Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

 
Profiel   

Ik denk dat Henkie dat ook heeft. Maar minder dan Ahoy dat gaf.
Ahoy gaf supermooie en brave paarden maar was wel een Tuiger.

Ik denk dat Henkie de hals er meer naar voren gericht op heeft. Maar Henkie voert wel van 2 kanten Tuigerbloed via vader Alexandro(vm Sateliet) en overgrootmoeder Amanda was van Unitas.
En hij heeft zelf een wat zwaardere hoofdhalsverbinding. Dat zou best stugger in de hand kunnen worden.

Maar de meeste Gelderse zullen dus wel de hals erop zetten als ze schrikken. Doen die van mij ook.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 10:56 



 
Profiel   

wwillemijn schreef
Ik wilde geen discussie uitlokken welke paarden een zachte mond hebben. Mijn merrie heeft een super zachte mond. Echter vindt ze iets eng dan komt Ahoy wel even Hallo zeggen. Ik wil enkel graag horen hoe anderen Henkie zien wat dat betreft.

Dat doen er echt wel meer hoor en geldersen hebben een duidelijke eigen mening waardoor het koppetje er best wel eens op kan komen of er uit wordt gedrukt. Onze arkos van Parcival kan dat ook, zachte mond staat er los van.
En een vreemde uitdagende omgeving zal dit gedrag echt wel oproepen zeker bij een jonge hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 18:19 



 
Profiel   

Ik vond juist gisteren dat hij er qua aanleuning veel beter bij liep dan een tijd geleden. Minder op kracht gereden (voor mijn oog) dan ik dat eerder zag.

Ik heb het hele losrijden gezien en vond het steeds een fijn plaatje, hij was vooral heel braaf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 08:28 



 
Profiel   

Ze rijdt nu bij Bert Rutten en die is helemaal niet van het op kracht rijden en ik vind dat je dat echt al terug kunt zien. Ze had tijd terug een keer training bij hem met foto's in de strengen dacht ik en toen gingen ze ook echt aan de slag met dat hij zich op vreemd terrein sterker kon maken. Ik ben blij dat ze bij Rutten zit nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 09:15 



 
Profiel   

Knappe Meneertje is vandaag vierde geworden met de kampioenskeuring en was daarmee het beste hengstveulen *\o/*

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 20:46 



 
Profiel   

Wat goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 21:26 



 
Profiel   

Zie ook mijn topic voor foto's van Henkie- nakomelingen *-:) <3

[EV-ITP] KWPN Kampioenschappen 2017- Fokkerijdag 18 augustus 2017

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 10:49 



 
Profiel   

Super myour! Gefeliciteerd!

Mooie foto's lhs!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 15:30 



 
Profiel   

Mooi LHS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 16:56 



 
Profiel   

Super goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 08:02 



 
Profiel   

Is er toevallig hier al iemand die met Henkie uit een (evt. kruising)Tuigpaardmerrie gefokt heeft?

Edit: Ben oriƫnterend/onderzoekend met familie, wil rijpaardtypischer fokken, maar niet helemaal voor dressuurbloed gaan.


Laatst bijgewerkt door Tuigje op 21-08-17 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 12:36 



 
Profiel   

Volgens mij liep er een op de NVK afgelopen vrijdag.

Edit, nee toch niet. Een Henkie uit een Nickson uit de moederlijn van Goudsmid.

Nickson was een voor de Gelderse goedgekeurde Tuiger van Fortismo. Maar moederlijn van Goudsmid was Gelders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 12:37 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie henkie veulens?

Mazzel is afgelopen maandag op de foto gekomen. Hij vond ons interessanter dan een showtje te geven :+


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 20:32 



 
Profiel   

Wat een knappie! Super mooie portretfoto.

Ik ga zondag weer heen, dan is ie bijna 5 maanden oud, zal kijken of ik wat foto's kan maken. Maar m'n telefoon is vrij traag dus dan moet ie even stilstaan :P begin oktober gaat ie alweer naar de opfok toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 20:36 



 
Profiel   

Hij blijft knap, die Mazzel.

Hier over twee weken weer scannen, dan zit mijn merrie op 3 maanden dracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 21:53 



 
Profiel   

Vandaag 3 maanden drachtig gescand van Henkie *\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 20:24 



 
Profiel   

Gefeliciteerd twinklebel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 19:14 



 
Profiel   

Tuigje schreef
Is er toevallig hier al iemand die met Henkie uit een (evt. kruising)Tuigpaardmerrie gefokt heeft?

Edit: Ben oriƫnterend/onderzoekend met familie, wil rijpaardtypischer fokken, maar niet helemaal voor dressuurbloed gaan.


Mijn merrie is halve tuiger (bascal x heineke) en mijn veulen heeft best hele leuke gangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 12:01 



 
Profiel   

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1001814454
T zwartje is mijn Mila.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 12:06 



 
Profiel   

Die is leuk geworden Esther!

Voor mijn Henkie nog even fingers crossd....Volgende week moet er bij mijn merrie een kies chirurgisch verwijderd worden. Hopelijk blijft het veulen zitten. Maar de kies laten zitten is nu gevaarlijker dan eruit halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 12:35 



 
Profiel   

Hoe kan dat nou? Behoorlijk risico begrijp ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 12:46 



 
Profiel   

Tsja, dat vraag ik me ook af....4,5 jaar geleden heeft ze drie maanden met groen snot uit een neusgat gelopen, stinkend. Toen naar laten kijken door de veearts daar, niks te vinden. Is daarna vanzelf over gegaan, braaf elk jaar naar de tandarts geweest, in november nog, voordat ik haar naar huis haalde. Nu vorige week bij de jaarlijkse controle bleken er drie kiezen kapot, waarvan een heel slecht, open wortelkanalen, rottende, in fragmenten, enz. Niet van gisteren dus.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 12:56 



 
Profiel   

Mazzel is ondertussen ook naar zijn vriendje verhuist. En prima naar het zin.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 18:21 



 
Profiel   

Stoer ding hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 20:24 



 
Profiel   

Gisteren op controle geweest met Vien voor haar kiezen en gelijk even laten scannen voor de zekerheid. Henkiebaby zit nog netjes waar die hoort gelukkig!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 21:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen