Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

 
Profiel   

Wat leuk! Zelf eerste keer is toch het leukste..

Ja klopt, hij is 2 jaar :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 19:55 



 
Profiel   

Supergaaf Myour!

Das dan een flinke vergeleken met de andere Henkies hier Vulina.

Ik hoop heel hard dat Nijn nog richting 1.62m gaat. Ze moet nog twee worden in juni, dus het is niet onmogelijk. Maar een grote gaat het niet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 19:58 



 
Profiel   

Kan inderdaad nog wel, wat later veulen ook. Maar idd 1.70m zal ie niet worden. Hoe groot is de moeder?

Was heel bijzonder om na 3 jaar wachten voor het eerst op hem te zitten. Voor nu wordt ie eerst beter doorgereden, en daarna ga ik hem langzaam aan overnemen. Eerst maar weer eens beetje spieren kweken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 20:18 



 
Profiel   

Moeders was 1.66m

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 20:43 



 
Profiel   

Dan zou je toch zeggen dat ze groot genoeg zou moeten worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 21:05 



 
Profiel   

De halfzus van deze, van Daddy Cool werd ook maar 1.60,5m, dus ik weet het niet.... Terwijl oma ze juist behoorlijk groot fokte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 21:38 



 
Profiel   

Onze wordt steeds knapper <3
[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-20 16:12 



 
Profiel   

Das wel een heel knappe Vulina <3

Meneertje doet het nog steeds heel braaf, ik stap 'm nu zelf uit en zo rustig aan steeds verder zelf overnemen. Heb er geen haast mee. Maar wel mooi uitzicht <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-20 16:45 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Ik moet 'm weer es meten, naar mijn idee is ie weer wat aan het groeien geslagen. Hij zit goed in z'n vel en barst van de energie. Gelukkig doet ie niet gek ohz en blijft ie goed te reguleren, maar het liefst galoppeert ie lekker, dat deed ie als veulen al. Hoop morgen weer wat nieuw beeldmateriaal te maken ohz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 17:02 



 
Profiel   

Wow, hij ziet er ook supergoed uit, knappe Meneer!

Nijn lijkt op het moment net zo'n dikke Welsh Cob 8-). Meestal gaat ze dan daarna de lucht weer in.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 17:15 



 
Profiel   

Nijn ziet er super uit! Wanneer wil je haar naar huis halen? Dit jaar of volgend jaar?

Gisteren voor het eerst zelf galopje gedaan op Meneer, ben hem nu langzaam zelf aan het oppakken. Voelde heel fijn! Morgen weer.

Verder niemand hier die al bezig is met z'n Henkie qua zadelmak maken? Ben wel benieuwd naar hoe dat verloopt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-20 06:58 



 
Profiel   

Nijn haar kleurtje vind ik echt zo gaaf! Ze ziet er mooi uit <3


Stoere Meneer! Ziet er goed uit! Leuk al ze zo voor je willen werken!


Mazzel heb ik naar de de plek gebracht waar hij zadelmak wordt gemaakt. Dit pakt hij goed op. Is weinig onder de indruk haha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 20:43 



 
Profiel   

Myour schreef
Das wel een heel knappe Vulina <3

Meneertje doet het nog steeds heel braaf, ik stap 'm nu zelf uit en zo rustig aan steeds verder zelf overnemen. Heb er geen haast mee. Maar wel mooi uitzicht <3

[ [url=m/c2ijHD.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat fijn dat het zo goed gaat met rijden /3 :z en inderdaad heel mooi uitzicht! Wat een knapperd /3
En was hij trouwens nog gegroeid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 07:19 



 
Profiel   

Valonka spannend! Hoe gaat het intussen?

Esther, ik vergeet steeds de meetstok mee te nemen := dus durf het niet te zeggen. Maar ik vermoed van wel.

Heb gisteren eindelijk zelf rondgereden met Meneer <3 hij voelde zo safe aan dat ik ook gegaloppeerd heb. Hij is heel fijn aangereden, was zo wegrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 07:32 



 
Profiel   

Mijn lijkt zo wel een donkere valk vanaf de foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 07:32 



 
Profiel   

Dit is Olara op dit moment <3 , je kunt al goed zien dat ze een schimmel gaat worden. /3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-20 07:35 



 
Profiel   

Myour schreef
Valonka spannend! Hoe gaat het intussen?

Esther, ik vergeet steeds de meetstok mee te nemen := dus durf het niet te zeggen. Maar ik vermoed van wel.

Heb gisteren eindelijk zelf rondgereden met Meneer <3 hij voelde zo safe aan dat ik ook gegaloppeerd heb. Hij is heel fijn aangereden, was zo wegrijden.



Gaat goed! Hij is eerder lui dan moe :') tegenovergestelde wat ik gewend ben. Heb zelf ook al even gereden. Voelt heel vertrouwd en zo leuk om op mijn eigen fokproduct te rijden *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-20 09:32 



 
Profiel   

Esther knappe jaarling! Mooie kleur nu zo.

Valonka wat leuk zeg, wellicht als ie wat langer ohz is en meer balans dat ie ook vlotter gaat worden. Ben wel benieuwd naar beeldmateriaal :D


Nou vandaag eindelijk die meetstok eens meegenomen. Hij komt nu aan zo'n 165 incl ijzer, dus toch wel 2cm gegroeid sinds januari. Ook weer zelf gestuurd, hij voelt zo onwijs fijn al, en halsstrekken doet ie ook gewoon al best behoorlijk. Terwijl dit pas derde keer oefenen erop was. Zaterdag m'n eerste les met hem <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-20 12:41 



 
Profiel   

Dat is een mooi maatje Myour, ik hoop stiekem dat Nijn ook zoiets wordt.

Mooi beestje hoor Esther, mooi donker ook nog.

Nijn is gelukkig ook weer lekker aan het groeien, die stond van de winter een beetje stil qua groei.




[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-20 12:44 



 
Profiel   

Twinklebel op die foto toont ze best groot al!

Ik heb inmiddels m'n eerste rondjes helemaal zelf rijden met Meneer erop zitten. Wat een ongekend braaf paard toch. Zelfs als ik onhandig zit te doen loopt ie gewoon door. Geen stap verkeerd! Komende tijd even wat vaker lessen om het weer wat meer in de vingers te krijgen :):)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 20:03 



 
Profiel   

Nijn oogt zo niet zo klein! Lijkt ook aardig massa te hebben. En dat kleurtje is echt te gek! *\o/*

Stoere Meneer! Ziet er ontspannen uit! 8-)

Mazzel vandaag weer gereden en doet goed zijn best! Gaspendaal is ook Al stukken beter gemonteerd. Nog een weekje en dan mag die na huis.

Foto is van vandaag.




[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 13:31 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik meld me hier ook even :wave:
Op 18 mei is mijn merrie Coberlina bevallen van een hengstenveulen van Henkie.
Het is een vosje met 2 hoge witte achterbenen en een bles.
Eerste dag verliep beetje moeizaam, maar inmiddels heeft hij alles ingehaald en gedraagt hij zich als een echte hengst :+
Hij heeft de naam Pragha Khan meegekregen, maar hier thuis noem ik hem Maurice :D

Zo meteen eerst hier in dit topic al eens wat lezen, want ben erg benieuwd naar de andere nakomelingen van Henkie!


[ img ]

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ragha-khan

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-20 14:54 



 
Profiel   

Coberlina schreef
Hoi allemaal,

Ik meld me hier ook even :wave:
Op 18 mei is mijn merrie Coberlina bevallen van een hengstenveulen van Henkie.
Het is een vosje met 2 hoge witte achterbenen en een bles.
Eerste dag verliep beetje moeizaam, maar inmiddels heeft hij alles ingehaald en gedraagt hij zich als een echte hengst :+
Hij heeft de naam Pragha Khan meegekregen, maar hier thuis noem ik hem Maurice :D

Zo meteen eerst hier in dit topic al eens wat lezen, want ben erg benieuwd naar de andere nakomelingen van Henkie!


[ [url=m/kW1aX5.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ragha-khan



Welkom! Wat een knapperd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 11:31 



 
Profiel   

Dankjewel :)

Er zit precies niet zoveel lijn in hoe de nakomelingen eruit zien vzn Henkie, behalve dat ze er allemaal stoer uitzien en blijkbaar erg braaf zijn bij het rijden? (Voor zover ze allemaal al gereden worden)

Maurice is ontzettend lief en aanhankelijk. Hij hinnikt naar ons en komt zowel op stal als in de wei gewoon naar me toe om te aaien. Hopelijk blijft hij zo leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 21:33 



 
Profiel   

Hoe doen de Henkie's het ondertussen?

Mazzel pakt het goed op onder het zadel. <3
Begint nu ook meer paard aan het worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-20 10:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen