Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 11 [ 251 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Geniaal

 
Profiel   

ullaatje schreef
Leuk Bucephalus.
Je hoort het veel van deze hengst, dat is een mooie eigenschap als vader dier!


Hoi Ullaatje, met deze merrie willen we de stam verder uitbreiden, vandaar de keuze voor een goede hengst die een correct model heeft en een werkwillig karakter. Hij geeft een goed karakter door, dat heb ik van meedere kanten gehoord. De moederlijn van Geniaal zelf is ook uitstekend en ik ben ervan overtuigd dat Biotop gunstig doorwerkt. Helgstrand heeft de hengst niet voor niets gekocht voor zijn zoon. Ik vind het echter jammer dat hij is vertrokken, ik ben ervan overtuigd dat zal blijken dat juist deze hengst veel kwaliteiten doorgeeft, meer dan andere populaire hengsten, maar daarvoor moet je dan niet achter de massa aanlopen en het willen zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-20 07:44 



 
Profiel   

Die van mij (5 jarige) doet het ook nog steeds super. Heeft nog nooit stap verkeerd gezet en een super lief en koel karakter. De B dressuur is ze doorgevlogen afgelopen winter met regelmatig winst. We staan nu wegens de corona even stil, maar trainen lekker rustig aan door.

Ze was wel een laatbloeier maar begint nu echt te komen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-20 10:33 



 
Profiel   

tamara45 schreef
Ze was wel een laatbloeier ..


Ik denk dat je dat bij Geniaal vaker ziet. Hoewel onze merrie groot is, is ze nog steeds 'in de dop'. Met 5 jaar zal ze meer gerijpt zijn, dus ook dit is herkenbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-20 13:24 



 
Profiel   

Herkenbaar.
Lex word 4 en begint nu pas paard te worden.

Wat heerlijk dat je er ook zoveel plezier van hebt.

Klopt Buc ik denk ook dat deze hengst heel fijn vererft!!!
Ik hoop echt dat hij hengst blijft.

Zou heel graag mijn Ferdeaux ermee willen dekken
Volgend jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-20 12:48 



 
Profiel   

Ons veulen is nog maar 6 dagen oud, maar wat een kereltje zeg. Het liefst zou ik nog een keer Geniaal gebruiken voor mijn merrie, maar het is dat we niet 2x hetzelfde willem fokken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-20 15:52 



 
Profiel   

Die van mij heb ik nu een dikke maand onder het zadel.
Zelf beleerd en ook een topkarakter, geen stap verkeerd gezet en ook erg werkwillig!
Maar ook wel, net als wat jullie zeggen een laatbloeier. Ze is nu 1.65, maar met name de kont mag nog wel wat meer body krijgen. Ze is nog wel een beetje iel. Daarom rijdt ik ook max 2x in de week een kwartierje ongeveer.

Ze kan ook elk moment een volle broer of zus krijgen. De merrie loopt al 2,5 week overtijd en ze kegelt al 2 dagen, dus ik had eerlijk gezegd het veulen al verwacht :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 11:07 



 
Profiel   

Ook ik heb een 4 jarige merrie van Geniaal, en ook hier superbraaf. Heel rustig aan het beleren, vandaag voor het eerst erop en ze gaf werkelijk geen kik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 14:38 



 
Profiel   

Hij fokt toch wel heel fijn he, jammer dat ie hier zo ondergewaardeerd is in de fokkerij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 17:58 



 
Profiel   

Belfast schreef
Hij fokt toch wel heel fijn he, jammer dat ie hier zo ondergewaardeerd is in de fokkerij.



Helemaal me eens!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 19:19 



 
Profiel   

Wij hebben gister een nakomeling van Geniaal gekocht, een zwarte merrie van 4 jaar, ze is beleerd voor de wagen en onder het zadel. Tijdens het proefrijden voelde ze erg stabiel. Ze komt erg nuchter over. Ze moest 2,5 uur reizen naar huis, maar geen druppel zweet na de trailerrit. Ze is heel lief en knuffelig. Als ik het hier zo lees zijn dat de meeste en hebben de meeste een goed en nuchter karakter.
Het is de bedoeling dat ze voornamelijk menpaard word bij ons. Dus ik ben heel benieuwd hoe ze zich ontwikkeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 09:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd reynir, veel plezier met jullie aanwinst

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 10:01 



 
Profiel   

Leuk om te lezen en gefeliciteerd! Het zal vast allemaal goed gaan :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 10:52 



 
Profiel   

ullaatje schreef
Gefeliciteerd reynir, veel plezier met jullie aanwinst


Dank je wel! Ik had even in je profiel gespiekt is jouw Geniaal misschien een volle broer? Onze merrie haar moeder is een merrie van Gribaldi

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 20:38 



 
Profiel   

Hoi
Nee zeker weten van niet.
Ik.heb mijn Lexje zelf gefokt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 19:43 



 
Profiel   

ullaatje schreef
Hoi
Nee zeker weten van niet.
Ik.heb mijn Lexje zelf gefokt

Oh oké

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 08:59 



 
Profiel   

Hier ook Gribaldi in de moederlijn.
Hoe gaat het met jullie paarden?

Ik heb inmiddels een paar x gezeten, 1e x alleen maar zitten, 2e x hangen-stappen zitten-stappen 3e x drafje dit was allemaal aan de longe.
4e en 5e x los, ze heeft geen stap verkeerd gezet, zo ontzettend braaf.
Na het weekend gaan we beginnen om gas en stuur rustig aan erop te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 15:12 



 
Profiel   

Leuk, tantesam! Onze merrie leert elke dag een beetje bij, longeren gaat prima, gisteren en vandaag hangen en dat gaat goed. Ik ben benieuwd hoe ze reageert als er iemand op zit :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 19:54 



 
Profiel   

Bucephalus schreef
Leuk, tantesam! Onze merrie leert elke dag een beetje bij, longeren gaat prima, gisteren en vandaag hangen en dat gaat goed. Ik ben benieuwd hoe ze reageert als er iemand op zit :-)

Als ik hier lees hoe braaf ze allemaal zijn, dan heb ik goede hoop voor jouwe.

ik heb inmiddels 6x gezeten/gereden.
Nog steeds superbraaf, laatste x maar 5 minuten gelongeerd en erop, ook ging het sturen, maar vooral het gas geven al veel beter.
Ze zocht al heel mooi m'n hand op, tis echt een genot om haar te beleren.

3 maanden geleden stond ze nog voor een appel en een ei op mp, ik wilde haar zsm weg hebben omdat ik mijn mojo helemaal kwijt was na de plotselinge dood van mijn fantastische LT paard.
Zo dankbaar dat ik op tijd inzag wat een lief paard het is en toch besloten haar te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 16:33 



 
Profiel   

tantesam schreef
3 maanden geleden stond ze nog voor een appel en een ei op mp, ik wilde haar zsm weg hebben omdat ik mijn mojo helemaal kwijt was na de plotselinge dood van mijn fantastische LT paard.
Zo dankbaar dat ik op tijd inzag wat een lief paard het is en toch besloten haar te houden.


Dat is mooi om te lezen, dan ben ik erg benieuwd wat jullie de komende jaren samen gaan bereiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 07:59 



 
Profiel   

Tantesam, wat triest dat je je paard zo plots bent kwijt geraakt, dat doet veel met.
Inderdaad heel fijn dat je op tijd hebt ingezien hoe waardevol een braaf paard is, geloof me, ik denk dat hij hele fijne beesten gaat geven in de sport.

Buc, spannend om erop te gaan, maar ik denk dat het allemaal wel goed komt!!

Mijn lexje doet het eigenlijk veel te goed, volgende maand word hij pas officieel 4 en we rijden 2 a 3x per week, hij heeft echt altijd goede zin en kan zo vreselijk makkelijk sluiten, loopt al gebroken lijntje contra en zo iesiedepiesie.
We doen heel bewust rustig aan, want deze werkt zicht doodt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 11:16 



 
Profiel   

Woensdag voor het eerst weer gestart met Kiki. We zijn voor het eerst in de L1 gestart. Ze liep weer super en haalde 197 en 194 punten. Ze is zo relaxed en makkelijk te rijden op een wedstrijd. Heerlijk dat karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 10:45 



 
Profiel   

tamara45 schreef
Woensdag voor het eerst weer gestart met Kiki. We zijn voor het eerst in de L1 gestart. Ze liep weer super en haalde 197 en 194 punten. Ze is zo relaxed en makkelijk te rijden op een wedstrijd. Heerlijk dat karakter.


Wat fijn! Daar gaat het toch om, dat je zo geniet en er heerlijk op weg kunt rijden zonder je druk te maken en dat voor een jong paard
.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 11:05 



 
Profiel   

Bucephalus schreef
tamara45 schreef
Woensdag voor het eerst weer gestart met Kiki. We zijn voor het eerst in de L1 gestart. Ze liep weer super en haalde 197 en 194 punten. Ze is zo relaxed en makkelijk te rijden op een wedstrijd. Heerlijk dat karakter.


Wat fijn! Daar gaat het toch om, dat je zo geniet en er heerlijk op weg kunt rijden zonder je druk te maken en dat voor een jong paard
.



Ja daar heb je helemaal gelijk in! Het is echt puur genieten met haar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 11:21 



 
Profiel   

tamara45 schreef
Ja daar heb je helemaal gelijk in! Het is echt puur genieten met haar :j

Onze Geniaal wordt rustig aan beleerd. Eerst eens aan een nieuwe routine wennen, op een andere stal, maar ze doet het goed. Hopelijk is ze geschikt voor onze jongste dochter om op te rijden, de moeder hebben we twee jaar geleden moeten laten inslapen na een gescheurde baarmoeder. Daar is ze nog steeds erg verdrietig over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 15:33 



 
Profiel   

Wauww wat goed zeg
Gefeliciteerd!!

Wij gaan binnenkort op ander terrein proberen met Lex
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-20 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 11 [ 251 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen