Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

 
Profiel   

Wat fijn dat het eindelijk goed gaat met Meneer Myour.

Nijn groeit ook aardig, is wel wat schraal vind ik, maar dat kan natuurlijk na een verkoudheid en groeispurt. Ik kijk er naar uit dat ze de wei op gaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 10:45 



 
Profiel   

Ja heerlijk hé, kan ook niet wachten tot het weide seizoen, lekker verder groeien. Liever wat te schraal dan te dik op deze leeftijd :) is Nijn al wat meer verschimmeld of nog steeds bruin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 10:49 



 
Profiel   

[ img ]
Kung-fu panda is ze op het moment. Donker koppie, licht om neus en ogen,met grijze oren. Denk dat ze straks als ze uit het winterhaar is een stuk grijzer is ineens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 12:41 



 
Profiel   

En eindelijk een paard met een echte voorpluk :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 12:41 



 
Profiel   

Whaaa ruilen? :') Meneer z'n hele voorpluk is eraf geschoren met de operatie, dus hij heeft nu zo'n 2cm punk voorpluk whaha! Wilde graag nieuwe foto's laten maken door focussed deze zomer maar vind dat met zo'n voorpluk eigenlijk niet zo mooi :=

Ooh wat geinig zeg die grijze oortjes! Erg benieuwd hoe ze er straks uitziet uit de wintervacht. Meneer wordt op z'n schouder nu net zo donker als Nijn onder haar ogen zeg maar op de wang. Zal proberen morgen foto te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-19 12:56 



 
Profiel   

Wat super fijn van meneer! Gelukkig geneest alles nu goed! *\o/*
Hopelijk krijgt hij wel zijn voorpluk weer goed terug.
Ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet

Ben ook benieuwd hoe snel Nijn schimmel wordt. Je herkent hem vast altijd overal eruit met zijn apparte kleur.
En dat ze als nu wat schraal is inderdaad beter dan dik.

Mazzel doet het goed. Kan niet wachten dat hij weer de wei op kan.
De foto is van gisteren.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 11:01 



 
Profiel   

Valonka hij is echt super leuk zeg, en wat krijgt ie al massa, zo lijkt iig van de foto. Is die van jou al beetje door z'n vacht heen?

Zal kijken of ik vandaag foto van hem kan maken, hij is op dit moment flink overbouwd en weer wat schraler geworden, dus vermoed dat ie weer groeispurtje heeft na het herstel. Flink aan het verharen ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 12:15 



 
Profiel   

Dankjewel Mayour! Hij heeft inderdaad al best wel massa. Hij was super snel door zijn wintervacht. Hij had geen hele dikke maar wel dichte vacht.

Het genezen heeft meneer ook veel energie gekost denk ik en dan ook nog groeien. Niet raar toch dat hij wat schraler geworden is.
Ben benieuwd naar een foto als die gelukt is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 15:41 



 
Profiel   

Valonka heb ze ook liever wat schraler op deze leeftijd idd, laat ze maar lekker energie stoppen in de hoogte ipv de breedte :D

Kunnen jullie Henkies trouwens ook zo makkelijk kantelen in het bekken? Ik observeer Meneertje vaak als ie in de paddock speelt, maar dat is dus echt een dingetje wat mij opvalt. Zeker als ie vertrekt of versnelt zie je dat goed. Vraag me af of jullie ook herkennen. En welke gang vinden jullie het beste van die van jullie?

Vandaag geen goede foto kunnen maken, in de paddock vergeten en eenmaal op stal stond ie steeds te vreten en stond ie niet charmant :P dus die komt komende week. Heb z'n manen enzo even grondig onder handen genomen, hij heeft een enorme bos aan twee kanten ook, is lastig goed op lengte te houden haha. Hij is dus na alles aan z'n voorpluk niet kopschuw geworden, je kan 'm overal makkelijk aanraken enzo. Maar toch als je 'bezig' gaat rondom z'n oren dat stukje met een schaar bijvoorbeeld dan zie je hem toch wat spanning krijgen. Manen knippen richting z'n oren en het derde oor wegknippen. Maar toch laat ie het toe, laat toch wel echt dat goede karakter zien :) ook z'n voorpluk litteken kun je ook gewoon normaal aanraken, en toch als je iets erop smeert heeft ie zoiets van, hmmm.. Dat verschil merkt ie toch wel. Maar ook dat laat ie dan desondanks toe. Ben echt zo onwijs gek met dit paard, heb eerder paarden gehad maar eentje vanaf veulen hebben is toch anders. Hij is echt bijzonder voor me. Na afgelopen jaar echt veel zin in komend jaar, en ik ben erg benieuwd hoe het hele beleerproces tzt zal gaan verlopen :):)


Edit oja deze foto wel gemaakt nog vandaag tijdens het spelen <3

[ img ]

Al istie ook weer niet zo overbouwd hoor :P voorbenen staan wat lager in het zand haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-19 17:46 



 
Profiel   

[quote="Myour"]

Kunnen jullie Henkies trouwens ook zo makkelijk kantelen in het bekken? Ik observeer Meneertje vaak als ie in de paddock speelt, maar dat is dus echt een dingetje wat mij opvalt. Zeker als ie vertrekt of versnelt zie je dat goed. Vraag me af of jullie ook herkennen. En welke gang vinden jullie het beste van die van jullie?

Mazzel kan dat ook wel makkelijk, kan ook snel schakelen in zijn gangen. Galopperen doet hij het liefste, dat was als veulentje zijnde al zo, toen draafde die amper en ik was zo benieuwd hoe die kon draven weet ik nog :+ :')

Meneer heeft ook al best wat massa lijkt het zo. Mooi donkere kleur ook! Vind hem er mooi uit zien! <3
Heerlijk dat hij alles zo fijn oppakt! Fijn z'n karakter!


Wat zijn ju plannen voor volgend jaar met Meneer? Ga je ook met hem na de keuring bijv.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-19 22:02 



 
Profiel   

Leuk om die overeenkomsten te zien :)

Keuring voor ster predikaat bedoel je? Zou ik best willen doen maar ik heb er zelf niet zoveel aan, dus mocht de fokster dat willen dan zou ik dat wel overwegen. Z'n moeder zelf is enkel ster, en hij is de enige nakomeling dusver, dus volgens mij voegt het op het moment ook niet heel veel toe? Weet 't eigenlijk niet.

Verdere planning is na het weide seizoen het longeren op gaan pakken en begin volgend jaar zadelmak maken. Hij is tot nu toe zo makkelijk met alles dat ik weinig problemen voorzie. Verder weinig op de planning nog, weet ook niet zo goed wat er mogelijk is, volgens mij zijn er weinig opties voor Gelderse ruinen om ze ergens te laten zien oid of qua keuring enzo. Wellicht op de hengsten demonstratie voor Henkie nakomelingen :P haha nee grapje hoor.
Grootste doel is wel de sport, dus zodra ie 't lekker doet onder het zadel gaan we beginnen in de B.

En jij met Mazzel al plannen voor volgend jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-19 06:25 



 
Profiel   

Dit is trouwens hoe ie er nu uitziet, kun je goed ook zien hoe overbouwd ie is. Wil 'm ook iets ondersteunends erbij gaan geven na afgelopen maand, even de weerstand boosten. Maar twijfel wat.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 07:58 



 
Profiel   

Ik vind hem heel mooi in model komen.

Als hij voldoende brok voor jonge paarden krijgt zou ik niks doen.

Echt Hekkert paard om te zien. Grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 08:22 



 
Profiel   

Ik zou hem ook niets bij geven. Hij ziet er prima uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 08:51 



 
Profiel   

Hij is pas twee toch? Heel normaal dat die van tijd tot tijd overbouwt zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 10:53 



 
Profiel   

Ja ben ik ook blij mee, betekent dat ie weer flink aan het groeien is. Helaas zijn we denk ik nog niet helemaal uitgedokterd, hij heeft 'n rare plek op z'n achterbeen wat een wrat kan zijn maar ook sarcoid achtig.. Dus even zien wat het doet en anders toch weer da erbij. Hij heeft ook uitbraak van veulen wratjes op z'n hoofd. Vandaar dat ik denk dat z'n weerstand wel een oppeppertje kan gebruiken. Vind hem er zelf wel goed uitzien verder, dat is niet de reden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 12:02 



 
Profiel   

Myour schreef
Leuk om die overeenkomsten te zien :)

Keuring voor ster predikaat bedoel je? Zou ik best willen doen maar ik heb er zelf niet zoveel aan, dus mocht de fokster dat willen dan zou ik dat wel overwegen. Z'n moeder zelf is enkel ster, en hij is de enige nakomeling dusver, dus volgens mij voegt het op het moment ook niet heel veel toe? Weet 't eigenlijk niet.

Verdere planning is na het weide seizoen het longeren op gaan pakken en begin volgend jaar zadelmak maken. Hij is tot nu toe zo makkelijk met alles dat ik weinig problemen voorzie. Verder weinig op de planning nog, weet ook niet zo goed wat er mogelijk is, volgens mij zijn er weinig opties voor Gelderse ruinen om ze ergens te laten zien oid of qua keuring enzo. Wellicht op de hengsten demonstratie voor Henkie nakomelingen :P haha nee grapje hoor.
Grootste doel is wel de sport, dus zodra ie 't lekker doet onder het zadel gaan we beginnen in de B.

En jij met Mazzel al plannen voor volgend jaar?


Jammer dat er voor ruinen eigenlijk zo weinig is hé in verhouding met merrie's.

Keuring lijkt mij wel interessant met Mazzel, gewoon voor de ervaring voor ons beide. Leren we beide veel van hihi.
En voor de rest, rustig aan het werk in het voorjaar denk ik, kijken hoe hij alles oppakt.

Ik vind meneer ook mooi in verhouding! Ziet er goed uit! <3
Het schijnt dat als je op de wratjes stroop doet ze snel verdwijnen. Of het echt helpt heb ik geen ervaring mee. Hopelijk is het niet sarcoid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-19 21:03 



 
Profiel   

Heb je Mazzel overwogen voor de hk? Ben wel benieuwd wat er dit jaar meedoet, hopelijk iets meer Henkies. En hoe groot is Mazzel, hij toont best flink. Heel benieuwd hoe ze in het werk gaan zijn!
Voor keuring op pad is denk ik wel goede ervaring voor ze.

Appelstroop, bedankt voor de tip! Het zou toch bijna te flauw zijn als ie opeens tegelijk wratten en een sarcoid zou hebben := dus daarom hoop en denk ik dat 't wratje is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 09:01 



 
Profiel   

valonka schreef
Myour schreef
Leuk om die overeenkomsten te zien :)

Keuring voor ster predikaat bedoel je? Zou ik best willen doen maar ik heb er zelf niet zoveel aan, dus mocht de fokster dat willen dan zou ik dat wel overwegen. Z'n moeder zelf is enkel ster, en hij is de enige nakomeling dusver, dus volgens mij voegt het op het moment ook niet heel veel toe? Weet 't eigenlijk niet.

Verdere planning is na het weide seizoen het longeren op gaan pakken en begin volgend jaar zadelmak maken. Hij is tot nu toe zo makkelijk met alles dat ik weinig problemen voorzie. Verder weinig op de planning nog, weet ook niet zo goed wat er mogelijk is, volgens mij zijn er weinig opties voor Gelderse ruinen om ze ergens te laten zien oid of qua keuring enzo. Wellicht op de hengsten demonstratie voor Henkie nakomelingen :P haha nee grapje hoor.
Grootste doel is wel de sport, dus zodra ie 't lekker doet onder het zadel gaan we beginnen in de B.

En jij met Mazzel al plannen voor volgend jaar?


Jammer dat er voor ruinen eigenlijk zo weinig is hé in verhouding met merrie's.

Keuring lijkt mij wel interessant met Mazzel, gewoon voor de ervaring voor ons beide. Leren we beide veel van hihi.
En voor de rest, rustig aan het werk in het voorjaar denk ik, kijken hoe hij alles oppakt.

Ik vind meneer ook mooi in verhouding! Ziet er goed uit! <3
Het schijnt dat als je op de wratjes stroop doet ze snel verdwijnen. Of het echt helpt heb ik geen ervaring mee. Hopelijk is het niet sarcoid!

Ruinen kunnen ook naar de stamboekkeuring en ster worden en ze kunnen ook de IBOP lopen. Dat ze geen sportpredikaat kunnen halen is eigenlijk wel raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 13:26 



 
Profiel   

Ibop zou ook nog leuk zijn ja, wist niet dat dat ook voor ruinen was.

Nou gisteren voor de grap een singeltje om gedaan bij hem, maar hij maakt er gewoon echt niks van. Keek 'n keer achterom en dat was het. Ik heb zelden zo'n makkelijk paard meegemaakt. Voor volgend jaar ben ik echt benieuwd hoe het zadelmak proces zal verlopen, als ie dan ook zo makkelijk is.. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 11:03 



 
Profiel   

Predicaten ruinen en niet-goedgekeurde hengsten

Voor ruinen en niet-goedgekeurde hengsten is het mogelijk om een aantal verschillende predicaten te verdienen. Voor ruinen en niet-goedgekeurde hengsten gelden dezelfde richtlijnen, daar waar we spreken over ruinen, worden ook de niet-goedgekeurde hengsten bedoeld. Beide worden niet opgenomen in het stamboek, dat is voorbehouden voor merries en goedgekeurde hengsten. Door te voldoen aan bepaalde eisen op het gebied van exterieur of prestatie kan een ruin een predicaat toegekend krijgen. Hoe hoger het predicaat, hoe strenger de eisen waar de ruin aan moet voldoen. Predicaten zijn daarmee voor een fokker belangrijke graadmeters voor de kwaliteit van zijn ruin en daarmee interessant voor de moederlijn waar deze ruin uit voortkomt. Soms kan het behalen van een predicaat ook van belang zijn voor zijn moeder. Wordt een ruin bijvoorbeeld ster verklaard, dan telt hij mee voor het preferentschap van zijn moeder.

Voor ruinen kennen we in totaal vijf predicaten: ster, PROK, D-OC, IBOP en EPTM. Het enige verschil tussen ruinen en niet-goedgekeurde hengsten is, dat deze laatste niet deel kunnen nemen aan de EPTM. Als een ruin een predicaat heeft, staat dit vermeld op het stamboekpapier. In de reglementen (kies het selectiebeleid van de betreffende fokrichting) staat de volledige uitleg over alle gestelde eisen om een predicaat te behalen.

Bron: KWPN

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 12:00 



 
Profiel   

Myour schreef
Heb je Mazzel overwogen voor de hk? Ben wel benieuwd wat er dit jaar meedoet, hopelijk iets meer Henkies. En hoe groot is Mazzel, hij toont best flink. Heel benieuwd hoe ze in het werk gaan zijn!
Voor keuring op pad is denk ik wel goede ervaring voor ze.

Appelstroop, bedankt voor de tip! Het zou toch bijna te flauw zijn als ie opeens tegelijk wratten en een sarcoid zou hebben := dus daarom hoop en denk ik dat 't wratje is..


Hij is nog steeds hengst dus HK is nog een optie :P
Lijkt me leuk avontuur HK alleen is de merrie zelf alleen maar Stamboekmerrie, en alleen daarop maakt Mazzel al geen kans op de hk.

Mazzel is nu 1.63/1.65 gok ik. Al even groot als zijn moeder :D

Mazzel heeft zijn eerste grassprietjes al gehad, helemaal blij in de wei haha.
Voor de rest is doe ik zo nu en dan even wat grondwerk en poetsen doen we wel elke week en geniet hij zo van. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 14:58 



 
Profiel   

valonka schreef
Myour schreef
Heb je Mazzel overwogen voor de hk? Ben wel benieuwd wat er dit jaar meedoet, hopelijk iets meer Henkies. En hoe groot is Mazzel, hij toont best flink. Heel benieuwd hoe ze in het werk gaan zijn!
Voor keuring op pad is denk ik wel goede ervaring voor ze.

Appelstroop, bedankt voor de tip! Het zou toch bijna te flauw zijn als ie opeens tegelijk wratten en een sarcoid zou hebben := dus daarom hoop en denk ik dat 't wratje is..


Hij is nog steeds hengst dus HK is nog een optie :P
Lijkt me leuk avontuur HK alleen is de merrie zelf alleen maar Stamboekmerrie, en alleen daarop maakt Mazzel al geen kans op de hk.

Mazzel is nu 1.63/1.65 gok ik. Al even groot als zijn moeder :D

Mazzel heeft zijn eerste grassprietjes al gehad, helemaal blij in de wei haha.
Voor de rest is doe ik zo nu en dan even wat grondwerk en poetsen doen we wel elke week en geniet hij zo van. <3

Dat is niet zo hoor. Er zijn meer hengsten uit stamboekmerrie’s. Sport is leidend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 16:46 



 
Profiel   

Is ie al mooi aan de maat valonka! Die zal de 170 wel halen. Qua kans maken op de hk durf ik niet te zeggen hoe dat gaat, misschien dat ze bij de Geldersen daar iets soepeler mee zijn? Wat heerlijk dat ze bij jullie al bij op het land kunnen, en heerlijk dat poetsen enzo, Meneer vindt dat ook heerlijk <3

Hebben hier mensen ervaring met de touwtjes truc om stokmaat te voorspellen? Is dat erg achterhaald of benadert dat wel beetje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 17:07 



 
Profiel   

Myour schreef
Is ie al mooi aan de maat valonka! Die zal de 170 wel halen. Qua kans maken op de hk durf ik niet te zeggen hoe dat gaat, misschien dat ze bij de Geldersen daar iets soepeler mee zijn? Wat heerlijk dat ze bij jullie al bij op het land kunnen, en heerlijk dat poetsen enzo, Meneer vindt dat ook heerlijk <3

Hebben hier mensen ervaring met de touwtjes truc om stokmaat te voorspellen? Is dat erg achterhaald of benadert dat wel beetje?

Van knie tot de schoft en dan x 2. Klopt vaak wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 22:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen