Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__PrinCes

Berichten: 2552
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:09

Chique hoor Moniek! :D

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:23

Oh, ja! Nu je het zegt :D

Welk merk en model is dat?

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:14

Gave foto elise !

Enne sjiek hoofdstel voor meneer moniek ;)

Vandaag mocht ik een zeeer speciaal moment vast leggen... namelijk.een afscheidsshoot. Wat is dat speciaal en dankbaar. Moest zelf ook even.me ogen iets droog maken hihi

Kijk maar is op R.K Photography fb pagina daar staat resultaat :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:14

Elise_K schreef:
Oh, ja! Nu je het zegt :D

Welk merk en model is dat?


Ik weet hebmerk niet en het model ook niet :') maar hij komt bij LDP design vandaan.. ze staan nog niet op de site ( maar zij staat bij ons op stal ) .

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:32

Ik had het gezien Moniek, heb een adelaarsoog :P wist alleen niet dat het ook drukverlagend werkte op die manier!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:39

Ik weet niet of het drukverlagend is hoor .. ;) maar het lijkt mij comfortabeler .

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:55

Damesss mijn FB Pagina hoeft nog maar 8 likes om de 100 te halen.
Helpen jullie mee ?

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:45

Haha Remke ik ga je opzoeken!!

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:59

Pff beetje tegenslag hier, sinds de hoefsmid geweest is, loopt [***] niet goed meer.. hij voelt niet mank maar hij loopt erg terughoudend en zijn veertje is weg :( hij struikelde ook vaak wat hij echt nooooit doet.. Hoop dat hij snel kan komen want er is iets misgegaan denk ik... hij heeft nl orthopedisch beslag voor zn beschadigd hoefgewrichtje en vrees dat dat zn werking niet goed doet... zal het snel weten als hij terug langskomt zeker.. word direct moedeloos als er iets scheelt met hem..

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:33

Aii dat is niet fijn nee hopen dat het snel is opgelost ;)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:48

Hudson had het donderdag weer warm vond ie :')
Afbeelding
Afbeelding

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:46

Qleke, al beter nieuws inmiddels?
Wat een boef Moniek := deken nog wel heel??

Wij hebben gisteren clubkamioenschap springen gehad, vandaag dressuur. Ik vind het dan altijd leuk om een moeilijkere klasse dan normaal te pakken.
Gisteren ging echt super goed! 90 cm, klassiek pacours foutloos, had nog nooit barrage gereden met dit paard maar we gingen er gewoon voor! Idus lekker krap gedraaid en afgesneden :D 1 balkje *\o/*
Daarna zelfde pacours maar direct op tijd, weer foutloos en ook wat kunnen afsnijden *\o/*


Afbeelding


Vandaag gaan we een z1 proef proberen := de wissels gaan nog met een pasje draf, maar we gaan t gewoon proberen! Doel is niet te verdwalen met al die gekke letters :')

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:00

Die letters ja.... :')
Wat een boef! Hoe krijgt hij het voor elkaar!

Gister vosje gereden weer eens. Ging zo fijn! ik had een plan wat ik wilde doen en hoe de opbouw er uit moest zien en dat rijdt zoveel fijner dan er op te gaan zitten en zie wel waar ik tegenaan loop :') uiteindelijk nog wat vliegende wissels meegenomen wat ze heel mooi doet <3
Laatst wedstrijd gehad waarin de jury ook aangaf dat ze balans mist in galop en meer op het achterbeen moet. Ze moet meer gaan zitten. Maar phoe, dat is lastig! Ze drukt of haar rug weg of ze wordt traag. (Of ik heb het gevoel dat ze traag wordt) (overigens keek de jury wel op dat ze pas 6 is, dat had hij dan weer niet verwacht :') )

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:11

Wauw gaaf Elise, ik zou er ook voor gaan .. en idd waarom niet .. wie niet waagt wie niet wint ;) succes vandaag !!

Vibabu, de deken is nog heel . Ik Bucas Nederland weer ge -contact .. krijg ik tot 3 x toe te horen dat ik mn paard moet opmeten of ik wel de goede maat heb op liggen. Ik verteld dat ik dat zeker weet .. tot vervelens aan toe bleef die gene dat dus herhalen , tot ik volgens mij een ander kreeg die me te woord stond ( via Messenger ) die gaf gelijk aan dat ik even moet kijken of ik met een schroevendraaier de sluiting wat strakker kon afstellen ... kijk daar heb je wat aan ;)
Wat betreft de galop Veel schakelen .. ik merk aan Hudson dat hij zich ook weleens wil opdrukken als hij he5 moeilijk vind, dan zet ik hem iets ronder en wordt het iets makkelijker voor hem .

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:39

Succes Elise! Klinkt erg leuk!

Wel Vibabu, ik doe ook meestal rijden op't goed gevoel en neem meestal de opbouw van de laatste les wat mee.. Maar is wel een goed idee! Soms heb ik zo'n dagen dan kan ik ook echt geen genoeg krijgen van de wissels, vind dat echt gaaf :')

Haha Moniek beestje is zo handig, jammer genoeg kan hij het zelf niet opleggen.. :))

Gisteren is de hoefsmid pas kunnen komen, hij heeft er 2 nagels uitgehaald waarvan hij dacht dat ze teveel spanning op de hoef zetten. Zijn hoef voelde ook warm, een halfuur daarvoor had ik nog gevoeld en was er niks abnormaal, typisch :+ maar gelukkig werd het toen wel warm bij hem of hij had het mss niet gevonden.. daarna gereden en was meteen beter maar hij loopt nog gevoelig en struikelt nog af en toe.. ben benieuwd naar vandaag maar de verbetering geeft toch aan dat het dat wss is geweest!

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:42

Ohja Vibabu, een goede oefening daarvoor is travers op de volte en dan verkleinen in de mate dat ze het aankan en daarop verzamelen ze meestel makkelijker.. zo rechtdoor is dat toch nog moeilijker voor ze denk ik! Schakelen en ronder zetten doe ik ook!

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:29

Goed bezig allemaal! Wij waren ook heel goed bezig maar nu even een stop, gien had ineens een dik been na gek doen in de paddock. Vandaag was het alweer over en ze loopt verder ook gewoon goed dus van de week maar is gaan opbouwen weer!

Vandaag naar een beurs in Duitsland geweest, Supermooi setje kunnen scoren! Afbeelding

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:49

Bedankt voor de tips meiden! Ik ga er mee aan de slag! Dat travers op de volte was ik al mee bezig. Waarschijnlijk alleen wat meer onbewust dan bewust :')
Schakelen doe ik ook wel, het liefst wat lager tegen dat opdrukken idd maar ze wordt daar zo heet van en dan krijg je snel een soort raket actie. Vertrekt fantastisch! En volledig van haar. Kwestie van tijd en oefenen natuurlijk maar vind het best lastig. Maar... ik ga gewoon stug verder met oefenen. Thans! :D

Dat is nog eens een goede tip waar je iets aan heb (dat aandraaien)

Even een kleine update van mijn andere paard (ik weet niet of jullie het interesseert maar ik vertel het toch :D ) hij heeft de volle 6 weken met gips vol kunnen houden (geen smetplekken onder het gips) en is nu gipsloos. Nu mag in 2 weken het verband afgebouwd worden en 5 minuten gaan stappen. Morgen gaan we de laatste laag verband er af halen en staat hij met "blote" benen, van de week is alleen de huid van het andere achterbeen gescheurd omdat die te dik was geworden. Hij staat in de stalbandages snachts maar dat was blijkbaar niet goed genoeg. We mochten hem van de veearts nu wel in de stalgang zetten om daar zijn been te wassen..... nou moet hij in de stalgang wel weer draaien om de stal in te kunnen dus het leek mij minder kwaad te kunnen door via zijn buitendeur naar buiten te lopen. Hij was zó ontzettend blij om er uit te gaan. Als hij dan toch buiten staat is het maar een paar meter tot het gras....heb hem even een kwartiertje gras laten eten. Wat een mooi gezicht <3 was meteen daarna een heel ander paard. Een stuk blijer <3 <3 <3

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 07:19

Jeska wat een prachtige set <3

Vibabu, ontzettend fijn om te lezen dat het gips eraf is en dat hij weer even zn stalletje uit mag _/-\o_
En ook nog lekker gras gegeten . Wel oliebol van zn andere been, maar nu hij weer even op het harde mag zal dat ook snel beter gaan denk ik.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 17:28

Hij mag nu een minuutje stappen van de veearts en morgen 5 minuten. Gaat idd al een stuk beter! Al zijn stalbandages ook wel echt een uitvinding. Die houden zn voorbenen helemaal dun en achter is het te doen.. ze staan iig niet meer op ploffen.

Morgen weer even op pad met vosje. Een rondje oefenspringen en dan zondag weer op wedstrijd. Hebben jullie nog iets op de planning?

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:01

Klinkt goed Vibabu .. gelukkig heb ik die niet nodig gehad voor Hudson de stalbandages . Maar kan wel heel goed begrijpen dat het een echte uitvinding is :)

Ik ga volgend weekend weer lessen :D

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:26

Zo zielig Vibabu, een minuutje.. maar beter dan niets!! :)

Normaal hadden we zaterdag wedstrijd op de planning staan, maar helaas door zn hoef niet veel kunnen trainen dus toch maar maandje wachten tot de volgende! Jammer want had er veel zin in!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:37

Waar les jij Moniek?

Baken qleke :( moet je dan een maand wachten tot er weer iets dichtbij is oid? Of is het een andere reden waarom je niet eerder kan starten?

Een minuut is idd beter dan niks! Hij krijgt meteen weer een andere blik in z'n ogen <3

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:57

Vibabu ik les bij L.in.da W.ij.nker... echt een topper vind ik dan ;)

Qleke vervelend idd dat je hem moet afzeggen , maar wat Vibabu al zei waarom een maand wachten ? Of is het bij jullie op stal ?

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 09:01

Eigenlijk is hier bijna elke week een wedstrijd te rijden in de winter maar ik rij liever enkel 1 cup mee, die van de LRV dan.. soms durf ik wel eens ergens anders meerijden, maar vind het in de zomer al vaak zo zwaar voor hem, dan zijn we bijna elke week op pad, dat ik het in de winter liever wat rustig aan doe!