Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:18

Mooie foto! :j
Had ik maar zo iemand op stal haha.. bij mij zijn de rollen altijd andersom. Ik ben altijd de fotograaf *-:)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:24

Sharkj schreef:
Mooie foto! :j
Had ik maar zo iemand op stal haha.. bij mij zijn de rollen altijd andersom. Ik ben altijd de fotograaf *-:)


Precies dat inderdaad, haha :')
Zeker een gave foto!

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:02

Geef af en toe me camera wel eens aan me pa... maar die heeft een perfecte gevoel voor afdrukken op de meest debiele momenten :') en krijgt ook alles onscherp. Haha want een paard hoort toch met zijn kop in de lucht te lopen en niet met zo'n boogje in de hals? -zucht-

Maar vind het voor nu nog een beetje overdreven om 500 euro voor een shoot uit te geven van een fotograaf Die ik echt goed vind :p aangezien ik zelf fotografeer ben ik zo'n zeikerd.

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:37

Haha dat zegt mijn vader nou ook altijd :') 'ze moeten toch gewoon naar voren kijken en niet omlaag?!' |o

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:09

Ze snappen er helemaal niks van :') haha

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:49

Ik ben gelukkig gezegend met een vriend die goed kan fotograferen, alleen nu nog de juiste momenten vinden hahaha "maar zo kijkt ie toch mooi " ( beenzetting helemaal op het verkeerde moment hahahaha) :+ :')

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:11

Haha mijn ouders fotograferen ook niet verkeerd..it all runs in the family! Alleen paarden blijven toch lastig. Afgeknipte benen.. totaal scheef.. verkeerde moment van afdrukken... net onscherp omdat hij de focus verkeerd heb staan. Ohh nu lijkt ze echt leuk! Pa je heb haar halve neus en oren eraf geknipt :')

Maar zo af en toe hou ik 1 of 2 foto's over die wel oke zijn. Als je niet thuis ben in de paarden dan is het natuurlijk ook lastig om te weten welke poses wel goed zijn en welke niet

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:51

Dat is het denk ik inderdaad. Dingen die voor ons heel normaal / duidelijk zijn, zijn voor hun niet belangrijk. Zo vroeg mijn vader naar aanleiding van de blackfoto's dan ook, 'waarom heeft ie van die vlechtjes in' :')

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:19

Ik heb gelukkig een vriend die handig is in fotografie. Na de eerste keer moest ik hem ff bijsturen (als je fotos maakt van een springend paard is alleen de ruiter fotograferen niet de bedoeling ;) ) maar na wat voorbeelden maakt hij hele mooie fotos!

Hier trouwens nog een gave foto van een fotograaf tijdens de jacht. Ff een crosshindernisje meegepakt :)
Afbeelding

blijdatikrij

Berichten: 252
Geregistreerd: 07-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:06

Jeska2 schreef:
Haha slim zijn ze zeker! Graven die van jullie ook kuilen? >;)

Ja -O-
Heb een Johnson x krackC , bijzonder sensibel en intelligent. Toch ook lui en heet als ik wat doorvraag. Kan zichzelf makkelijk beschadigen in de wei door vage capriolen. Wel echt eerlijk van karakter. Voor mij een uitdaging met rijden om ontspanning te krijgen en houden. Heb ook het idee dat het een luxepaardje is. Alles moet kloppen anders reageert hij er gevoelig op (zadel, voer, hoefsmid).Het is wel een echte lieverd.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:35

Sharkj schreef:
Haha mijn ouders fotograferen ook niet verkeerd..it all runs in the family! Alleen paarden blijven toch lastig. Afgeknipte benen.. totaal scheef.. verkeerde moment van afdrukken... net onscherp omdat hij de focus verkeerd heb staan. Ohh nu lijkt ze echt leuk! Pa je heb haar halve neus en oren eraf geknipt :')

Maar zo af en toe hou ik 1 of 2 foto's over die wel oke zijn. Als je niet thuis ben in de paarden dan is het natuurlijk ook lastig om te weten welke poses wel goed zijn en welke niet


Dan heeft jouw vader een beetje van mijn moeder nodig en andersom, mijn moeder snapt de momenten heel goed / zit zelf in dr paarden maar snapt niks van de camera :')
Geef anders maar een keer een gil als je in een buitenbak gaat rijden, ik moet mijn portfolio nog wat opbouwen met rijfoto's en volgensmij wonen we in hetzelfde dorp!


Baila was weer heel braaf vandaag. Deze week niet veel gereden omdat ik een knieblessure had, dus vandaag gelongeerd en daarna er weer op geweest. Ondanks het onstuimige weer toch heel fijn gereden!
Eigenlijk zouden we vandaag een fotoshoot hebben, maar die is door het weer verplaatst naar een paar weken later. Heb daar ook heel veel zin in :D

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:01

Leuk foto van de jacht elise!

Blijdatikrij, klinkt een beetje als fancy. Vooral dat zichzelf beschadigen :')

Ja klopt joys, we wonen in het zelden dorp haha kleine wereld. Ik sta op stal smit , word wel weer tijd voor lekker buitenbak weer ondertussen. Maar ik geef wel een keer een gil, andersom mag natuurlijk ook

Het waait vandaag wel erg hard met momenten. Toen ik ging opzadelen viel het wel mee , toen ik wilde op stappen leek heel die bak wel weer inelkaar te storten zo hard waaide het. In het begin wel even wat spanning daardoor, alles stond te trillen , tikken en fluiten. Maar na even aan het werk te zijn gegaan werd ze wel wat fijner gelukkig.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:27

Even spammen

Afbeelding

Mijn bijrijdster gister.. Maakt in maart haar B debuut :)

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:28

blijdatikrij schreef:
Jeska2 schreef:
Haha slim zijn ze zeker! Graven die van jullie ook kuilen? >;)

Ja -O-
Heb een Johnson x krackC , bijzonder sensibel en intelligent. Toch ook lui en heet als ik wat doorvraag. Kan zichzelf makkelijk beschadigen in de wei door vage capriolen. Wel echt eerlijk van karakter. Voor mij een uitdaging met rijden om ontspanning te krijgen en houden. Heb ook het idee dat het een luxepaardje is. Alles moet kloppen anders reageert hij er gevoelig op (zadel, voer, hoefsmid).Het is wel een echte lieverd.



Whaa het is alsof je de mijne omschrijft. Opzich is ze gelukkig wel voorzichtig met zichzelf maar inderdaad alles moet kloppen anders: problemen.

blijdatikrij

Berichten: 252
Geregistreerd: 07-07-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:36

Jeska en sharkj leuk hè om die overeenkomsten te zien in onze paarden. Ben stiekem wel benieuwd waar de moeder van mijn ruin nu is. Heb destijds cartouche gekocht mede omdat ik zo onder de indruk was van haar sierlijkheid en beweging.

Leuk ook de springfoto's hier van de kracks. Dat kan die van mij echt niet. Heel onhandig met balkjes.

En heb respect voor diegene die lekker recreatief buitenrijden.Dat is niet leuk met die van mij. Doen mensen dat wel hier?

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:17

Oh dat is balen, wat doet Cartouche dan blijdatikrij? ik kan Gina zo mee naar buiten nemen met een ander paard. Geen probleem, daar is ze zelfs minder schrikachtig als in de binnenbak. Heel apart eigenlijk gezien haar toch wel sensibele karakter! Kan ook goed zijn omdat ik zelf dan veel relaxter er tegenaan kijk. Gina spiegelt mij echt enorm, veel meer dan ik gewend ben van andere paarden. Als ik bijv chagrijnig ben/slechte dag heb, kan ik beter niet gaan rijden. Het begint dan al dat ze haar kont naar mij toe draait als ze op stal staat, of buiten loopt ze dan web ipv naar mij toe. Als het echt erg is en ik loop te mopperen, laat ze mij gewoon niet opstappen :))

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:54

Ken het blijdatikrij, ik ben nog speciaal naar fancy haar fokker geweest omdat ik haar moeder graag wilde zien. Op foto's leken ze namelijk als 2 druppels water op elkaar. Maar helaas was de moeder vlak voordat ik daar kwam verkocht.

Fancy is nog niet verkeersmak , al kijkt ze niet naar auto's en zware machines op het terrein. Blijft toch altijd anders.. ben 2x wezen wandelen buiten naar het grasveldje van de zomer en toen gaf ze geen kick, alleen putten vind ze heel erg raar! Maar wat ze gaat doen op buitenrit zou ik niet weten.. durfde nog niet zo goed vorig jaar omdat met rijden in de bak de rem nog wel eens ver te zoeken was en we meer stil stonden als aan het rijden waren (dikke pech) Wil dit jaar wat meer naar buiten gaan om te wennen en misschien met een mak paard mee rondje rijden.

Springen.. tja :') Wat zullen we daar eens over zeggen. Balkjes lopen doet ze braaf , springt ook gerust over 2 of 3 balken heen. Maar de hoogte in hebben we 1x geprobeert onder het zadel maar daar snapte ze helemaal niks van. Dwars erdoorheen zeg maar.. misschien keertje vrijspringen proberen.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:11

Ik moet ook wel zeggen dat wij nu al bijna een jaar wekelijks springlessen volgen en dat in het begin een balkje op de grond al levens gevaarlijk was := Heb toen heel veel aan de hand over balkjes/mini sprongetjes heen gewandeld om vertrouwen te winnen. En nog steeds zijn we de hoogte heel rustig aan het opbouwen.

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:40

Gina wilde ook echt niet over balkjes. Ik moet er eerst overheen en dan volgt ze netjes.. maar alleen, no way!
Tijdje terug in de longeerbak geprobeerd met een ander paard erbij/ervoor, dat ging wel heel goed. Straks ook maar eens een keer onder het zadel proberen maar dan zet ik lekker mijn instructeur erop, ik ben niet zo'n held met springen :\

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:17

Haha jeska hier nog zo'n springheld :')

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:23

Ik ga regelmatig met mijn Krack naar het strand. Nou ben ik niet zo moeilijk met dat soort dingen en van het 'gewoon doen' ze vind het erg leuk! Een beetje te leuk :') Springen wil ik ook weer eens gaan doen. Balkjes draven gaat nu goed dus wil wel weer eens een sprongetje wagen. Het lastige is alleen dat als ze haar voeten een keer heeft aangeraakt aan een balk dan wil ze niet meer :7 Een echte dame is het :) Zo wil ze ook niet lopend mesten want dan komt er mest op haar benen en door de mest lopen? nee hoor, met een boogje er omheen. Zondag voor het eerst wedstrijd! ga vooral voor de ervaring en niet voor de punten. Denk dat die er namelijk toch niet in zitten maar vind haar wijs genoeg om kennis te maken met vreemd terrein voordat het zo'n "dingetje" gaat worden.

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:53

Oh het strand super gaaf! Dat wil ik deze zomer ook eens gaan doen. Gina is ook zo'n miep, die loopt ook niet tijdens het mesten. Eigenlijk mest ze ook nooit tijdens het rijden, altijd pas als ik aan het afzadelen ben. Grappig die overeenkomsten!

Spannend hoor op wedstrijd, wel slim om te doen inderdaad voordat het een ding wordt. Vaak is gewoon doen ook het beste, alleen werkt mijn hoofd niet altijd zo door een vervelende val..

Succes alvast zondag!

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:31

Ik wil ook graag een keer naar het strand! Zolang al aan het paardrijden maar ik ben echt nog nooit met een paard op het strand geweest >;)

Kijk daar vind ik dan weer iets waarin mijn paard uit de toon valt. Ik heb geen pismerrie, maar een schijtmerrie. Die schijt echt gewoon waar ze op dat moment is ,lopend of liggend maakt niet uit. En in je eigen poep slapen is toch heerlijk?! :=

Ik wou ook dat ik zo simpel was met op wedstrijd gaan. Helaas heb ik mijn laatste wedstrijd ooit 13 jaar geleden gereden op de manege haha.. na een oneerlijk verlies (was 3rde ipv 1ste om een reden die hun van te voren uitgesloten hadden) had ik er geen zin meer in. Ik heb er dus heel erg aan overgehouden dat ALLES perfect in orde moet zijn voordat ik weer een keer wil starten.. plus dat ik mevrouw zenuwenpees ben _O-

Heb echt een schop onder me hol nodig geloof ik..

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:09

Haha ik ben ook zo'n 'alles moet perfect gaan anders hoeft het niet'-persoon :+ Het liefst wil ik een Z-proef kunnen rijden om B te starten zegmaar.. :')

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:03

Hahaha maar dat heb ik ook, ik ga op wedstrijd om te winnen ;)