Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

 
Profiel   

Twinklebel schreef
Gefeliciteerd Lisettu! Ontario ook zo'n bos manen. Volgens mij komt dat echt van Henkie. Komt bij Nijn in elk geval niet van moeders kant...


Ja en die heeft het volgens mij weer van zijn vader. Mijn Alexandro had ook zo'n bos haar en enorme voorpluk. Nou mijn merrie heeft echt een ieniemienie plukje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 07:02 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Gefeliciteerd _lissetu_.
En ik vind hem heel erg leuk. Hij heeft een heel blij hoofd.


Dankjewel Natasja! Een blij hoofd en een wilde bos, alles wat ik zoek in een man ;)


Twinklebel schreef
Gefeliciteerd Lisettu! Ontario ook zo'n bos manen. Volgens mij komt dat echt van Henkie. Komt bij Nijn in elk geval niet van moeders kant...


Dankjewel Twinklebel!

De moeder van Ontario heeft ook niet veel, vind het erg leuk dat Ontario flinke bos heeft, al zit er dan uiteraard ook meer werk in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 15:18 



 
Profiel   

Weten jullie of de moeders van jullie Henkie's zelf ook werkwillig waren? Ik zoek een hengst die dat wat meer door vererft. Heb een merrie met kwaliteit, maar mentaal wat minder kwaliteit zeg maar haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 16:54 



 
Profiel   

Myour Meneer ziet er top uit.

Lisettu Gefeliciteerd met jullie Zoon!
Die kleur van Ontario is echt fantastisch! Kom je niet zo vaak tegen. <3

MyChoice De moeder van Mazzel is mijn eigen merrie. Een hele werkwillige hete sensibele merrie.
Mazzel heeft gelukkig de nuchterheid van zijn vader meegekregen. Tenzij hij het niet snapt of wel heul spannend vind dan is het net moeders. Brutaal in de omgang en zit ook zeker wel een eigenwijze kop op. :=
Ik heb met Henkie gefokt voor de nuchterheid en sterker beenwerk. Moet zeggen dat ik het aardig gelukt vind :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 09:12 



 
Profiel   

Mijn Henkie is nu bijna 2,5 jaar.. helaas nog niet zo groot ca. 159cm hopelijk haalt ze de 1.65m

Wel is ze super aanhankelijk en nieuwsgierig. Ik heb Henkie ook gebruikt voor wat meer nuchterheid, hoewel ze wel net zo ril kan zijn als haar moeder bij nieuwe dingen is het zodra ze gewend is ineens helemaal geen probleem meer. Bij haar moeder kom je dan niet meer door, dus merk wel degelijk verschil wat dat betreft. Aan de longe merk ik dat ze heel voorwaarts is, 2 keer gelongeerd nu, moeder zelf is ook voorwaarts.

Paar foto’s van eind sept/begin okt:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 10:37 



 
Profiel   

Heel knap! Meneer was ook zo groot rond die leeftijd. Nu jaar later wel de 165 gepasseerd. Moet 'm weer es meten. Hij staat nu even stil vanwege vermeend aantikken van z'n kogel voor, volgende week voor zekerheid even scannen. Verder niet warm of kreupel dus hopelijk is het niks.

Herkenbaar beeld iig van je Henkie, leuk een vos ook! Ga je zelf zadelmak maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 10:48 



 
Profiel   

Mijn 2,5 jarige Henkie is net zo groot Braampje, hoop inderdaad dat er nog wat cm bij komt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 11:04 



 
Profiel   

Braampje

Wat een knapperd! Klinkt als een fijn karakter! Ben benieuwd hoe die alles op gaat pakken!

Myour

Wat vervelend, gebeurt in het werk of in de weide/stal? Ben benieuwd hoe groot jou knapperd nu is.


Gister toevallig Ontario ook gemeten, hij meet nu 1.52. Had alleen een bitloos hoofdstel in de auto, maar deed er niet moeilijk over. Vriendin heeft nog even wat foto's gemaakt.

Opgegeven moment zette de hele kudde het op een rennen, maar Ontario bleef heel rustig bij me! Gelukkig maar, heerlijk karakter!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 11:11 



 
Profiel   

Wat een lieve uitdrukking heeft ie toch. Mooi maatje denk ik, volgens mij zijn 't ook wat laatbloeiers.

Is denk ik in de paddock gebeurd. In het werk heeft ie altijd peesbeschermers om. Hij is alleen vrij hard voor zichzelf, reageert niet zomaar ergens op dus daarom durf ik er niet vanuit te gaan dat 't wel goed zit. Zal hem van de week eens meten. Is altijd 'n ding, hij vindt niet snel wat eng maar meetstok is levensgevaarlijk :') vindt hij dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 11:14 



 
Profiel   

Maar die dingen zijn ook levensgevaarlijk... Heb er eentje voor mijn werk als zadelpasser, maar nog amper een paard normaal kunnen meten..... Nijn wel, gewoon los in de loopstal, terwijl de rest snurkend naar buiten rent :D. Daar hebben we als veulen al genoeg gekke dingen mee gedaan, die kijkt niet zo snel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 13:27 



 
Profiel   

Ah wat vervelend Myour, hopelijk valt het mee en heeft hij er verder geen last van. Ik vind Meneer super knap, stelt me wel gerust dat hij ook rond die leeftijd die stokmaat had. ik was me al helemaal aan het inlezen in de touwtjes methode e.d. volgens die methode wordt ze precies 1.65m, zo fingers crossed O:)

Twinklebel wij gaan samen nog even duimen draaien, maar zij wordt ook super mooi zeg. Vindt haar al veel mooier in verhouding als die van mij, dat is echt een lange spriet :')

Lisettu hij is erg leuk, gaaf ook zijn aftekeningen. Fijn hè dat ze zo makkelijk zijn met dat soort dingen. De moeder van Navarra is soms een echte Jazz, dat heeft ze wel een beetje meegegeven dus probeer af en toe al wat dingen mee te nemen. Zo heeft ze nu peeskapjes om gehad, vlaggetjes om haar hals, scheermachine erbij gehouden en dus in de bak al twee keer een paar rondjes gelopen.

Ik moet nog een keer een goede meetstok kopen, heb haar nu gemeten met een rolmaat en waterpas :o het is gelukt, maar er kan dus wel wat speling in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 13:35 



 
Profiel   

Myour schreef
Herkenbaar beeld iig van je Henkie, leuk een vos ook! Ga je zelf zadelmak maken?


Daar ben ik nog niet helemaal over uit, heb wel meerdere fjorden zadelmak gemaakt maar nog weinig ervaring met zulke snelle paarden wat dat betreft. Hoewel haar moeder met rijden af en toe ook wel eens ineens spoken ziet, dat uitzitten heb ik geen problemen mee.

Ik wil in elk geval aan de longe alles zelf bevestigen en daarna rustig beginnen met het laten wennen aan een zadel. Misschien dat ik dan wel iemand in de arm neem voor de eerste keren zitten en rijden. Maar ik zie haar aankomend jaar nog niet zover uitgegroeid zijn, wil in het voorjaar/zomer wel iets meer gaan longeren maar verder nog niet. Mijn idee was om in het voorjaar wanneer ze vier wordt er pas serieuzer mee aan het werk te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 13:45 



 
Profiel   

myour

Hopelijk valt het mee! Ik hoop dat Ontario nog lekker door blijft groeien!

braampje

Dankjewel, ja heerlijk dat ze zo een nuchter karakter hebben! Als je nog even door oefent heb je een geschikt politie paard ;)

twinklebell

Wij hoopte dus stiekem dat de kudde ook onder de indruk was van de meetstok en even rust hadden, maar ze vonden het maar wat interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 14:36 



 
Profiel   

Hoe doen jullie Henkie's het momemteel? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 06:53 



 
Profiel   

Nog lekker aan het luieren, vreten en groeien in de opfok :D. Echt heel groot wordt ze niet. Nu met 2,5 denk ik 1.60m (meten is lastig in de loopstal).
Van het voorjaar komt ze deze kant weer op. Wel nog lekker een zomer kleuteren op de wei, maar dan wel weer wat meer in handen.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 09:38 



 
Profiel   

Twinklebel schreef
Nog lekker aan het luieren, vreten en groeien in de opfok :D. Echt heel groot wordt ze niet. Nu met 2,5 denk ik 1.60m (meten is lastig in de loopstal).
Van het voorjaar komt ze deze kant weer op. Wel nog lekker een zomer kleuteren op de wei, maar dan wel weer wat meer in handen.
[ [url=m/Y9wQzL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KGMFCW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heerlijk paard zijn! Dat kleurtje is zo gaaf! <3 Mooi maatje toch al! Ziet er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 15:33 



 
Profiel   

Ja, ben heel nieuwsgierig hoe ze het komende jaar verder gaat ontwikkelen en hoe ze het over 1 a 1,5 jaar onder het zadel gaat doen.
In februari wil ik haar laten röntgenen, spannend...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 15:54 



 
Profiel   

Twinklebel schreef
Ja, ben heel nieuwsgierig hoe ze het komende jaar verder gaat ontwikkelen en hoe ze het over 1 a 1,5 jaar onder het zadel gaat doen.
In februari wil ik haar laten röntgenen, spannend...


Ik ben ook benieuwd hoe Nijn het gaat doen! Vind haar echt knap en een fantastisch kleurtje!

Dat röntgenen lijkt mij ook spannend. Met welke leeftijd kun je dat het beste doen of gewoon als je hem ophaalt uit de opfok?


[ img ]

[ img ]


Ontario heeft het nog altijd gezellig met zijn vriendjes. Benieuwd Hoe groot hij is in mei als hij 2 word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 09:53 



 
Profiel   

Ontario ziet goed ui! Ook al wel een mooi maatje of niet? Hij heeft wel echt een mooie Gelderse uitstraling


Mazzel doet het goed. Is soms wel een grote uitdaging onder het zadel maar doet goed zijn best. Hij is soms wat te slim haha. Foto is van ca 3 week geleden.
We hebben al een bosritje en buitenritje gedaan. Hij vond het spannend maar geen gekke fratsen.

Mazzel is nu denk ik ca 1.64.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 13:28 



 
Profiel   

valonka schreef
Ontario ziet goed ui! Ook al wel een mooi maatje of niet? Hij heeft wel echt een mooie Gelderse uitstraling


Mazzel doet het goed. Is soms wel een grote uitdaging onder het zadel maar doet goed zijn best. Hij is soms wat te slim haha. Foto is van ca 3 week geleden.
We hebben al een bosritje en buitenritje gedaan. Hij vond het spannend maar geen gekke fratsen.

Mazzel is nu denk ik ca 1.64.

[ [url=m/LPFvG3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CRSkFa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn dat hij het goed doet, komt de grote uitdaging van mama of zijn papa's kant?

Ik ben altijd wel in voor een uitdaging, dus benieuwd of Ontario dat ook gaat zijn. Zolang ze maar eerlijk zijn en zich niet laten vallen met iemand op zijn rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 18:22 



 
Profiel   

_Lisettu_ schreef
valonka schreef
Ontario ziet goed ui! Ook al wel een mooi maatje of niet? Hij heeft wel echt een mooie Gelderse uitstraling


Mazzel doet het goed. Is soms wel een grote uitdaging onder het zadel maar doet goed zijn best. Hij is soms wat te slim haha. Foto is van ca 3 week geleden.
We hebben al een bosritje en buitenritje gedaan. Hij vond het spannend maar geen gekke fratsen.

Mazzel is nu denk ik ca 1.64.

[ [url=m/LPFvG3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CRSkFa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn dat hij het goed doet, komt de grote uitdaging van mama of zijn papa's kant?

Ik ben altijd wel in voor een uitdaging, dus benieuwd of Ontario dat ook gaat zijn. Zolang ze maar eerlijk zijn en zich niet laten vallen met iemand op zijn rug.


Van Vaderskant denk ik. Moeder is echt heet en sensibel. Hij is echt brutaal en heeft een hele duidelijke mening. Eerlijk is hij zeker wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 20:43 



 
Profiel   

valonka schreef
Van Vaderskant denk ik. Moeder is echt heet en sensibel. Hij is echt brutaal en heeft een hele duidelijke mening. Eerlijk is hij zeker wel :D


Kijk aan, Ontario was de laatste x 1.54. Ben erg benieuwd hoeveel hij gegroeid is in mei als we weer gaan meten. Kan er zoiezo naar uitkijken hoe hij er in het voorjaar bij loopt, hij ziet er nu als een wildebras uit. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 20:54 



 
Profiel   

Hoe is het met jullie Henkies?

Nijn is vorige week röntgen gekeurd en goed bevonden *\o/* *\o/* *\o/*
Eind maart haal ik haar hierheen. Kan niet wachten weer lekker zelf met haar bezig te gaan. Wel nog rustig aan, de zomer de wei op en wat basisdingetjes aan de hand, spuitplaats, trailer enz.
De keurend arts zei wat ik zelf ook al had geconcludeerd, dat ze nog echt wel baby is. Lekker nog even uit laten groeien is zijn advies.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 12:39 



 
Profiel   

Wat fijn Twinklebel! Zijn wel echte laatbloeiers heh! Heb je haar al gemeten? En snap dat je niet kan wachten om aan de slag te gaan met alle basis dingen, vind ik ook altijd erg leuk!

Met Ontario gaat het goed, staat lekker 24/7 puber te zijn met andere! Vandaag even langs geweest voor een sneeuwfoto.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Hoe is het met de rest? Ik las in het gelderse topic waar ik mee lees dat Myour, haar henkie verkocht had! Jammer vond het altijd leuk om hem te volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 18:04 



 
Profiel   

Oh, echt? Je was zo gek met hem Myour?

Ze is een krappe 1.60m Lisette. Ik hoop dat er nog wat bijkomt. Wel weer aardig overbouwd, dus ik gok van wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 19:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen