Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:58

Dank je Q , Ja ze is heel goed .. maar wat een verschil al , over 2 maanden komt ze weer .

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:24

LOVEE SRI LANKAA AYUBOWAN
Afbeelding

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:15

Geniet ervan Remke :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 08:28

Heel mooi Remke, heel veel plezier daar .

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:03

wauw Remke! heeeel gaaf!
Ik heb vandaag 5 dagen new York geboekt. iets wat ik al heel lang heel graag wil. Nu maar eens gewoon geboekt, ga in mn eentje :) lekker strunen en kijken zonder rekening met iemand te hoeven houden :D

klinkt goed Moniek! bij ons was ook fysio geweest. Vos had veel zeer (iets wat eigenlijk bekend was) kan ook bijna niet anders met dat gekke gestuiter en gespring. Jongste (inmiddels ook alweer 6) was helemaal recht en was op 2 kleine plekjes na helemaal los! kreeg complimenten met hoe ze er uit zag en hoe gelijk dr bespiering was :D

Verder weinig nieuws. Moet van instructeur de jongste maar heel snel gaan uitbrengen en begin januari crosstraining gehad wat super leuk was. Vraag me alleen af of ik dat niet al gedeeld had haha.

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:33

Veel plezier Vibabu! Zou ik niet durven alleen :o
Leuk als ze dat zeggen van je paard! Bij [***] kwam er gelukkig ook niet vaak iets uit.. ga binnenkort wel eens iemand laten komen die meer craniosacraal behandeld. Heb eens iets gelezen van ogen die niet op dezelfde hoogte staan dat dit komt door een vaste en losse kaak en [***] heeft dit echt... weet dus niet of het een schoonheidsfoutje is of niet maar wil graag uitsluitsel, de linkerkant zit inderdaad wat vaster dan de rechterkant. Blijkbaar met die methode beter op te lossen. Is uiteraard ook rijtechnisch een probleem dat besef ik.
[***] moet er ook aan geloven als we weer rijden binnen ongeveer een halfjaar! Die draagt haar staart een beetje scheef en wil ook graag iets ergers dan gewone scheefheid uitsluiten, alhoewel dat ook wat merrieachtig is, heb ik al gemerkt!

Morgen ga ik terug werken... kan het mij nog niet goed voorstellen :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:20

Hoi hoi , hoe gaat het hier ?
Jiro zit even in de lappenmand.. vorige week vrijdag zn hoofd gestoten tegen een spant in de binnenbaan..
Ik was aan het galoperen en had contra stelling .. ik zat zelf niet goed op te letten en hij stoot zo zn hoofd ..
In eerste instantie leek het alleen een schraappie op zn neus.. een paar uur later wordt ik gebeld dat ze zn halster niet meer om krijgen en dat hij een gat in zn hoofd heeft .. tussen zn voorpluk en zn oor . Gelijk heen natuurlijk en de DA gebeld .. een paar hechtingen erin . Hij was erg kopschuw geworden natuurlijk want het deed hem zeer , gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter en ik mag alweer aan zn oor komen en het halster en hoofdstel omdoen gaat ook weer goed , al moet ik wel even het achter zn oor langsdoen i.p.v. eroverheen .
Het rijden ging ook redelijk goed , tot vandaag .. hij lijkt pijn te hebben elke keer in 1 keer zn hoofd omhoog en in de remmen .. alsof hij een blokkade heeft in zn nek .. voor dinsdag weer de osteopaat gepland..

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:02

Wat zonde dat het maar zolang heeft mogen duren... weer de osteo :=
Hopelijk is hij snel weer beter :(:)

Ik heb vandaag voor de 1ste x in 3,5 maand weer mijn stal uitgekuist :D kan eindelijk terug in stevigere schoenen!!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:20

Wat fijn Qleke .. op naar het volledige herstel *\o/*

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:22

Jeetje wat heftig Moniek! Die spanten geven natuurlijk ook niet mee maar dat het zo hard was had je vast niet verwacht?

Wat fijn Qleke dat je weer wat kunt doen! Nu rustig weer opbouwen of..?

Hier een hele tijd niet gereageerd. Ongelukje gehad. Is het een keer niet Gien die kapot is maar ben ik het zelf haha. Van een ander paard gelanceerd, hersenschudding en whiplash aan over gehouden.. pff herstel duurt zo lang! Tis nu al vier weken geleden en nu eindelijk ga ik mij wat beter voelen. Zo frustrerend als je gewoon alles wil doen maar je hoofd en lijf ‘nee’ zegt!

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:52

Oh nee wat erg Jeska :( zonde zeg, zelfs niet eens van je eigen paard! Veel beterschap!!

Nog enkele weekjes geduld voor ik erop ga, heb nog lichte zwelling en wil hem zolang ik zwelling heb van niks te doen mijn voet liefst niet nog extra belasten!
Gisteren ook mijn bottines aangehad om de stallen te doen en beide voeten zagen er blauw van... ze zijn nog licht gevoelig dus :=
Maar hopelijk vanaf volgende week al wat grondwerk met [***] :)
We geven hem nu sinds 2 wkn geleden ander voer, cavalor pianissimo! Iemand ervaring mee? Bij de vorige stal kreeg hij standaard mengeling met haver maar ik heb het gevoel dat die haver weg kan aangezien hij wel redelijk stressgevoelig is.. es proberen wat het geeft en we zien wel of hij uiteindelijk fit genoeg zal zijn voor zn werk!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:21

Jemig Jeska heftig .. altijd gebeuren dat soort dingen op het paard van een ander .. heel veel beterschap !

In eerste instantie was er niets met Jiro .. ook geen gat in zn hoofd .. dit weet ik 100% omdat ik hem helemaal drooggewreven heb met de handdoek op zn hoofd , en ik had dit zeker gezien , waarschijnlijk is het door de zwelling opengegaan .

Qleke, voer met haver ? Was hij zo mak dat hij dat voer kreeg op je vorige stal ? Ik zou idd ook ander voer geven zeker bij een paard wat niet veel doet en als je weer rustig aan gaat beginnen .

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:07

Goh nee totaal niet, elk paard krijgt daar eigenlijk dat voer, er waren niet zoveel uitzonderingen! Ik heb daar eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan toen ik daar stond aangezien hij altijd braaf was!
Het is ook een mengeling met een bepaald percentage haver in, geen extra kilo ofzo apart erbij :) Maar mak is hij verre van eigenlijk! Denk ook dat het geen slechte beslissing is! Es zien wat het geeft :)

Edit: hij kreeg uiteraard al die maanden dat hij stilstond al geen haver meer hoor :)

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:44

Hahaha ik hoop voor je dat het verschil maakt .

Jiro behandeld door de osteo, hij zat goed vast achter zn oren , zn atlas stond scheef en veel spanning in de spieren rondom .. nu weer helemaal los gemaakt .. donderdag weer rijden .
Ook de zadel maker geweest .. alles lag nog keurig , moest alleen een nieuwe singel , mn oude heel slecht maar niet op gelet kwamen de gespen boven het leer uit doordat het elastiek uitgerekt was .. dus een nieuwe en kunnen we er hopelijk weer 4 jaar tegen ;)

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:36

Och de stakker!!
Hopelijk is hij er snel vanaf... Wat slim dat je deraan gedacht hebt! Zou nog niet direct mijn eerste gedacht zijn om de osteo te laten komen maar gelijk heb je!!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:44

Nou het was ook niet de bedoeling :o maar omdat hij zondag zo heftig reageerde toch maar wel even gebeld .. gelukkig luister ik goed naar mijn paard :')

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 15:21

Gisteren voort eerst terug grondwerk gedaan met [***], was fijn <3 nog 2 weekjes geduld en dan stap ik erop..
[***] ook even aan de hand genomen en die deed het ook flink!!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:20

Heerlijk Q dat je weer wat kunt gaan doen , die 2 weken vliegen ook voorbij .

Jiro heeft nog een beetje tussen zn oren dat hij tegen de spant aan was gelopen , hij doet een aantal keer in de galop linksom nog een soort van schrikken en wil dan gas naar voren geven .. beetje lastig maar wel begrijpelijk . Ik kijk het deze week nog even aan en beslis donderdag of ik zaterdag ga starten ..

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:39

Tis zonde Moniek! Zal echt wel een harde bonk geweest zijn dan :=

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:49

Ik heb ook weer heel eventjes gereden vandaag :):) gien liep super fijn, merkte bij mijzelf wel spanning. Bang dat ze zou schrikken en/of dat ik ineens duizelig zou worden. Nu helemaal gesloopt op de bank.. bizar wat zoiets met je lijf kan doen zeg.. maar hè ik heb er weer is opgezeten haha

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:06

Leuk dat je weer gereden hebt Jeska! Nu goed uitrusten en rustig aan doen he :)
Wat lief trouwens dat ze je zo spaart terwijl je wat kwetsbaar bent <3

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:19

Jeska wat fijn dat je weer even gereden hebt.

Ook ik heb er een tijdje uigelegen wegens vreselijke bekkeninstabiliteit... Nu goede pijnstillers gehad.
Mijn bijrijder was hem lekker aan het rijden en begon bij mij ook weer te kriebelen.. Uiteindelijk toch even een paar rondjes gestapt!! Helemaal weer trots.
Kane is nu sinds een maandje ofzo ( ? ) weet opgepakt nadat hij na het beleren een tijdje heeft stilgestaan.Afbeelding

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:58

Heel fijn is dat hè!

Is Kane een beetje braaf, zo net beleerd? Jonge paarden zijn zo leuk :D

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:06

Jeska, wat fijn dat je er weer opgezeten hebt... maar doe je wel voorzichtig .

Miesje, ahh wat een bravert zeg <3 wat een heerlijk gevoel moet dat zijn geweest.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:25

Jaa kane is vanaf het begin al ontzettend braaf. Was heel fijn er weer opgezeten te hebben