Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:47

Anike schreef:
LDRD schreef:
Sensi begint mooi op te drogen <3 .

En Cartier lekker mak zoals veel Cassanova's zijn volgens mij.

En een klein koppie dat herken ik. Het was een hele toer om voor Pommetje een passend hoofdstelletje te vinden :D . Klein maar fijn <3 .


Ja precies dat!! Ik denk dat ik Cartier wel een beetje met pommetje kan vergelijken! Ook een klein mondje?


Ja, ook een heel fijn bekkie :D .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:42

Ibbel schreef:
Banjer schreef:
Kneel zit in een gewone maat cob :) en Luna ook denk ik? (Heb niet eens gekeken welke maat halster ze heeft :o )


Luna heeft ook een ponymaat halster. Mijn pensionklant/DA heeft er een keer het maatlabeltje afgescheurd omdat ze vond dat dat niet mooi was :))


Dat verklaart waarom Kneel zn touwhalster lekker ruim zat bij haar :D

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:02

Mijn Casje is 145, niets mis mee, op zich...

Behalve dat hij pas 7,5 maand oud is. :=


Hij heeft wel nog steeds een pony veulen halster maat.

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:26

Noa heeft ook heel erg lang een pony halster gehad, nu een cob maar de pony zou ook nog passen. Hij was alleen versleten en ik had nog cobs van de C-pony van mijn dochter.

Verder heb ik een nieuw cob hoofdstel liggen waarvan ik hoop dat die gaat passen.

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 00:28

Quir schreef:
Mijn Casje is 145, niets mis mee, op zich...

Behalve dat hij pas 7,5 maand oud is. :=


Hij heeft wel nog steeds een pony veulen halster maat.

Dat is echt heel groot. Mijn grootste veulen is 1 maart 1 geworden en was toen 1,36m de andere van 5 dagen jonger 1,27m. Ik twijfel al of de grootste in de d maat blijft. De oudste is een duitse rijpony v. Gipfelstürmer en die iets jongere is een nrps v. Gin fizz, ze hebben dus wel dezelfde opa en zijn beide cremello maar daar stopt dus verder elke vergelijking.

Voor nu heb ik geen rechtstreekse cassanova zelf meer staan alleen nog een kleinzoon. Zijn vader is cyrano (cassanova du bois x djamaï du bois) en zijn moeder is een kleindochter van don cremello du bois. Ik denk dat mijn mini merrie dragend is van deze jonge man. Ik hoop op een leuke tussenmaat die ik mogelijk later weer in kan zetten voor mijn lessen. Een leuke bonus zou zijn als het veulen een merrie is en nog leuker als het een leuk kleurtje krijgt al is een vos met het juiste karakter ook welkom. Moeder is amber champagne pintaloosa en vader dunalino appaloosa (stipjes extra welkom).
Afbeelding
Afbeelding


Tevens heb ik een merrie dragend van cheyvano (cassanova du bois x chewano van de langenieuw), ook een zoon van cassanova. Een mooie gestipte valk en de merrie is bruin dun appaloosa (Glamourdale x djamaï du bois). Ook erg benieuwd naar deze combinatie, wederom stipjes extra welkom.
Afbeelding
Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 00:52

Ja hij is ook echt heel groot. :=
Afbeelding
Even slechte foto in het donker net, maar hij is net zo groot als zijn moeder al (die is 146) en hij is van eind juli.

Leuke kleurtjes kan je verwachten. :):)

MelinaW
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 16:52

Ik ben vanmiddag bij mijn Casje wezen kijken. Ze is nu 10 maanden en 1,25 m hoog. Wie heeft een idee hoe groot ze uiteindelijk gaat worden? Is er een rekenmodule voor?

Afbeelding

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 16:59


MelinaW
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-08-23

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:13

Oké ik zal daar eens gaan kijken en als ze een jaar oud is nogmaals meten. Maar ik hoop wel dat ze de D maat gaat halen :p

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:40

Luna lijkt hier net een ezel :))

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:42

sterkte Senstable ;(

Toen ik vandaag op stal kwam, lag de hele bups te slapen... Luna en Oregon... no worries... hij sliep alleen maar <3
Afbeelding

En de eerste liggende foto's van Luna en mij <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:49

Hoe lief Vera!!

Net Cartier gemeten.. 1.42 en ze is bijna 2

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 10:09

Die foto van Luna met dat oor :') .

Onze Pommetje komt vandaag naar huis.
Hij heeft het op de HK gered tot en met de 2e bezichtiging. De jury vond hem een zeer correcte elegante hengst met veel ras en uitstraling. Hij is nog heel jeugdig en mist daardoor nog kracht. De hengstenkeuring kwam voor Pommetje gewoon nog even te vroeg.
Hij mag thuis de komende tijd aan jeugd gaan inleveren :+ en aan kracht gaan winnen. Ondertussen maken we nieuwe plannen. Geen idee waar dat toe gaat leiden nog, alle opties liggen open maar er zijn natuurlijk wel opties die een voorkeurspositie hebben :j .
Hij is overigens 1.45 gemeten en staat nog in ontwikkeling.

Nu eerst even rust in de tent, want de afgelopen maanden waren door allerlei andere omstandigheden ondertussen ook erg intensief. Gelukkig lijkt daar ook langzaamaan verandering in te komen.

Afbeelding

Afbeelding

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 14:30

Hij is echt heel knap!

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 14:39

Ook al zo knap, heel herkenbare Cas-looks!

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:15


Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:23

Binnenkort gaat Joker naar school. Ik heb 'm een beetje aan de longe lopen, en hij lijkt de trailer ook niet meer heel spannend te vinden. Binnenkort ga ik 'm eens samen met z'n moeder in de trailer parkeren en een stukje rijden, denk ik :=

Hij begint eindelijk een beetje de dingen op te slaan die ik 'm probeer bij te brengen. Tot afgelopen winter was z'n bovenkamer een vergiet. Als ik iets 2 dagen geoefend had en dan 3 dagen niets, deed-ie op dag 6 alsof ik iets volkomen nieuws van 'm vroeg :))

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:51

Aaah wat goed van Joker :D

Zn zusje doet het heel goed hier… ze is dol op wandelen, voor de duvel niet bang (maar wel voor lichtplekken op de grond in de binnenbak :)) ), en ze is dol op wandelen.

Vrijwerken en grondwerken gaan ook super goed…. Binnenkort maar eens een beginnetje maken met longeren…. En met werken aan de hand :D mijn streven is om er over 1-1,5 jaar eens op te zitten :)

Zn broertje doet het ook echt onwijs goed… dol op buitenritten, en tijdens de trainingen is het kwartje helemaal gevallen… hij gaat super sjouwen nu <3

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:04

Wat leuk voor joker! Dat moet wel
Goed komen toch!?

Vera, je moet je profiel nog aanpassen met Luna <3
Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaan doen onder t zadel!

Merken jullie dat ze steeds wat meer willen?
Ibbel jij zegt al, nu lijkt ie meer te gaan onthouden..

Cartier is nu 2, en daar merk je wel aan dat ze steeds wat meer wilt. Nu moet ze wat meer aan de longe, ivm der gewicht := en dat icm wat minder voer hoor! Dat was een beetje te hoog, nooit meer aangepast na haar ziek zijn.
Maar merk dat ze met t longeren (aan een halstertje nu met lijn, eerder zonder) elke keer weer de commando’s beter snapt.

Ik moet wel even wennen aan haar als ik het vergelijk met mijn vorige pony’s.. Mel was heel erg voorwaarts en reageerde extreem op je stem. Haar dochter was al iets minder, maar alsnog voorwaarts.
Cartier is daarintegen een heel stuk nuchterder en moet je iets meer aansporen }:0

MelinaW
Berichten: 25
Geregistreerd: 14-08-23

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:48

Afbeelding
Afbeelding

Amy komt mooi uit der veulenvacht. Ze is donker valk van kleur ze wordt 15 mei 1 jaar oud.