Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

 
Profiel   

Nope hij staat nog altijd in het weiland bij de opfok. Ben het inmiddels wel zat, na bijna 9 maanden nog altijd een wond bij z'n voorpluk die niet dicht is en sinds april niet meer bij de hoefsmid geweest, maar het einde lijkt nabij, nog heel even geduld :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 19:24 



 
Profiel   

Dat klinkt niet goed, die wond. Daar moet dan wel meer mee mis zijn denk ik? Los botsplintertje ofzo? Anders heelt zoiets vanzelf wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 19:34 



 
Profiel   

Geen idee, lijkt mij ook zeker niet normaal, maar het is een superschoon wondje. Met nog troep erin zou je verwachten dat 't door de tijd heen toch wel gaat etteren oid. Ik vermoed zelf dat er teveel littekenweefsel is ontstaan wat de genezing dwars zit. Maar we gaan direct met hem langs de kliniek na het ophalen, voor we naar huis gaan. Kunnen gelijk z'n hoeven gedaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 19:46 



 
Profiel   

Myour; Meneer ziet er goed uit! Oogt ook flink aan de maat.
Wat ontzettend balen van zijn wond! Ben wel benieuwd wat de kliniek ervan zegt. Hopelijk houdt hij er niks aan over!

Tinklebel; Balen dat Nijn zn grote klap heeft gekregen van het afspenen. Hopelijk heeft ze snel haar plekje gevonden en wordt ze snel weer de oude. Ik duim voor je!

Mazzel hebben we gemeten. Is nu 1.54 . Hij heeft het helemaal naar zijn zin op zijn plekje. Lekker speels en blij. En gek op aandacht, daar kan hij niet genoeg van krijgen <3


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 20:25 



 
Profiel   

Wat is mazzel ook een mooi paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 20:27 



 
Profiel   

154 is al best wat toch, ik gok dat Meneer beetje zelfde is rond de 155, maar vind het erg lastig inschatten. En in zo'n hobbelig weiland, en ze zakken vaak nog wat weg. Denk wel dat ie best wat massa gaat ontwikkelen, tis al best een potig paardje. Wellicht kunnen ze 'm in de kliniek eens goed meten.
Van z'n voorpluk zie je straks niet zoveel meer, dat haar valt erover heen. Denk dat ze er wel in moeten gaan snijden om de wond te heractiveren. En rx ervan kijkt me ook geen overbodige luxe.

Wat fijn dat ie het zo naar z'n zin heeft, hij ziet er goed uit! Hij doet me beetje ook aan M denken, alleen die is tikje roder qua vacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 20:40 



 
Profiel   

Ik ben vanmiddag weer even bij Nijn langs geweest, omdat ik me toch wel zorgen maakte da ze er de vorige keer zo mat en lusteloos bij stond. Nu trof ik een veulen aan dat glom, aan mijn rits stond te trekken en met de andere veulens aanklooide. Dus ik ben weer happy en gerust gesteld!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-18 19:26 



 
Profiel   

Grappig hé hoe dat weer kan omslaan als ze weer bijkomen. Wel benieuwd hoe ze gaat veranderen met schimmelen!


Vandaag gehoord dat ze dan eindelijk binnen staan, dus maandag ophalen. Kan niet wachten om 'm eindelijk thuis te hebben. Alleen nu weer zaak om een halstertje om te krijgen :') hopelijk gaat dat nu iets voorspoediger dan vorige keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 20:00 



 
Profiel   

Ik denk dat ze vrij langzaam schimmelt, deed haar moeder ook. En als ik haar vergelijk met het andere schimmeltje in haar groep is het aan haar nog nauwelijks te zien, terwijl de ander al echt grijs is.

Dat zal die eng vinden denk ik, het halster, met die hoofdwond? Denk ik handig om een halster te gebruiken die los kan met de bovenkant ipv eentje die over de oren schuift?
Hoe komt die eigenlijk aan die wond, of weet je dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 20:20 



 
Profiel   

De hoofdwond is op het moment maar een klein wondje, hij wil alleen niet verder dicht gaan. Ik kan er ook makkelijk wat insmeren enzo. Halster om vindt ie vooral engig vanwege gebrek aan ervaring, laatste keer dat we 'm omkregen hebben we 'm omgekocht met 'n bak brokken :P heb afgelopen weekend zonder halster met m'n armen de bewegingen nagedaan met omdoen. Toen zat ie ook beetje raar te kijken als m'n handen dan over z'n hoofd gingen, maar deze keer kon ik 'm wel makkelijk bij me houden en liep ie niet weg. Uiteraard uitgebreid beloond met brokjes. :)

Hoofdwond heeft ie opgelopen in de vorige opfok, na alles na te hebben gelopen was er geen zekerheid maar vermoeden was dat ie met de stal uitlopen naar de paddock omhoog is gekomen met z'n kop tegen de balk in de deuropening. Enkele weken later had een ander veulen precies hetzelfde trouwens. De wond was waarschijnlijk paar dagen uit aldus de dierenarts toen het gezien was, en toen was er fikse ontsteking in gekomen mede omdat er losse botsplinters op z'n schedel zaten. Dat is allemaal uitstekend verholpen in de kliniek, maar was dus wel een vervelende wond. Denk dat er 2 opties zijn, of er zit toch nog ergens een botsplintertje, of er is teveel littekenweefsel oid ontstaan wat de genezing remt. Hopelijk het tweede want vrees dat anders alles opnieuw open zal moeten :(


Grappig dat daar zo'n groot verschil in kan zitten in snelheid van verschimmelen. Krijgt ze ook van die appeltjes later?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 20:33 



 
Profiel   

Dat zijn nare wonden....hopelijk valt het mee en sluit die straks goed. Dan moet die knap hard tegen die balk aan geklapt zijn....

Ik vermoed wel dat ze appeltjes krijgt, maar dat is afwachten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 20:37 



 
Profiel   

Mams als vierjarige
[ img ]

Mams met negen jaar
[ img ]

Zoiets verwacht ik ook qua verkleuring van Nijn, maar dat is altijd maar afwachten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 20:39 



 
Profiel   

Oh wauw zeg, ziet er wel mooi uit met zo'n grijze zweem erover! Bij Nijn zie je zo bijna niks nog.

Als ik maandag geweest ben zal ik wel een update plaatsen. Ja hij zal er wel flink hoofdpijn aan gehad hebben.. Dat doet ie iig niet nog een keer gok ik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-18 21:05 



 
Profiel   

Super fijn dat Nijn haar plekje gevonden is en nu weer goed gaat! Mooi apart kleurtje! 8-)

Hoe is het met Meneer afgelopen in de kliniek?

Mazzel doet het goed. Hij groeit goed. Ben te vreden met zijn maat nu. Heb het idee dat hij alweer groter en wat langer geworden is.

Helaas de bijgevoegde foto niet scherp -O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-18 17:00 



 
Profiel   

Ik ben ook erg benieuwd naar Meneer! Maar was dacht ik pas morgen dat ze hem op gaat halen?

Mazzel loopt lekker te showen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-18 17:52 



 
Profiel   

Toch mooie foto Mazzel ondanks beetje waas. Fijn dat ie al beter aan de maat is.

Met Meneer gaat 't goed, een bult littekenweefsel is onderhuids weggesneden en daarna gehecht. Gelijk bekapt, geënt, en wormenkuur mee. Heb foto's, als jullie beetje tegen bloed kunnen :P maar ben nu onderweg dus die plaats ik later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 12:05 



 
Profiel   

Fijn dat het meegevallen is Myour.
Ik kan prima tegen bloed :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 13:44 



 
Profiel   

Oké komt het verhaal.

In de kliniek hebben ze eerst een rx gemaakt, geen losse fragmenten gelukkig, alleen 'n schiefel op z'n schedel maar kan geen kwaad. Hierop z'n voorhoofd geschoren, toen zag je pas echt wat er aan de hand was.

[ img ]
Het wondje zat in de plooi, da zei dat 't zo waarschijnlijk nooit uit zichzelf dichtgroeit. Hierop heeft hij onderhuids het weefsel weggehaald. Dat bloedde na wat snijden behoorlijk, en hij raakte een adertje waardoor het bloed er letterlijk uit spoot, snel onder controle gelukkig maar het gezicht was niet zo fraai.
[ img ]

Daarna kon ie vrij simpel het flapje weer vasthechten.

[ img ]
Heel mooi gedaan. Alleen begon ie er net al wat jeuk aan te krijgen dus ik vrees dat binnenkort alles weer open ligt.. Dus heb stal gevraagd om meteen een da te bellen als dat mocht gebeuren. Het zit op een makkelijk schuurbare plek, en je kan er weinig aan doen.

Daarna bij de hoefsmid, deed ie uit het boekje zo braaf, hij staat prachtig op z'n voeten. Op stal stond ie al snel hooi te eten, te drinken en mooie vaste mestballen, dus denk dat dat wel goed komt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 17:11 



 
Profiel   

Ik zou hem heel suf een vliegenmasker met van die oren opdoen.
Uiteraard kan hij dan nog schuren maar misschien dat het minder snel opengaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 17:23 



 
Profiel   

Vanuit de kliniek raadden ze aan om er niks op of in te doen, ben ook beetje bang als ie met zo'n kap gaat schuren dat die kap dan ook in de wond gaat zitten en je ziet er minder snel. Hopelijk blijft ie er verder van af.. Maar we zullen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 17:35 



 
Profiel   

Ik zou geloof ik toch iets aan bescherming proberen. Zoiets misschien?
https://www.doversaddlery.com/cashel-ho ... 000X1-0511

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 18:12 



 
Profiel   

Zoiets zou misschien wat zijn maar ik bestel nooit in het buitenland, heb geen creditcard. En dat is ook niet morgen hier, eerste paar dagen zijn het belangrijkste :P

Maar wel bedankt voor het meedenken! We houden het voor nu goed in de gaten.

Oja, hij is trouwens gemeten op 156 verdoofd, da zei dat ik er nog zo'n 2 a 3cm bij kon tellen omdat ie dan ingezakt staat, dus groter dan ik dacht! Dat betekent dat ie zo'n 158/159 is nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 18:27 



 
Profiel   

Oh, maar dat was even snel een linkje wat ik in een paar seconden vond.
Succes in ieder geval! Hoop dat het snel herstelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-18 18:34 



 
Profiel   

Vooralsnog is hij van z'n wond af gebleven :) hij had denk ik meer jeuk bij z'n manen dan echt van z'n wond. Hopelijk blijft dat zo, volgende week mogen de hechtingen eruit. Hij doet 't verder erg goed, halster omdoen is geen probleem, hij geniet van lekker kriebelen, poetsen, manen kammen. Ook rondje door de stallen vindt ie erg interessant. Echt een fijn beest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-18 07:40 



 
Profiel   

Myour. Dat was een wel aparte wond. Duimen dat het nu wel op de juiste manier heelt. Gelukkig schuurt hij niet!
Heerlijk dat hij zo van zijn aandacht geniet!

Iemand de goudentip tegen bijten? :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-18 20:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen