemaal :D en ik verveel mij nog steeds niet met het beest <<) Was vandaag weer zo'n dag...staat ze echt uuuuuuuuuren op hetzelfde plekje op de wei gewoon zielig te zijn >;) , denk ik wel eens dat dit zomaar de laatste winter zou kunnen zijn voor der :\ ... haal ze dan zonet binnen, komt ze in volle vaart langs de omheining gekoerst om dan toch lekker op haar achterbenen te gaan staan vlak voor mijn neus :roll:


Zie het gewoon voor me, hahaha!

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 12:33

oma met ballen kun je wel stellen!
Whaaa ik ben gister in Ermelo geweest bij de KNHS, kijken bij een stalgenootje en een kennis die voor het eerst GP moest starten maar wat een locatie! <3 <3 <3
Wat zou ik daar graag rondscheuren! nu was ik de KNHS zomerweken al aan het overwegen maar dat kriebelt nu wel helemaal!

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:36

Ik voel een ritje richting Ermelo aankomen :D
Wat gebeurt er zoal tijdens die zomerweken ?

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:55

danoesje schreef:
oma met ballen kun je wel stellen!
Whaaa ik ben gister in Ermelo geweest bij de KNHS, kijken bij een stalgenootje en een kennis die voor het eerst GP moest starten maar wat een locatie! <3 <3 <3
Wat zou ik daar graag rondscheuren! nu was ik de KNHS zomerweken al aan het overwegen maar dat kriebelt nu wel helemaal!


Haha, ik weet al wat jij dan deze zomer gaat doen :D

En wat knappe foto's van mijn smurfje delen <3 Zaterdag weer een shoot en denk daarna misschien wel een topic open voor dr, dus vast voorproefje


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:46

Oh wauw :wow: Knappe smurf tussen de herfstkleuren <3
Die 2e .... piep! :D ..... om uit te vergroten en in de woonkamer te hangen :j

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 13:16

hele knappe vossie hoor!
Vind die tweede inderdaad prachtig!!
Pandora, in de zomerweken kun je een week naar Ermelo en je inschrijven voor diverse lessen per dag, zoals cross, springen en natuurlijk dressuur. Heb geen springwonder maar weet vrij zeker dat ie crossen prachtig vindt, dus voor de tijd nog even goed de rem installeren en wat conditie opbouwen.
Zit nu weer met zadelleed maar mocht een zadel van stalgenootje lenen wat iets aan de ruime kant is, maar met bontje prima dus we kunnen even voort tot we eind van de maand naar de zadelmaker kunnen :D