Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

 
Profiel   

valonka schreef
Iemand de goudentip tegen bijten? :o

Kunstgebitje :D ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-18 20:54 



 
Profiel   

Tja ik zal het maar vrij direct zeggen, als mijn paard zou (proberen te) bijten dan krijgt ie een soejang, en 'n harde ook :o

Meneer doet het super! Vrijdag komt de dierenarts de hechtingen eruit halen. Hij is niet meer aan de wond geweest. Vandaag een foto van de zijkant gemaakt, hij ontwikkelt zich snel nu in paar weken tijd. Het valt me mee hoe hij zich gehouden heeft na ritje kliniek en verhuizing.

[ img ]
Kan ik mooi eens vergelijken met over paar maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 21:22 



 
Profiel   

Myour.. Meneer is ook mooi in model voor een enter. Grappig om te zien hé hoe snel ze weer veranderen als ze uit de wei komen. Super dat hij van zijn wond afblijft.

Betreft het bijten.. een beste dreun krijgt hij ook als hij probeert te bijten. Maar het is een doorzetter haha. Voor de rest geen hengstengedrag of niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 18:19 



 
Profiel   

Valonka sommige hengsten hebben dat inderdaad meer dan andere, zou het toch consequent blijven afstraffen, veel meer kun je niet doen denk ik.

Meneer ready for take off
[ img ]
8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-18 17:58 



 
Profiel   

Myour.. Stoere Meneer! Ziet er goed uit! Ook al een grote jongen geworden! 8-) <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 19:41 



 
Profiel   

Valonka ja hij groeit goed hè! Z'n voorpluk wond zit eindelijk bijna dicht, en vandaag voor 't eerst echt vast gestaan op de poetsplek. Hij blijft me verbazen! Een paard verderop op stal brak plots even kort de tent af, was bang dat ie zou gaan hangen maar behalve even billen samen knijpen stond ie alleen om zich te kijken met een snuif. Een stalgenoot en ik zaten echt te kijken van >;) uhmdatkloptniethelemaal. Geen gehang dus gelukkig, de mafklapper :D

Overigens is het in beweging nog beetje 'n slappie, maar hij kan wel makkelijk zakken van achter en buigen in de gewrichten, en genoeg souplesse. Beetje kracht ontwikkelen straks... Tijd zal het leren :)


Hoe gaat het met jullie Henkies hier? Nog recente foto's? En wat vinden jullie van de ontwikkeling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 21:25 



 
Profiel   

Hij is toch ook pas anderhalf Myour? Dan mogen ze nog slap zíjn,meestal gaat het pas ergens bij 2,5 op lijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 21:34 



 
Profiel   

Ja klopt, hij is 1 jaar en 8,5 maand alweer. Heb zelf nooit een veulen gehad dus geen idee hoe het ontwikkelt, heb wel vaker gehoord dat je op deze leeftijd eigenlijk niet mag kijken :P ben erg wijs met hem, echt een heel vriendelijk nieuwsgierig dier. Kan haast niet wachten om met hem aan het werk te gaan, maar eerst maar eens ballen eraf van het voorjaar, en voorlopig nog lekker groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 21:43 



 
Profiel   

Myour schreef
Ja klopt, hij is 1 jaar en 8,5 maand alweer. Heb zelf nooit een veulen gehad dus geen idee hoe het ontwikkelt, heb wel vaker gehoord dat je op deze leeftijd eigenlijk niet mag kijken :P ben erg wijs met hem, echt een heel vriendelijk nieuwsgierig dier. Kan haast niet wachten om met hem aan het werk te gaan, maar eerst maar eens ballen eraf van het voorjaar, en voorlopig nog lekker groeien.

Die ballen zou ik er zo lang mogelijk aan laten, groeien ze veel mooier van uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 22:59 



 
Profiel   

Dat had ik inderdaad begrepen van de dierenarts, die adviseerde minimaal tot 2,5 hengst te laten. Probleem is alleen dat hij hier wellicht van de zomer dan het land niet op kan. Om hem in te scharen met een groep 2,5 jarige hengsten vind ik ook link, plus dat hem ik liever niet meer wegbreng (naar onbekenden vooral) na de ellende van afgelopen zomer. Ik ga nog kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar wil niet dat ie 't land niet op kan omdat ie hengst is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-18 08:08 



 
Profiel   

Myour schreef
Dat had ik inderdaad begrepen van de dierenarts, die adviseerde minimaal tot 2,5 hengst te laten. Probleem is alleen dat hij hier wellicht van de zomer dan het land niet op kan. Om hem in te scharen met een groep 2,5 jarige hengsten vind ik ook link, plus dat hem ik liever niet meer wegbreng (naar onbekenden vooral) na de ellende van afgelopen zomer. Ik ga nog kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar wil niet dat ie 't land niet op kan omdat ie hengst is.

Ik zie het probleem van inscharen niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-18 12:27 



 
Profiel   

Ik ga 'm niet meer ver weg brengen en hier in de buurt zijn er weinig opties. Maar ik ken meer paarden die vroeger gecastreerd zijn die prima zijn uitgegroeid dus ik ben er niet zo bang voor. Een iele gaat het toch niet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-18 12:48 



 
Profiel   

[ img ]
<3

Voorpluk eindelijk los, de wond lijkt eindelijk genezen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-19 20:44 



 
Profiel   

Myour wat super fijn! Fijn dat het nu goed genezen is.

Knappe vent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 19:57 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Nijn twee weken geleden. Begint nu echt van veulen naar jaarling te veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 20:12 



 
Profiel   

Ze ziet er goed uit, echte jaarling al bijna! Ben benieuwd hoe ze er van de zomer uitziet straks.

Wond van Meneer is helaas dusdanig verslechterd dat hij nu op de kliniek staat. Morgen gaan ze er goed naar kijken en bedenken wat ze ermee gaan doen. Ze gaan 'm ook castreren nu hij toch daar staat. Ene kant vind ik 't wel definitief, maar z'n leven wordt straks wel stuk makkelijker, tis zo'n speels en sociaal dier, dan mag ie gewoon met alles buiten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 20:55 



 
Profiel   

Wat een pech Myour.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 21:16 



 
Profiel   

Wat vervelend van die wond,wat is volgens hun de oorzaak dat die niet sluit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 21:17 



 
Profiel   

Ze durven dat nog niet te zeggen, morgen als ie goed verdoofd wordt gaan ze goed kijken. Er zijn vorig jaar 3x foto's gemaakt (2x in maart in de kliniek voor en na behandeling en 1x in december) en daar is niks op te zien. Heel frusterend. Hoop morgen meer duidelijkheid te krijgen, en wat ze gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 21:35 



 
Profiel   

Myour wat ontzettend balen van de wond! Is er ondertussen meer duidelijkheid?

Qua castreren vind ik ook een lastig punt. Mazzel wou ik eigenlijk als hengstzijnde weer de wei in doen. Maar begint nu wel meer hengst te worden in de omgang..
Wil jij meneer voor de hengstenkeuring doen Myour?

Twinklebel ziet er goed uit! Leuk kleurtje ook!


Mazzel afgelopen weekend.
Hij verhaart al behoorlijk. En krijgt nog steeds niet genoeg van aandacht haha

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 13:09 



 
Profiel   

Hij wordt mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 13:10 



 
Profiel   

[MD] Wanhoop nabij, hoofdwond die niet dicht gaat

In deze link is de vooruitgang van de wond te lezen :)

Mazzel is knap! Begint al paard te worden.

Of Meneer hk materiaal zou zijn geweest.. Moeilijk zeggen, ik zie wel echt wat in hem. Maar voor mij was hk sowieso niet haalbaar, ik heb onlangs huis gekocht, ik mis de financiële middelen en ik heb 'm voor mezelf gekocht voor de sport.
Ik heb 'm vorige week laten castreren, zijn leven gaat er stuk op vooruit, mag lekker met alle andere paarden staan en op het land. Hij werd afgelopen weken vrij snel meer hengst ook, en hij is al behoorlijk sterk. Op gegeven moment moet je het risico niet meer willen nemen zonder z'n leven teveel in te moeten perken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-19 13:33 



 
Profiel   

Jeetje Myour! Wat een toestand met Meneer. Gekukkig hebbben jullue de oorzaal gevonden. Ben benieuwd was de dierenarts morgen zegt.
Duimen op positief en mooie genezing voor meneer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 19:29 



 
Profiel   

Vanmorgen weer bij 'm geweest. Van de week was z'n castratie wond gaan ontsteken helaas, hij wordt nu dagelijks meerdere keren gestapt en losgegooid, en de wond wordt open gehouden. Hij gedraagt zich top! Hij liep er dan ook niet van harte mee, na het opnieuw openmaken ging het wel stuk beter.

[ img ]
Hopelijk gauw weer thuis, ik ga donderdag een maand op vakantie dus anders zie ik 'm voorlopig ff niet meer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 15:37 



 
Profiel   

Wat is het hier stil gebleven, hoe gaat het met de Henkies?

Hier gelukkig eindelijk goed nieuws, de voorpluk wond zit helemaal dicht en de castratie wond is nu goed genezen. Super blij mee! Hij is voor mijn gevoel echt gegroeid sinds ik op vakantie ging, maar het meten wacht ik nog even mee tot het weide seizoen. Hij lijkt wel echt erg donker te worden!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 06:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen