Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Galaxie (Jazz x Future)

 
Profiel   

Mijn kleine man is druk bezig met stoer worden 8-)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hoe gaat het met jullie Galaxie's? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-18 19:37 



 
Profiel   

Leuk Hannel, schiktraining heeft die bijna niet nodig zo te zien!

Ik ben laatst met mijn merrie reserve kringkampioen geworden in de B.
Ze doet het echt heel goed, ze is super werkwillig en heel braaf voor haar leeftijd.
De wedstrijdjes in de B zijn eigenlijk alleen voor de ervaring omdat ik gelijk L mag starten maar zo kon ze alvast wat ervaring op doen maar het gaat zo goed dat we toch ook maar de regiokampioenschap gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-18 17:46 



 
Profiel   

Wat leuk! Succes op het kampioenschap en daarna ook veel succes in de L! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-18 12:10 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie Galaxies?
Lente is nu bijna 3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-19 10:53 



 
Profiel   

Wat ziet Lente er goed uit!

Wij hebben de regiokampioenschap gereden, ze vond de omgeving van de ring erg spannend dus zaten wat spanningsfouten in de proef maar ondanks dat ze het heel spannend vond bleef ze wel lopen.
Bij C kregen wij 193 en bij H 185.5. Dus wel een winstpuntje en daarmee L startgerechtigd.
Na de wedstrijd heeft ze 2 weken mogen bijkomen, lekker buiten spelen een beetje los longeren en in de stapmolen. Dus nu weer een beetje conditie opbouwen en wil ik weer 2a3 keer in de week gaan rijden. Eind maart wil ik mee doen aan een jonge paardencompetitie.

Jullie nog leuke vooruitzichten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 16:11 



 
Profiel   

Wat goed, jammer van de spanningsfoutjes. Ga je al door naar t L?

Dank je wel. Lente mag nog 1 a 1,5 jaar kleuteren. Ik denk dat ik in het najaar begin met longeren en dan in het voorjaar 2020 zadelmak laat maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 19:26 



 
Profiel   

Nee nog geen L dat mag pas vanaf april dus we trainen op het moment 2 keer in de week onder het zadel en 1 keer in de week dubbele longe. Vind ik meer als zat ze doet het allemaal super fijn.

Staat ze tot die tijd nog in een opfok of heb je haar op stal staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 18:07 



 
Profiel   

Groot gelijk, lekker rustig aan ja.

Lente staat op een pensionstal, dicht bij huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 22:21 



 
Profiel   

Twilight1 schreef
Eind maart wil ik mee doen aan een jonge paardencompetitie.

En, hoe is de jonge paardencompetitie geweest? :) Ik vermoed dat je zoals in België ook punten krijgt op de gangen en zo, wat vond de jury van je merrie?

Lente ziet er goed uit! Knappe dame <3

Kenzo doet het ook zeer goed. Dressuurmatig rij ik maar één keer per week, maar toch gaat het elke week een beetje beter. Hij laat echt al hele fijne stukken zien :D .

Twee weken geleden zijn we voor het eerst een weekend weg geweest met een overnachting op verplaatsing. Hij heeft dat weekend doorstaan alsof we het elk weekend doen <3 . De zaterdag zijn we gaan wandelen en zondag hebben we een clinic Extreme Mountain Trail meegedaan in Nederland. Hij was zo koel, hij liep over bewegende bruggetjes en door riviertjes alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

[ img ]

[ img ]

Nu zijn we ook weer op 'weekend', van vandaag tot zaterdag in Oostkapelle in Nederland. Voor het eerst aan zee dus! Vandaag alvast super flink.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 22:20 



 
Profiel   

Is weer wat tijd overheen gegaan

Ondertussen heb ik kort geleden mijn debuut in het L1 gehad.
Eerste proef veel spanning, ik ben de proef gaan doorzitten anders kreeg ik haar niet over de hoefslag en door de hoeken. Wel net een puntje. De tweede proef ging al een stuk beter en had ik ruim 2 winst.

Zondag gaan we weer starten. Ik heb besloten de indoor kampioenschappen in het L1 te rijden dus we hebben nog alle tijd om de puntjes op de i te zetten.

Wat super gaaf zo'n trail. Ik heb er geen ervaring mee maar zou zo iets ook heel leuk vinden om een keer te doen!

Ik probeer haar een beetje springen aan te leren alleen de achterbenen gaan nog niet altijd omhoog, ze vind het wel erg leuk ondanks dat ze regelmatig een balk er af stoot.

Hoe gaat het tegenwoordig met jullie paardjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 22:12 



 
Profiel   

Twilight1 schreef
Ik probeer haar een beetje springen aan te leren alleen de achterbenen gaan nog niet altijd omhoog, ze vind het wel erg leuk ondanks dat ze regelmatig een balk er af stoot.

Hahaha dat klinkt herkenbaar :+

Hoe zijn de wedstrijden verder.nog verlopen deze zomer?
Ik rij eind deze maand voor het eerst mee op een clubwedstrijd. Plan is om er deze winter enkele mee te rijden en volgend seizoen dan officieel starten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 08:43 



 
Profiel   

Die van mij gaat zo ontzettend goed.
In 1 weekend (4 proeven) nog even 9 winstpunten gereden en alles ruim gewonnen.
De kampioenschappen komen er bijna aan daarna gaan we over naar het L2.

Succes met je wedstrijd!
Hoe is hij verder nu onder het zadel en in de omgang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 22:56 



 
Profiel   

Twilight1 schreef
Die van mij gaat zo ontzettend goed.
In 1 weekend (4 proeven) nog even 9 winstpunten gereden en alles ruim gewonnen.
De kampioenschappen komen er bijna aan daarna gaan we over naar het L2.

Succes met je wedstrijd!
Hoe is hij verder nu onder het zadel en in de omgang?

Waaw proficiat! *\o/* Leuk als het zo goed gaat.

De wedstrijd is niet doorgegaan, inschrijvingen waren plots een dag vroeger gesloten en ik was te laat... Stom!

In de omgang nog altijd super super flink, echt heel gemakkelijk.
In het rijden momenteel niet heel erg veel vooruitgang maar het is een beetje een laatbloeier, hij heeft wat meer kracht en spieren nodig om verder te kunnen nu dus trainen, trainen en nog eens trainen :j

Wel eindelijk foto's van het rijden, hier zijn er een paar:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 19:53 



 
Profiel   

Jammer dat je wedstrijd niet doorging.
Wel mooi foto's ziet er fijn uit heb jij ook zo'n soepel paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 23:25 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik heb ook een nakomeling van Galaxie (Galaxie x TCN Partout). Ze heet Limoncello en is nu ongeveer 1.72 en groeit nog steeds :'). Ik ben haar nu rustig aan het doorrijden. Heel fijn, rustig karakter heeft ze <3


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 18:54 



 
Profiel   

@Limoncello1, leuk, nog een Galaxy! :D De enige grote in dit topic, denk ik. Dat fijne karakter lijken ze allemaal wel te hebben :)

@Otje96, is Lente intussen zadelmak? :)

Ik heb dit weekend de mijne zijn springkwaliteiten nog eens getest. 1,5 jaar geleden ook eens geprobeerd maar toen snapte hij echt niet wat de bedoeling was :+ , ging nu véél beter, hij snapte de bedoeling en deed zijn best! (Dag ervoor wel eens laten vrijspringen).

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 17:53 



 
Profiel   

Leuk paard heb je Limoncello en ook groot. Het valt mij op dat ze toch allemaal echt heel anders zijn.

@Hannel, Lente is inmiddels zadelmak ja, ze is super braaf onder het zadel. Rijden staat momenteel op een laag pitje, binnenkort ga ik het weer oppakken. Leuk dat het springen zo goed ging. Ziet er netjes uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 22:31 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie Galaxie nakomelingen?

Lente is dit jaar zadelmak gemaakt daarna even de zomer vrij gegeven en een paar weken terug weer opgepakt en het gaat heel goed.

@Limoncello1, wij staan op dezelfde stal. Limoncello staat 3 stallen naast Lente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:34 



 
Profiel   

@Otje96, heb je een foto? Fijn dat ze het goed oppakt!

Wij zijn afgelopen zomer aan de start geweest bij de hippiade in het L2, bij de regio waren we reservekampioen maar bij de hippiade had ze teveel spanning om zich goed te laten zien. Maar was een leuke ervaring! Ondertussen heeft ze haar eerste M2 proeven gereden en dat was gelijk de selectie voor de kring en daar heeft ze gelijk 3 winstpunten gereden.

Heel benieuwd hoe het met jullie paardjes gaat!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 22:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen