Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 177 [ 4421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 177  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomeling Krack C

 
Profiel   

Vibabu, ik herken dat slaan wel , Hudson heeft dat ook gedaan .. Zodra hij in de paddock maast een ander stond en aanmekaar konden zitten sloeg hij of met een voorbenen of met een achterbeen... Achterbeen ging meestal zo snel dat je niet eens doorhad wat er gebeurde hahaha .. Met eten had hij het ook , even met het achterbeen uithalen ;)

Wilma, wat een braverd zeg.

Vandaag weer op Hudson gereden met m'n nieuwe zadel , wauw wat een heerlijk gevoel geeft dat dier
weer helemaal los op 2 teugels , super blij ben ik weer .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-16 15:53 



 
Profiel   

Die sjouwt ook lekker zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-16 16:08 



 
Profiel   

Zijn die van jullie nog flink frisser met dit koude weer? Merk dat fancy echt wel even haar ei flink kwijt moet met dit frisse weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 20:05 



 
Profiel   

Hudson wel in de paddock geloof ik, onder het zadel nog niet iets geks gevoeld ;) gelukkig !! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 20:27 



 
Profiel   

Nog een fotootje van afgelopen zondag, we hadden hem wat ronder gezet omdat hij wat last had van spierpijn en nog niet helemaal lekker in z'n lijf zit door de vorige zadels .. Volgende week komt de osteopaat.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 20:34 



 
Profiel   

Wat een knappe Krack C's weer!

Ziet er goed uit Moniek!! Fijn dat het goed gaat met je nieuwe zadel!!

Dat trappen met eten ken ik ook haha. Doet hij overigens ook als hij heel veel spanning heeft, of ergens van geschrokken is. Nu komt dat gelukkig niet vaak voor :') hij gaat momenteel echt heerlijk, zo'n fijn en braaf paard.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 20:44 



 
Profiel   

Ziet er goed uit essie! vind het een heel aansprekend paard , maar ik hou dan ook wel van vossen met een bles ;)

Hudson ziet er ook goed uit! Wat een ellende kunnen die zadels toch ook veroorzaken. Ben vorig jaar na mijn val heel lang bezig geweest met osteopaten en zadelmaker om haar weer in orde te krijgen. Geloofde niet dat ze me er met opzet zo hard afgelanceerd had , mijn beeld klopte. Zadel was geheel verkeerd en ze zat totaal vast. Gelukkig is het nu na bijna een jaar van passen en meten , groeien en aantal bezoeken van de osteopaat weer een blij paard.

Fancy doet tot nu toe ook nog niet heel raar onder het zadel gelukkig. Maar gooi haar regelmatig even los in de bak zodat ze even lekker kan rennen/bokken/springen en daar maakt ze dankbaar gebruik van , soms een beetje te dankbaar :') vandaag had ze het al door dat ze even mocht en dan rukt ze mij regelmatig al mee in haar enthousiasme (puntje om aan te werken dus)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 21:50 



 
Profiel   

Haha. Dat is het eerste wat ik paarden afleer. Dat hangen en trekken heb ik zo'n hekel aan. Maar mijn paarden worden echt gedrild geloof ik :')

Vandaag er weer eens op gezeten. Ze hoestte nogal vorige week dus even op rust gezet (wel beweging aan een lijn maar meer niet) beest is weer vooruit gegaan en weer sterker geworden lijkt wel. Maar ze heeft ook tijd gekregen om nieuwe kunstjes te bedenken :') clown is het! Die achterbenen gaan trouwens wel heel snel en heel hard. Je hoort ze zoeven :')

Zijn die van jullie ook zo ontzettend lenig? Als gup op rust staat dan hangt z'n kogel op de grond. Ze kan ook heel simpel bij d'r singel terwijl je er naast staat om aan te singelen. Ze vouwt zich gewoon dubbel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-16 23:12 



 
Profiel   

Gelukkig dat het bij jou weer goed gaat met het zadel Moniek!

Wat een prachtige vos heb je essie_blue, wauw <3

Hier ook zadelproblemen.. Baila haar zadel hebben we er bij gekocht, maar helaas lag hij niet meer helemaal goed, en dat liet ze niet persé merken, ze ging enkel af en toe korter op rechts lopen om het zadel te compenseren, waardoor wij dachten dat ze gewoon een misstap oid. had gemaakt. Toen een keer met barebackpad erop, en daaronder liep/loopt ze echt veel fijner. Zo snel mogelijk even de zadelmaker laten komen, en de rest van de tijd opvullen met de barebackpad. Is ook goed voor mijn eigen balans :')

Veel frisser zijn ze hier niet. Ze kunnen zelf naar buiten als ze dat willen, dus ze krijgen beweging zat, haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 06:57 



 
Profiel   

Essie, heel mooi plaatje zeg jullie samen.

Vibabu, dat heb ik ook hoor geen fratsen aan het touwtje , mijn beesten zijn ook allemaal " gedrild " ;)

Zadels blijven toch lastig, gelukkig heb ik voor nu weer een passende.
Vanmorgen weer heel fijn gereden , hij was wel wat fris maar hey wat wil je met -3 ;) ,de bak was hard maar vlak .. Als er nu wat in z'n lijf niet goed zou zitten had ik het zeker gevoeld met die harde bodem .. Hij liet alles los lekker ontspannen ( na 15 min warm draaien hahaha )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 13:19 



 
Profiel   

Vind het niet zo gek met -3 nee haha , maar fris zijn mag :p ik vind dat vaak wel fijn zelfs. Zolang ze maar 4 benen dichtbij de grond weten te houden.

Verder is mijn paard echt het liefste paard wat je kan vinden. Maar dat is een klein puntje waar ze even haar zelfbeheersing verliest , buitenbak gaat het altijd goed maar binnenbak heeft zo'n klapdeur en dan heb ik even mijn handen vol.. dan durft ze nog wel eens stout te zijn. Gek geboeg wacht ze dan weer wel tot ik de deur dicht heb :') Maar we werken eraan haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 14:36 



 
Profiel   

Hahaha Shark, aan de andere kant heeft het ook weer wat , er moet wel wat inzitten.. En als ze dan wel voorzichtig met de baas zijn ;)

Dat vind ik ook fijn van die benen aan de grond .. Marja daar ken ik hem nog niet goed genoeg voor ... Dit is onze eerste winter samen ;) maar dit wekt wel vertrouwen.. Rende wat onder me uit de eerste zoveel rondjes netjes opvangen en weer verder, op een gegeven moment toch fijn bij me gebleven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 16:09 



 
Profiel   

Helemaal mee eens! Moet stiekem ook wel lachen om die grapjes van der.. ze staat me erna ook echt aan te kijken van 'oops volgens mij is de baas nu boos' en dan moet ik er weer om lachen. En als dat het enigste is dan kan ik daar wel mee leven, op het terrein aan de hand moet ze zich wel gedragen.

Eerste winter samen is altijd spannend , vorig jaar het zelfde gehad. Liep toen ook (op de momenten dat we eens konden rijden) flink onder me uit, nam ook het rit als ze kans kreeg. Maar nu dit jaar heb ik een heel ander paard ,ze is toch wat rustiger met het opstarten haha. Maar in ieder geval top dat hij tot nu toe zoveel vertrouwen geeft! Dat is toch heerlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 16:50 



 
Profiel   

Dat zeker , ben heel blij met hem het is zon heerlijk dier . Heb ook contact met de fokker, dat is erg leuk kreeg ook veulen foto's <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 18:07 



 
Profiel   

Wat was hij een schattig veulentje! Leuk dat je contact heb met de fokker :D

Ik ben 1x bij fancy haar fokker wezen kijken , wilde graag haar moeder zien omdat ze op de foto heel erg op elkaar leken. Maar helaas was de moeder net een paar weken ervoor verkocht. Dat was wel jammer ,ze hadden alleen nog een "nichtje" staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-16 21:33 



 
Profiel   

Dat is wel heel jammer Shark, ik ga in juni een keer bij de fokker kijken :) als het goed is loopt er dan bij zijn moeder een veulen van Trafalgar .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 07:10 



 
Profiel   

Leuk dat je gaat kijken! Die trafalgar is ook wel een gave hengst zeg!

Nu ik een merrie heb (die ik overigens nooit wilde, maar je weet hoe het gaat) betrap ik mezelf er toch vaak op dat ik stiekem hengsten zit te kijken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 10:20 



 
Profiel   

Hahaha ik heb dat niet hoor Shark, voor mij geeeeen merrie :D en die komt er ook echt niet ;)
Ik kan me dat wel goed voorstellen dat je toch stiekum naar hengsten zit te kijken ... Is wel leuk natuurlijk een veulentje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 13:59 



 
Profiel   

Ik zei dat ook altijd :') IK MOT GEEN MERRIE! Maar wilde ook geen bruine.. en geen 1m80 hoog. Totdat ik haar tegen kwam :+

Gelukkig is ze alles behalve een typische merrie, en de optie om een veulentje te fokken is natuurlijk wel weer heeeel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 14:53 



 
Profiel   

Ik zei altijd dat het me niet uitmaakte. Maar mijn vorige paard was een merrie en superlief. Mijn ruin is misschien nog wel wisselvalliger :') Nu heb ik een merrie en dat is ook echt een merrie haha. kan echt een stuk chagrijn zijn om vervolgens weer heel lief uit haar ogen te kijken :')
Beest is ook niet snel onder de indruk. Uiteindelijk met een zweep moeten leren dat ze stil moet staan met opstappen. Op een normale relaxte manier kwam het niet door :( Daarna na 2x wel :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 15:01 



 
Profiel   

Ik kon het voorheen gewoon totaal niet vinden met merries (gewoon vrouwen trouwens ook niet :') ) ruinen en hengsten geen problemen mee. De merries waar ik het dan al mee kon vinden waren dan de merries waarvan iedereen op de manege zei " oohh daar stap ik echt NOOIT meer op" , maar had voor mezelf al snel besloten dus nooit een merrie te kopen. Mijn pony was een ruin , maar in gedrag een stuk meer merrie dan dat fancy nu is.

Fancy is gewoon echt heel lief voor mens en paard , meeste verwachten ook niet dat het een merrie is als ze haar voor het eerst zien staan.

Maar of dit ook daadwerkelijk mijn mening over merries veranderd.. nee denk het niet. Heb gewoon heel erg geluk met mijn topper. Bekijk het maar gewoon van paard tot paard..

Mijn droom is altijd een gitzwarte kwpn hengst rond de 1.65/1.70 geweest , maar kom daar nu wel op terug.. momenteel is mijn droompaard een merrie , bruin en 1.80 hoog :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 16:07 



 
Profiel   

Dat heb ik ook Shark met vrouwen _O-
Je hebt ook helemaal gelijk hoor, mijn subtop paard was een zwarte echt een knapperd <3
Maar ik zeg altijd " een goed paard heeft geen kleur " ... Je hebt dan idd geluk met je merrie dat ze eigenlijk bijna een ruin is ;) de zus van mijn subtop paard was ook zon stoere... Terwijl haar dochter ( paard van m'n tante ) een " echte merrie " is ... Zon zeikerd , ik ben van het " niet banketstaaf gewoon lopen " nou die merrie is daar dus echt niet van gediend. Reed haar 2 wk voor m'n tante toen ze op vakantie was,
de eerste week alleen maar vechten, niet reageren op m'n been, ( ik leg m'n been een keer aan reageren ze niet krijgen ze met 2 benen een por ) ze kwam na 4 dagen loodrecht omhoog, de volgende dag er weer op met in m'n hoofd " als ze het weer doet stap ik er niet meer op "
Stapte op, nou werkelijk waar als een zonnetje, vlug aan m'n been dribbelde zelfs helemaal aan achter, zo fijn kunnen rijden de laatste week... Maarja voor ik daar eens was pffff 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 16:40 



 
Profiel   

Haha ik wilde ook geen merrie, en geen jong paard.. maarja waar kom je dan mee thuis :+

Hoe groot zijn jullie krackjes trouwens ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 16:46 



 
Profiel   

Ik denk dat Hudson ongeveer 168 is nu ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 16:50 



 
Profiel   

Zal wel met de leeftijd komen het om leren gaan met vrouwen :+ tegenwoordig gaat het wel. Maar voorheen..poeehh geef mij maar mannen :') hou niet van dat prutsmuts.

Heb ook heel duidelijk de afspraak gemaakt met fancy dat ik wel van haar verwacht dat als ze ooit een veulentje mag krijgen van me , dat de bestelling zwart en hengst is! :P Maar wat je zegt een goed paard heeft geen kleur , en ik vind alle paarden op hun eigen manier mooi. Kan ook zeer genieten van een mooie vos /bruine/witte/valk/palomino e.d. , maar ben gewoon dol op zwart.

Fancy is vanaf het begin af aan eigenlijk heeeel makkelijk geweest , merk nu wel dat ze nu af en toe even een eigen mening creëert en wat meer pit gaat tonen tijdens het werk.

Fancy zit om en rond de 1.80 jeska
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-16 17:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 177 [ 4421 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 177  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen