Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer merries drachtig van High Five?

 
Profiel   

Mijn Merrie is drachtig, het hartje klopt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-16 09:34 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Op naar een fijne dracht. Die van mij word vrijdag gescand

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-16 10:04 



 
Profiel   

Dunkeedoo schreef
Gefeliciteerd! Op naar een fijne dracht. Die van mij word vrijdag gescand


Bedankt :) ben er erg blij mee, ze was in 1x drachtig. Spannend, succes vrijdag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-16 10:44 



 
Profiel   

Fijn, gefeliciteerd! Die van mij mag volgende week gescand. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-16 12:19 



 
Profiel   

Bedankt, vorig jaar was ze wel in 1x drachtig dus heb goed hoop. Heb een hengtje besteld met 4 witte benen en een bles :+

Vulina jij volgende week succes, en succes met wachten haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-16 14:27 



 
Profiel   

@vulina succes!

@dunkeedoo, das een beste bestelling haha
Het maakt mij niet zoveel uit of het een merrie of hengst wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-16 15:53 



 
Profiel   

@GQMMS Had dit jaar een merrie en zou het leuk vinden als ik volgend jaar een hengst heb. Als het maar gezond is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-16 17:30 



 
Profiel   

Zoals het nu lijkt hebben wij ook 1 van high five!
Op een voice x ramiro z

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-16 17:34 



 
Profiel   

Dunkeedoo schreef
@GQMMS Had dit jaar een merrie en zou het leuk vinden als ik volgend jaar een hengst heb. Als het maar gezond is :j


Dat is idd zeker leuk!

Ik heb op dit moment uit die merrie, 2 merries en 1 hengst ofja nu ruin. Het mooist is een merrie, maar met hengst zeker zo blij, net wat je zegt als het maar gezond is

@lovemario gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-16 18:01 



 
Profiel   

Jaaaa ook die van mij is gister drachtig gescant!! *\o/*
In 1x drachtig, nu begint het wachten opnieuw...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-16 18:47 



 
Profiel   

Vraagje ik overweeg ook high five voor m'n merrie.
Nu hoor ik dat men negatief is over z'n karakter, hoe denken jullie daar over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 13:29 



 
Profiel   

Ik heb niks negatiefs gehoord tot nu toe over zijn karakter, maar ook niks positiefs. Ik hoor sws weinig over high five...
Ik heb juist een merrie met een heel sterk karakter en ik ben dus op zoek gegaan naar een hengst met een goed karakter.
Brouwer adviseerde mij high five. Die kent de merrie lijn van mijn merrie zeer goed, heeft zelf nog met de oma gefokt. En daar ben ik in meegegaan.
Was in 1x raak en is inmiddels al 200 dagen opweg

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 14:29 



 
Profiel   

Super spannend.

Ik overweeg hem ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-17 14:30 



 
Profiel   

Ik heb High Five vaak gezien tijden het vo en hij was idd erg fijn bewerkbaar en ook in de gewone stalomgang vond ik hem erg prettig.
Vorige HK liep mee met de hengstencompetitie en ik verwacht dat hij er dit jaar ook gewoon is in Den Bosch.
Er zijn trouwens instructiefilmpjes over het invlechten van manen door zijn groom en daar staat hij gewoon half te slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 19:29 



 
Profiel   

Albert fijn om te horen! Is ook zo, dat filmpje heb ik ook gezien helemaal vergeten haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 21:05 



 
Profiel   

Je hebt altijd ook nog de moeder(lijn). Sommige merries geven met elke hengst rillerige nakomelingen. En dan ligt het al snel aan de hengst, terwijl het toch echt uit de merrie komt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 21:28 



 
Profiel   

Vulina klopt. Mijn merrie is koppig en eigenzinnig en haar veulen van dit jaar van glamourdale is ook wat koppig. Lijntje van Lord leaterdale en zonen zijn paarden met fijn karakter en geven vaak fijne karakters zover ik weet.

Juist omdat ik weet dat die van mij koppig is en dit ook deels doorgeeft heb ik geselecteerd op werkwillende hengsten.
High five heb ik me minder in verdiept (maar stond wel op het lijstje, al geeft charmeur niet altijd even makkelijke paarden heb ik me laten vertellen) omdat brouwer me hem aanbeveelde, en ik op zijn oordeel vertrouw ik. Die heeft er meer verstand van dan ik haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 22:03 



 
Profiel   

Ik ken van Charmeur ook hele fijne paarden :) Dit jaar hadden we een veulen van Charmeur, schat van een beest. Ik heb ook een über brave maar werkwillige Jazz merrie, wat mij betreft zegt het weinig. Ik ben ook niet hetzelfde als mijn volle zus :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-17 22:08 



 
Profiel   

Dat idee heb ik ook dat karakter wisselend is en veelal door opvoeding te vormen is.
Binnen een gezin zijn ook niet alle gezinsleden idem qua karakter.

Ik vind het een gave hengst en voor 90% zeker ga ik hem gebruiken op m'n dreamboy merrie. Hopelijk geeft hij maat,massa en degelijkheid mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-17 08:08 



 
Profiel   

vulina ik had die connectie van moeilijke paarden en charmeur ook niet zo snel gelegd maar meerdere kenners om mij heen zeiden dat...

Ik mag graag jazz als opa dier in de stamboom zien, zijn vaak fijne en mooie paarden. Qua type vind ik de 1e generatie niet altijd even mooi (zijn genoeg uitzonderingen zoals Johnson <3 ). Veel go hebben die van jazz vaak wel alleen sommige zijn heel sensibel/rilleril en daar moet je maar net mee om kunnen gaan.

Is inderdaad een kwestie van opvoeding en wat de ruiter fijn vind om te rijden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-17 12:42 



 
Profiel   

kara schreef
Dat idee heb ik ook dat karakter wisselend is en veelal door opvoeding te vormen is.
Binnen een gezin zijn ook niet alle gezinsleden idem qua karakter.

Ik vind het een gave hengst en voor 90% zeker ga ik hem gebruiken op m'n dreamboy merrie. Hopelijk geeft hij maat,massa en degelijkheid mee


Even overheen gelezen :+
Leuk dat je voor 90% zeker weet! Waaraan twijfel je nog? (of beter tussen welke hengsten twijfel je?)
En heb je een foto van je merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-17 11:08 



 
Profiel   

Zijn er al veulentjes geboren? Ben zo benieuwd! Overweeg hem voor mijn merrie volgend jaar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-17 19:05 



 
Profiel   

Bij mij nog niet, moet nog even wachten tot eind mei/begin juni... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-17 19:27 



 
Profiel   

Wij moeten nog tot half april wachten, paar weekjes nog dus *D

Als het is om te bepalen of de hengst bij je merrie past, dan zou je ook naar de veulens van vorig jaar kunnen kijken. Volgens mij zijn de filmpjes van de afstammelingenkeuring te zien via de KWPN site (mits je lid bent).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-17 11:59 



 
Profiel   

Stipje! Onze merrie gaat morgen bij high five :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-17 10:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen