Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Fairytale!

 
Profiel   

manubres schreef
Leuk!!
Ik heb veel pech gehad met mijn Fairytale en getwijfeld om haar te gaan dekken. Maar was er nog niet uit welke hengst. Dacht aan Jameson RS. Maar toen ik dit filmpje zag vond ik het ook een heel aansprekend veulen.

https://youtu.be/QVgl-FJJOzo

Maar heb toch besloten om het nog een jaar uit te stellen...Dus kan ik mooi even zien welke hengst er goed combineert met Fairytale :D


Wat balen dat je zoveel pech hebt gehad!
Hoe komt het zo?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 22:23 



 
Profiel   

MacavityL schreef
Hoe is het hier met de Fairytales?

Die van mij is inmiddels iets meer dan 4 maanden drachtig van Fürst Dior *\o/*


[ [url=m/tUuoIR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat toevallig, die van ons ook! Dit jaar heeft ze een merrieveulen van Toto’s Design gehad. Super mooi veulen en ze doet het erg goed als moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 14:38 



 
Profiel   

Ik verzorg een fairytaile. Heeft 1 veulen gehad dit jaar en fokt goed. Paard is niet te verkopen wegens ongeschikt voor sport. Als iemand een paard zoekt voor weinig dan pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 14:48 



 
Profiel   

VC_Immortal schreef
manubres schreef
Leuk!!
Ik heb veel pech gehad met mijn Fairytale en getwijfeld om haar te gaan dekken. Maar was er nog niet uit welke hengst. Dacht aan Jameson RS. Maar toen ik dit filmpje zag vond ik het ook een heel aansprekend veulen.

https://youtu.be/QVgl-FJJOzo

Maar heb toch besloten om het nog een jaar uit te stellen...Dus kan ik mooi even zien welke hengst er goed combineert met Fairytale :D


Wat balen dat je zoveel pech hebt gehad!
Hoe komt het zo?


Ik heb haar als zijnde groen gekocht. Maar toen ik haar thuis had bleek ze gedrag te vertonen wat niet strookte met een groen paard. Ben er achter gekomen dat ze verkocht is na overlijden fokker en rechtsreeks uit de wei naar een handels/dressuurstal is gegaan. Zelf denk ik dat ze haar daar zadelmak hebben geprobeerd te maken en niet gelukt is. Ze was heel angstig en als ik mijn arm maar in de lucht stak stond ze al achterin de stal. Via via heb ik iemand gevonden die haar en haar moeder kende en haar moeder heeft ook een delicaat karakter. Daar moet je mee weten omgaan. Maar op de handelsstal hebben ze haar vertrouwen waarschijnlijk volledig kapot gemaakt. Verder bleek ze lichamelijk volledig vast te zitten. Ongekend dat ze nog zo goed liep. Alles zat vast van schoft tot staart, spieren, bindweefsel, lendenen. Ik mocht haar ook nergens aanraken, dan werd ze boos. Verder bleek ze, waarschijnlijk door alle stress, maagzweren te hebben. Het is een lange weg geweest om haar vertrouwen weer op te bouwen en haar lichamelijk weer in orde te krijgen. Ik heb veel grondwerk met haar gedaan en dat deed haar goed. Toen de tijd rijp leek ben ik haar gaan beleren. Maar als de druk haar teveel werd blokkeerde ze weer. Nu ben ik zover dat ik er met touwhalster en lange leadrope opzit en dat lijkt ze fijn te vinden. Het is verder een heel lief, intelligent en mooi paard. En door alles hebben we een enorme band gekregen. De sport is voor mij geen doel meer...gewoon samen genieten en kijken wat de tijd ons gaat brengen. Ik wilde eerst een veulen gaan fokken, maar ik ga toch maar eerst kijken wat het ""hobbelen" ons gaat brengen...

Wat ziet Jordan er goed uit! Zo mooi slank ook! Dat lukt met die van mij niet zo...haha...


Laatst bijgewerkt door manubres op 29-10-20 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 17:07 



 
Profiel   

annetm schreef
MacavityL schreef
Hoe is het hier met de Fairytales?

Die van mij is inmiddels iets meer dan 4 maanden drachtig van Fürst Dior *\o/*


[ [url=m/tUuoIR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat toevallig, die van ons ook! Dit jaar heeft ze een merrieveulen van Toto’s Design gehad. Super mooi veulen en ze doet het erg goed als moeder.


heb je en foto/filmpje van je veulen? Ben wel benieuwd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 17:09 



 
Profiel   

@manubres - fijn dat je nu een manier hebt gevonden om je Fairytale genoeg vertrouwen te geven, ben benieuwd hoe ze het gaat doen met het 'hobbelen'! En leuk dat je aan het kijken bent om haar te dekken volgend jaar, ben idd benieuwd hoe de combi's met Fairytale zijn!

@VC_Immortal - wat een reus! En goed dat je hem de tijd hebt gegund om te groeien, ben heel benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen!

@annetm - jouw Fairytale x Negro ook drachtig, of ook drachtig van Furst Dior? Ben ook erg benieuwd naar een foto van dr Toto Design veulen! Op de vorige pagina stond een foto toen ze net onder het zadel was, heb je haar inmiddels al eens uitgebracht?

@Nico - van welke hengst heeft ze een veulen gehad? En wat vervelend dat ze ongeschikt is voor de sport, wat heeft ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 19:39 



 
Profiel   

Ook drachtig van FD! Niet meer uitgebracht wegens tijdgebrek maar wie weet komt dat ooit nog. Ze wordt nu ook niet meer gereden.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 20:41 



 
Profiel   

Wat leuk ook drachtig van Fürst Dior! En prachtig veulen met die vier witte beentjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 21:31 



 
Profiel   

Ze is inmiddels 7 maanden drachtig en begint een mooi buikje te krijgen *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 16:55 



 
Profiel   

Wow, die ziet er goed uit! Door welke hengst is ze gedekt?
O, ik lees het geloof ik al...Fürst Dior?

Ik heb besloten mijn merrie nog niet te gaan dekken, wil het toch eerst onder het zadel gaan proberen. Had al wel naar hengsten gekeken. Eerst Jameson RS in gedachten gehad. Maar ik twijfel of het karakter wel bij de mijne past, omdat ze toch best heel sensibel is. Toen ik dit filmpje van een For Ferrero x Fairytale zag was ik toch ook wel verliefd <3 For Ferrero geeft volgens mij fijne karakters. Ik kijk en fantaseer gewoon verder :o

https://www.youtube.com/watch?v=QVgl-FJJOzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 20:40 



 
Profiel   

[ img ]
Hier nog een Fairytale (x San Remo). Onwijs fijn dier met enorm karakter.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 23:07 



 
Profiel   

shellylover schreef
[ [url=m/si4Gbu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog een Fairytale (x San Remo). Onwijs fijn dier met enorm karakter.
[ [url=m/k7O8Se.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/13uuh9.jpg]Afbeelding[/url] ]



<3
Wat een knapperd zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 23:19 



 
Profiel   

Hier Jordan. Intussen bijna 7 jaar.



Heerlijk lief paard <3

Ondanks ik vrij lang heb gewacht met het (echt) in te rijden, pak hij het retegoed op.
Echt bizar, hier onze derde galop.



Gouden karakter en ontzettend werkwillig.

[ img ]

[ img ]

Hoe gaat het intussen met de andere Fairytales?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 23:55 



 
Profiel   

Leuk Shellylover, dat fijne karakter blijf je tegenkomen bij de Fairytales.

Haha dat eerste filmpje VC <3 Verder lekker aan het rijden, wil je hem ook tzt gaan starten?

Met mijn Fairytale gaat het goed, heeft begin van de maand een mooi merrieveulen van Fürst Dior op de wereld gezet <3

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:54 



 
Profiel   

MacavityL schreef
Leuk Shellylover, dat fijne karakter blijf je tegenkomen bij de Fairytales.

Haha dat eerste filmpje VC <3 Verder lekker aan het rijden, wil je hem ook tzt gaan starten?

Met mijn Fairytale gaat het goed, heeft begin van de maand een mooi merrieveulen van Fürst Dior op de wereld gezet <3

[ [url=m/fQH9Id.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OJXOUu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wat een dropje!
Gefeliciteerd zeg. Ga je haar zelf houden?

Volgend jaar zou ik het leuk vinden om met Jor te starten. Sinds 2 maanden zijn we aan het lessen en vaak pakt hij oefeningen op alsof hij het al jaren doet. Alleen heb ik een lichte handicap waardoor ik tijd nodig heb om de juiste spiergroepen en balans te trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 22:27 



 
Profiel   

Dit is mijn knappe Fairytale x Jazz x Hill Hawk

Dit jaar 6 geworden en nu voor het eerst met zadel gelongeerd, deze zomer maken we haar zadelmak.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 09:47 



 
Profiel   

Hi ladies,

ik ben sinds enkele weken ook eigenaresse van een Fairytale.
Dit topic gevonden en jeetje, veel gelijkenissen zeg. echt super leuk.

Meet Karissa, een 6 jarige groene Fairytale x gribraldi.
nu net een week uit het land, nu door handen en hopelijk over een maandje wegbrengen om te beleren.
merrie heeft dus 6 jaar in het land gestaan en ietwat dominant in het land, dus ik ben heel benieuwd hoe ze het oppakt.

dat brede en de nek herken ik heel erg bij jullie paarden :)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 21:21 



 
Profiel   

Leuk om weer wat Fairytales voorbij te zien komen. Wat me opvalt is dat meerdere paarden laat zijn, is dat toeval? Mijne kwam ook met bijna 5 groen uit het land. Maand op een dressuurstal gestaan, maar daar volledig doorgedraaid. Ben nu 2 jaar verder en ze begint nu eindelijk lichamelijk en mentaal zen te worden. Al heeft ze nog steeds wel moeite om onder druk gezet te worden. Ik rijd haar nu volledig los met touwhalster en leadrope en zo lijkt ze het meest happy...Ze heeft talent voor het zwaardere werk...aan de hand trainen we al passage/piaffe. Maar onder het zadel doe ik rustig aan. Balans en kracht heeft ze al...alleen de juiste mindset en lichamelijk in orde blijven (ze zat lichamelijk ook flink in de kreukels toen ze bij me kwam) is het belangrijkste.

@Joltsje...Ik weet niet hoe jouw merrie is. Maar tot 5 in de wei, een nieuw huis en dan na een maand alweer naar een vreemde brengen om beleerd te worden zou best eens teveel voor je paard kunnen zijn. Maar dat is mijn mening. Tenminste als het beleren op de "old fashion way" is.

Jill haar speknek
[ img ]

Mooiste koppie van de wereld:

[ img ]

Lekker los op touwhalster (sorry, voor de wat wazige foto):

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:30 



 
Profiel   

heerlijk die speknek

@manubres. daar heb je wel een punt inderdaad. mijn voorkeur heeft eigenlijk ook wat minder snel.
eerst 2 - 3 maanden wennen en dan misschien beleren. maar ik wil wel heel graag voor de winter vertrouwd door de bak kunnen rijden. als t slechte weer komt is het wel fijn dat ik er fatsoenlijk rondjes op kan rijden. maar ik neem het mee. misschien toch maar wat naar achteren schuiven.

ze is wel al gewend op stal en is rustig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 14:17 



 
Profiel   

Die van mij is hier geboren, wilde sowieso al wel later gaan beginnen. 4 met longeren en dan met 5 erop, helaas heeft ze met 4 jaar een breuk in haar hoefbeen opgelopen en daardoor heel lang met een overbelast ander been gezeten ;( vandaar dat ze wat extra laat is.
Vind wel dat ze nu ook echt goed uitgezwaard is en er ook echt aan toe is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 15:25 



 
Profiel   

die van mij is dus al 6 :) en goed uitgezwaard. dus daar zie ik geen risico.
wel in het geestelijk kunnen verwerken inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 16:07 



 
Profiel   

Hallo ladies

Mijn merrie pakt t goed op. Zal nog ff fotootje zoeken.

@manubres ik wou indd een beetje snel. Dus inmiddels aangepast. In september wordt ze beleerd en zoals het nu lijkt aan huis.

Tot die tijd longeren en wennen aan alles wat er bij komt kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:02 



 
Profiel   

Kentucky heeft vorige week voor het eerst iemand in het zadel gehad *\o/*

Eerst Teddy :')
[ img ]

En daarna de 'beleer' persoon
[ img ]

[ img ]

Zelf heb ik er ook al opgezeten en ben ik met behulp van een vriendin lekker verder aan het knutselen, voor nu lekker los rond stappen en kleine stukjes draven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 12:31 



 
Profiel   

leuk Sunny.
hoe gaat t nu? een paar weekjes later?

hier is de beleerder 2 weken geleden ook begonnen.
hij heeft er nu 5 keer op gezeten en paard pakt t super op.
afgelopen zaterdag nadat hij had gereden zelf even gezeten (rijden kun je het nog niet echt noemen).
en vandaag weer. deze keer al een beetje gereden, in plaats van meeliften.

super blij hier.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 13:16 



 
Profiel   

Super netjes Joltsje!
Hier gaat het met weinig regelmaat -O-
Met vakantie voor haar en mij tussendoor en lichamelijke klachten, heb nu denk ik hooguit 8x 'gereden' oftewel vooralsnog een beetje rond stappen en kleine stukjes draf :')
Ach ja, ik denk maar zo, er wordt ieder geval niets overhaast.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 15:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen