Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

 
Profiel   

janderegelaa schreef
valonka schreef

Hij is nog steeds hengst dus HK is nog een optie :P
Lijkt me leuk avontuur HK alleen is de merrie zelf alleen maar Stamboekmerrie, en alleen daarop maakt Mazzel al geen kans op de hk.

Mazzel is nu 1.63/1.65 gok ik. Al even groot als zijn moeder :D

Mazzel heeft zijn eerste grassprietjes al gehad, helemaal blij in de wei haha.
Voor de rest is doe ik zo nu en dan even wat grondwerk en poetsen doen we wel elke week en geniet hij zo van. <3

Dat is niet zo hoor. Er zijn meer hengsten uit stamboekmerrie’s. Sport is leidend.




Heb nu een paar jaar op de hengstenkeuring in den bosch gezeten, en daarin vond ik vaak te horen dat moederskant niet genoeg papier had en daarom niet door mogen.

Mazzel zijn papier voor wie dat leuk vind. ;)
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /mazzel-up
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 08:06 



 
Profiel   

valonka schreef


Grappig lijnenteelt op Calipso I in de moederlijn.

Calipso I
[ img ]

Zijn volle broer Calipso II heeft meer invloed gehad.

De merrie Tabelle heeft 5 volle broers gegeven die allemaal goedgekeurd waren.

Heel soms nemen ze wel eens een hengst uit een stamboekmoeder. Maar dan moet er echt eel veel sport in de moederlijn zitten(en bij de moeder zelf)
Tis echt niet vaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 08:22 



 
Profiel   

Hier gelukkig een merrie, hoef ik over dat soort dingen niet na te denken. Ik denk dat ik haar wel voor de merriekeuring wil hebben, even kijken hoe ze uitgroeit.

Deze kreeg ik vandaag van een bokker, ze is gelukkig weer even iets minder uit verhouding, voor zolang het duurt...
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 18:27 



 
Profiel   

Ze ziet er goed uit! Wanneer gaan ze bij jullie het land op?

Ik ben wel blij met m'n beslissing te castreren, hij heeft het veel gezelliger nu en kan straks gezellig met de andere paarden het land op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 13:41 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Hij was beetje wappie dus even laten razen aan de lijn, hier kon ie weer beetje normaal draven :')
Ik vind 'm leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 05:48 



 
Profiel   

Hij is ook leuk.

Bella was gisteravond ook helemaal wappie :):)

Volgens haar spookte het in het bos. Bij iedere boom was ze het liefste snel naar huis gerent. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-19 05:55 



 
Profiel   

Myour schreef
[ [url=m/tFdfCp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9yfl8F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij was beetje wappie dus even laten razen aan de lijn, hier kon ie weer beetje normaal draven :')
Ik vind 'm leuk <3



Hij is echt leuk! <3
Ziet er goed uit, lekker even benen strekken!

Mazzel geniet dagelijks van zijn paar uur grassprietjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 19:28 



 
Profiel   

Bella had ook vast de zomer in de bol haha.

Valonka echt wel fijn hoor als ze het gras al op kunnen. Hier is dat vaak in mei pas.


Met Meneertje zijn we nog altijd in de weer. Enerzijds doet ie het super goed, tis 'n heerlijk paard. Anderzijds was de da niet helemaal overtuigd dat het wratje op z'n been was, maar zou toch te bizar zijn als ie 2 virussen tegelijk zou hebben := dus dat geloof ik nog niet helemaal. En hij is sinds hij uit de opfok komt kriebelig aan z'n manenkam en gaat maar niet helemaal weg. Ik vermoed beestjes ofzo, zou me ook niet verbazen ergens, zitten daarnaast ook best wat schilfers op z'n manenkam. Ga wat dingetjes proberen.. In mei gaat ie naar de kliniek voor rxen dus mocht 't dan nog niet over zijn dan laat ik de da er nog naar kijken. Mja na alle ellende qua wonden is dit wel te doen :')

[ img ]
<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 18:27 



 
Profiel   

Hij heeft nu al een gespierde hals Myour.

Bella ging vandaag geweldig. Als ze zo door gaat misschien toch maar weer gaan starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-19 18:32 



 
Profiel   

Ja Natasja lekker weer starten! Met de zomer in het vooruitgang lekker buiten ook.

Vandaag weer iets van het lijstje kunnen afstrepen, voor het eerst dekentje op doen. Maar ook dat vond ie niet bepaald boeiend.

[ img ]
Hij vond het wel grappig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 14:46 



 
Profiel   

Leuk Natas, weer starten!

Brave Meneer zeg Myour.

Gisteren weer bij Nijn langs geweest, op haar kont komt nu dan toch de schimmel onder haar winterhaar vandaan. Ze is in vier weken tijd van bruin naar grijs gegaan.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 16:32 



 
Profiel   

Hier een update van mijn Mila. Ze wordt steeds knapper. Beetje jammer dat van dr manen -:(-
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:12 



 
Profiel   

Leuk Esther! Ze is nu twee dacht ik?
En ach, die manen,straks als ze drie is de schaar erin....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:37 



 
Profiel   

Esther wat is er met de manen?
Wat een knapperd, mooie donkere kleur!

Twinklebel wordt idd goed zichtbaar nu schimpie.

Meneer gaat straks naar de tandarts, wil de wolfstandjes er gelijk uit hebben. Gisteren was ie van god los dus hopelijk gedraagt ie zich beetje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:40 



 
Profiel   

Ze heeft amper manen meer..ik weet niet of t door schuren komt of dat ze eraf geknaagd zijn. Ze wordt 9 mei 2.
Hoe oud is Meneer dat ie nu al een tandarts behandeling krijgt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:50 



 
Profiel   

Meneer lijkt echt al een volwassen paard zo met zn maantjes netjes. Die van mij ziet eruit als een Tokkie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:53 



 
Profiel   

Meneer wordt deze maand 2. Wolfstanden trekken kan op elke leeftijd. Tandarts kwam nu toevallig, over een jaar zijn we nu met het inrijden bezig dus dan wil ik niet zo'n ingreep laten doen tussendoor. Nu kan z'n bekkie lekker rustig herstellen, en is volgend jaar enkel een controle nodig :)

Oei das jammer zeg.. Hopelijk groeit 't straks snel weer terug. Wanneer wil je haar naar huis gaan halen?

Haha ja die manen dat was 't eerste waar ik een schaar in zette. Maar ik vind 'm overall nog best puppy, vooral nu ie opeens de lucht in gaat is ie vrij schraal ook. Maar nu hij grotendeels uit z'n berenvacht is ziet ie er stukken meer paard uit haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:59 



 
Profiel   

Dit jaar. En dan naar een groep/loopstal. Heb besloten mn paard nooit meer op te hokken in een box..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 15:11 



 
Profiel   

Zo was toch wel nodig bij de tandarts, hij zei dat ie 't wel vaker zag bij jonge paarden. Wolfstandjes vielen er zo uit, viel me erg mee! Blij dat 't weer achter de rug is.

Esther wel fijn hoor straks lekker bij je. Box of niet is idd eigen voorkeur :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 15:26 



 
Profiel   

Seven schreef
Leuk een Henkie topic, ik sluit me hier even aan.
Wij hebben ook een Gelderse hengst van de fam Hekkert van Alexander P x Zep x commandant


Eerste veulen van Henkie
[ [url=m/qnYo9n.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 18:02 



 
Profiel   

Ook leuk idd, vraag me af hoe 't daar mee is nu?


Nou hij had vandaag alweer genoeg praatjes, dus denk dat alles weer rustig is in z'n bekkie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 18:30 



 
Profiel   

De eerste nakomelingen zullen nu wel onder het zadel gaan, ben benieuwd hoe die het doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 18:54 



 
Profiel   

Meneer is stoer mayour! Vindt de tandarts geen rare stap! Heb je dat inderdaad maar alvast gehad.

Esther28. Mila ziet er moooi uit! Leuk een zwarte! Manier van opfokken is denk ik ook beetje persoonlijk. Ze staat nu als ik de foto bekijk toch ook in een groepshok?

Nijn krijgt echt een leuke kleur schimmel! Grappig om dat te zien veranderen twinklebel!

Ben ook wel benieuwd naar de eerste nakomelingen onder het zadel.

Mazzel hebben we weer gemeten, hij is moeders al voorbij haha. 1.65m al. Nog paar week en dan lekker de kudde weer in op de wei.

Mazzel vandaag. Hij had al in de wei gelopen dus nog even in de bak laten lopen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 20:34 



 
Profiel   

Knappe Mazzel!

Nijn is vandaag door een opfokmaatje pp de foto gezet. Ze begint weer knap te worden....
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 19:06 



 
Profiel   

Nijn krijgt echt een leuk apart kleurtje! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 17:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen