Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Ferdeaux

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar half broers en zussen van mijn tweejarige. Ik ben erg benieuwd hoe de veulens van Ferdeaux zich ontwikkelen. Ook ben ik erg benieuwd wat voor jou de reden is om een Ferdeaux te fokken of kopen.

Ik heb gekozen om met Ferdeaux te fokken om mijn merrie te versterken in de achter hand, en te verfijnen over het algemeen. daarbij gaf voor mij de doorslag dat hij een super fijn karakter heeft wat voor mij erg belangrijk is. Ik heb een veulen gefokt om een opvolger voor mijn merrie te hebben. Zelf vind ik hem erg goed gelukt, al is hij nog maar 1,5 jaar oud, het karakter is super en zijn achter hand is ook mooi sterk.

Kadeaux inc.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-17 19:45 



 
Profiel   

Wij hebben een Ferdeaux... Maar is pas bijna 8 maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-17 22:50 



 
Profiel   

Leuk! Kun je er wat meer over vertellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-17 17:24 



 
Profiel   

Is een merrie geboren 14-05-2016. Lief en heel aanhankelijk. Zoals we haar nu zien een pittig maar eerlijk karakter.
Ze is een Ferdeaux x Tuschinski.
[ img ]
[ img ]

Als klein veulentje met mama:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-17 21:19 



 
Profiel   

Hallo,

Ik ga af en toe even mee spieken hier,

Mijn ferdeaux word 3 dit jaar en mag aan het werk,

gister bij J oop v u ytert een fotootje op de tijdlijn gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-17 19:33 



 
Profiel   

Ik lees ook graag mee! Mijn merrie verwacht in maart een veulen van ferdeaux!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-17 13:51 



 
Profiel   

Ik schuif ook aan! Mijn merrie is 20 mei uitgerekend van Ferdeaux.
Ik hoopte meer maat te fokken in de merrie, ze is 1.62 en ze zou ook best wat mee mogen pikken van het gangwerk van Ferdeaux ookal zijn haar gangen al ruim voldoende. :)
Verder ben ik gecharmeerd van de bouw van Ferdeaux

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 08:30 



 
Profiel   

Alexandra__ schreef
Ik schuif ook aan! Mijn merrie is 20 mei uitgerekend van Ferdeaux.
Ik hoopte meer maat te fokken in de merrie, ze is 1.62 en ze zou ook best wat mee mogen pikken van het gangwerk van Ferdeaux ookal zijn haar gangen al ruim voldoende. :)
Verder ben ik gecharmeerd van de bouw van Ferdeaux


Kan Ferdeaux wat meer maat geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 12:26 



 
Profiel   

Dat denk ik wel.. mijn 2 jarige ferdeaux is nu al 170. Uit een merrie van 170. Denk dat hij nog wel een cm of 5 bijkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 12:49 



 
Profiel   

Ik volg ook! Ben erg weg van Ferdeaux en zijn nafok, vind hem erg goed fokken ook.

Zou hem graag gebruiken op mijn v.keur PROK merrie van Jazz, maar wil eerst nog wat oudere nakomelingen in t werk zien ivm karakter. Hij schijnt ze niet altijd even makkelijk te geven, hoor vooral dat ze brutaal kunnen zijn. Verder geen ervaring, dus is echt een "van horen zeggen". Hopelijk gaan jullie me hier het tegendeel laten zien!

Merrie zelf heeft namelijk een top karakter, maar toch voor mij echt een punt van aandacht, omdat ze een jazz is, uit een uniform moeder en ze komt uit de directe moederlijn van Houston. Niet direct het makkelijkste bloed. En karakter is voor mij een belangrijk fokdoel.

Maar toch trekt hij mij enorm, dus daarom volg ik graag! Zie graag hoe zijn nakomelingen het gaan doen en zich ontwikkelen. Ook zien of t klopt qua karakter of juist niet.
Dit jaar gaat ze bij guardian, maar misschien volgend jaar toch ferdeaux!

Heb fantastische nakomelingen van hem al gezien! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 13:05 



 
Profiel   

Vitaquilla schreef
Dat denk ik wel.. mijn 2 jarige ferdeaux is nu al 170. Uit een merrie van 170. Denk dat hij nog wel een cm of 5 bijkomt.

Ik ken indd ook een jaarling van 1.63 uit een merrie van 1.65, daar komt dus ook nog wel wat bij! :)

Quir, die berichten had ik nog niet gehoord. Ik heb wel gelezen dat Ferdeaux zelf een hele fijne hengst zou zijn, dus waar die brutaliteit dan vandaan komt? Misschien ook wel bij de merries :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 14:15 



 
Profiel   

Het karakter zit bij mijn 2 jarige wel goed. Hele lieve hengst, zal niet bijten of schoppen, super sociaal staat nu met 3 dominante hengsten om de groep in balans te houden maar kan ook met de zwakkere hengstjes. Verder ook super leergierig, braaf hij de smid etc.. ben bij van uytert geweest omdat ik de hengst graag zelf wilde zien voor ik er mee zou dekken. Vond het juist een super lief dier met een fijn karakter!
Mijn aap nu
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 14:46 



 
Profiel   

Mijn Ferdeauxtje word 3 over een paar weken en mag dan een echt rijpaard worden.
En natuurlijk naar de keuring.
Qua maat word ze denk ik net als haar moeder, rond de 1.69 denk ik. ( nu 1.66 )

En Quir je hebt gelijk, ik ken er meer en ze zijn stuk voor stuk brutaal!!

Ook mijn merrie is hondsbrutaal, maar ook een hele lieve kant, voordeel is dat ze nergens echt van onder de indruk is.
Ik plaats weleens foto's op Joop zijn FB pagina, dus jullie zullen haar vast weleens voorbij hebben zien komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 15:26 



 
Profiel   

Ik heb deze week mijn keur preferente merrie van Zeoliet door hem laten dekken. Ik zoek ook maat, front en bewegingstechniek. Ik vind het een top hengst en zie hier in de opfok hele mooie veulens voorbij komen met tot nu toe fijne karakters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 15:37 



 
Profiel   

Goed om te horen, precies wat we zoeken!! Ook front is wat we hier nodig hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-17 16:32 



 
Profiel   

Alweer nieuwe Ferdeaux baby's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 09:07 



 
Profiel   

Volgende week mag mijn mooie dametje naar de kleuterschool.
Whaha ben toch heel benieuwd hoe ze het allemaal gaat oppakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 12:36 



 
Profiel   

Wat leuk een Ferdeaux topic.
Ik heb op het moment een fijne Ferdeaux in training staan. 3 jaar oud en vorige maand opgehaald bij de fokkers om zadelmak te maken.
Een heel vriendelijk en fijn dier. Misschien idd wat brutaal maar absoluut op een prettige manier.
Singel, bijzet, zadel, douchen etc. Geen probleem. Geen moment verzet terwijl hij toch helemaal groen was.
Ook was hij zo ruitermak. Ik heb er inmiddels 3 keer opgezeten en loopt als een zonnetje.

Moeders kant is Ferro. Komt uit een heel goed lijntje, de landsvrouwe stam.

Hier 3 foto's, even snel van Mn Facebook afgeplukt.





[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 12:57 



 
Profiel   

Wat een knap dier Iris! Lekkere hals heeft hij ook, is hij nog hengst?
Ik verwacht mijn Ferdeaux baby eigenlijk ook ieder moment. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 13:50 



 
Profiel   

Oeh spannend!

Nee, met 2,5 gecastreerd maar de hals komt bij mama vandaan. Ik heb ook een broertje en 2 zusjes gereden van hem en allemaal mooie halzen.
Rijd ook wel zo fijn O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 14:15 



 
Profiel   

Super leuk Iris!
Zag ze al voorbij komen op fb

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 16:53 



 
Profiel   

Ik die van jouw ook, knap lopen zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 17:08 



 
Profiel   

Whaha, dat is een dame zeg.
Maar idd ze loopt erg fijn.

( Hoe gaat jou eigen jonkie? )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 18:55 



 
Profiel   

Ook brutaal dus?

Mijn eigen beest gaat best wel fijn. Wel een portret. Bemoeit zich overal mee en vind zichzelf het middelpunt van het universum. Heb zelden een paard gezien met zon enorm ego maar ze is wel meewerkend en goed te bewerken onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 22:01 



 
Profiel   

Wij hebben een Ferdeaux gefokt uit een Flemmingh x Damiro stermerrie.
De hengst is inmiddels goedgekeurd bij het nrps.
Inmiddels 6 jaar en Z1
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 22:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen