Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 17 [ 418 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

 
Profiel   

Na al een tijd gezocht te hebben, kon ik echt geen topic over deze hengst vinden.

Wie oh wie heeft er hier nakomelingen van de hengst Van Gogh? Wij hebben onze Sheraton x Nimmerdor merrie dit jaar gedekt bij hem. Ze verwacht er volgend jaar een veulen van.

Ik ben erg benieuwd hoe de nakomlingen zijn qua beweging, springen, exterieur, karakter etc..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-09 07:16 



 
Profiel   

Is er echt niemand met een Van Gogh nakomeling? Is er zo weinig mee gedekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-09 08:41 



 
Profiel   

Ik heb een van Gogh merrie uit een Topas x Notaris merrie. Oma heeft de goedgekeurde dekhengst Kenwood ter wereld gebracht.
Dee Dee is nu nou ja bijna 2 jaar volgens de telling, maar op papier anderhalf jaar jong. Meet nu 1.55 en heeft echt de hals geerfd van Van Gogh. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar andere van Goghs
Zal hier trouwens snel even een foto plaatsen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-09 19:25 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar de foto's! Hoe is ie verder qua karakter etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-09 08:29 



 
Profiel   

Dit is een foto van voorjaar, nog voor ze de weide in ging
[ img ]

Ze kwam terug met manen net zo lang als een volbloed fries.. Heb ze et afgeknipt.. lekker lelijk, maar lange manen als deze zijn niet te trekken, dus voor dat ze de weide in gaat trek ik ze weer netjes bij.. ;)
Ze is qua karrakter heel fijn, ze is aanhankelijk, niet bijtend lef en is erg op jou als mens aangewezen. Makkelijk te hanteren en geen stal gebreken. Ik vind ze nu een beetje te.. dood.. om het zo even te zeggen, zit niet zoveel pit in, maar het is denk het type wat ineens uit elkaar kan spatten, of juist niet, ach we zien het wel, ze mag nu nog lekker groeien, als ze zich maar laat zien boven de hindernissen. We gaan binnenkort eens vrij springen met haar en nog een paar jaarlingen.

[ img ]

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=352828 Haar papier

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-09 14:13 



 
Profiel   

Het kan nog zulke goeie ouders hebben, zegt niets over haar kwaliteit en andersom. Sprekend hoofdje en ook een mooi oog.

Hoe is haar beweging? Van Gogh zelf viel me absoluut niet tegen qua stap en draf, ook niet onbelangrijk bij mijn merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-09 17:21 



 
Profiel   

Beweging valt mij voor een spring paard zeker niet tegen, Zeer los in schouder en mooi verheven voorbeen, krachtig en dragend van achter. Als je de afstamming niet zou weten dacht je dat het om een dressuur paard ging.. ze zal daarom ook in de dressuur sport worden uitgebracht en t.z.t bij juiste leeftijd zal ze uitgebracht worden voor de springerij. Eerst de keuring van 2011 maar eens ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-09 19:39 



 
Profiel   

Ons veulen zal dat ter zijne tijd ook ;) Maar laten we eerst maar zien dat die gezond ter wereld komt en ook de 3 jaar voor het zadelmak maken dat blijft.

Thanks voor je info!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-09 08:57 



 
Profiel   

Ik heb sinds 2 weken ook een nakomeling van de hengst van Gogh. Het is een van Gogh x Narcos II
Hoop dat er meerder mensen zullen reageren met een nakomeling van deze hengst.
En weet een van jullie of van Gogh over het algemeen kleine of grote nakomelingen heeft?
Die van mij is 2 en wordt in Juni 3. Hoop dat hij nog wel een beetje zal groeien, want hij is nu 162cm, je kan wel duidelijk zien dat hij nog niet "af" is. Hij ziet er echt nog uit als een groot veulen haha.
Weten jullie of nakomelingen van deze hengst laatrijp zijn? Van bepaalde hengsten is dat namelijk bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-10 09:41 



 
Profiel   

Ik heb over de nakomelingen qua 'vroeg -of laatrijp' eigenljk nog niet veel gehoord. Heb er helaas ook nog niet veel van gezien, toch jammer!

Hoe groot was de merrie waar je nakomeling uit komt? Onze merrie is nl 1.75 en volgens De Wiemselbach is het geen hengst die maat doorgeeft. Ik hoop dus op een wat kleiner exemplaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-10 10:47 



 
Profiel   

Oeh zit nu op mijn werk en heb de papieren dus niet bij de hand.

Maar was niet zo een grote moeder, geloof 164cm of 165cm
Op mijn papier staat dat Van Gogh 168cm is, maar las op internet dat hij inmiddels 171cm is.

Die van mij is nu 2,5 jaar en zou toch raar zijn als hij minder als 3 cm gaat groeien? Hoop echt dat hij nog wel even groeit, want ik ben zelf 180cm :o

Wel rottig, want ik kan echt niet zoveel over nakomelingen van van Gogh of Narcos II vinden. Mijn vorige paardje was een Trakener (Gribaldi) x Engels volbloed en daarvan was bekend dat ze vaak laatrijp zijn. Zou mooi zijn als ik dat soort info ook over mijn paardje kon vinden, maar is tot op heden niet gelukt ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-10 14:51 



 
Profiel   

Nee over de nakomelingen kan ik ook weinig vinden helaas. Volgens mij wordt er ook niet woest veel mee gedekt?

En normaal groeit een 2,5 jarige nog wel wat idd, hoeveel is natuurlijk per paard verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-10 15:01 



 
Profiel   

Ja wordt idd niet zo heel veel mee gedekt denk ik. Is dus een grote verrassing hoe mijn baby zal uitgroeien haha.
Ik duim gewoon heel hard dat hij nog een stuk gaat groeien! Wou eigenlijk een paard van rond de 170cm, maar werd verliefd op een kleintje haha :+
Wel gek dat er niet zoveel met hem gedekt wordt, want zijn toch allemaal positive verhalen over van Gogh?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-10 10:40 



 
Profiel   

Ik heb nog geen negatieve gehoord in ieder geval :) Punten wat ik belangrijk vond (beweging, geen maat doorgeven en goed karakter) blijkt ie ook echt door te geven. Dat ie kan springen is wel duidelijk..

Misschien moeten er eerst een aantal hele goeie nakomelingen van komen, voor men er meer mee gaat dekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-10 11:01 



 
Profiel   

Ik heb een Van Gogh merrie uit een Cantos moeder. Mooi paard met enorme lange manen, die heb ik ook afgeknipt en dat is niet mooi. Als de sneeuw weg is en de zon gaat schijnen doe ik er wel wat aan.
Het is geen kleintje geworden: 1.72. In maart wordt ze 3, dus ik verwacht dat ze wel uitkomt op 1.75. Haar moeder was 1.68. Ze is nu zwart maar in de zomer is ze chocoladebruin (pure chocolade) zoals mijn zwager zegt.
Ze kan heel lekker lopen, mooie ruime stap, soepele draf en galop. Ik wil haar in principe gebruiken voor de dressuur.
Op stal is ze erg braaf en is erg op mensen. Beetje boers af en toe maar dat gaat wel weer over, denk ik. In het begin dacht ik dat ze een beetje lui was maar daar denk ik nu anders over. Ze kan heel erg bokken en uit haar dak gaan. Echt niet lui maar denkt na over wanneer ze haar energie loslaat. Aan de longe is ze heel actief en luistert al goed.
Kortom, een erg leuk paard.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-10 21:38 



 
Profiel   

Joepie nog iemand met een van Gogh hahaha :D

Ik hoop stiekum dat van Gogh bij die van mij wel wat maat door gaat geven haha, blijf gewoon heel hard duimen! :Y)
En als van Gogh een super nakomeling heeft dan zal de vraag naar hem misschien wel wat gaan stijgen.

Wel leuk om te horen dat van Gogh juist een goed karakter doorgeeft. De mensen van wie ik mijn paard heb gekocht zeiden dat het echt een monster was als veulen. Toen ik hem net op stal had was hij ook nog niet zo lief, binnen 3 dagen had ik de eerst trap te pakken. maar heb hem nu iets langer als 2 week en zit echt al heel veel verbetering in. Hij is ook heel knuffelig geworden enzo, hopen dat deze stijgende lijn dus door gaat zetten :+

Mooi "pure chocolade" paardje van bovenstaande foto's trouwens, maar als ik het goed begrijp heeft van Gogh dus wel maat doorgegeven bij jou paardje. De mama is namelijk een stuk kleiner als wat je paardje nu al is.

Ik zal even proberen of ik ook een foto van mijn babypaard kan neerzetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-10 10:27 



 
Profiel   

Ik heb die van mij trouwens ook gekocht om er voornamelijk dressuur mee te rijden, maar in de toekomst wil ik misschien ook wel gaan springen.

Hieronder alvast de link naar het filmpje en dan ga ik nog even uitvogelen hoe ik een foto plaats }:0

http://www.youtube.com/watch?v=yAj_4CIrqAw

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-10 10:30 



 
Profiel   

Zo ziet hij er nu uit
[ img ]
[ img ]


Zo zag hij er vorige zomer uit
[ img ]
[ img ]

Vorige zomer zag hij er meer "af" uit als nu. Hij lijkt nu weer op een groot veulen. Neem dus aan dat hij nog wel een beetje groeit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-10 10:56 



 
Profiel   

Wat een leuk paard! Toch heel anders dan die van mij. Mijn paard (Cio) is nog helemaal niet af en als ik die van jou zie is dat al een heel paard. Mooie billen bijvoorbeeld. Cio heeft nog billen. Die van jou kan ook lekker bewegen. Leuk!
Als ik nu de jonge hengsten in IDS zie kan ik me niet voorstellen dat die van ons even oud zijn. De meeste zijn ook al zadelmak. Is die van jou al onder het zadel?
Leuk hoofd (lijkt wel een zeepaardje op zijn hoofd), heel anders dan Cio. Die heeft een heel lang hoofd met een zware kaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-10 22:14 



 
Profiel   

IDS?? wat is dat?

Zijn aftekening op zijn hoofd lijkt inderdaad op een zeepaardje. Ik wou dat eerst nog graag op de een of andere manier in zijn naam verwerken. Hij heeft frans bloed dus "Cheval Marine" was een optie als naam, maar vond ik toch niet zo leuk. Hij heet op papier Conarde E, maar ik heb hem de roepnaam Caramba gegeven, dat is een naam die beter bij mij past :D
Hij is nog niet onder het zadel. Ik heb hem nu iets langer als 2 week en hij kende eigenlijk helemaal niks alleen halster omdoen. Poetsen vond hij eerst dus ook niet leuk en dan sloeg hij met zijn benen. Kan hem inmiddels al een stuk beter poetsen (zijn manen vind hij alleen verschrikkelijk haha) En vaststaan gaat ook al heel aardig, hij vreet alleen nog steeds de hele tijd zijn touw op }:0

De bovenste foto's is van hoe hij er momenteel uitziet he? Ik vond hem er vorige zomer meer "af" uit zien. Hij is nu weer heel smal. De meeste mensen bij mij op stal vinden hem juist op een groot veulen lijken. maar als zijn dikke pak vacht weg is zal het vast en zeker al een stuk beter lijken.

Wanneer ga je die van jou inrijden? En ga je dat zelf doen of ga je dat laten doen. Ben wel heel benieuwd hoe die van jou zal zijn met inrijden.

Ze hebben wel andere hoofdjes, maar op een of andere manier toch wel een beetje dezelfde ogen vind ik. Kleine vriendelijke oogjes! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-10 00:11 



 
Profiel   

IDS is in de strengen. Daar staan net alle goedgekeurde 3-jarige hengsten in. Die zien er prachtig uit.
Ik wil in principe zelf inrijden. Dat heb ik met mijn andere paard ook gedaan. Ik merk wel dat ze heel verschillende karakters hebben. Ik kijk wel hoe het gaat. Bij ons op stal hebben we wel wat ervaring dus ik hoop dat ik het zelf kan.
Ik longeer haar nu in de bak die ik heb afgezet met een afzetlint. Daar is ze heel braaf en kan al stappen en draven op commando. Hoofdstel in met het halster erover heen. Singeltje heb ik ook al omgehad en dat vindt ze helemaal niet erg alleen het omdoen vindt ze vreemd. Als het weer beter wordt dan ga ik er wat meer mee doen. Zadeltje op en een paar keer bijzetten. Kijken hoe dat gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-10 15:48 



 
Profiel   

Bedankt voor de uitleg :D

Is ook wel het leukste om het zelf te doen, maar ik twijfel nog heel erg.
Hij kan soms heel raar uit de hoek komen en heeft nog wel een beetje hengstengedrag. Bovendien kan hij bokken en steigeren en vliegen als de beste haha.

Hij wordt in juni 3 dus heb ook nog wel even de tijd natuurlijk. Ga nu eerst kijken of ik wat grondwerk met hem kan doen. Ben ik wel alvast een beetje met hem bezig. maar even kijken hoe hij dat vind dus :+

Ik vond die van jou juist al een stuk meer paard als die van mij haha, maar misschien vertekenen de foto' s een beetje.

is die van jou koel in haar koppie? Of kan het juist wel een echte druktemaker zijn? En heeft die van jou ook van die fijne pootjes. Caramba heeft hele dunne beentjes en kleine hoefjes haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-10 21:31 



 
Profiel   

Cio is heel koel in de kop. Als ze iets eng vindt dan loopt ze er naar toe! Heel stoer.
De foto's vertekenen blijkbaar. Cio heeft gewoon beenwerk, niet heel erg fijn en best grote hoeven.
Grondwerk is natuurlijk super goed, daardoor leer je je paard goed kennen. Ik heb Cio vanaf oktober bij ons op stal en je merkt dat na een paar weken het al een ander paard wordt ipv een veulen. Gewoon rustig aan.
Nu de bak zo hard is doe ik wel spelletjes in de bak. Ik ga rennen op de plaats en Cio gaat heel mooi draven. Dat vindt ze leuk want ze let dan heel erg op mij. Soms een beetje eng als hard op me af komt rennen maar ze is gewoon plezier aan het maken en vindt het gezellig dat ik erbij ben.
Het is een heel klein beetje horsmanshippen. Je groot maken als ze weg moet en klein maken als ze moet komen. Gewoon leuk.
De sneeuw en de kou is niet leuk. Dat mag nu echt wel weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-10 21:50 



 
Profiel   

Leuk om te horen dat jij ook een beetje hormanshippen doet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me er nog nooit echt in verdiept heb, maar heb nu allerlei dvd's besteld over parelli, emiel voest, monty robberts, lammert haanstra longeren etc. Dan weet ik er in ieder geval een beetje vanaf als ik die dvd's bekeken heb hoop ik. En wil misschien ook nog wel kijken of ik er een beetje les in kan krijgen van iemand ofzo.

Caramba is denk ik ook best koel. Hij doet soms dus wel heel druk, maar dat is meer uit joligheid. Heb niet het idee dat het echt een stresskip is. Maar hij heeft wel een echt karakter!! Hij komt ook heel hard op je afgerend soms, vind dat toch ook wel een beetje spannend inderdaad haha :+

Bedoel je dat jou paardje sinds oktober meer volwassen is geworden in haar gedrag? Of bedoel je dat ze er fysiek meer volwassen uitziet?

Caramba is ook heel nieuwsgierig en vind het ook echt leuk om met je bezig te zijn, hij is heel mensgericht. Daarom denk ik dat hij grondwerk uiteindelijk ook wel heel leuk zou gaan vinden. En dan kunnen we inderdaad een beetje een band op gaan bouwen.

Ik ben die kou ook echt wel zat!! Is veel te koud om op de scooter naar stal te gaan en kan dus niet echt beginnen met grondwerk met Caramba. Wij hebben wel een binnenbak, maar in de binnenbak is hij echt heel druk. Laatste keer heeft hij mijn hele arm verrekt. Wou dus graag beginnen in de paddoc omdat dat een plek is die hij goed kent. Maarja met die vorst wil dat dus niet echt lukken ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-10 23:41 



 
Profiel   

Wat leuk een Van Gogh topic!

Wij hebben een Van Gogh x Cavalier. Inmiddels is hij geruind. Hij is officieel 3 nu (eigenlijk pas van de zomer natuurlijk).

Ik heb alleen nog maar veulenfoto's van hem, hij staat nog in de opfok en helaas dus geen recente foto's.

[ img ]

[ img ]

Ga morgen even op mijn gemakje de andere reacties bekijken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-10 23:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 17 [ 418 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen