Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Fairytale!

 
Profiel   

Ik ben ook heel te vreden met de bewegingen! Lekker soepel door het lijf. Met een super achterhand eronder. Nou kan dit ook van moeders komen natuurlijk. Dat is echt een bewegings kanon. Heb ook al verschillende mensen gehad die d'r heel graag wouden kopen. (De échte paardenmensen dan he) En vanaf het begin af aan veel mensen laten komen kijken. Je kijkt natuurlijk toch altijd anders naar je eigen paarden :P
Stiekem al aan het overleggen met iedereen wat voor hengst ik er ooit op wil hebben :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-15 14:38 



 
Profiel   

Ok, dus hier zijn ze wel goed in de beweging. Mijne beweegt ook prima, gelukkig.

Té vet is niet goed gewenst nee, maar ze hebben wel wat vet nodig om warm te blijven en dergelijke. Anders verbruiken ze daar veel te veel energie voor en wordt er bezuinigd op het fundament. Type speelt mee, maar ik heb ze graag slank maar ribloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-15 20:38 



 
Profiel   

Vreemd, dit is de eerste keer dat ik hoor dat een jaarling ribloos moet zijn. Maar daarin volg ik toch liever het advies van meerdere dierenartsen. Een vriendin van me heeft een jaarling met een aardige buik (geen wormen) waarvan je de ribben ook kunt zien. Haar dierenarts heeft aangegeven dat hij te vet is. Ribben bij jaarlingen zeggen helemaal niks over mager zijn aldus de DA. Jordan heeft geen ingevallen heupen/ kontje en is vol energie.

Intussen heeft hij een lekker wintervachtje gekweekt (ribjes zijn nog zichtbaar overigens := ) en hij begint praatjes te krijgen in de wei.


Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-15 10:46 



 
Profiel   

Worden verzamelobjecten, de Fairytales...

Vader is gecastreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 16:05 



 
Profiel   

Ja kreeg het net van iemand te horen!
Wat jammer :( maar begrijpelijk. Misschien toch maar weer een keer de combi maken zolang het nog kan haha.
Al doen wij meestal niet diepvries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 17:26 



 
Profiel   

Hier ook een veulen van dit jaar van Fairytale. Mijn eerste KWPN'er dus redelijk onbekend met het fenomeen...

Wat moet ik me voorstellen bij deze castratie? Te weinig gedekt? Inderdaad bijzonder veel potentie voor de sport? Of verdwijnt zo'n paard vaak naar de achtergrond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 17:32 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is wat erover aangegeven wordt.

Ik ben hoe dan ook onwijs gelukkig met Jordan.
Vandaag ook weer, iemand in de bak met een longeer zweep, hond ernaast die helemaal tekeer ging (niet agressief maar probeerde te spelen) alle andere paarden aan de kletter en Jordan z'n aandacht bleef volledig bij mij. Totaal niet onder de indruk. Hij is nu zo heerlijk nuchter en echt respectvol. Als hij aan het spelen is weet hij mij mijn ruimte te geven en met eten geven niet opdringerig maar houdt netjes z'n afstand tot ik z'n eten in z'n bak doe, ik opzij stap en tweemaal klik. Ja... Ik ben een trotse mama <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-15 18:34 



 
Profiel   

Bij geen één van de mijne zie je ribben. Ik vind het ook niet nodig. Nogmaals, het zal ook het type mede zijn. Maar als jij het zo goed vind is het prima, toch?

Inderdaad, ze zijn nu schaars. Opfok adres waar mijn veulens staan heeft er ook 1 gekocht. Nog niet erg groot, maar lijkt wel een aansprekend dier.
Er zal vast nog wel aardig wat diepvries beschikbaar zijn.

Wat vinden jullie van de karakters?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-15 22:00 



 
Profiel   

Ja denk idd dat type er veel me te maken heeft. Zou ook niet weten hoe ik m dikker zou moeten krijgen. Eet al 24/7 kuil en krijgt flink bijgevoerd. DA is regelmatig op stal en die vinden m er heel goed uitzien (nu heeft hij een dikke wintervacht dus is nu meer teddybeer).

Kwa karakter is Jordan erg leergierig, speels maar niet brutaal. In het begin erg voorzichtig maar nu stapt hij op alles en iedereen af. Nieuwe dingen pakt hij snel op en houdt zijn aandacht bij mij. Ik weet niet wat hij doet als zijn hormonen gaan opspelen maar momenteel is hij erg onderdanig wat in mijn voordeel werkt.

Verder kan hij druk zijn waardoor hij soms wat ongeduldig kan zijn (maar ik verwacht dat dat bij een jaarling niet zo gek is). Daar reageer ik niet op en dan gaat dat na een paar tellen weer over (net een kind die z'n adem inhoudt als hij z'n zin niet krijgt).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-15 19:17 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort ook een Fairyteeltje, Rox hierboven verklapte het al :D Een mooi zwart hengstje, uit een mooie moederlijn (ster PROK v. Florencio x keur sport v. Flemmingh ster pref prest v. Ferro) allemaal F'jes achterelkaar aan :)

Hij is inderdaad nog niet echt groot, maar ik vind hem ook wat te mager voor zijn leeftijd. Beetje mat qua gedrag, dus even goed bijvoeren en goed ontwormt. Wel een ontzettend lief beestje, en hij kan leuk lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-15 22:27 



 
Profiel   

Vulina schreef
Ik heb sinds kort ook een Fairyteeltje, Rox hierboven verklapte het al :D Een mooi zwart hengstje, uit een mooie moederlijn (ster PROK v. Florencio x keur sport v. Flemmingh ster pref prest v. Ferro) allemaal F'jes achterelkaar aan :)

Hij is inderdaad nog niet echt groot, maar ik vind hem ook wat te mager voor zijn leeftijd. Beetje mat qua gedrag, dus even goed bijvoeren en goed ontwormt. Wel een ontzettend lief beestje, en hij kan leuk lopen!


Leuk!! Heb je foto's?
Hoe oud is hij? In het begin was Jordan ook wat mat. Ik heb toen bloed laten controleren en hij bleek een vit E tekort te hebben. Maar dat is nu in orde en hij begint praatjes te krijgen :')


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-15 22:34 



 
Profiel   

Hij is van half April. Hij is niet ziek ofzo hoor :)
Hier was hij er net een dag of 2. Ondertussen alweer wat groter en forser geworden.

[ img ]


Leuk filmpje, leuk zo, die witte beentjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-15 23:09 



 
Profiel   

Oh wat een knapperd!
Jordan was ook niet ziek en DA vond bloedonderzoek niet nodig. Maar ik wilde sowieso weten of hij tekorten had. Zodoende dat ik erachter kwam.

Zo benieuwd hoe ze volwassen worden maar ik geniet nu elke dag van zijn puppy zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-15 23:14 



 
Profiel   

Er is al een tijdje niet meer gereageerd over de Fairytale's, maar ik kom er even bij in :) Ik ben de trotse eigenaar van Kashqai SV (fairytaile x Ferro).
Kas loopt op het moment in de opfok.
In mijn onderschrift staat het topic van Kas, en in de reacties het verhaal van dat zijn moeder overleden is.
Kas is een schat van een dier, echt niet normaal lief. En draven :roll:
Hij loopt inmiddels al weer 1,5 maand in de opfok, en heeft het erg naar zijn zin :)
Hij is redelijk aan de maat en is zwart geboren, inmiddels wat zwartbruin geworden.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Hoe gaat het met jullie Fairytale's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-15 13:58 



 
Profiel   

Wat een mooie zeg! Wat zonde van de moeder... Wel erg fijn dat je nu nog een zoon van hem hebt lopen!

Die van mij doet het ook goed. Hij begint wel wat lelijker te worden, beetje uit verhouding ;)

lekker vies :')
[ img ]

Hij kan erg fijn lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-15 17:40 



 
Profiel   

Bedankt, Wat een knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-15 17:30 



 
Profiel   

Wat een knapperds weer! Ik heb serieus tot nu toe alleen nog maar mooie Fairytale nakomelingen gezien! Ik ben ook apetrots op Jordan!

Hebben die van jullie ook zo'n geweldig karakter.? Van de week was de Hoefsmit er weer en hij kan gewoon niet geloven hoe onwijs braaf Jordan is. Hij riep vanaf begin dat ik m'n handen vol zou krijgen aan 'm. Maar daar kwam hij afgelopen week toch maar op terug.

Zelden zo'n braaf ding meegemaakt. Laat staan een veulen. Hij loopt zonder halster of touw netjes mee uit de wei, staat vervolgens onwijs netjes stil (af en toe wel ff snuffelen hihi) en loopt vervolgens strikbraaf weer terug. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-15 18:01 



 
Profiel   

VC_Immortal schreef
Wat een knapperds weer! Ik heb serieus tot nu toe alleen nog maar mooie Fairytale nakomelingen gezien! Ik ben ook apetrots op Jordan!

Hebben die van jullie ook zo'n geweldig karakter.? Van de week was de Hoefsmit er weer en hij kan gewoon niet geloven hoe onwijs braaf Jordan is. Hij riep vanaf begin dat ik m'n handen vol zou krijgen aan 'm. Maar daar kwam hij afgelopen week toch maar op terug.

Zelden zo'n braaf ding meegemaakt. Laat staan een veulen. Hij loopt zonder halster of touw netjes mee uit de wei, staat vervolgens onwijs netjes stil (af en toe wel ff snuffelen hihi) en loopt vervolgens strikbraaf weer terug. <3

Fijn dat het met Jordan ook zo goed gaat! Kas is echt een ontzettende schat ja, heel fijn karakter, ook al voor zijn moeder was overleden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-15 10:32 



 
Profiel   

Hier gaat het ook goed met de fairytales!
De jaarling is ook lekker uit verhouding joh :')

Nou VC_Immortal, Ik heb toch ook wel al wat minderen gezien hoor. Maar dat wil niet alleen aan de hengst liggen. de moederlijn doet ook veel. En er zitten altijd wel mindere tussen natuurlijk.
Mijn jaarling is net vaders denk ik. heel fijn van karakter en vind alles goed. terwijl moeder best een secreet is. terwijl veulen van dit jaar weer moeders is. Kan me er nog steeds over verbazen dat 2 volle zussen echt totaal anders zijn.
Ben ook weer benieuwd wat we dit jaar krijgen. Helaas geen Fairytale veulen dit jaar haha. Maart uitgerekend dus dat schiet ook weer op.

Leuk dat het met alle veulens zo goed gaat! Zal binnenkort ook weer is foto's maken van de onze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-15 17:42 



 
Profiel   

xjamilla schreef
Hier gaat het ook goed met de fairytales!
De jaarling is ook lekker uit verhouding joh :')

Nou VC_Immortal, Ik heb toch ook wel al wat minderen gezien hoor. Maar dat wil niet alleen aan de hengst liggen. de moederlijn doet ook veel. En er zitten altijd wel mindere tussen natuurlijk.
Mijn jaarling is net vaders denk ik. heel fijn van karakter en vind alles goed. terwijl moeder best een secreet is. terwijl veulen van dit jaar weer moeders is. Kan me er nog steeds over verbazen dat 2 volle zussen echt totaal anders zijn.
Ben ook weer benieuwd wat we dit jaar krijgen. Helaas geen Fairytale veulen dit jaar haha. Maart uitgerekend dus dat schiet ook weer op.

Leuk dat het met alle veulens zo goed gaat! Zal binnenkort ook weer is foto's maken van de onze!

Leuk! Van welke hengst is je merrie drachtig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-16 14:35 



 
Profiel   

xjamilla schreef
Nou VC_Immortal, Ik heb toch ook wel al wat minderen gezien hoor. Maar dat wil niet alleen aan de hengst liggen. de moederlijn doet ook veel. En er zitten altijd wel mindere tussen natuurlijk.


Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb echter geen mindere gezien maar degene die ik "zie" zijn vooral de fairytales die ik hier voorbij zie komen.

Intussen is Jordan alweer aardig gegroeid. Tegenover de andere paarden is hij een draakje (mijn verzekering heeft alweer 2 claims binnen wegens gesloopte dekens...). Tegenover mij is hij nog onwijs braaf. Helaas heeft hij vrijdag in de wei zijn oog lelijk open gehaald.

[ img ]

Dierenarts er meteen bij en goed schoongemaakt. Dat moet nu 3 x daags en insmeren met antibiotica zalf. Zijn oog was dusdanig ontstoken dat hechten niet meer mogelijk was. Vrijdag komt de dierenarts weer terug om zijn oog te controleren. (Zekere voor het onzekere nemen).

Gelukkig zag zijn oog er vandaag alweer veel beter uit.

[ img ]

Hij is gelukkig nog lekker speels en heeft geen koorts dus dat is al positief.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik ben reuze benieuwd naar jullie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-16 16:05 



 
Profiel   

Balen van Jordan!
Eind December zijn we weer even naar Kas toegegaan, en wat is hij gegroeid zeg!
[ img ]
[ img ]
Heeft de rest ook nog foto's? Ben erg niewschierig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-16 17:52 



 
Profiel   

Het is alweer even geleden maar hierbij even een update. Niks spannends eigenlijk haha.
Jordan is nog steeds heel zacht van karakter. Hij is graag bij mensen, komt altijd even gedag zeggen als er iemand voorbij komt. Intussen tikt hij nu de 1,63- 1,64 aan dus al een aardig grote "pup".

Zijn oog is goed genezen, je ziet er niks meer van en hij heeft er geen last van gehad.
De afgelopen dagen ben ik vooral met wandelen bezig geweest. Langs de weg en in het bos en met wat kleine oefeningen zoals hoofd naar beneden als ik "laag" zeg en stilstaan terwijl ik in de bak van hem wegloop of achter m ga staan. Hij pakt het goed op, en we houden het kort en speels. Ook nog ff een licht wintec zadeltje erop gehad. Hij vond het allemaal prima, beetje met touwen langs z'n lijfje enz. Hij vind het allemaal maar heel normaal :') zadel kan ik overigens op m'n pink dragen en de singel hangt heel losjes. Dus het is niet zo dat hij nu al druk ervaart. En steeds maar voor een paar minuten.


[ img ]

[ img ]

Hoe gaat het met jullie fairytales?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-16 16:05 



 
Profiel   

VC_Immortal schreef
Het is alweer even geleden maar hierbij even een update. Niks spannends eigenlijk haha.
Jordan is nog steeds heel zacht van karakter. Hij is graag bij mensen, komt altijd even gedag zeggen als er iemand voorbij komt. Intussen tikt hij nu de 1,63- 1,64 aan dus al een aardig grote "pup".

Zijn oog is goed genezen, je ziet er niks meer van en hij heeft er geen last van gehad.
De afgelopen dagen ben ik vooral met wandelen bezig geweest. Langs de weg en in het bos en met wat kleine oefeningen zoals hoofd naar beneden als ik "laag" zeg en stilstaan terwijl ik in de bak van hem wegloop of achter m ga staan. Hij pakt het goed op, en we houden het kort en speels. Ook nog ff een licht wintec zadeltje erop gehad. Hij vond het allemaal prima, beetje met touwen langs z'n lijfje enz. Hij vind het allemaal maar heel normaal :') zadel kan ik overigens op m'n pink dragen en de singel hangt heel losjes. Dus het is niet zo dat hij nu al druk ervaart. En steeds maar voor een paar minuten.


[ [url=m/EEhkzu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BjNOXX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe gaat het met jullie fairytales?

Leuk! Ik ben ook heel erg benieuwd naar de andere Fairytales...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-16 16:45 



 
Profiel   

1,63-64 is goed aan de maat! Denk dat antje nu rond de 1,60 zal zijn.
Toevallig van de week een paar foto's gemaakt. Heerlijk puur natuur :+ Meer als af en toe een borstel er over heen en een keer voetjes geven word er niet mee gedaan. Maar dat is niet erg, laat ze maar lekker jong zijn.http://i63.tinypic.com/2dgs30o.jpg
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-16 18:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen