Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Fairytale!

 
Profiel   

Het kwam er steeds maar niet van om hier te komen buurten, dus bij deze!

@Nienke K - Leuk een lichte Fairytale, nog steeds veel plezier van haar?

@VC_Immortal - leuk dier! Zijn jullie al een beetje aan de slag met 'm?

@Lonneke1302 - Eindelijk oktober, wanneer komt je Fairytale op stal?

@xjamilla - gefeliciteerd met de verkoop, al een nieuw paard op het oog?

@Ank89 - wat een verrassing moet dat geweest zijn! Enig idee wie de vader is?

@SafierZ - gefeliciteerd! Wat een gaaf dier! Is ze al zadelmak?

@kohinoor2 - klinkt leuk! Heb je toevallig een foto?

Hier alles goed met mijn Fairytale, nog steeds superblij met dr. We zijn langzaam aan begonnen met zadelmak maken, longeren met zadel en hoofdstel was geen enkel probleem. Toen we er een krukje bij pakten om te willen gaan hangen bleek ze erg angstig voor het krukje.. Nu ze daar wat meer aan gewend is (ze houdt 'm nog steeds in de gaten) konden we heel simpel hangen en erop zitten. Zo ver zijn we nu.. to be continued :D

(nog even fotootje van paar weken terug)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 19:18 



 
Profiel   

He macavityL!

Ze ziet er goed uit, lekker bespierd. Altijd spannend zo het begin.
Jordan gaat intussen ook goed. Ik deed al vrij veel aan de hand met m. Dus eerste keer erop was niet erg indrukwekkend Haha (voor hem dan... ik was m'n cap gewoon vergeten op te doen doordat ik het zo spannend vond :') ) . Ik ga er nu zo'n 2 x in de week even 5 minuutjes erop. Gewoon spelenderwijs bitloos zodat hij een beetje met mij erop kan wennen en de omgeving met mij erop.

Dit was de allereerste keer erop.



En nu stapt hij zelfstandig in de bak.
Ik heb een oud wintec zadeltje gekocht toen hij 1,5 was en dat weleens op m gelegd. Net als dekens en dekjes en zo ook uiteindelijk mee gaan longeren toen hij twee was. Dus hij was al wel wat gewend.

Ook liep hij vrij vroeg aan de hand mee in het bos terwijl ik op mijn oude ruin zat en ook gewoon aan de hand.

En dit is van gisteren. Op z'n gemakje iig (overigens waren dit de enige twee keer zonder cap... en net dan gaan mensen foto's maken -O- ).

[ img ]

[ img ]

I know... echt niet slim met een jonkie (sowieso gewoon niet slim). Maar hij is goed op weg. En ik wil m volgend jaar echt gaan inrijden. Nog even een jaartje laten uitgroeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 19:57 



 
Profiel   

@macavityl, leuk dat je het topic weer leven in blaast hihi, hier schiet het er ook steeds bij in.
Ik ben echt zo te spreken over het karakter van Kayenne _/-\o_ we zijn al dikke maatjes en ze leert erg snel (en lijkt het ook leuk te vinden)! Ze vindt alle nieuwe dingen wel spannend maar vertrouwd me nu al zo dat ze me toch overal volgt. Volgend jaar als ze 3 is ga ik haar rustig voorbereiden en zadelmak maken, en later inrijden.

@Vc_immortal: wauw, dat ziet er ook uit als een heerlijke koele vol goedheid :D

En @safierZ, je hebt wel echt een heeeele stoere, wat een plaatje zeg :P

Kayenne is trouwens eindelijk wat voller en ziet er ook happyer uit, maar toch blijf ik duimen op de hoogte, want ik zou haar nu echt niet durven meten :n

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 22:17 



 
Profiel   

Mijn GVR is ook weer thuis.
Ons meetlatje kan niet groter, maar hij is 175+++++

[ img ]

Ben wel erg blij met hem, zeer aanhankelijk, dus hoop dat hij dat tzt ook blijft wanneer we met longeren beginnen. Voor nu is het nog een echte slappeling en wachten we rustig af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 16:00 



 
Profiel   

Wat leuk die Fairytailtjes! Hier ook een 3 jarige merrie Fairytaile x Negro . Erg lief, stoer en werkwillig.

[ img ]

Hier voor de 3de keer erop, inmiddels ben ik nu ongeveer 6 weken met haar aan t rijden. Gaat goed en ze is nog mooier geworden!

Edit: is trouwens een halfzusje van Just Mickey (v. Lord Leatherdale) die op dit moment in het najaarsverichtingonderzoek loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 14:52 



 
Profiel   

Ook al zo een knapperd!! Succes met verder opleiden. Fijn lijntje ook ben je ook met haar naar de keuring geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 18:05 



 
Profiel   

Hier een Fairytale x Gribaldi.

Jack Daniels is een ontzettend fijn paard om mee te rijden en werken. top!

hij meet nu 1.69 en heeft een lange tijd met een hangbuik rondgelopen, hahah.

inmiddels is hij een beetje bijgetrokken, maar hij blijft erg rond.

zijn die van jullie ook rond geript?


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 11:58 



 
Profiel   

Hoi, ik was benieuwd of iemand weet waar Fairytale nu is en door wie hij wordt uitgebracht in de sport?
Ik kan er zelf niks over vinden.
Wie weet wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-18 17:37 



 
Profiel   

SafierZ schreef
Hoi, ik was benieuwd of iemand weet waar Fairytale nu is en door wie hij wordt uitgebracht in de sport?
Ik kan er zelf niks over vinden.
Wie weet wat?


Sinds een paar maanden ben ik ook in het bezit van een Fairytale. Ik was benieuwd of Fairytale nog in de sport liep, dus heb ik dit aan van Olst gevraagd. Hij vertelde dat Fairytale naar Duitsland is verkocht en hij daar in de sport loopt, maar niet op het hoogste niveau.

Ik vind het ontzettend leuk om te zien hoeveel de nakomelingen op elkaar lijken...Ze moeten zich in de sport nog bewijzen, maar als ik de nakomelingen (ook op verkoopsites) zie dan is het toch best zonde dat hij ruin is geworden...mooie paarden, goed bewegen en een goed karakter.

Ik heb ook filmpjes bekeken van Fairytale op de KWPN site. Opvallende vond ik dat Fairytale super liep tijdens het verrichtingsonderzoek/examen...echt wauwie... Maar het filmpje onder Diederik in de hengstencompetitie was echt vreselijk. Super gespannen, korte snelle passen en veel hinniken. Nu merk ik aan mijn merrie dat ze heel relaxt is, maar als ik haar uit de groep haal ze ook gaat hinniken en gespannen wordt. Ze is natuurlijk pas een paar maanden bij mij, dus misschien ligt het daar aan. Merken jullie dit gedrag bij jullie paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 11:33 



 
Profiel   

Hoi! Ik heb mijn Fairytale inmiddels 2 jaar in bezit, en wat een fijne merrie is het geworden! Super aanhankelijk, zelfstandig, van de duivel niet bang en gaat graag aan het werk. Wel is ze bij nieuwe situaties snel gespannen en uit dat ook graag naar buiten door een bok of aan de hand een keer omhoog te gaan. Maar ze zal je er nooit af proberen te krijgen of proberen te raken.

Ik heb hoge verwachtingen van haar. Pakt het dressuurwerk fijn op en lijkt veel springtalent te hebben. Heb daarom ook binnenkort een eerste crossles gepland staan. Met buitenrijden is het een erg stabiel en oplettend paard.

Kortom, I'm in love <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-19 20:22 



 
Profiel   

@manubres
De mijne omschrijft niet het gedrag wat jij beschrijft.. Wel kan hij in "paniek" raken als hij andere paarden hoort maar ze niet ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 10:02 



 
Profiel   

loismooij15 schreef
@manubres
De mijne omschrijft niet het gedrag wat jij beschrijft.. Wel kan hij in "paniek" raken als hij andere paarden hoort maar ze niet ziet.


Het gaat nu al wel wat beter. De merrie moest denk ik wennen aan haar nieuwe huis. Hoe doet jouw Fairytale het verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 09:31 



 
Profiel   

@manubres Mijne doet het super! loopt inmiddels L2 en groeit als een jekko.. Gekocht met 1,65 en nu 2 jaar later 1,71... :)

Hij doet alles super stoer. Is voldoende sensibel maar ook weer heel makkelijk. Hij loopt namelijk voorop in het bos en vind het schitterend op het strand. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 18:05 



 
Profiel   

Dat klinkt goed!!...en ziet er ook heel goed uit!! Ze lijken allemaal zo op elkaar..haha. Hoe oud is hij? Ik wilde foto van de mijne via "mijn album" delen maar het lukt niet. Is een screenshot mss dat het daar aan ligt...Het is een 5 jarige merrie van ongeveer 1.73 m en lijkt op die van jou :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 22:47 



 
Profiel   

@manubres hij is van juli 2014 dus 4,5.. Moet vooral oppassen met trainen dat hij niet sneller wil gaan als ik. Het is een enorme meedenker en wil hem niet overvragen.

een keer een oefening proberen en vervolgens voert hij het die zelfde training nog perfect uit. Heel fijn, maar oppassen geblazen dat we niet te snel gaan.

Wat doe je nu met die van jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-19 07:55 



 
Profiel   

Wat super leuk om dit topic te zien! Allemaal Fairytales! Ik heb sinds een jaar ook een 3 jarige van Fairytale. Ik ben er zo blij mee, gouden karakter en zo extreem braaf. Erg leuk om te zien, ze lijken allemaal op elkaar!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 13:09 



 
Profiel   

wat een knapperd! Mijne gaat ook nog lekker, inmiddels M startgerechtigd. einde van het jaa wil ik de overstap gaan maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 06:26 



 
Profiel   

Wat een leukerd shellylover!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 08:46 



 
Profiel   

Even deze topic updaten met wat recente foto’s!
Intussen is Jordan net 5 jaar geworden en we gaan nu (pas) met het echte werk beginnen.

En oh wat ben ik blij dat ik heb gewacht met het rijden. Jordan was er naar mijn gevoel gewoon nog niet klaar voor. We deden veel aan de hand waardoor hij zijn balans redelijk goed onder controle heeft. De komende maanden gaan we nog veel met dubbele lijnen werken voor de rugspieren en conditie. Want eerlijk is eerlijk... hij is momenteel wat aan de ronde kant.

[ img ]

[ img ]

2 weken terug hebben we voor het eerst draf en galop gedaan. Hij gaf me zoveel vertrouwen dat ik dit zonder lijn heb geprobeerd en wat deed hij het goed! Ik was al blij geweest met een drafje... maar wat hij me gaf was zo’n mega beloning!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 23:12 



 
Profiel   

Wat leuk om weer wat recente foto's te zien!! En wat lijkt hij op mijn merrie Jill. Ik heb haar nu drie kwart jaar en ze kwam superslank van een handelsstal, maar doodongelukkig en met een maagzweer. Denk dat ze haar daar flink op dieet hebben gezet. Want bij mij was ze binnen korte tijd (met normaal voer) een stevige tante. Moet eerlijk zeggen dat ik zelf wel van massa hou, dus ik vind het niet misstaan.
Wat super dat jij gewacht hebt tot je paard echt aan het berijden toe was en beloond wordt met zo'n super inzet van hem. Echt geweldig! Jill kwam slecht van de handelsstal, zowel lichamelijk als geestelijk. Heb nadat de fysio en osteopaat waren geweest heel veel voorwerk/grondwerk gedaan om haar weer lekkerder in haar vel te laten zitten. Ben ook veel met TRT bezig geweest, omdat ze zo vanuit het niets kon ontploffen. Ze hebben haar aan mij als volledig groen verkocht, maar denk zelf dat ze toch wel wat hebben gedaan met haar maar niet gelukt is. Sinds een aantal weken kan ik op haar zitten. Eerst zonder zadel en sinds vorige week met zadel. Begin nu echt te zien dat het een super lief en meewerkend paard is, als je haar met geduld en respect behandeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 08:50 



 
Profiel   

Dit is mijn Fairytale, hoe ze nu is. Ik wilde ook nog een foto uploaden van hoe ze eruit zag toen ze net bij me kwam en superslank was, maar het is een screenshot en die kan ik volgens het Album niet delen helaas.

Maar wat ik al zei...ik hou van body en massa. En voordat ik haar kocht was ik op zoek naar een veulen/jaarling/twenter van Totilas (of afstamming van hem). Maar onverwacht stuitte ik op deze (toen) 4 jarige merrie en nu grap ik wel eens dat ik mijn vrouwelijke Totilas look-a-like heb :o Ze heeft een enorm charisma en dat maakt haar ook zo bijzonder.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 09:14 



 
Profiel   

Hallo, even dit topic naar boven halen.

Hoe gaat het met jullie Fairytales?
Lopen er al een aantal in de sport en hoe doen ze het?

Ik ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 12:22 



 
Profiel   

Hoe is het hier met de Fairytales?

Die van mij is inmiddels iets meer dan 4 maanden drachtig van Fürst Dior *\o/*


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 21:16 



 
Profiel   

Leuk!!
Ik heb veel pech gehad met mijn Fairytale en getwijfeld om haar te gaan dekken. Maar was er nog niet uit welke hengst. Dacht aan Jameson RS. Maar toen ik dit filmpje zag vond ik het ook een heel aansprekend veulen.

https://youtu.be/QVgl-FJJOzo

Maar heb toch besloten om het nog een jaar uit te stellen...Dus kan ik mooi even zien welke hengst er goed combineert met Fairytale :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 21:39 



 
Profiel   

MacavityL schreef
Hoe is het hier met de Fairytales?

Die van mij is inmiddels iets meer dan 4 maanden drachtig van Fürst Dior *\o/*


[ [url=m/tUuoIR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh spannend! En onwijs leuk!!!
Met Jordan gaat het super. Hij is nog even lief (en een beetje deuzig). Grote knuffelkont en vind het vooral leuk om de clown uit te hangen.
Sinds mei dit jaar ben ik met het echte inrijden begonnen. Met zijn 1.80 was het nodig om eerst goed te ontwikkelen.

Hij pakt het super goed op en is ontzettend leergierig.

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 22:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen