Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Fairytale!

 
Profiel   

Haha toevallig! Volgens mij zijn er nog niet heel veel bokkers die met deze hengst fokken. Ben benieuwd naar de rest van de jaargang :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-15 00:06 



 
Profiel   

Nee volgens mij ook niet!
Ik ben zelf helemaal weg van deze hengst haha
en van Johnson dus ik heb mijn eigen droom combi gemaakt :9

http://i61.tinypic.com/1zzn85j.jpg
Mijn wollie bollie! Heb al zo vaak geprobeerd dr te filmen maar tot nu toe werkt ze niet mee :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-15 12:17 



 
Profiel   

UMayDream schreef
20 maart is hier een Fairytale veulen ter wereld gekomen, na 11 maanden + 2 weken dracht: [KS-MK] Een klein sprookje opkomst (fairytale x osmium)

Mooi dier, die foto's hierboven van VC_immortal!


Dank je! Ik ben ook onwijs blij met m. Wat een heerlijk mannetje.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Jordan mankeert overigens niets aan zijn benen hoor. Hij is gewoon liever lui dan moe


Laatst bijgewerkt door VC_Immortal op 27-03-15 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-15 19:30 



 
Profiel   

@UMayDream, je topic was ik ook aan het volgen. Wat een knapperd. Moeders is ook onwijs mooi!! Hele leuke filmpjes ook. Kleine race monster hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-15 19:33 



 
Profiel   

Wat een knap diertje! Heerlijk! Lekker spelen met zijn vriendjes!

Mijn merrie is inmiddels 18 dagen over tijd. Mijn nagels zijn nu helemaal afgeknaagd, mijn zenuwen staan op knappen en het woord geduld is een scheldwoord geworden O:)

En het lijkt er ook echt niet op dat Tiara gaat beginnen. Haar uier is wel iets gezwollen, maar echt nog niet vol.

Ze is hopelijk iets heeeeeeeeel moois aan het maken dat het wat langer moet duren.

Hoop ik....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-15 10:01 



 
Profiel   

Spannend Masja!
(Wel een super gave merrie!)

Die van ons is 28april uitgerekend en begint al beetje uier aan te maken. De vorige keer was Ze te vroeg dus gok deze keer ook weer. Dus ze is al naar een andere stal verhuisd want je weet het maar nooit met deze haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-15 11:03 



 
Profiel   

Ahh spannend Xjamilla! Ik ben heel benieuwd naar jullie veulen.

Dank je voor het compliment over mijn merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-15 13:57 



 
Profiel   

Bij ons is het Fairytale veulen geboren. De nacht van 16 op 17 april. Een heel knap, donker, lang gelijnd, hoogbenig hengstje.
We hebben hem Kryptex genoemd.

Helaas is hij dood geboren. Na een jaar vol afscheid van familieleden en begrafenissen hoopten we echt op een gezond veulen en een prachtig begin van een nieuw jaar.
Het mocht niet zo zijn.

Tijdens de bevalling is de nageboorte te vroeg los gekomen en heeft hij geen zuurstof meer gekregen. De dierenarts is er vanaf het begin bij geweest en heeft nog geprobeerd hem te reanimeren. Maar zonder succes.

We waren er echt kapot van.

Gelukkig is mijn merrie er goed uit gekomen. Ze heeft 2 uur lang geprobeerd om hem "wakker" te maken, maar toen ze door had dat hij niet ging opstaan heeft ze hem genegeerd en ze heeft de middag in de wei 1x bij het hek gehinnikt en verder niet meer gezocht, niet onrustig of juist neergeslagen gedaan. Ze is gewoon zichzelf weer.
Dat maakt het voor ons dragelijk.

Zeer waarschijnlijk laten we haar dit jaar nog een keer dekken door Fairytale omdat de combinatie duidelijk erg goed werkt en de dierenarts ons verzekerd heeft dat dit botte pech was. Dit had bij elke merrie kunnen gebeuren op elk moment. En bij een volgende bevalling hebben we net zoveel kans als ieder ander dat het wel goed gaat.

Het is alleen bijzonder zuur dat bij ons eerste (en eigenlijke enige) veulentje dit is gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-15 11:22 



 
Profiel   

wat een verhaal Masja!
Heel veel sterkte met het verlies. Hoop dat ze weer drachtig word en het volgend jaar wel goed gaat!

Die van ons staat op springen. Maar krijg bij z'n verhaal toch wel klamme handjes..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-15 12:22 



 
Profiel   

Verschrikkelijk...
Heel veel sterkte. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een flinke klap is naast alle ellende eromheen.

Gelukkig gaat het goed met je merrie. Sterkte de komende tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-15 13:28 



 
Profiel   

Even een update!
Hier is net een super mooi donkerbruin merrietje geboren! Kolletje en een wit voetje! En wat een grote zeg, en hele lange benen! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-15 22:31 



 
Profiel   

Op de foto goed 12uur oud. Fairytale xJohsnon x Damiro (Karly-Liz)
[ img ]

En volle zus Antje! (Jane-Liz) Wat word ze mooi! Hadden haar gemeten om 154cm en word in mei 1. <3
[ img ]
Ze staat wel een beetje ongelukkig haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-15 19:19 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de lieve reacties.
We hebben besloten om mijn merrie nogmaals te laten dekken voor Fairytale. Dus woensdag mag ze naar de henstenhouder om te kijken of ze er er al klaar voor is.

Onze andere merrie laten we dekken door Everdale. Dus hopelijk hebben we volgend jaar 2 mooie veulentjes in de wei.

Wel extra spannend natuurlijk, maar ook wel weer extra leuk om naar toe te leven.

Wat een kanp veulentje Xjamilla!

De jaarling is ook echt knap! Helemaal geen naarling :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-15 09:32 



 
Profiel   

@Masja, dat is iig weer een leuk vooruitzicht!

De afgelopen weken zijn voor Jordan wat minder leuk geweest.
Z'n huidje was wat droog toen hij net kwam.
DA laten nakijken maar bij zijn oude stalling was hij met schimmelmiddel gewassen omdat ze het vermoeden hadden dat hij schimmel had (hij was als een gek aan het scheuren geslagen).

Toen hij net kwam was zijn huid nog wat gevoelig aldus mijn DA (wat droge plekken).


[ img ]


Ik ben ook meteen met lijnzaad olie begonnen.
Echter een paar weken later werd het binnen een dag hele plekken en de dag erna liet zijn huidje gewoon los (zag eruit als een mens die na een heftige zonnebrand aan het vervellen was).
De foto's daarvan zal ik jullie besparen.

Hij had echter geen jeuk en de andere paarden hadden nergens last van. Maar ik wilde geen risico nemen en liet de DA met spoed komen. Heb erop gestaan bloed en huidanalyse te doen en ben meteen met imaverol begonnen te wassen. Gelukkig sloeg het meteen aan en begon zijn huid snel te herstellen.

Uit het onderzoek kwam toch nog schimmelinfectie uit. En uit zijn bloedanalyse bleek hij een erge tekort te hebben aan vit E. Wellicht is dit een tekort geweest uit zijn moedermelk. De DA vertelde me dat vit E de weerstand van zijn huid ook erg kan beïnvloeden. Dus hij krijgt nu extra vit E en alle paarden en spullen hebben een flinke schoonmaak gekregen met imaverol. Jordan was er in het begin zo bang voor water op z'n lijf waardoor ik een beetje moedeloos werd. Ik besloot zijn manen eraf te halen om het wassen daar iig makkelijker te maken en zette Mons (mijn oude trouwe vriend en zijn adoptie papa ernaast). Het werkte en Jordan kreeg al snel vertrouwen in heel het ritueel.
[ img ]

Nu staat hij zelfs te wachten tot ik z'n snoet ga spuiten zodat hij dus met het water kan spelen.
Een minder leuk begin voor zo'n jong ding maar ik ben ontzettend trots op de manier waarop hij ermee om is gegaan. Ik krijg zelfs het gevoel dat onze band er alleen maar sterker door is geworden.
Hij begint me nu ook echt te vertrouwen. Zo stond vorige week de trailer van een vriendin nog gereed (ze was net terug van haar les). Dus ik liep er met Jordan naartoe om te kijken wat zijn reactie zou zijn.

Naja, met dit als resultaat:

[ img ]

Trots op m'n puppy-paardje <3

Nu weer lekker genieten


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 14:02 



 
Profiel   

Hopen dat het allemaal goed gaat Masja!
Everdale is ook een hele mooie hengst. Heb een paar pracht veulens van hem gezien. Wel allemaal vos met veel wit haha. Maar een goed paard heeft geen kleur :P
(Had Marouschka gesproken en ze zei dat ze jou kende haha, Ik heb Joy van haar gekocht)

VC_Immortal Dat is balen! Gelukkig gaat het nu de goede kant op! Heb mijn jaarling ook al een keer gewassen,allemaal prima.

Ons veulentje is wel echt een krakatertje zeg. Pfoe }>
Echt een heel brutaal ding. maar wat word ze mooi.
Merrie is ook alweer gedekt, dit keer door George Clooney.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-15 17:32 



 
Profiel   

Ja Marouschka belde me gisteren om het te vertellen :) Wat leuk!

Bij mij is er zoiets bijzonders gebeurd dat ik er nog niet helemaal over uit kan.
Omdat ik mijn merrie zelf financieel gezien niet nog een keer kon laten dekken. De man voor wie ik Faith rij (en eerder ook 4 andere paarden heb gereden) had aangeboden het dekgeld te betalen en dan zou het veulen 50-50 van ons zijn.

Hoewel ik liever natuurlijk zelf een veulen zou fokken ben ik er wel op in gegaan omdat ik niet veel anders kon als ik een veulen uit mijn eigen merrie wilde. Super aanbod natuurlijk!

Mijn lieve lieve vriendjes hebben een inzamelactie opgestart en hebben een mega bedrag bij elkaar gekregen zonder dat ik het wist.
Ik kreeg woensdag een lieve kaart met allemaal namen en pas toen ik wat mensen gebeld had begreep ik dat het voor het dekgeld was. Gisteren werd het bedrag bijgeschreven op mijn rekening.

Het KI station heeft met Van Olst een mooie afspraak kunnen maken voor mij, omdat hij het zo sneu voor me vond en we dit jaar 2 merries bij hem dekken.

Als ik nu kies voor een hengst met vers sperma hoef ik maar 100 euro bij te leggen naast het geld van het "Fonds" en heb ik een dekking.

Dus gisteren avond hebben 2 vriendinnen en ik uren op internet gehangen en alle hengsten bij van Olst bekeken en naast de fokwaarden van mijn merrie gehouden.

Nu blijf ik hangen op Everdale en Glamourdale. Beide hebben goede en minder goede kanten.

Wat raden jullie aan? Ik moet zondag ochtend mijn keuze doorgeven. Ze wordt dan maandag gedekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-15 14:00 



 
Profiel   

@ Masja,

Ik ben erg nieuwsgierig wat voor keuze je uiteindelijk hebt gemaakt Masja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 08:40 



 
Profiel   

Ja ik ben ook benieuwd Masja!
Had van die inzameling's actie ook iets voor bij zien komen. heel mooi gebaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-15 11:16 



 
Profiel   

We hebben op advies van van Olst gekozen voor Everdale. Fairytale had nog steeds mijn voorkeur, maar omdat hij alleen met Diepvries beschikbaar is was dat niet verstandig.

Gisteren zijn beide merries drachtig gescand. Dus dat is echt super!

Helaas zijn het er bij mijn merrie wel 2, dus moeten zaterdag over een week terug om te zien of een van de 2 verdwenen is. Het kleinste vruchtje was zo klein dat de dierenarts er vertrouwen in heeft dat de natuur zijn werk doet.

Het begin is er. *\%/*

Ongelofelijk hoe snel en hoe mooi dit is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-15 10:09 



 
Profiel   

Hi all,

Er is alweer even niet gereageerd. Ik ben gewoon benieuwd hoe het met de "Fairytails" gaat.

Met Jordan gaat het iig super! Hij is al een heel stuk zekerder van zichzelf en nog steeds onwijs lief en respectvol richting mensen (en andere paarden). Water is iig geen probleem meer haha.

Hier zijn laatste post met foto's:
VC_Immortal @ [ITP] Jaarling Jordan blijft me verbazen!

Ik kijk uit naar updates van zijn broertjes en zusjes!

Groetjes van ons!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-15 19:02 



 
Profiel   

Wat een super goede actie van je vriendinnen zeg, Masja. Ik denk dat Everdale een hele goede keuze is geweest. Hij lijkt beste veulens te geven.

Valt me op dat veel Fairytales op elkaar lijken. Vele donkere veulens met best veel wit.

Mijne staan ondertussen weer bij de opfok, zien we over 2 1/2 jaar wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-15 23:04 



 
Profiel   

Leuke foto's VC_Immortal!

Antje zit momenteel echt in een groeispurt. Als voor dalijk bijtrekt zit ze al zowat aan de 1,60. Word momenteel voor een 2jarige aangezien _O-
[ img ]
[ img ]

Ze is een paar weken geleden weer terug gegaan naar de grote wei gaan dus heb momenteel even geen betere foto's.
Wel leuk om het verschil te zien van het veulen met dit jaar! Lijken helemaaal niet op elkaar! Zitten heel anders in elkaar en karakter is ook het tegenovergestelde. Helaas heb ik op mijn telefoon momenteel geen goede foto's van het veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-15 12:05 



 
Profiel   

Xjamilla, wat ziet ze er goed uit!!
Leukerd zeg!

Ja Jordan meer nu 1.57 m dus ik verwacht dat hij ook lekker maar zal hebben straks!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-15 13:21 



 
Profiel   

Wel een beetje aan de magere kant? Wel leuk type. En hoe bewegen ze? Vind ze nog niet allemaal zo meevallen in de beweging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-15 21:40 



 
Profiel   

Kwa beweging was dat hetgeen dat voor mij de knoop doorhakte. Ik kan uiteraard niet voor de rest spreken maar Jordan heeft een opvallende achterhand. Kan zichzelf goed dragen en loopt soepel.

Verder heb ik regelmatig verschillende dierenartsen op stal (niet voor mijn paarden maar dan vraag ik ze wel meteen de hemd van het lijf) en die zeggen stuk voor stuk dat hij er juist top uitziet. Vet is voor een groeiende veulen niet goed vanwege OCD/ te snelle groei. Hij krijgt 24/7 ruwvoer en 2 kilo pavo grow aangevuld met pavo Health boost. Ieder kwartaal mestonderzoek + preventief ontworming (op aanraden dierenarts) waardoor ik zeker weet dat hij geen wormbesmetting kan hebben. Dus wellicht is het ook deels zijn bouw...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-15 21:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 8 [ 177 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen