Nakomeling Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:23

Oh grappig, ik ben tevreden met een winstpunt. Hoef niet persé bovenaan mee te rijden :)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:46

Jullie gaan hard!!

Wat een gave foto's allemaal!

Stoer die crossfoto Elise, gaaf!

Ziet er netjes uit met je bijrijdster Rink!

Leuk Princes met het shettenmaatje! Schattig zo'n ukkie.

Prachtige foto Jeska. Zie je ook veel Zizi Top in terug zo op de foto!

Doelen stellen voor concours vind ik toch lastig, ga in het begin vooral voor brave proefjes.. streef er toch naar om echt constant hoog te scoren voor ik overstap.. de basis moet nog veel beter. Blijf nog mooi een seizoen in het L2 rondknarren.

Even een fotootje tussendoor.. zelf fatsoenlijk gaan zitten is overigens ook een flink punt van aandacht, zit er op alsof ik 'm zadelmak aan het maken ben pfff :')
Afbeelding

Hoe zitten jullie paarden door? Moet daar wel flink aan wennen, tot nu toe allemaal paarden gehad die niet hoog opgooiden.

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:25

Ik heb nog nooit een fatsoenlijke proef gereden. Maar ben denk blij als me paard gewoon netjes haar rondje loopt. Ze is nog niet zo goed in spanning afbouwen.. dat eindigt meestal in ontploffing.

Ben volgens mij wel een beetje een beginnertje in vergelijking met jullie allemaal.

Moet zeggen dat ik doorzitten nooit een probleem heb gevonden mits ze ontspannen zijn. Heb door leren zitten op beesten die enorm opgooide. Maar fancy is niet uit te zitten als die het op een lopen zet met der hoofd in de lucht :'). Heb wel moeite met de galop uitzitten , dat is echt een drama!

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:34

De jouwe sjouwt wel lekker weg, Essie_blue! Nu alleen nog denken "smile and wave" :D

Fabrio zit juist heel fijn door. Ook in galop. Ook ruiters met minder ervaring, bijvoorbeeld gevorderde manege ruiters vinden 'm lekker zitten :) Maar ontspannen is wel een must, maar dat is bij elk paard wel denk ik.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:45

Dat is ook lastig Sharkj! Iedereen heeft een ander doel. Ik start ook niet om per sé te winnen, stel ik mezelf meestal toch teleur want tegen die grote stallen met die geweldige beesten kan ik toch niet op met m'n kleine vosbles :D geeft toch ook niet!

Oh ontspannen is hij zeker wel hoor! Juist heel erg door het lijf en heel los, en juist als hij helemaal gaat ontspannen en met zijn neus over de grond gaat was het al helemaal erg. Gaat met een fijn zadel wel stukken beter.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:05

Ik wil wel winnen en dikke punten maar ik hou mezelf voor dat ik voor de ervaring ga :) het liefst rij ik 6 punten in 1 wedstrijd maar eerst maar eens kijken wat ze op vreemd terrein doet. Doel is dus blijven zitten en doel 2 netjes de bak rond komen.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:31

Wij zijn ook nog helemaal in een beginnend stadium.. Baila is 3 jaar niet gereden en heeft nog best wel moeite met ontspannen (zet haar hoofd dan in 'aan de teugel', maar neemt de rest niet mee) en rustig lopen, meestal gaat het na een half uurtje al heel aardig. Zou ook niet graag een paard willen die alles al kent eerlijk gezegd.
Baitje zit lastig door, gooit mega hoog op, maar inmiddels is het voor mij makkelijk uitzitten aangezien we nog steeds met de barebackpad rondrijden, zadelmaker heeft pas eind maart plaats -O-
Sinds ze heeft ontdekt dat ze geen pijn meer heeft door haar zadel is ze een stuk ruimer gaan lopen ipv korte pasjes. Het enige is nu dat ze het tempo van de korte pasjes aanhoudt (heel snel lopen), maar wel ruim loopt waardoor we veel meer meters maken. Gelukkig heb ik een hele fijne instructrice die me ermee helpt :)

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:41

Essie, ik vond het ook super moeilijk om door te zitten op Gina, doe het ook nog niet zo veel omdat ze natuurlijk nog jong is maar de tip die mij geholpen heeft is heel overdreven uitademen. Klinkt super raar maar daarmee zet ik mijn rug niet meer vast en maak ik mij automatisch lang (omdat je ook diep moet inademen om te kunnen uitademen :') ) en is er geen ruimte meer om te spannen en te stuiteren. Lukt vooralsnog nog maar een paar rondjes en dan ben ik alweer met andere dingen bezig maar het is een begin!

Galop zit ook echt heerlijk bij Gina gelukkig! Ik loop nu vooral tegen mijn eigen houding aan. Gina vind rechtsom erg moeilijk en ik ga dan (daardoor?) ook nog eens scheef zitten alleen dat voel ik zelf niet. Ik raak mijn balans dan helemaal kwijt. Zit ik recht zegt mijn gevoel dat ik super scheef zit, dus dat is voorlopig een werkpuntje voor mij! |o

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:13

Oefening baart kunst! Haha.. ik ben nog niet zoveel aan het doorzitten. Gebruik het af en toe even als ze echt onder me vandaan probeert te komen, of als ze echt een stukje goed ontspannen loopt om wat te oefenen. Verder nog lekker lichtrijden.

Galop zit bij fancy gewoon nog niet omdat ze het onwijs moeilijk vind met dat grote lichaam en gemakkelijk alle kanten uit zwalkt / lekker scheef is. Zitten al wel kleine stukjes tussen dat ze wat ontspant en dan kan ik wel prima zitten.

Haar draf ben ik ondertussen wel gewent , maar galop blijft voor mij ook aanpassen. Ze neemt zulke enorme sprongen met die stelten van haar. Verder nog nooit een paard gereden wat zo groot galoppeert , ondanks dat ik toch best grote beesten gereden heb.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:19

Haha ja lastig he. Fly galoppeert ook erg groot, maar kan wel lekker zitten. Handig eigenlijk om te oefenen met zo'n barebackpad, leer je toch wel goed van zitten. :) Als Fly meer gaat dragen gaat het ook wel beter, dan komt hij toch wat stukjes meer bij elkaar. Komt wel goed, hij is jong zat <3

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:39

Doorzitten is op die van mij echt top terwijl ik op zijn moeder heel veel moeite moest doen om te blijven zitten :')

Galop daar en tegen is super lastig. Hij galoppeert echt van uit ze achterhand dus super veel kracht. Heb zelf heel de tijd het gevoel dat we opstijgen :') ben paarden gewend die heel vlak galopperen waar je als een stoel op zit dus ik zit zelf echt als een debiel erop soms :=

Wedstrijden gaan werken voorlopig niet aan beginnen. Eerst wachten tot hij 4 is (eind mei) dus nu lekker trainen zodat wel hopelijk in 1x het B Door vliegen :D

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:08

Mijn pony had hele vlakke gangen , die kon je echt met 2 vingers in je neus uitzitten in alle gangen.

Toen ik fancy kocht en er voor het eerst op ging (met mak maken) had ik echt het gevoel 2 meter de lucht in te stuiteren :') heeft ook heel lang geduurd eer ik aan haar gangen gewent was. Maaar.... vandaag kon ik zitten in galop! Had beetje haast vandaag met rijden omdat de hoefsmid eerder zou komen. Dacht alleen even wat los werken, maar ze bood zelf een heel relaxed galopje aan. Daar heb ik even gebruik van gemaakt O:)

blijdatikrij

Berichten: 252
Geregistreerd: 07-07-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:31

Haha moet grinniken om de fanatiekelingen onder ons( Sharkj en Jess. ) volgens mij zie ik wel een rode draad door de kracks heen van spanning en lijf vasthouden(slecht los willen laten). Dat vind ik nu ook precies het allermoeilijkste van Cartouche. Want als er geen ontspanning is gebruikt hij zijn lijf niet goed en kan ik ook niet doorzitten in draf.galop is heel fijn om te zitten. Barebackpad? Zou het wel willen, maar durf dat met hem niet (wordt toch wat ouder haha)

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:44

Komt de fanatiekeling weer hoor.. :+ haha.

Maar dat deel van vasthouden komt mij zooooo bekend voor. Wij zijn daar nu in de les heel erg mee bezig om er buiging in te gaan krijgen, maar mijn instructie zegt letterlijk en figuur: Ze wil zich heel erg graag van oor tot staart vast houden. Als ze dan eenmaal wel loslaat dan loopt ze momenteel wel heel erg fijn :j

Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:54

O dat vasthouden ken ik bij Red dan weer niet. Die is heel los. Had eigenlijk nooit gewicht in mijn handen en ze buigt makkelijk in. Alleen als ze een eigenwijs buitje had of iets moeilijk vond was het een stukje naar voren trekken. Maar vast eigenlijk nooit. Elastiekjes in je handen, heerlijk

blijdatikrij

Berichten: 252
Geregistreerd: 07-07-07

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:52

Dat is fijn wilma.Geniet ervan. Dat heb je maar vast voor elkaar. Nee daar moet ik echt mijn best voor doen. Maar inderdaad als de verbinding losjes is is het heel fijn om te rijden.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:38

Mijn krack heeft op haar eerste wedstrijd ooit en ooit op vreemd terrein even 4 winstpunten gehaald en 2 1e prijzen :) topper.....

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:43

Gezien het heerlijk weer was dit weekend , op een beetje wind na.. heb ik mijn camera maar weer eens meegesleept naar stal. Toch best een uitdaging om je paard aan het lopen te houden en te fotograferen tegelijk :')

Afbeelding

Edit; wauw vibabu! Dat is heel goed gedaan!

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:22

Gave foto Shark! En super goed vibabu !! Ging het voor je gevoel ook goed? En was ze braaf?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:35

Nee. Ik hoopte stiekem wel op een puntje maar had meer rond de 178 gedacht ofzo. Had af en toe niet veel stuur waardoor wat plekjes afgesneden werden. 1x uit galop gevallen en ze liet een 2x ofzo haar been staan. Daarnaast reed ik wat afwachtend en was de middendraf niet zo zoals ze kan. Al was deze al goed voor een 8 :')
Zoveel puntjes voor verbetering maar ik denk dat het komt omdat ik m'n andere paard met die klasse gewend ben waar alles gewoon perfect moet zijn.
Volgende week zou ik gaan crossen met andere paard maar cross is afgelast na een ongeluk dus m'n puppy mag weer 2 proefjes lopen.

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:38

Haha oh, geen goed gevoel en toch dikke punten :+ Altijd leuk natuurlijk, misschien was het toch niet zo slecht als het voelde? :P

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:56

Nee blijkbaar haha! Paar 8en, wat 7ens en 6en. Heb wel een filmpje maar die ga ik niet op Bokt zetten :) voor degene die graag willen zien wil ik hem wel via pb sturen.

Jeska2

Berichten: 541
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:05

Ik ben wel benieuwd! Altijd leuk om een Krack te zien lopen :D

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:05

Ik wil het filmpje ook wel zien! Vind het altijd leerzaam om naar andere te kijken en het is leuk om te zien hoe andere kracks het doen.

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:50

Ik ben ook wel benieuwd!

Die van mij was de afgelopen dagen ook ongelofelijk stijf en wilde totaal niet doorlaten. Gelukkig had ik vandaag les maar m'n instructrice vond hem wel gegroeid, alleen zijn voorkant was nog niet mee gegroeid dus waarschijnlijk daarom dat hij nu wat minder makkelijk los gaat, alles zit weer lekker uit proportie :+ gelukkig kregen we het wel goed!