Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 11 [ 251 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Geniaal

 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Deze zijn van afgelopen april
Knapzak
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 07:50 



 
Profiel   

Bucephalus schreef
tamara45 schreef
Ja daar heb je helemaal gelijk in! Het is echt puur genieten met haar :j

Onze Geniaal wordt rustig aan beleerd. Eerst eens aan een nieuwe routine wennen, op een andere stal, maar ze doet het goed. Hopelijk is ze geschikt voor onze jongste dochter om op te rijden, de moeder hebben we twee jaar geleden moeten laten inslapen na een gescheurde baarmoeder. Daar is ze nog steeds erg verdrietig over.


Dat zou dan wel heel mooi zijn. Als jullie Geniaal zelfde karakter heeft als die van mij dan kan iedereen er op rijden. Zo braaf :D

Ullaatje: die van jullie is ook erg knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 13:09 



 
Profiel   

Ziet er erg goed uit Ullaatje.
Hoe gaat het beleren Bucephalus?
ik sluit me aan bij Tamara45, hier ook zo'n braaf dier. 7e x iemand erop was mijn kind van 12, ze was weer als een engeltje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-20 17:57 



 
Profiel   

tantesam schreef
Hoe gaat het beleren Bucephalus?

Alleen maar lof in alle toonaarden :). Eerst de stamboekkeuring en dan wordt ze beleerd. Het zadelmak maken zit nog in de voorfase, we nemen de tijd, maar ik denk dat het volgende week serieus gaat worden ;)

Ziet er top uit Ullaatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 13:56 



 
Profiel   

Ziet er allemaal goed uit!! :j

Hier een foto toen die van ons 2 weken oud was. Ben helemaal in love met hem <3 [ img ]

Nu alweer bijna 2 maanden, tijd gaat snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-20 21:47 



 
Profiel   

Kiki doet het zo super goed. Vorige week weer gestart in L1 en 210,5 en 197 punten *\o/* ! Gewoon 5 in 1 wedstrijd. Hebben nu al 10 in de L1. We gaan nog mooi even door in L1 want we gaan anders veel te hard. Ze gaat ook steeds beter lopen en komt nu echt van achter van voren. Ben super trots op haar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 11:17 



 
Profiel   

Wat leuk tamara45! Dat moet een genot zijn! Blijf het vooral delen, leuk om te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 13:31 



 
Profiel   

Leuk om regelmatig wat te lezen over de geniaaltjes.
De mijne is nu 1 jaar, een echte merrie maar wel makkelijk en lief!
Ik ga ze wel verkopen dus mocht iemand nog een leuke Geniaal zoeken :o

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 21:17 



 
Profiel   

[ img ]

Onze Geniaal doet het erg goed onder het zadel en is super braaf! Ze meet nu 1.71 m

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 11:34 



 
Profiel   

Ik heb vrij recent een Geniaal-merrie aangekocht. Ze is nu 3, meet 1,70 en is bloedmooi. Dat vonden ze bij de stambboekkeuring ook want daar scoorde ze 80/80. Ook onder het zadel doet ze het goed al hoewel ze pas kort zadelmak is en nu lekker vakantie heeft. Ik heb haar laten insemineren maar het is nog even afwachten of het een ook een plakkerd is. [ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 12:26 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit! Welke hengst heb je gekozen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 12:33 



 
Profiel   

Ferguson, dus dat belooft waarschijnlijk 4 witte voeten en een aftekening op het hoofd *\o/* <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 13:47 



 
Profiel   

Wat weer een mooie nakomelingen van Geniaal komen er voorbij.

Wij trainen op moment voor de L2 want zijn de L1 doorgevlogen met dubbele punten per keer. Ik hoop over paar weken een keer L2 proefje te kunnen starten. Alleen achterwaarts vind ze nog heel lastig. Ze is nu 5,5 en merk dat ze steeds stabieler wordt in het rijden. Erg fijn! Dat karakter is echt top.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-20 10:55 



 
Profiel   

tamara45 schreef
Wij trainen op moment voor de L2 want zijn de L1 doorgevlogen met dubbele punten per keer. Ik hoop over paar weken een keer L2 proefje te kunnen starten. Alleen achterwaarts vind ze nog heel lastig. Ze is nu 5,5 en merk dat ze steeds stabieler wordt in het rijden. Erg fijn! Dat karakter is echt top.

Top, tamara! Erg leuk voor je, zo is op concours gaan een feestje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-20 11:00 



 
Profiel   

Bucephalus ben je al bij de stamboekkeuring geweest?

Ik ben met die van mij nog niet geweest. Ze loopt niet helemaal goed, leek eerst een hoefzweer te zijn, maar wss toch niet. Dus nu verder zoeken. Hoop niet dat het ernstig is. Rijden staat daardoor helaas ook wat stil.

Haar volle broer is nu 2 maanden oud. Hier op de foto een dikke maand.
Hij gaat alleen wel verkocht worden, anders wordt het een beetje veel. Dus als iemand nog interesse heeft in een geniaal^^.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 16:03 



 
Profiel   

shadow33 schreef
Bucephalus ben je al bij de stamboekkeuring geweest?
Ja, we zijn in Oirschot geweest, maar ze was na het straatje onregelmatig in de stap en is verder niet beoordeeld, dat vond de jury zonde. We kregen het advies om naar een andere keuring te gaan, maar dan zouden we naar het noorden moeten gaan en dat zagen we niet zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 17:13 



 
Profiel   

ah jammer! Misschien een IBOP in het najaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 11:17 



 
Profiel   

Gisteren voor het eerst L2 gestart met Kiki. Sinds afgelopen weekend heeft ze het bokken helaas uitgevonden. Daardoor kon ik haar helaas niet rijden zoals ik wilde. Maar toch in de eerst proef 185 punten waardoor ze nu officieel L2 is *\o/* Haar tweede proef begon met middendraf direct met een megabok en daarna was ik haar kwijt. Dus daar had ik 169,5. Het is ook aldoor zo goed gegaan dat ik hier al op zat te wachten (dat het een keer wat minder zou gaan). Waarom ze ineens op mijn been bokt moet ik even gaan bekijken, maar volgens mij zit ze beetje hoog in haar hormonen op het moment. Vanaf nu krijgt ze een maand pauze. Heeft ze ook wel verdiend. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 09:37 



 
Profiel   

In ieder geval je doel behaald, het moet natuurlijk ook allemaal nog indalen, komt vast goed en op tijd rust is altijd goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 10:50 



 
Profiel   

Bucephalus schreef
In ieder geval je doel behaald, het moet natuurlijk ook allemaal nog indalen, komt vast goed en op tijd rust is altijd goed.


Ja klopt helemaal. Het is ook zo snel gegaan allemaal. Ze moet het ook allemaal verwerken. Dus mooi even tijdje niet te veel en dan pak ik haar eind september/begin oktober wel weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 11:04 



 
Profiel   

tamara45 schreef
Gisteren voor het eerst L2 gestart met Kiki. Sinds afgelopen weekend heeft ze het bokken helaas uitgevonden. Daardoor kon ik haar helaas niet rijden zoals ik wilde. Maar toch in de eerst proef 185 punten waardoor ze nu officieel L2 is *\o/* Haar tweede proef begon met middendraf direct met een megabok en daarna was ik haar kwijt. Dus daar had ik 169,5. Het is ook aldoor zo goed gegaan dat ik hier al op zat te wachten (dat het een keer wat minder zou gaan). Waarom ze ineens op mijn been bokt moet ik even gaan bekijken, maar volgens mij zit ze beetje hoog in haar hormonen op het moment. Vanaf nu krijgt ze een maand pauze. Heeft ze ook wel verdiend. :j


Dan zou ik haar weg zetten als het bokken weer over is.
Altijd een positief einde dat onthouden ze .

Jammer dT ze beide wat onregelmatig waren voor en op de keuring

Mijn Lexje doet het nog steeds te gek.
Die heeft met het warme weer lekker vrij gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 14:55 



 
Profiel   

Wil nog even inhaken op het bokken wat Kiki deed. Helaas bleek er wel meer aan de hand. Een paar dagen voor de wedstrijd was zij op haar schouder getrapt door ander paard uit de kudde (kon ik zien, maar was niet kreupel). Eigenlijk vanaf die dag begon zij te bokken. Een paar dagen na de wedstrijd ging zij gelijk bij het aandraven in staking. Niets voor Kiki. Toen wij goed keken zagen wij dat er een dikke ei op haar schouder was ontstaan die precies op haar spier zit.

Helaas bleek zij hier dus toch meer last van te hebben dan wij dachten. Doordat het natuurlijk zeer ging doen ging zij in staking. Heel terecht. Ze kan het ook niet op een andere manier aangeven.

Zij staat nu dan ook volledig op rust (in de kudde buiten) en ik behandel haar bloeduitstorting en schouder. Het zakt al af gelukkig. Zij krijgt alle tijd om te herstellen.

Ik ben heel blij dat ik alle adviezen (ook op stal) heb genegeerd dat hij haar moest aanpakken en "er door" moest rijden. Ik ken haar gelukkig heel goed en wist dat dit totaal niet bij haar karakter paste.

Nu lekker van haar knuffels en poetsbeurten genieten en over een paar weken maar weer eens kijken als ze weer helemaal genezen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-20 09:46 



 
Profiel   

Altijd naar je eigen intuïtie luisteren, je kent je paard tenslotte het beste! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-20 15:43 



 
Profiel   

Onze Lady (4) heeft een paar weken vrij gehad En we pakken haar weer op voor de wagen. Ze gaat het steeds beter snappen, al heeft ze moeite met de rechterstelling. Maar dat is kwestie van trainen en grondwerken.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 15:04 



 
Profiel   

Hartstikke goed voor haar!! En leuk, hoor! De moeder van onze Geniaal stond als 2-jarige ook al voor de kar, het heeft haar alleen maar goed gedaan. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 08:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 11 [ 251 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen